Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ تکنولوژی @ اصناف و صنایع @ ویژگی های مهم یک پلان خوب چگونه باید باشد؟

ویژگی های مهم یک پلان خوب چگونه باید باشد؟

by | 19 اردیبهشت 1401 | اصناف و صنایع, خانه و دکوراسیون | 0 comments

بهره برداری مطلوب از مکان

منظور ما محل قرارگیری خانه شما در ملک مورد نظر است و اینکه برای استفاده بهینه از عناصر طبیعی چه طرحی را برای خانه‌تان در نظر دارید. به طور مثال اگر ملک در زمین شیبدار باشد، چگونه می‌توانیم از این شیب به نفع خود استفاده کنیم؟ اگر منظره یک کوه، رودخانه یا منظره جذاب دیگر در هر طرف تخته قرار دارد، باید بدانیم چگونه آن منظره را وارد خانه کنیم.

مراقبت از ترافیک و راحت بودن در یک طرح حمل‌و‌نقل راحت به این معنی است که افراد و حیوانات خانگی می‌توانند به راحتی بین سازه‌ها حرکت کنند و همچنین تجهیزات را به راحتی جابجا کنند. کنترل عبور و مرور یعنی توجه به موقعیت صحیح فضاها نسبت به یکدیگر، محل قرارگیری لوازم و وسایل و سایر کارهایی که در زمینه طراحی می‌توانیم انجام دهیم تا عبور و مرورها در خانه بهتر انجام شود.

همچنین بخوانید  چرا هیچوقت سطح آب استخر تغییر نمی‌کند؟

در نظر گرفتن گرمایش و سرمایش

بخش‌های بزرگ و وسیع مثل فضای اصلی خانه برای گرم و سرد شدن کامل به انرژی بیشتری نیاز دارند. فضاهای بزرگ مانند فضای اصلی خانه به انرژی بیشتری برای گرم کردن و خنک کردن کامل نیاز دارند، اما اتاق‌های کوچک مانند خوابگاه‌های خصوصی با هزینه کمتری قابل تنظیم دما هستند. بنابراین، اگر هدف شما مدیریت هزینه‌های انرژی است، اندازه اتاق‌ها را در نظر بگیرید.

محل منبع گرمایش یا سرمایش و همچنین جریان هوای ساختمان نیز در این زمینه موثر است. به عنوان مثال، شومینه باید در بزرگترین منطقه قرار گیرد، یعنی جایی که می‌خواهید بیشتر وقت خود را در آن بگذرانید. به این ترتیب نرخ بازده به حداکثر می‌رسد.

از طرفی هزینه گرمایش و سرمایش صفحه بیشتر است اما دسترسی و کار با آن در قسمت‌های مختلف ساختمان آسان است. بهتر است طراح و مهندس پروژه اطلاعات کافی از انواع سیستم‌ها و تاسیسات گرمایشی و سرمایشی داشته باشد تا بتواند فضای مورد نیاز در این زمینه را پیش بینی کند.همچنین با توجه به اینکه اعضای خانواده با توجه به سن و جنسیت خود فضاهایی را برای طراحی خانه‌ای با ویژگی‌های خوب طراحی می‌کنند، لازم است مهندس پروژه بداند که چه افرادی که در این خانه زندگی خواهند کرد تا بتواند پیش بینی فضای قابل نیاز در این راستا را نیز انجام دهد.

همچنین بخوانید  مش فولادی؛ انواع، کاربرد و روش تولید

در نظر گرفتن اعضای خانواده نسبت به سن و جنسیت آنها جهت طراحی فضاها

برای طراحی یک خانه با ویژگی‌های خوب لازم است بدانیم که افرادی که در این خانه قرار است سکونت داشته باشند، چند نفر با چه سنی هستند تا بتوانیم فضای مطلوب و کاربردی را برای آن‌ها لحاظ کنیم، به طور مثال اگر خانواده‌ای دارای فرزندان کوچک هستند میبایست ترجیحا نسبت به متراژ ملک فضای تلویزیون جدا از فضای سالن باشد که بتوانند در این فضای اشتراکی به دور از فضای عمومی خانه به تماشای تلویزیون و بازی‌های مشترک بپردازند، یا همچنین پیش بینی‌های لازم جهت ایمنی و حفظ سلامت کودکان پیش بینی و لحاظ گردد.

توجه به نیاز‌های افراد مسن در طراحی پلان

اگر می‌خواهید تا زمان پیری در خانه جدیدتان بمانید یا قصد دارید از افراد سالخورده پذیرایی کنید، همانطور که در طراحی پلان به ایمنی کودکان توجه می‌کنید، باید رفاه و ایمنی سالخوردگان را نیز درنظر بگیرید.

برقراری ارتباط بین فضاها

نکته مهم دیگری که هنگام طراحی پلان باید به آن توجه کنید ارتباط میان فضاهایی است که بیشتر وقت ما در آن‌ها می‌گذرد، خصوصاً فضاهایی مثل هال، غذاخوری، آشپزخانه و نشیمن.

همچنین بخوانید  راهنمای شارژ کارتریج

طراحی پله ها را در اولویت قرار دهید

پله‌ها با وجود ظاهر ساده از پیچیده‌ترین قسمت‌های طراحی پلان هستند. اگر می‌خواهید بخشی از پله‌ها را در پلان طبقات تغییر دهید، ممکن است مجبور شوید طراحی را از ابتدا شروع کنید و چارچوب پلان خود را به طور کلی مرور کنید.

بنابراین با توجه به اهمیت موضوع، طراحی خود را با مکان یابی پله‌ها در ساختمان شروع کنید. به این فکر کنید که می خواهید فضاهای اصلی خانه را کجا قرار دهید و از آنجا شروع کنید.

در نظر گرفتن احتمال فروش خانه درطراحی پلان

می‌دانیم که همه تا زمان پیری در خانه خود نمی‌مانند، برای همین توصیه می‌کنیم در هنگام طراحی پلان احتمال فروش خانه را هم در نظر بگیرید.
ممکن است طراحی خانه برای فروش ناخوشایند به نظر برسد، زیرا باید مطمئن شوید که نمای کلی، زیبایی و هرچیز دیگری را درست انتخاب کرده‌اید. اما در حقیقت لازم نیست نگران باشید. فقط به کاربردی بودن طرح فکر کنید.
در آخر به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنم وارد سایت پلانکده شوید و از کلیه خدمات طراحی پلان آنلاین با قیمت مناسب استفاده کنید.

plankade

plankade

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط