Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ تکنولوژی @ اصناف و صنایع @ طراحی منظر: ده نکته مهم که باید در نظر بگیرید

طراحی منظر: ده نکته مهم که باید در نظر بگیرید

by | 23 آبان 1401 | اصناف و صنایع, خانه و دکوراسیون | 0 comments

هنگام طراحی و محوطه سازی یک منظر مسکونی، مهم‌ترین گام این است که یک نقشه را روی کاغذ بیاورید. ایجاد یک طرح جامع در زمان و هزینه شما صرفه‌جویی می‌کند و به احتمال زیاد منجر به یک طراحی موفق می‌شود. یک طرح جامع از طریق “فرایند طراحی” توسعه می‌یابد: یک روش گام به گام که شرایط محیطی، خواسته‌های شما و عناصر و اصول طراحی را در نظر می‌گیرد. هدف این است که ویژگی‌های طبیعی و ساخته دست بشر در حیاط خود را در یک چشم انداز زیباشناختی، کاربردی و سازگار با محیط‌زیست سازماندهی کنید.

فرآیند طراحی

پنج مرحله فرآیند طراحی عبارتند از: 1) انجام فهرست و تجزیه و تحلیل سایت 2) تعیین نیازهای شما 3) ایجاد نمودارهای عملکردی 4) توسعه طرح های طراحی مفهومی 5) ترسیم طرح نهایی طراحی. سه مرحله اول الزامات زیبایی شناختی، عملکردی و باغبانی را برای طراحی تعیین می‌کند. سپس دو مرحله آخر آن الزامات را برای ایجاد طرح منظر نهایی اعمال می‌کند.

این فرآیند با فهرستی از سایت و تجزیه و تحلیل خاک، زهکشی، شرایط آب و هوایی و پوشش گیاهی موجود آغاز می‌شود. این یک گام مهم برای انتخاب و قرار دادن گیاه و مکان یابی فعالیت‌ها و عملکردهای خانواده است. این مهم است زیرا همان شرایط آب و هوایی که روی گیاهان تأثیر می‌گذارد- دما، رطوبت، باران، باد و نور خورشید- بر شما، کاربر، نیز تأثیر می ‌گذارد. گام بعدی این است که فهرستی از نیازها و خواسته‌های خود تهیه کنید – این به شما کمک می‌کند تا نحوه استفاده از حیاط و منظره خود را تعیین کنید.

تجزیه و تحلیل سایت و کاربر همچنین به شما کمک می‌کند تا یک موضوع برای فرم و سبک طراحی خود ایجاد کنید. سپس از نمودار عملکردی برای مکان‌یابی فضاهای فعالیت در سایت استفاده می‌شود و از این نمودار یک طرح مفهومی ایجاد می‌شود. آخرین مرحله یک طراحی نهایی است که شامل تمام جزئیات سخت و کاشت است که برای نصب لازم است. در طول فرآیند طراحی ده نکته مهم وجود دارد که باید در نظر گرفته شود:

  1. سایت خود را برای انتخاب گیاه و مکان فعالیت بشناسید.

  2. با در نظر گرفتن آنچه می خواهید و نیاز دارید، کاربر را به خاطر بسپارید.

  3. از یک تم، فرم و یا سبک برای کمک به تعیین اشکال و سازماندهی فضاها استفاده کنید.

  4. با تعیین مناطق فعالیت و پیوند با عناصر، فضاها را ایجاد و پیوند دهید.

  5. عملکرد گیاهان را هم برای محیط زیست و هم برای کاربر در نظر بگیرید.

  6. با استفاده از تکنیک های انبوه و لایه بندی، کاشت ها را ساختار دهید.

  7. نقاط مهم مانند مناطق انتقال و نقاط کانونی را برجسته کنید.

  8. به جزئیات در مواد، رنگ ها و بافت سطح توجه کنید.

  9. زمانی را برای رشد و نگهداری گیاهان در نظر بگیرید.

  10. با استفاده از شیوه های طراحی پایدار از منابع خود محافظت کنید.

یک موجودی و تجزیه و تحلیل کامل از سایت برای تعیین شرایط محیطی برای رشد گیاه و بهترین استفاده از سایت مهم است. مسائل مورد توجه شامل نوع خاک، توپوگرافی و آب و هوای منطقه است. نوع خاک تعیین کننده مواد مغذی و رطوبت موجود در گیاهان است. همیشه بهتر است از گیاهانی استفاده کنید که در خاک موجود رشد کنند. اگرچه خاک را می‌توان اصلاح کرد، اصلاح اغلب پرهزینه و اغلب اوقات بی اثر است.

پوشش گیاهی موجود می‌تواند سرنخ‌هایی از نوع خاک ارائه دهد. در جایی که گیاهان به خوبی رشد می‌کنند، به شرایط خاک توجه کنید و از گیاهانی با نیازهای رشد مشابه استفاده کنید. به مناطقی که گیاهان خوب نیستند توجه کنید و هنگام انتخاب گیاهان جدید خود را تنظیم کنید. توپوگرافی و زهکشی نیز باید مورد توجه قرار گیرد و تمام مشکلات زهکشی در طرح پیشنهادی اصلاح شود.

یک طراحی خوب آب را از خانه دور می‌کند و آن را به سایر قسمت‌های حیاط هدایت می‌کند. نگرانی‌های اقلیمی با دما آغاز می‌شود: گیاهان باید بتوانند در دمای متوسط ​​بالا و مهم‌تر از همه، متوسط ​​دمای پایین منطقه زنده بمانند. از نقشه منطقه سختی گیاه به عنوان نقطه شروع برای انتخاب گیاهان مناسب برای منطقه خود استفاده کنید، اما به یاد داشته باشید که اقلیم‌های کوچک در حیاط شما می‌توانند جایگزین‌هایی را ارائه دهند.

الگوهای خورشید/سایه، میزان و طول قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا سایه (شکل 1)، ریزاقلیم ایجاد می‌کند (که گاهی اوقات به آن میکروسکوپ می‌گویند). ثبت شرایط سایت و پوشش گیاهی موجود بر روی نقشه پایه، موقعیت ریزاقلیم ها را در حیاط نشان می دهد. گیاهان معمولاً در یک یا دو دسته از چهار دسته ریزاقلیمی قرار می‌گیرند – آفتاب کامل، نیمه سایه، سایه و سایه عمیق. مهم است که به یاد داشته باشید که الگوهای خورشید/سایه با فصول و در طول زمان با بزرگتر شدن درختان تغییر می‌کند.

 

طراحی منظر

توجه به تمام شرایط موجود در یک نقشه پایه دقیق هنگام انجام موجودی سایت ضروری است (شکل 2). تاسیساتی مانند خطوط برق، مخازن سپتیک، تاسیسات زیرزمینی و برآمدگی‌های سقفی محل کارخانه را تعیین می‌کنند. برای تعیین محدوده و موقعیت منزل خود از یک نقشه نقشه بردار ملک خود استفاده کنید. سایر سازه‌ها و منظره‌های سخت مانند پاسیو، راهروها یا پیاده‌روها را اندازه‌گیری کرده و روی بررسی یادداشت کنید. اگر پلاتو ندارید، بسیار مهم است که یک نقشه بردار استخدام کنید. حدس زدن محل مرزها می تواند یک اشتباه پرهزینه باشد.

طراحی منظر حرفه ای

کاربر را به خاطر بسپارید

کاربران معمولاً شما، خانواده شما، حیوانات خانگی خانوادگی و بازدیدکنندگان هستند و هر کدام نیازهای خاص خود را دارند. پنج چیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید: 1) در حال حاضر چگونه از حیاط استفاده می کنید 2) چگونه می خواهید از حیاط استفاده کنید 3) از نظر زیبایی شناختی، می خواهید چگونه به نظر برسد 4) سبک نگهداری شما چگونه است؟ خاموش یا عملی؟ 5) بودجه شما چقدر است.

در نظر گرفتن اینکه در حال حاضر چگونه از حیاط استفاده می‌کنید بسیار مهم است. به عنوان مثال -کدام ورودی توسط چه کسی استفاده می شود؟ بچه ها کجا بازی می کنند و سگ معمولاً کجا می دود؟ (شکل 3) فکر کردن در مورد اینکه در حال حاضر چگونه از حیاط استفاده می‌کنید، و چگونه می‌خواهید از حیاط در آینده استفاده کنید (شکل 4)، نیاز به سازماندهی مجدد فضاهای قدیمی را به فضاها و امکانات جدید تعیین می‌کند. همچنین مهم است که وسایل نقلیه مورد استفاده خانواده خود را به خاطر بسپارید. مسیرهای عبور و مرور و پارکینگ فضا فشرده هستند. نگرانی‌های بودجه شامل مواد، هزینه‌های نصب اولیه و هزینه‌های نگهداری مداوم است. زمان و پولی را که می‌خواهید برای مادر اختصاص دهید مشخص کنید.

همچنین بخوانید  کربن اکتیو چیست؟

از یک تم، فرم و یا سبک استفاده کنید

تم‌های مختلف طراحی منظره وجود دارد- از ساده تا پیچیده- اما انتخاب یکی برای هدایت انتخاب گیاه و مواد مفید است. به یک موضوع به عنوان الهام بخش باغ خود فکر کنید. برای بسیاری از مردم جستجو در مجلات و کتاب‌های باغبانی برای یافتن ایده مفید است. این شروع خوبی است، اما توجه داشته باشید که باغ‌های موجود در عکس‌ها انتخاب شده‌اند زیرا نمونه‌های برجسته‌ای هستند.

با نگاهی انتقادی به عکس‌ها نگاه کنید تا ایده‌هایی را جمع‌آوری کنید که بتوانید با سطح علاقه، بودجه و سایت خود سازگار شوید. قبل از انتخاب موضوع مهم است که به نماهای اطراف ملک خود نگاه کنید. تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید حیاط خود را باز کنید، حیاط خود را ببندید یا کمی از هر دو را به روی این نماها ببندید. به عبارت دیگر، آیا می‌خواهید باغ فضای اطراف شما را محصور کند و بیشتر به خانه مربوط شود یا می‌خواهید باغ مناظری را باز کند و به بیرون، مربوط به محیط اطراف، نگاه کند؟ این به شما یک نقطه شروع برای فکر کردن در مورد یک موضوع می‌دهد. باید دقت کرد که با توجه به معماری، نوع محله، توپوگرافی و مناظر منطقه، تم‌های مناسب حیاط خود را انتخاب کنید. به این “حس مکان” می‌گویند، به این معنی که با محیط اطراف سازگار است.

هم تم‌های فرم و هم تم‌های سبک وجود دارد. هر باغی باید یک تم فرم داشته باشد، اما همه باغ‌ها یک تم سبک ندارند. در واقع، بسیاری از باغ‌های مسکونی سبک خاصی ندارند جز اینکه با تکرار جزئیات معماری مانند مصالح، رنگ و فرم، با خانه ترکیب شوند. با این حال، همه باغ‌ها باید از یک تم فرم برای ایجاد فضاهایی برای فعالیت‌ها استفاده کنند. در یک تم فرم، سازماندهی و شکل فضاها در حیاط یا بر اساس شکل خانه، شکل مناطق بین خانه و مرزهای ملک و یا شکل مورد علاقه صاحب خانه است. تم فرم، شکل و سازمان (طرح بندی) فضاها و پیوندهای بین آنها را تعیین می‌کند. تم‌های رایج عبارتند از هندسی، مانند دایره، مربع، و مستطیل. یا طبیعی مانند نامنظم (لبه ارگانیک) یا منحنی (خطوط پرپیچ و خم) (شکل 5). مضامین فرم گاهی اوقات ترکیب می‌شوند.

از اشکال هندسی برای نمای سخت و از اشکال طبیعی برای کاشت استفاده می‌شود. به عنوان مثال، خطوط بستر گیاهان اغلب منحنی هستند در حالی که نمای سخت به شکل مربع است. مضامین سبک اغلب به معماری مربوط می‌شود و اغلب طراحی حیاط مسکونی را ساده می‌کند زیرا مواد و فرم تا حدی از پیش تعیین شده است. بسیاری از تم‌های سبک امروزه نسخه معاصر طرح‌های سنتی باغ هستند.

معماری معمولاً منبع اصلی یک موضوع است، اما مضامین همچنین می توانند زمان، فرهنگ، مکان یا احساسی مانند آرامش یا آرامش را نشان دهند. مزیت استفاده از تم سبک سنتی این است که مجموعه‌ای از فرم‌ها و عناصر در طول تاریخ به خوبی با هم کار کرده‌اند و آزمون زمان را تحمل کرده‌اند. از آنجایی که سبک‌های معماری معمولاً در دسته‌بندی رسمی یا غیررسمی قرار می‌گیرند، تم منظره به شکل رسمی یا غیررسمی تمایل دارد (شکل 6). سبک‌های رسمی معماری و باغ که می‌توانند برای الهام گرفتن از آن‌ها استفاده شوند عبارتند از فرانسوی، اسپانیایی، ایتالیایی و خاورمیانه. طرح‌های نه چندان رسمی شامل طرح‌های شرقی، انگلیسی و آمریکایی است. مضامین سبک می‌تواند برای طرح کاشت نیز اعمال شود و ممکن است شامل مناطق استوایی، بیابانی، چمنزار، جنگل‌ها، باتلاق‌ها یا مناطق ساحلی باشد. تم‌ها می‌توانند به سادگی ترکیب رنگ یا گیاهان با ویژگی‌های متمایز باشند، مانند علف‌ها که به طور مکرر در ترکیب استفاده می‌شوند.

ایجاد و پیوند فضاها

حیاط امتداد خانه است که در آن انواع فعالیت‌ها انجام می‌شود. یک حیاط را می‌توان به طور کلی به سه قسمت تقسیم کرد: عمومی (حیاط جلویی)، خصوصی (حیاط پشتی)، و خدماتی (معمولاً حیاط کناری). مکان مناطق فعالیت در درجه اول به نوع منطقه، اندازه فضای مورد نیاز، نوع فعالیت و نزدیکی مطلوب به سایر فعالیت‌ها و سازه‌ها بستگی دارد. چند نمونه از فضاها شامل قسمت ورودی جلویی است که شما و بازدیدکنندگانتان را به خانه شما می‌آورد، یک منطقه آشپزی/غذا/سرگرمی (پاسیو یا عرشه)، یک منطقه بازی، یک سگ دوانی، یک باغ مخفی/منطقه آرامش، یک سبزی. باغ یا منطقه سرگرمی، و یک منطقه زباله/ کمپوست/ محل کار.

شاید مهم‌ترین مفهوم فضایی برای طراحی موفق باغ، ایجاد اتاق‌های بیرونی در حیاط باشد. این فضاها اغلب از طریق استفاده از بسترهای گیاهی، مناطق چمن، درختان، گلدان‌ها، دیوارهای باغ، درختچه‌ها، تغییرات سطح و سطوح سنگفرش شده جدا می‌شوند (شکل 7). ویژگی‌ها برای محصور کردن یا تعریف فضاها و دادن حس اتاق مانند به آن‌ها استفاده می‌شود. برای آسایش روانی، ایجاد فضاهایی در مقیاس انسانی مهم است، زیرا بیشتر مردم ترجیح می‌دهند در مکان‌هایی باشند که احساس محافظت و سرپناهی می‌کنند، نه باز و در معرض دید. دیوار بیرونی خانه اغلب به عنوان اولین دیوار یا نقطه شروع یک اتاق در فضای باز عمل می‌کند.

استفاده‌های ناسازگار باید از هم جدا شوند و فعالیت‌های مرتبط مانند آشپزی و غذاخوری باید کنار هم قرار گیرند تا حیاط کارآمدتر و لذت‌بخش‌تر شود. هنگام استفاده از هاردسکیپ برای ایجاد فضاها، از مصالح ساختمانی مشابه آنچه در خانه استفاده می‌شود برای تداوم از خانه به باغ استفاده کنید. گردش عابر پیاده در منظر باید مردم را در حیاط حرکت دهد و ساختار سازمانی را فراهم کند. اتاق‌های فضای باز معمولاً توسط مسیرها، پله‌ها و مسیرهای پیاده‌روی یا دهانه‌هایی با دروازه‌ها یا درختچه‌هایی که کاوش و استفاده از کل حیاط را تشویق می‌کنند، به هم متصل می‌شوند (شکل 8).

این فضاها همچنین می‌توانند با ویژگی‌های بصری مانند بستر نهر (مرطوب یا خشک) که در میان یا در کنار چندین فضا پیچ و تاب می‌خورد، یا دیوار باغی که از یک پاسیو شروع می‌شود، در امتداد یک منطقه چمن حرکت می‌کند و در امتداد یک منطقه کاشته شده به پایان می‌رسد، مرتبط شوند. استفاده از ویژگی‌های مشابه و تکرار گیاهان، چشم را به اطراف باغ می‌کشد. نکات مهم در طول مسیر را می‌توان با کاشت‌ها یا ویژگی‌هایی که توجه را جلب می‌کند و حرکت را در جهت خاصی تشویق می‌کند مورد تأکید قرار داد.

همچنین بخوانید  ویژگی های مهم یک پلان خوب چگونه باید باشد؟

حرکت در طول مسیر فرد را از یک منطقه به منطقه دیگر می‌برد و به کاربر اجازه می‌دهد تا تجربیات مختلفی داشته باشد. در یک باغ غیررسمی، منحنی‌ها و پیچ‌های مسیر باید تا حدی آنچه را که در پیش است پنهان کنند. این حس رمز و راز را فراهم می‌کند که کاوش و کشف مناظر را ترویج کند.

عملکرد گیاهان را در نظر بگیرید

از منظر طراحی، مواد گیاهی سه کارکرد عمده در منظر دارند: زیبایی شناختی، ساختاری و سودمند. گیاهان از نظر زیبایی شناسی محیطی دلپذیر از نظر بصری ایجاد می‌کنند و از نظر ساختاری گیاهان فضاها را سازماندهی و تعریف می‌کنند. گیاهان سودمند هستند زیرا می‌توانند با تغییر نور، دما و رطوبت محیط را برای راحتی کاربر متحول کنند. همچنین می‌توان از گیاهان برای کنترل صدا و بو استفاده کرد و برای صاحبان خانه و حیات وحش غذا تهیه کرد. برای راحتی روانی گیاهان به عنوان موانع فیزیکی یا ضمنی برای حفظ حریم خصوصی و ایمنی استفاده می‌شود.

موانع فیزیکی هم دید و هم دسترسی به یک فضا را مسدود می‌کند و شامل حصارها، دیوارها و پرچین های گیاهی است. موانع ضمنی، معمولاً گیاهان کم رشد، دسترسی را مسدود می کنند اما دید را مسدود نمی کنند (شکل 9). از دیگر کارکردهای گیاهان می‌توان به پاکسازی هوا و پیشگیری از آن اشاره کرد. جلوگیری از فرسایش و از دست دادن خاک، حفظ رطوبت در خاک و بازگشت مواد آلی به خاک. به این دلایل، انواع گیاهان مورد استفاده (مانند درختان، درختچه ها یا پوشش های زمینی) باید در مراحل اولیه برنامه‌ریزی انتخاب شوند.

انواع گیاهان با توجه به قابلیت‌های عملکردی آن‌ها انتخاب می‌شوند تا بتوان هدف آینده و فضای مورد نیاز آن‌ها را همزمان در نظر گرفت. از نظر ساختار و کاربرد، درختان و درختچه‌های بزرگ تا متوسط ​​مهم‌ترین گیاهان در چشم‌انداز هستند، آن‌ها بیشترین سهم را در اقلیم‌های کوچک (شکل 10)، سازماندهی فضایی و نگرانی‌های امنیتی دارند. اندازه، فرم و بافت (تراکم) سه ویژگی غالبی هستند که تعیین می‌کنند چگونه می‌توان از گیاه برای ایجاد ریزاقلیم‌های دلپذیرتر و ایجاد حیاط کاربردی‌تر، سازمان‌یافته‌تر و کارآمدتر از انرژی استفاده کرد.

نهال ها را ساختار دهید

گیاهان مانند دیوارهای ساختمان ساختاری را در باغ ایجاد می‌کنند. درختچه‌ها می‌توانند به عنوان دیوار در یک فضا عمل کنند و شاخه‌های درختان یک سایبان سقفی را تشکیل می‌دهند. سطح بالای سر، صفحه عمودی و سطح زمین همگی باید برای ایجاد محفظه در نظر گرفته شوند. هنگامی که شکل بستر گیاه ایجاد شد، گیاهان باید توده‌ای (گروهی) و لایه بندی شوند تا به وحدت بصری و میزان محفظه مطلوب دست یابند.

اندازه یک توده گیاهی به اندازه کل حیاط، اندازه تک تک گیاهان در توده، و تأکید یا تأثیر مورد نظر از مواد گیاهی بستگی دارد. همپوشانی توده‌های گیاهان به‌گونه‌ای که لایه‌بندی شوند، هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی گیاهان را با یک الگوی به هم پیوسته پیوند می‌دهد. هر توده گیاهی در جلو، پشت یا در کنار توده دیگری قرار دارد. تکرار گیاهان در یک توده و تکرار توده‌ها با گیاهان مشابه باغ را به هم پیوند می‌دهد.

برای موفقیت آمیز بودن لایه‌بندی و انبوه گیاهان، باید ویژگی‌های گیاهی فردی در نظر گرفته شود. هر گیاه باید مکمل یا متضاد گیاه همسایه باشد. همه ترکیبات گیاهی با ساختار اصلی گیاهان، گیاهان بزرگ و عمدتاً همیشه سبز پس زمینه مانند درختان و درختچه های بزرگ شروع می‌شوند. این گیاهان فضاها را جدا یا قاب می‌کنند، اندازه فضا را کنترل می‌کنند و نقطه شروعی را برای انتخاب ویژگی‌های مناسب لایه دوم، گیاهان میان‌زمینی، برای انبوه‌سازی و پر کردن فراهم می‌کنند. لایه نهایی گیاهان، گیاهان پیش زمینه، شامل گیاهان کم رشدی است که اغلب نقاط تاکیدی یا کانونی را ارائه می دهند.

نکات مهم را برجسته کنید

نکات مهم در باغ را باید با استفاده از گیاهان منحصر به فرد، سازه‌های متمایز یا تزئینات باغ برجسته کرد. علامت‌گذاری آستانه یا ورودی فضاها را می‌توان با دروازه‌ها، درختچه‌ها و پله‌ها یا با استفاده از گیاهان منحصر به فرد و رنگارنگ انجام داد. شکل و یا سبک تم باغ اغلب به تعیین نکات مهم و نحوه برجسته کردن آن‌ها کمک می‌کند.

برخی از سبک‌ها دارای عناصر مشخصی هستند، مانند یک نوع مجسمه یا آب نما، که مشخصه سبک هستند. دیگر مکان‌های مهم در حیاط، نقاط کانونی هستند که برای سازماندهی بصری یک منطقه منظره استفاده می‌شود. نوع نقطه کانونی اغلب به زاویه دید بستگی دارد. دیدگاه‌ها یا دیدگاه‌های مختلف می‌توانند ترکیب‌بندی‌های مختلفی را در منظره نمایان کنند که ممکن است به نقاط کانونی مختلفی نیاز داشته باشد. بافت، شکل، اندازه و رنگ متضاد باعث جذب و نگه داشتن چشم می شود.

به جزئیات توجه کنید

جزئیات در منظره از کیفیت بصری گیاهان، منظره سخت و تزئینات باغ گرفته شده است. ویژگی‌های حسی مانند رایحه، صدا و لمس نیز جزئیات را به منظره اضافه می‌کنند. ترکیب‌های مختلف فرم، رنگ، بافت و اندازه، کیفیت‌های زیبایی شناختی را ایجاد می‌کند. گیاهان به اشکال مختلفی مانند گرد، ستونی، گریان و پخش می‌شوند که بسته به اینکه چقدر شبیه یا متفاوت هستند با یکدیگر تمجید یا تضاد دارند.

فرم ماندگارترین کیفیت گیاه و در نتیجه مهمترین ویژگی است. بعد از فرم، بافت ویژگی غالب بعدی گیاه است. می‌توان از بافت‌های درشت، متوسط ​​و ظریف برای کنتراست و تاکید در منظره استفاده کرد. فرم و بافت هر دو رنگ برجستگی در باغ در بیشتر ایام سال دارند. با این حال، در فصول خاص، رنگ قابل توجه ترین ویژگی باغ خواهد بود. برای گسترش نمایش‌های رنگی در طول سال، از گیاهانی استفاده کنید که در قسمت‌های متعدد گیاه، مانند شاخ و برگ، پوست و میوه، رنگ دارند.

طرح‌های رنگی مختلف، بر اساس تئوری رنگ، برای کنتراست یا وحدت در یک باغ استفاده می‌شود. معمولاً یک رنگ، دو رنگ متضاد یا چندین آنالوگ رنگ‌های مشابه در سراسر باغ تکرار می‌شود. رنگ و بافت هر دو بر فاصله تأثیر می‌گذارند و می‌توانند اندازه درک شده را تغییر دهند، رنگ‌های گرم و یا بافت درشت فضا را کوچکتر می‌کنند. رنگ‌های سرد و یا بافت ظریف باعث می‌شود فضا بزرگتر به نظر برسد.

همچنین بخوانید  راهنمایی کامل نحوه استفاده از چسب بتن

ویژگی‌های گیاهان منفرد بر تعادل، وحدت و تأکید در ترکیب تأثیر می‌گذارد. رنگ‌های تیره و بافت‌های درشت، گیاه را سنگین‌تر و بزرگ‌تر نشان می‌دهد (وزن بصری بیشتر) و باید با همان یا با توده بزرگ‌تری از رنگ‌های روشن یا روشن با بافت ریز یا متوسط ​​متعادل شود. انبوه گیاهان با رنگ‌ها و بافت‌های مشابه یکپارچگی را ایجاد می‌کند، اما گیاهان متضاد باید برای تأکید بر نکات مهم گنجانده شوند. برای درک کامل و تجربه یک باغ، باید تمام حواس را در نظر گرفت. رایحه دلپذیر گیاهان، صدای باد در درختان، صدا و بافت آب و رنگ و بافت مجسمه‌ها، گلدان‌ها و مبلمان باغ همگی به تجربه باغ می‌افزایند. یکی از جزئیاتی که اغلب نادیده گرفته می‌شود تأثیر نور بر زیبایی شناسی گیاهان است. نوری که از میان یک گیاه می تابد، مانند یک علف پر، می‌تواند ظاهر آن را تغییر دهد. کل باغ در طول روز و در طول یک سال با تغییر نور و دما از صبح تا شب و از فصلی به فصل دیگر از نظر عملکرد و ظاهر تغییر می‌کند.

زمان را در نظر بگیرید

انتخاب گیاه باید سرعت رشد گیاه، اندازه و فرم بالغ آن و نگهداری مورد نیاز را در نظر بگیرد. گیاهان با رشد سریع ممکن است بسته به اندازه سایت، هدف طراحی و سطح نگهداری مورد انتظار مطلوب باشند یا نباشند. دانستن اندازه نهایی گیاهان بسیار مهم است تا بتوان آن‌ها را در مکان مناسب قرار داد و هنگام نصب آن‌ها را به طور مناسب فاصله داد. دادن فضای رشد به گیاهان یک چالش است زیرا اندازه معمول بالغ معمولاً بر اساس شرایط بهینه رشد است و شرایط محیطی یک سایت ممکن است باعث بزرگتر شدن یا کوچکتر ماندن گیاه شود.

اگر فاصله گیاهان خیلی نزدیک باشد (برای شبیه سازی یک منظره کاملاً رشد یافته)، گیاهان پر ازدحام یک مشکل نگهداری ایجاد می‌کنند. فضای کافی را فراهم کنید تا زمانی که به طور کامل بالغ شدند، گیاهان به سختی با همسایگان خود تماس بگیرند و یک توده در حال رشد تا حدودی جامد تشکیل شود. با این حال، مهم است که فضا را ترک کنید تا گیاه کنار خانه را لمس نکند -این فضا باعث گردش هوا و نگهداری از خانه می‌شود. یکی دیگر از اشتباهات رایج این است که کاشت خیلی نزدیک به تاسیساتی مانند واحدهای AC و متر است.

از منابع خود محافظت کنید

با استفاده عاقلانه از گیاهان، آب و مصالح ساختمانی، مباشر خوبی برای زمین باشید. سه حوزه‌ای که بیشترین تأثیر را دارند استفاده از گیاهان با منابع کارآمد، مدیریت آب و استفاده از مواد سخت محیطی سالم هستند. قبل از حذف هرگونه مواد گیاهی، در نظر بگیرید که چگونه ممکن است بتوانید سرمایه زیست محیطی موجود خود را غنی کنید. یعنی به آنچه دارید نگاه کنید و تصمیم بگیرید که آیا ارزش پس‌انداز دارد یا خیر. برخی از مواد گیاهی ممکن است به سادگی در مکان نامناسبی قرار داشته باشند و برای شرایط مطلوب‌تر قابل پیوند هستند.

هنگام انتخاب گیاهان جدید به دنبال گیاهان با منابع کارآمد باشید. گیاهان دوستدار فلوریدا عمر طولانی دارند، به حشرات و بیماری‌ها مقاوم هستند و نیازی به پیرایش، کوددهی و آبیاری مکرر ندارند. مرحله طراحی زمانی است که باید توسعه یک سیستم حوضه آب باران را در نظر گرفت. بدون شک دسترسی به آب در آینده محدود خواهد شد، بنابراین شما باید نقش آب در طراحی خود را تعیین کنید: آب آبیاری را از کجا تهیه می‌کنید، چگونه آن را مدیریت می‌کنید و چگونه از آن استفاده می‌کنید؟ واضح‌ترین منبع آب باران و استفاده از سیستم برداشت برای جذب، جابجایی و ذخیره آن خواهد بود. اگر در مراحل اولیه این فرآیند برنامه‌ریزی شود، این سیستم می‌تواند یک عنصر طراحی زیبایی شناختی باشد. معمولاً اولین عنصری است که نصب می‌شود زیرا گاهی اوقات نیاز به خاکبرداری و لوله‌کشی زیرزمینی دارد. حفاظت از منابع همچنین شامل استفاده از مواد سازگار با محیط زیست و نگهدارنده‌های غیر سمی، لکه‌ها، رنگ‌ها و پاک‌کننده‌ها است.

استفاده مجدد از مصالح ساختمانی اثرات زیست محیطی استفاده از مصالح جدید را کاهش می‌دهد و مواد قدیمی را از جریان زباله دور نگه می‌دارد. قبل از شروع هرگونه تخریب در پاسیو قدیمی، عرشه استخر، درختچه‌ها یا سازه‌های قدیمی، در نظر بگیرید که چگونه می‌توانید از مواد در طراحی جدید خود استفاده مجدد کنید. علاوه بر کمک به محیط زیست به بودجه شما نیز کمک می‌کند. اگر هیچ کار تخریبی در حیاط خود انجام نمی‌دهید، به دنبال منابع دیگری از مواد استفاده شده در جامعه خود باشید.

خلاصه

حیاط شما یک منبع طبیعی بسیار مهم است که به خانه شما ارزش می بخشد و به زندگی شما لذت می بخشد. به یک جامعه مطلوب و سالم کمک می‌کند. چندین مفهوم مهم به شما کمک می‌کند تا یک طراحی زیبا، کاربردی و پایدار ایجاد کنید. ابتدا به یاد داشته باشید که ایده‌های خود را روی کاغذ بیاورید: یک طرح طراحی ایجاد کنید.

از فرآیند طراحی برای شناسایی و درک سایت خود استفاده کنید. و نیازهای شما از یک موضوع برای هدایت تصمیمات خود استفاده کنید. طراحان حرفه‌ای همیشه به شرایط موجود برای الهام گرفتن و انتخاب متریال و گیاه نگاه می‌کنند. فضاهایی را ایجاد کنید که به عنوان اتاق‌های بیرونی خدمت می‌کنند – این یک مفهوم اساسی طراحی است – هم برای عملکرد و هم برای راحتی روانی، فضاهای مقیاس انسانی مطلوب‌ترین هستند.

از مواد گیاهی برای ایجاد دیوارها، سقف‌ها و کف اتاق ها برای ایجاد یک میکروکلیم راحت فیزیکی استفاده کنید. به یاد داشته باشید که گیاهان در طول زمان تغییر می‌کنند، برای این کار برنامه‌ریزی کنید و متوجه خواهید شد که مشاهده تغییرات یکی از جنبه‌های مفید باغ شما است. در بسیاری از مناطق شهری ما، حیاط‌های خصوصی آخرین بقایای فضای سبز را نشان می‌دهند، به این فکر کنید که حیاط شما چگونه با تصویر بزرگ مطابقت دارد و چه کاری می‌توانید انجام دهید تا تأثیر مثبتی بر محیط زیست محله خود داشته باشید.

zeynab6822
zeynab6822
چطور بود؟
+1
1
+1
1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط