Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ تکنولوژی @ اصناف و صنایع @ راهنمایی کامل نحوه استفاده از چسب بتن

راهنمایی کامل نحوه استفاده از چسب بتن

by | 30 آبان 1401 | اصناف و صنایع | 0 comments

چسب بتن محصولی است که عمدتاً برای چسباندن قطعات بتنی استفاده می‌شود. سهولت اختلاط این محصول با سیمان و امکان افزودن آن به بتن تازه باعث استفاده گسترده از این ماده شده است. این محصول به صورت مایع یا خمیر شیری رنگ با قابلیت حل شدن در آب در بازار موجود است و میزان و نحوه مصرف آن به عوامل مختلفی از جمله: نوع چسب، خواص بتن و مقدار آن بستگی دارد. اطلاعات کاربر آب با چسب بتن و … در این مقاله از وبلاگ فریم با ما همراه باشید تا علاوه بر اشاره به عوامل موثر بر میزان و نحوه استفاده از چسب سیمان راهنمای کاملی را برای شما ارائه دهیم. استفاده کنید.

مقدار و روش مصرف چسب بتن

مقدار چسب بتن مورد استفاده برای هر پروژه و کار متفاوت است. نوع چسب مصرفی و نوع سیمان از مهم‌ترین عوامل در استفاده از چسب بتن می‌باشد. مثلاً برای اتصال بتن خشک با بتن جدید همانطور که در ساخت روسازی‌های بتنی دیده می‌شود به دلیل بار زیاد باید از چسب محکم استفاده کرد اما تزئینات و سفیدکاری خوب مانند چند ترک افقی، در خانه، نوع چسب و مقدار استفاده متفاوت خواهد بود.
درصد مصرف چسب بتن بر اساس سیمان تعیین می‌شود. بر این اساس مناسب‌ترین محدوده مصرف چسب بتن از 4% تا 25% وزن سیمان می‌باشد.

وضعیت فیزیکی چسب عامل موثری در میزان مصرف است، اما به دلیل محدودیت در اختلاط و دشواری ساخت بتن یکنواخت، از کیفیت پودر به ندرت استفاده می‌شود. اندازه ذرات بتن و سیمان نیز ارتباط مستقیمی با میزان مصرف چسب بتن دارد. بنابراین در بتن از ریزترین دانه‌ها استفاده می‌شود که به دلیل نفوذ بهتر میزان مصرف چسب کاهش می‌یابد.
اگر یک پروژه یا عملیات نیاز به مقاومت خمشی و کششی بتن داشته باشد.

مقدار زیادی چسب در طرح اختلاط گنجانده شده است اما به طور کلی مقدار چسب بتن مصرفی با آزمایش مشخص می شود. با افزودن مقادیر مختلف چسب به مخلوط بتن، مقدار بهینه آن مشخص شده و به اطلاع مشتری می‌رسد. مسئولیت بررسی این موضوع بر عهده شرکت سازنده است و آن‌ها باید مقدار مصرف شده را افشا کنند.

همچنین بخوانید  دستگاهی که 2 قرن پیش صنعت را متحول کرد

در صورتی که قصد خرید چسب بتن را دارید می‌توانید در فروشگاه‌های بزرگ ماننده شورلول ایرانیان، دیجی کالا اقدام به خرید نمایید و یکی از ویژگی‌های این فروشگاه‌ها را می‌توان اعتبار و کیفیت بالا دانست.

عوامل مؤثر بر مقدار مصرف چسب بتن

تمیزی سطح مورد نظر بسیار مهم است. گرد و غبار و چربی باید از سطح بتن قدیمی پاک شود و سطح مورد درمان باید با آب تمیز خیس شود. این آب اضافی باید قبل از افزودن چسب بتن تبخیر یا حذف شود.
شرایط محیطی و دمای هوا بر روی قرارگیری بتن و سیمان تاثیر می‌گذارد. حال اگر چسب به بتن اضافه شود باید مشکل گرم شدن و پخت بتن را بیشتر در نظر گرفت. در هوای گرم، چسب سیمان باید در آخرین لحظه اضافه شود. این شرایط محیطی در حال قوی‌تر شدن است. مخلوط سیمان با کمی چسب باید به سرعت استفاده شود. در غیر این صورت کیفیت و کارایی چسبندگی ملات سیمان از بین رفته و بتن خشک می‌شود.
اگر از این چسب برای تثبیت بتن ضد آب استفاده شود، طرح اختلاط باید به روشی کاملاً عالی اجرا شود. زیرا درصد هر ماده در نفوذپذیری موثر است، اما زمانی که هدف کاشی و سنگ گذاری است، لازم نیست در استفاده از چسب دقت کنید. زیرا تنها هدف ایجاد پیوند بین کاشی و ملات است. ساختار شیمیایی چسب بتن بر پایه رزین کوپلیمر پلی وینیل استات و رزین اکریلیک است. همچنین از مواد برای پایداری، استحکام و انعطاف پذیری استفاده می‌شود.
این گروه همچنین دارای پرکننده‌ها و تقویت‌کننده‌های غلظت است. بسته به درصد هر یک از مواد ذکر شده در ترکیب چسب، میزان مصرف آن متفاوت خواهد بود.
اگر سازه بتنی بسیار در معرض عوامل محیطی مانند سرما یا رطوبت و نزدیک به دریا باشد، باید از مقدار بیشتری چسب سیمانی استفاده شود. زیرا چسب سیمان باعث افزایش مقاومت بتن و کاهش ترک خوردگی و نفوذپذیری می‌شود.

روش استفاده

بیشترین کاربرد چسب بتن مربوط به تعمیرات است. این افزودنی با ملات مخلوطی هماهنگ و همگن ایجاد می‌کند و از نشت آب و جدا شدن دانه‌های ریز و درشت جلوگیری می‌کند. قبل از استفاده از چسب بتن و اختلاط با مواد دیگر، ابتدا باید ناحیه مورد نظر را از چربی، ذرات گرد و غبار و سایر موادی که بین لایه های بتن قرار می‌گیرند و میزان چسبندگی آن را کاهش می‌دهد، تمیز کرد.
ابتدا چسب بتن را در آب (یا حلال مورد نظر) حل می‌کنند و پس از رقیق شدن به سیمان و ماسه اضافه می‌کنند تا ملات خمیری صافی به دست آید. میزان و درصد چسب بتن اضافه شده به مصالح نیز بسیار مهم است.

چسب بتن پودری

ذخیره سازی بتن پودری سفید رنگ بر پایه کوپلیمر وینیل استات است که با آب به نسبت یک به چهار رقیق می شود. پودر یک ماده بتنی است که برای نصب انواع مصالح پایه سیمانی و مصالح ساختمانی مطابق با ACL 503.5 R-92، BS 6319 طراحی شده است.

مخلوط چسب بتن و سیمان

چسبندگی ضعیف مخلوط‌های سیمان جدید به مخلوط‌های سیمان قدیمی، یکی از مسائل مهم طبقه فروشگاهی است که مورد توجه کسانی است که در پروژه‌های ساختمانی فعالیت می‌کنند. محل‌های انسداد بتن ریزی (درزهای اجرایی و درز سرد) همواره مورد توجه بوده است.
اگر در هنگام ریختن بتن به دلایل عملی یکپارچگی بتن حفظ نشود، درزهای سردی در بتن ایجاد می‌شود که در هنگام عبور یا نشت سیال قابل مشاهده است. در میان کاربردهای چسب بتن، مخلوط سیمان و چسب بتن برای عایق رطوبتی وجود دارد. این کار را می‌توان با سیمان به تنهایی انجام داد و یک دوغاب ضد آب برای عایق رطوبتی درست کرد و یا می‌توان آن را با ملات سیمان مخلوط کرد و به عنوان یک پوشش ضد آب عمل کرد.

نسبت اختلاط چسب بتن

چسب بتن باید بین 5 تا 10 درصد وزن سیمان مصرفی بسته به منطقه مورد استفاده باشد. برای اختلاط از کاردک سخت یا حفاری آهسته استفاده می شود تا مخلوطی همرنگ به دست آید. این فرآیند معمولاً حدود سه دقیقه طول می کشد. پس از مخلوط کردن، هیچ قسمتی از آن نباید مخلوط یا رقیق شود.

مواد تشکیل دهنده

  • رزین های کوپلیمر پلی وینیل استات
  • رزین اکریلیک
  • مواد پلیمری
  • تثبیت کننده در برابر تخریب توسط اکسیژن و اشعه UV
  • نرم کننده هایی که انعطاف پذیری را افزایش می‌دهند
  • پرکننده های معدنی
  • موادی که تمرکز را افزایش میدهند.
همچنین بخوانید  آماده سازی سریع، کارآمد و قابل تکرار نمونه و تجزیه و تحلیل مواد آهنی
همچنین بخوانید  همه چیز درباره ساب ووفر

نکاتی درباره چسب بتن

چسب بتن در هوا خشک می‌شود بنابراین باید پس از باز کردن بسته بندی سریع از آن استفاده کرد تا از خواص و کیفیت آن کاسته نشود. این ماده می‌تواند کیفیت خود را در فضای باز تا 20 دقیقه حفظ کند. پس از 2-3 ساعت، این مخلوط اثر خود را از دست می‌دهد.
برخی از استفاده کنندگان از چسب بتن ابتدا آن را با آب رقیق می‌کنند و سپس آن را اعمال می‌کنند. پس از ذوب شدن، این چسب برای اتصال دو قطعه بتن به یکدیگر ایده آل است. سطح قطعه با چسب مرطوب و محکم‌تر می‌شود.

میزان سایش چسب‌های بتن به میزان تخصص و دانش کاربر در مورد چسب‌های بتن بستگی دارد. یک فرد آموزش دیده با کاربرد مناسب کارایی کار را افزایش می‌دهد و در هزینه‌های بتن صرفه جویی می‌کند. به عنوان مثال، این تصور اشتباه وجود دارد که چسب بلافاصله پس از استفاده سفت می‌شود و می‌توان از آن در ناحیه تعمیر شده استفاده کرد. در صورت استفاده از ملات چسب، باید ظرف 24 ساعت عمل آوری شود.

جمع بندی

در کل یافتیم که طرز استفاده از چسب بتن به چه صورت انجام می‌شود و ما تلاش کردیم با بهترین روش ممکن برایتان آموزش دهیم و امیدواریم در حوزه کاریتان بتوانید بهترین عمل و کیفیت بالایی داشته باشید.

mohamad_tohidlo

mohamad_tohidlo

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط