Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ مد و زیبایی @ راز شیک پوش بودن چیست؟

راز شیک پوش بودن چیست؟

by | 24 بهمن 1401 | مد و زیبایی | 0 comments

شیک پوش بودن دغدغه‌ای است که خیلی از ما در زندگی همیشه با آن سر و کار داریم. با شیک پوش بودن اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت. اما چطور باید شیک پوش و خوش‌تیپ باشیم؟ شیک پوش بودن یک علم پویا است و باید همواره رازهای آن را بدانید. ممکن است همیشه بهترین لباس‌ها را تهیه کنید و کمد شما پر از لباس‌های مجلسی، اکسسوری‌های شیک و لباس‌های ترند باشد اما باز هم شیک پوش نباشید. برای اینکه با اسرار شیک پوش بودن آشنا شوید، در این مقاله با ما همراه باشید.

شما شیک پوش هستید، این را باور داشته باشید

اولین توصیه من به شما این است که شیک پوش بودن را از ذهن‌تان شروع کنید. به عبارتی جذابیت یک بخش از طرز تفکر شما است. ما نمی‌توانیم آنچه را در اختیار نداریم، به دیگران نشان دهیم. اگر می‌خواهید دیگران فکر کنند که شما شیک‌پوش هستید، اول باید خودتان به این باور برسید. برای اینکه به این ایمان برسید، بهتر است استایلی را انتخاب کنید که در آن راحت هستید و قبل از خرید لباس، آن را در تن‌تان ببینید و مطمئن شوید که این‌ها همان لباس‌هایی هستند که می‌خواهید دیگران در تن شما ببینند.

به نظافت و سلامت پوست و دندان‌ها و موها توجه داشته‌باشید

قبل از اینکه به انتخاب لباس برسیم، باید یادآوری کنم که ظاهر و موهای شما هم تاثیر زیادی در شیک پوش بودن شما دارند. در درجه اول باید از موها و پوست خود مراقبت کنید. جوش داشتن، پوست کثیف یا خشک و آسیب دیده و موهای وز و بی‌نظم، شما را مسن‌تر و البته بی‌نظم‌تر از آنچه هستید، نشان می‌دهند. از طرفی باید مدل مویی را پیدا کنید که با استایل شما هماهنگی بیشتری داشته باشد. شاید کمی تحقیق در مورد مدل موهای ترند 2023 بتواند شما را در این امر کمک کند. موهای اتو زده و ژل زده برای مهمانی‌های رسمی مناسب است و موهای دم اسبی و یا باز و آزاد برای قرارهای دوستان انتخاب خوبی است. در هر صورت سعی کنید مدل موها را متناسب با  موقعیتی که در آن قرار دارید، انتخاب کنید. از طرفی داشتن دندان‌های سفید و تمیز و مرتب هم شما را فردی زیبا و شیک و جذاب نشان می‌دهد پس خودتان را دوست  داشته‌ باشید و رسیدگی به خودتان و نظافت را در اولیت قرار دهید.

همچنین بخوانید  نحوه ضدآب کردن خالکوبی برای شنا

ساده پوشی مهم‌ترین اصل است

در دنیای مد و فشن شیک پوش بودن را با ساده بودن شروع کنید. وقتی می‌خواهید در یک قرار مهم یا یک روز خاص، شیک به نظر بیایید، حتما به جای ریسک کردن با مدل‌های شلوغ یا رنگ‌های بیش از حد چشمگیر به سراغ لباس‌های ساده و راحتی می‌روید که بهتر بتوانید آن‌ها را با هم ست کنید. به عبارتی ساده پوشی، راحت‌ترین مسیر برای رسیدن به شیک پوشی است.

به ترندها توجه کنید

پوشیدن کت‌ و شلوارهای گشاد و مانتوهای اپل‌دار زمانی اوج جذابیت بود اما امروز قطعا نه!

برای شیک پوش بودن باید به ترندها و چیزی که سلیقه و ذائقه روز جامعه می‌پسندد، هم توجه کنید. البته نباید مدی را انتخاب کنید که با آن راحت نیستید اما در چهارچوب استایل خودتان، به سراغ آیتم‌های ترند بازار بروید.

استایل تک رنگ

اجازه بدهید راز دوم شیک پوش بودن را به شما بگویم. بعد از ساده پوشی، تک رنگ پوشی راحت‌ترین راه بری شیک پوش بودن است. استایل تک رنگ برای بیشتر موقعیت‌ها کاربرد دارد و به سادگی می‌توانید هر اکسسوری را به آن اضافه کنید. هر چه از رنگ‌های بیشتری در استایل‌تان استفاده کنید، ایجاد تناسب در آن کار سخت‌تری خواهد بود.

همچنین بخوانید  30 بهترین لباس زمستانی شیک مردانه

توجه به فرم بدن

برای شیک پوش بودن باید متناسب با اندامی که دارید، لباس انتخاب کنید. به عبارتی به نسبت اینکه چاق یا لاغر هستید، اندام سیبی‌شکل دارید یا ساعت شنی، انتخاب لباس‌ برای شما قواعد متفاوتی دارد. لطفا برای شیک پوش بودن ابتدا فرم اندام‌تان را بررسی کنید و لباس‌هایی که تناسب بیشتری با اندام خودتان دارد، انتخاب کنید. تشخیص فرم بدن کار سختی نیست. شما با شناختن فرم بدن خود می‌توانید مناسب‌ترین لباس را برای خود انتخاب کنید.

روی لباس اصلی تمرکز کنید

لباس اصلی در شیک پوش بودن

لباس‌های اصلی مانند شلوار یا کت و پیراهن، بیشترین تاثیر را در چگونه به نظر رسیدن شما و شیک پوش بودن شما خواهد داشت. پس برای انتخاب لباس‌های اصلی زمان بیشتری صرف کنید و تمرکزتان را روی انتخاب بهترین لباس‌ها بگذارید. حتی بهتر است در هزینه کرن برای لباس‌های اصلی کم نگذارید به دنبال کیفیت خوب و لباس‌های برند باشید.

کفش‌های رنگی

چیزی که شما را با دیگران متمایز می‌کند و باعث می‌شود که توجه بقیه به شما جلب شود، کفش‌های رنگی است. با انتخاب کفش‌های رنگی شما یک نقطه منحصر به فرد در استایل‌تان دارید که استحقاق توجه بیشتر را داشته و پتانسیل شیک پوش بودن را ایجاد می‌کند. البته از ایجاد تناسب و انتخاب کفش مناسب برای موقعیت مناسب هم غافل نشوید. این کار اگر چه کمی چالشی است اما زمانی که اصول ست کردن کفش‌ها را یاد بگیرید، یک قدم از دیگران جلوتر خواهید بود.

انتخاب رنگ

یکی از نکات مهمی که باید حواستان به آن باشد، انتخاب رنگ است. انتخاب رنگ قواعد زیادی دارد. رنگ‌ها باید با توجه به رنگ پوست‌تان، شکل اندام و لاغر یا چاق بودن‌تان و موقعیتی که در آن قرار دارید، انتخاب شوند. از طرفی رنگ‌هایی که قرار است در استایل‌تان استفاده کنید، باید با هم متناسب باشند و کنار هم زیبا به نظر برسند.

همچنین بخوانید  بهترین طرح های جدید کفش های کتانی برای 2023
شیک پوشی خانم

خیلی وسواس به خرج ندهید

اگر دنبال ست کردن لباس هستید، برخی از قوانین هستند که می‌توانید در آن‌ها تقلب کنید و آن‌ها را دور بزنید. اصلا مجبور نیستید همه چیز را اصولی و طبق قاعده پیش ببرید. درواقع گاهی پایبند بودن به این قوانین حتی شما را از هدف‌تان دور می‌کند. برای شیک پوش بودن بهتر است قوانین را یاد بگیرید و در نهایت اجازه بدهید آینه حرف آخر را بزند.

از اکسسوری‌ها استفاده کنید

اکسسوری برای شیک بودن

یکی از نکات ریز اما مهمی که معمولا به آن بی‌توجهی می‌شود، انتخاب اکسسوری است. اکسسوری‌ها می‌توانند تکمیل کننده استایل و پوشش شما باشند. انتخاب درست اکسسوری خود عاملی برای شیک پوشی شما است. از طرفی می‌تواند نقطه عطفی در استایل شما ایجاد کند که نگاه مخاطب را به خودش جلب کند. دقت کنید که به همان اندازه که انتخاب اکسسوری مناسب استایل شما را زیباتر می‌کند، اکسسوری نامناسب، شما را از شیک پوش بودن دور می‌کند.

میکاپ

اگر خانم هستید، به یاد داشته باشید که آرایش مناسب و متناسب با موقعیت، می‌تواند کمک زیادی به شیک پوش بودن شمابکند. میکاپ نقص‌ها را می‌پوشاند و شما را شاداب تر، زیباتر و جوان‌تر نشان می‌دهد. اما به یاد داشته باشید که همه میکاپ‌ها برای همه موقعیت‌ها مناسب نیستند. مثلا میکاپ مهمانی با میکاپ محل کار یکی نیست و باید تمایز این دو را درک کنید.

رژ قرمز

رژ قرمز برای شیک پوش بودن

 از رژ قرمز غافل نشوید. رژ قرمز می‌تواند چهره شما را شاداب‌تر و زیباتر بکند. قرمز رنگ شاد و گرمی است و نشان‌دهنده روحیه خوب شما است.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط