Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ مد و زیبایی @ چگونه فرم بدن خود را تشخیص دهیم و بر اساس آن لباس بپوشیم؟

چگونه فرم بدن خود را تشخیص دهیم و بر اساس آن لباس بپوشیم؟

by | 19 فروردین 1403 | مد و زیبایی | 4 comments

 “مد محو می شود، اما استایل جاودانه است”

همانطور که نقل قول بسیار معروف بالا از ایو سن لوران[1] نشان می‌دهد، مد پوچ و بیهوده است. افراد با پیروی بیش از حد از مد منجر به از دست دادن طبیعت و ظرافت طبیعی خود می‌شوند. در مقابل، استایل چیزی است که شما نمی‌توانید آن را بخرید. استایل آن چیزی که شما هستید را نشان می‌دهد.
در واقع هر کسی استایل خاص خود را با توجه به سبک زندگی و افکار خود دارد. شما با شناخت بیشتر خود باید بتوانید آن را پیدا کنید. در نتیجه، باید بدانید که چه کسی هستید، نگرش شما چیست و چگونه آن را به بهترین شکل ممکن نشان دهید.

یکی از عوامل کلیدی برای یافتن استایل خود، تعیین تیپ بدنی شماست. شما باید بدانید که چه نوع لباسی برای شما مناسب است و چه لباسی بپوشید تا نقاط قوت اندام خود را برجسته کنید. به یاد داشته باشید که بدن شما نباید از فرم لباس شما پیروی کند.
در واقع، این لباس است که باید از فرم بدن شما پیروی کند. بنابراین، قبل از پرداختن به جزئیات این که استایل دقیقاً چیست، باید نوع اندام خود و نحوه لباس پوشیدن بر اساس آن را بشناسید. قبل از اندازه گیری فرم بدن، بهتر است به این نکته اشاره کنیم که فرم بدن زنانه بیشتر بر اساس ژنتیک شکل می‌گیرد و هیچ فرمی از دیگری برتری ندارد. با این حال، با یک رژیم غذایی مناسب و شناخت فرم بدن خود، می‌توانید فرم اندام خود را طوری تنظیم کنید که متناسب به نظر برسد.

اندازه گیری بدن

برای تعیین فرم بدن خود باید ببینید عرض شانه‌هایتان، دور کمرتان، و دور پایین تنه‌تان چقدر است. پس از آن، باید یک خط از شانه‌های خود تا پایین تنه خود بکشید تا ببینید کدام قسمت بزرگتر از بقیه است. باید دید پایین تنه و شانه‌های شما در یک راستا هستند یا خیر و اینکه کمر شما در کجا قرار گرفته است؟

به طور معمول، پنج نوع فرم بدنی وجود دارد:

  • اندام ساعت شنی
  • فرم مستطیل شکل
  • اندام گلابی
  • مثلث وارونه
  • اندام سیبی شکل

فرم بدن ساعت شنی

فرم بدن ساعت شنی

فرم ساعت شنی به این صورت است که عرض بالاتنه و پایین تنه کاملا به یک اندازه هستند و این در حالی است که دور کمر بسیار باریک‌تر از سرشانه‌ها و ناحیه لگن است. بنابراین، می‌توان گفت فرم بدن به شکل یک ساعت شنی است که البته بسیاری آن را متناسب‌ترین فرم بدن می‌دانند.

اضافه وزن این تیپ بدنی معمولا در سراسر بدن اتفاق می‌افتد و چربی فقط در یک یا دو ناحیه جمع نمی‌شود. می‌توان گفت این مورد یکی از مزایای تیپ بدنی ساعت شنی نسبت به سایر اندام است.

زنان با فرم بدن ساعت شنی معمولا دارای شانه‌های گرد، پایین تنه گرد با عرض مشابه و کمر کوچک و خط کمر مشخص هستند.

برای اندام ساعت شنی چه بپوشیم؟

همانطور که گفته شد، فرم بدنی ساعت شنی دارای تناسب مشخصی است و زیبایی‌های ظاهری زیادی دارد. بنابراین، این فرم بدن هنگام لباس پوشیدن باید روی نمایش بدن طبیعی خود و در عین حال برجسته کردن خط کمر تمرکز کند. در نتیجه، هنگامی که به دنبال لباس هستید، باید مدل‌هایی را انتخاب کنید که از خطوط منحنی شما پیروی می‌کنند و به خوبی روی بدن شما می‌نشینند.
دقت کنید که بالا تنه یا پایین تنه خود را بیش از حد برجسته نکنید زیرا باعث ایجاد یک استایل نامتعادل می‌شود. همچنین، باید از پوشیدن لباس‌های چند لایه، لباس‌های بزرگ و بی شکل و سبک‌های بسیار گشاد خودداری کنید. این مدل‌ها می‌توانند کمر شما را پنهان و به طور کلی اندام شما را حجیم و نامتناسب نشان دهند. بهترین سبک پوشش برای تیپ بدنی ساعت شنی لباس‌های سبک مینیمال است.

پوشش بالاتنه برای تیپ بدنی ساعت شنی

  شما باید پیراهنی بپوشید که خط کمرتان را برجسته و در عین حال فرم متناسب ساعت شنی را حفظ کند. به عنوان مثال، پیراهن‌های اندامی انتخابی عالی هستند، زیرا بدون اینکه بالاتنه شما را بزرگ تر نشان بدهند، در قسمت کمر چسبان بوده و خط کمر شما را مشخص می‌کنند.
دقت کنید که باید از روبان‌های بزرگ، پاپیون و سایر اکسسوری‌هایی که به بالاتنه شما حجم می‌دهند، اجتناب کنید زیرا به راحتی می‌توانند استایل شما را نامتعادل نشان دهند.

هنگام انتخاب کت، آن‌هایی که کوتاه هستند و درست بالای ناحیه لگن شما قرار دارند با یک کمربند، برای فرم بدنی ساعت شنی زیبا به نظر می‌رسند.

هنگام انتخاب کاپشن یا پالتو نیز مدل‌های کوتاه که درست بالای لگن شما قرار دارند با یک کمربند روی کمر، روی اندام شما زیبا می‌شوند، زیرا انحناهای طبیعی شما را برجسته می‌کنند. تعدای از کاپشن‌ها یا پالتوهایی که برای این اندام مناسب هستند:

  • کاپشن‌های چرمی کوتاه
  • ژاکت‌های پشمی با کمربند
  • بلیزر[2] اندامی
  • بلیزرهای کمربند دار

به علاوه، بهتر است از کت‌ها یا مانتوهایی با تزئینات زیاد روی دور کمرتان استفاده نکنید. مانتو‌هایی که دامنی با فرم حرف A دارند، کت‌های ترنچ[3]، کت‌های بلند و پیراهن‌هایی با آستین‌های پفی به شما کمک می‌کنند تا بهترین استایل را داشته باشید.

پوشش پایین تنه برای تیپ بدنی ساعت شنی

برای شلوار، بهتر است از شلوارهای فاق بلند یا متوسط استفاده کنید، زیرا شلوارهای فاق کوتاه باعث می‌شوند پایین تنه شما پهن‌تر به نظر برسند. همچنین، بهتر است از شلوارهایی با پیلی، جیب‌های بزرگ یا تزئینات دور باسن خودداری کنید.

به طور کلی، برای بدنی به شکل ساعت شنی، بهتر است استایل‌های ساده و مرتب بپوشید. این مدل‌ها می‌توانند شامل شلوارهای بوت کات، راسته، و شلوارهای وایدلگ[4] باشند. با این حال، مراقب باشید که شلوارهای خیلی گشاد نپوشید، زیرا باعث می‌شوند که پایین تنه شما برجسته‌تر از بالاتنه شما به نظر برسد.

درست مانند شلوار و شلوار جین، از دامن‌های با فاق کوتاه فاصله بگیرید. دامنی که می‌پوشید باید انحنای بدن شما را بدون اینکه آن را حجیم‌تر کند، نشان دهد. دامن خمره‌ای یا مدادی[5] بهترین انتخاب برای اندام شما هستند زیرا به خط طبیعی بدن و خط کمر می‌چسبند. دامن‌های A-line یا ترک نیز برای شما خوب به نظر می‌رسند زیرا کمر شما را کوچکتر نشان می‌دهند.

همچنین بخوانید  10 عطر زنانه فوق العاده برای هدیه روز ولنتاین

دامن‌های مناسب برای فرم ساعت شنی شامل موارد زیر هستند:

  • دامن کلوش
  • دامن گل لاله (دامنی که به دلیل برش هلالی در وسط و چین‌های کمر مانند گل لاله به نظر می‌رسد)
  • دامن مدادی یا خمره‌ای
  • دامن فرم حرف A
  • دامن ترک یا گوده‌دار

اندام مستطیل شکل

اندام مستطیل شکل

در این نوع از اندام، مانند ساعت شنی اندازه بالاتنه و پایین تنه یکسان هستند، با این تفاوت که خط کمر در آن مشخص نیست. در واقع هیچ منحنی خاصی در این نوع اندام دیده نمی‌شود و به این دلیل بدن مانند یک ستون یا مستطیل دیده می‌شود.
افرادی که فرم بدنی مستطیلی دارند معمولاً قد بلند و لاغر هستند و پایین تنه نسبتا صافی دارند. خط شانه آن‌ها نیز بدون برجستگی و صاف است و مانند ساعت شنی در سراسر بدن به طور یکنواخت وزن اضافه می‌کنند. بنابراین، با کمک لباس منتناسب با اندامتان، ابعاد و برجستگی‌هایی را به بدن خود اضافه کنید تا بدنی با انحنای بیشتر داشته باشید و با کمک خطای دید، خط کمری مشخص ایجاد کنید.

برای فرم بدن مستطیل چه بپوشیم؟

همانطور که قبلا ذکر شد، قسمت بالا و پایین این تیپ بدنی هم اندازه هستند و در نتیجه حالت متعادلی دارد. فقط باید خط کمر را با شکستن این مستطیل مشخص کنید. دو راه وجود دارد که می‌توانید خط کمر را ایجاد کنید:

اولین مورد این است که با حجم دادن به قسمت‌های پایین و بالای بدن، انحنای بیشتری در این قسمت‌ها ایجاد کنید و کمر را همانطور که هست نگه دارید.

گزینه دیگر این است که با باریک تر نشان دادن کمر خود و رها کردن سایر قسمت‌ها به همان شکلی که هستند، فرم مناسب‌تری به بدن دهید.

پوشش بالاتنه برای تیپ بدنی مستطیلی

پیراهن‌هایی که به خط شانه، سینه و پایین تنه شما حجم می‌دهند، به راحتی شکل و انحنای لازم را روی بدن شما ایجاد می‌کنند. از بلوزها و تاپ‌های بسیار گشاد که روی کمر تزیینات دارند یا در قسمت کمر تمام می‌شوند، خودداری کنید زیرا بدن مستطیلی شما را حجیم نشان می‌دهند.
کمربندها انتخاب خوبی برای شما هستند، مخصوصاً کمربندهای تیره زیرا به دلیل ایجاد سایه روی کمر، آن را باریک تر نشان می‌دهند. همچنین، می‌توانید از اکسسوری‌ها و تزییناتی مانند پاپیون، جیب، پلیسه، دکمه، توری و قلاب برای حجم دادن به سینه خود استفاده کنید.

وقتی صحبت از کت‌ها می‌شود، کت‌های کمربند دار می‌توانند در قسمت کمر انحنا ایجاد کنند. کتی که شما می‌پوشید، بهتر است درست زیر کمر ختم شود و به سمت باسن گشاد شود تا کمی به آن حجم دهد. چند کت مناسب برای فرم بدن مستطیلی

  • پپلوم
  • کمربند دار
  • کت راسته
  • کت چهاردکمه

به علاوه، کت‌های بلندی که تا زانو می‌رسند، مخصوصاً اگر باز پوشیده شوند، اندام را زیباتر نشان می‌دهند. اگر می‌خواهید یک کت عالی بخرید کت‌هایی با یقه‌، سرآستین‌، شال‌، و یا جیب‌های بزرگ و حجیم انتخاب‌های خوبی هستند. برخی دیگر از کت‌های جذاب برای این اندام مستطیلی:

  • ترنچ کت (کت‌های بارانی)
  • کت pea coat (کتی پشمی با یقه‌های پهن که معمولا به رنگ سرمه‌ای است و ابتدا توسط ملوانان پوشیده می‌شد)
  • کت چپ و راستی با کمربند

پوشش پایین تنه برای تیپ بدنی مستطیلی

شلوار برای این نوع اندام باید به قسمت پایین تنه انحنا و حجم دهد. می‌توانید این حجم را هم با مدل شلوار، مانند شلوارهای گشاد، و هم با تزیینات، مانند جیب یا پلیسه، اضافه کنید. علاوه بر این، از پوشیدن شلوارهای فاق بلند خودداری کنید زیرا درست روی کمر شما ختم می شود و آن را بزرگتر نشان می‌دهد. در عوض، شلوارهای فاق کوتاه یا متوسط بهترین گزینه برای تیپ اندام شما هستند، زیرا خط کمر شما را مشخص می‌کنند.

شلوار مناسب برای اندام مستطیلی شکل:

  • شلوارهای پاکتی
  • شلوار شش جیب
  • بوت کات
  • شلوار واید لگ
  • شلوار هیپی یا پروانه‌ای

سعی کنید مانند شلوار از دامن‌هایی استفاده کنید که به پایین تنه شما حجم می‌دهند. دامن‌هایی با جزییات بیشتر مانند مدل‌های چین دار یا جیب دار به شما کمک می‌کنند تا به پایین تنه خود حجم دهید. علاوه بر این، رنگ‌های روشن انتخاب‌ خوبی هستند تا دور باسن‌تان کمی برجسته‌تر به نظر برسد.

 بهترین مدل‌های دامن برای شما عبارتند از:

  • دامن توتو (پفی تور دار)
  • تمام کلوش
  • دامن طبقه‌ای
  • دامن خمره‌ای
  • دامن مدل حرف A

اندام گلابی شکل

اندام گلابی شکل

این تیپ بدنی دارای پایین تنه‌ای بزرگ و سینه و شانه‌های کوچک‌تر است و به همین دلیل است که بدن به شکل گلابی دیده می‌شود. همانند شکل بدن ساعت شنی، بدن گلابی نیز به دلیل بزرگ‌تر بودن باسن و ران‌ها، خط کمر مشخصی دارد.

 در این نوع تیپ بدنی، لگن و ران‌ها عضلانی هستند و اضافه وزن ابتدا در اطراف این قسمت‌ها پدیدار می‌شود.

همه این ویژگی‌ها به این معنی است که تیپ بدن گلابی در پایین حجیم‌تر است و باعث می‌شود فرم بدن کمی نامتعادل به نظر برسد.

برای اندامی گلابی شکل چه بپوشیم؟

تنها کاری که باید انجام دهید این است که به بالاتنه حجم دهید تا فرم بدن متناسب به نظر برسد. جدای از آن، سعی کنید تاکید روی پایین تنه را از بین ببرید و روی خط کمر باریک و بالاتنه کوچک تمرکز کنید.
می‌توانید با پوشیدن یک لباس زیر مناسب، رنگ‌های روشن و لباس‌هایی با چاپ‌های بزرگ و همچنین با اضافه کردن جزئیاتی مانند جیب یا پاپیون، توجه را به سمت بالا سوق دهید. همچنین، باید تمرکز را از روی ناحیه لگن خود کم کنید تا اندامتان را متناسب‌تر کنید. ساده و بی‌نظم نگه داشتن پایین تنه با استفاده از رنگ‌های تیره به شما کمک می‌کند که باسن و ران‌های پهن خود را کوچک‌تر کنید.

پوشش بالاتنه برای بدن گلابی شکل

هنگام انتخاب پیراهن و بلوز برای این فرم بدن، مدل‌هایی را انتخاب کنید که کمر مشخص بدن شما را برجسته کند و در عین حال آن را با پایین تنه شما متعادل کند. دقت کنید که قد تیشرت یا بلوزی که می‌پوشید، دقیقا تا روی باسن شما نباشد، زیرا آن را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. سعی کنید از تاپ‌های نیم تنه یا تاپ‌هایی استفاده کنید که به خط کمر شما ختم می‌شوند تا انحنای اندام خود را بیشتر نشان دهید. اگر پیراهنتان بلند است، بهتر است آن را تا داخل شلوار یا دامن خود قرار دهید.

همچنین بخوانید  بهترین استایل های پاییزی مردانه 2022

از استفاده از تاپ‌هایی که دارای تزئیناتی مانند جیب یا چین در اطراف لگن هستند خودداری کنید. همچنین از بلوزهایی که در قسمت پایین چین دار هستند، دوری کنید زیرا آن‌ها به پایین تنه شما حجم می‌دهند.

پیشنهاد می‌کنیم برای متعادل کردن فرم بدن خود از این مدل‌ها استفاده کنید:

  • انواع نیم تنه‌ها
  • لباس‌های با یقه چپ و راستی
  • یقه‌های چین دار
  • لباس‌های راه راه
  • لباس‌هایی با جیب روی بالاتنه

برای ژاکت‌هایتان، مدل‌های کوتاه را انتخاب کنید زیرا خط کمر شما را بیشتر نشان می‌دهد و به سینه شما حجم می‌دهد. علاوه بر این، پوشیدن یک ژاکت بلند که به وسط ران ختم می‌شود، به شما کمک می‌کند حجم پایین تنه خود را پنهان کنید و بدنتان را لاغر نشان می‌دهد، به خصوص اگر تیره باشد.

برخی از کت‌های مناسب برای تیپ اندام شما به شرح زیر است:

  • جین‌های کوتاه
  • کت‌های کلوش
  • بلیزر بلند
  • شرلینگ بلند (کت چرم با یقه خزدار)

وقتی صحبت از کت می‌شود، به طول آن‌ها اهمیت دهید زیرا نقش کلیدی در فرم دهی به بدن شما دارند. اگر کت خیلی کوتاه باشد و به ناحیه لگن شما ختم ‌شود، پایین تنه شما را برجسته‌تر می‌کند و اگر خیلی بلند باشد، انحنای بدن شما را نشان نمی‌دهد. بهتر است از رنگ‌های تیره‌تر استفاده کنید و به تزیینات اطراف شانه و سینه‌تان توجه کنید تا اندام شما باریک‌تر به نظر برسد.

مراقب باشید از کت‌های صاف و حجیم استفاده نکنید زیرا انحنای شما را پنهان می‌کند. بهترین کت‌ها برای اندام گلابی شکل عبارتند از:

  • ترنچ کت
  • کت چپ و راستی
  • امپایر کت (کتی که خط کمر در آن بالاتر از جای معمول قرار دارد)
  • کت با مدل حرف ‌A

پوشاک پایین تنه برای اندام گلابی شکل

دقیقا مانند اندام ساعت شنی، شلوار فاق بلند یا متوسط بهترین انتخاب برای بدن گلابی شکل است تا برجستگی قسمت کمر را کمتر نشان دهد. سعی کنید از شلوارهای ساده با رنگ‌های تیره‌تر و دوخت ساده برای جمع تر نشان دادن پایین تنه‌تان استفاده کنید. همچنین از جزئیاتی مانند جیب‌های بزرگ، چین‌ها و طرح‌ها باید اجتناب کنید.

توجه داشته باشید که برای جلوگیری از جلب توجه به پایین تنه، هر نوع شلوار جذب را فراموش کنید. شلوارهای مناسب برای فرم بدنی گلابی شکل:

  • راسته
  • بوت کات
  • پاچه گشاد
  • شلوار واید لگ
  • فاق بلند

دامن‌ها گزینه مناسبی برای بدن گلابی شکل هستند زیرا پایین تنه را به روشی عالی می‌پوشانند. مانند شلوار، دامن‌های تنگ و چسبان نیز توجه را به سمت پایین تنه شما جلب می‌کند و بنابراین بهترین انتخاب، دامن‌هایی گشادتر هستند. آن‌ها حجم پایین تنه شما را می‌پوشانند.

همچنین، باید به پترن‌های روی پارچه توجه کنید زیرا خطوط افقی باعث می‌شوند قسمت لگن شما پهن‌تر از آنچه هست به نظر برسد. به این ترتیب، سعی کنید دامن‌های ساده و بدون تزیینات را انتخاب کنید. بهترین قد برای دامن، روی زانو است زیرا با ایجاد یک خط بصری بدن شما را لاغرتر و کشیده‌تر می‌کند.

بهترین دامن‌ها برای تیپ بدنی گلابی شکل عبارتند از:

  • دامن گل لاله (دامنی که به دلیل برش هلالی در وسط و چین‌های کمر مانند گل لاله به نظر می‌رسد.)
  • تمام کلوش
  • دامن مدل حرف A

فرم بدنی مثلث وارونه

فرم بدنی مثلث وارونه

فرم مثلث وارونه کاملاً برعکس بدن گلابی شکل است. در این تیپ بدنی، شانه‌ها یا سینه پهن‌تر از پایین تنه است که آن را شبیه یک مثلث وارونه می‌کند. این شانه‌های پهن اغلب باعث می‌شوند که هیکل ورزشی به نظر برسد، زیرا ظاهری قوی و درشت دارد. مانند مستطیل، اندام مثلث وارونه خط کمر بسیار مشخصی ندارد. با این حال، پاهای کشیده و بلندی دارد.

برای مثلث معکوس چه بپوشیم؟

یک مثلث معکوس به دلیل شانه‌ها و سینه پهن‌تر، در قسمت بالایی بدن حجم بیشتری دارد. تنها کاری که برای این نوع اندام باید انجام دهید این است که حجم و انحنا را به پایین تنه اضافه کنید تا فرم بدن شما متناسب تر از آنچه هست به نظر برسد.

از آنجایی که بدن شما شانه‌های پهن و مربعی دارد، بهتر است با استفاده از پارچه‌های لطیف و ریزش دار آن‌ها را کمی ظریف‌تر نشان دهید. همچنین، باید از استفاده از یقه‌های پهن اجتناب کنید، زیرا این یقه‌ها باعث می‌شوند که بالاتنه شما از آنچه هست عریض‌تر به نظر برسد. جدای از آن، پوشیدن لباس‌هایی که خط کمر برای شما ایجاد می‌کند، فرم بدنی متعادل‌تری را به همراه خواهد داشت.

پوشش بالاتنه برای شکل بدن مثلث وارونه

لباس مناسب برای مثلث وارونه باید توجه را از قسمت بالایی بدن کم کند و همینطور خط کمر را مشخص کند. لباس‌هایی با مدل چپ و راستی و آن‌هایی که در قسمت پایین لایه لایه‌اند، برای این تیپ بدنی عالی هستند زیرا شانه‌ها را ظریف تر نشان می‌دهند و در عین حال خط کمر را مشخص می‌کنند.
بهتر است بلوزها و تاپ‌ها کمی اندامی باشند و قد آن‌ها و از روی خط باسن بگذرد تا به این ناحیه حجم دهند و بدن متناسب‌تر به نظر رسد.

اگر به‌دنبال کاپشن و یا پالتویی مناسب با فرم اندامتان هستید، آن‌هایی را که برش‌های راسته دارند یا مدل‌هایی با برش روی کمر را امتحان کنید. کاپشن‌های شما باید عاری از تزیینات مانند سردوشی یا اپل باشند. همچنین پالتوهایی با یقه بزرگ یا مدل‌های دو دکمه انتخاب نکنید زیرا به شانه‌ها و سینه شما حجم بیشتری می‌دهند.

بهترین مدل‌های کاپشن برای تیپ اندام شما عبارتند از:

  • ژاکت کش باف پشمی چپ و راستی
  • ژاکت یا پالتوی یقه آبشاری
  • بلیزر کمربنددار
  • ژاکت با جزئیات روی قسمت لگن

کت‌ها همچنین باید به ناحیه لگن شما حجم دهند و خط کمر را مشخص کنند. برای رسیدن به این هدف، می‌توانید از کت‌هایی با تزینات مانند جیب‌ها یا طرح‌های اطراف پاین تنه استفاده کنید. سعی کنید از کت‌هایی با رنگ‌های تیره‌تر استفاده کنید زیرا باعث می شوند کشیده‌تر بنظر برسید.

درست مانند کاپشن‌ها، کت‌های شما نباید دارای یقه‌های بزرگ یا تزئینات روی شانه باشند. بهترین مدل‌های کت برای تیپ اندام شما عبارتند از:

  • ترنچ کت
  • کت با مدل حرف A
  • کت کلوش

پوشاک پایین تنه برای اندام مثلث وارونه

در یک مثلث وارونه پایین تنه از شانه‌ها باریک‌تر است. بنابراین، باید به آن حجم دهید تا فرم بدن خود را متناسب کنید. می‌توانید این کار را با پوشیدن شلوار با رنگ‌های روشن‌تر، طرح‌دار یا با جیب‌هایی در اطراف ناحیه لگن انجام دهید. شلوار بگی، واید لگ، پاچه گشاد و هر مدلی که از روی زانو به بعد گشاد می‌شود نمونه‌های خوب از یک شلوار برای فرم اندام شما هستند.

از شلوارهای چسبان دوری کنید زیرا باعث باریک‌تر به نظر رسیدن پایین تنه شما می‌شوند. در عوض، استایل‌های راسته را انتخاب کنید، زیرا آن‌ها بهتر از شلوار جین تنگ، به اندام شما فرم می‌دهند. بهترین مدل‌های شلوار برای تیپ اندام شما عبارتند از:

  • شلوارهای پاکتی
  • شلوار کولوت (شلوار راسته گشاد و قد ۹۰)
  • دامن شلواری
  • شلوار دم پا گشاد
  • هیپی یا پروانه‌ای
  • شلوار بگی
  • شلوار بوی فرند یا مام استایل
  • بوت کات
همچنین بخوانید  با رعایت ترند آرایشی 2023 جذاب تر به نظر برسید!

دامن‌ها برای حجم دادن به قسمت پایین تنه شما عالی هستند، به خصوص آن‌هایی که از ناحیه لگن گشاد می‌شوند و باعث می‌شوند پایین تنه پهن‌تر به نظر برسد. دامن شما باید دارای جزئیاتی مانند چین و پیلی باشد تا به اندام شما حجم بدهد.

دامن‌هایی با رنگ‌های روشن، خطوط افقی و طرح‌های بزرگ برای تیپ بدن شما عالی هستند زیرا توجه را به این ناحیه جلب می‌کنند. دامن‌های تنگ، درست مثل شلوارهای تنگ، برای شما مناسب نیستند، زیرا پاهای باریک شما را نشان می‌دهند.

دامن‌هایی که برای اندام مثلث وارونه جذاب هستند عبارتند از:

  • دامن گل لاله (دامنی که به دلیل برش هلالی در وسط و چین‌های کمر مانند گل لاله به نظر می‌رسد.)
  • پیلی دار
  • دامن مدل حرف A
  • دامن طبقه طبقه

اندام سیبی شکل

در این تیپ بدنی، پایین تنه کوچک، سینه‌ها بزرگ و قسمت میانی بدن (ناحیه شکم و پهلوها) حجیم هستند و همین باعث می‌شود بدن به شکل سیب دیده شود. شانه‌ها گرد و پهن و پایین تنه صاف و بدون منحنی است.
افزایش وزن در این نوع بدن ابتدا در اطراف شکم و پهلوها دیده می‌شود و بنابراین، این تیپ بدنی خط کمر باریک و مشخصی ندارد. در مقابل، آن‌ها پاهای کشیده و خوش فرمی دارند. از آنجایی که به نظر می‌رسد بالا تنه بسیار حجیم است، تنها کاری که باید انجام دهید این است که منحنی‌های بیشتری را به پایین تنه اضافه کنید.

برای فرم بدن سیب چه بپوشیم؟

باید سعی کنید به قسمت میانی خود توجه کنید و بهترین قسمت‌های خود از جمله پاها و سینه خود را برجسته کنید. لباس‌های ساده به شما کمک می‌کنند تا وزن اضافی را در اطراف شکم خود استتار کنید، بنابراین از جزئیات در این ناحیه دوری کنید. در عوض، از تزیینات و رنگ‌های روشن در قسمت پایین تنه و بالای سینه استفاده کنید.
همانطور که قبلا ذکر شد، شکل بدن سیب هیچ تعریفی از خط کمر ندارد. بنابراین، استفاده از رنگ‌های تیره‌تر می‌تواند به مشخص شدن کمر و رسیدن به فرم بدنی متناسب کمک کند.

پوشاک بالاتنه برای اندام سیبی شکل سیب

پیراهن‌ها باید توجه را به خط سینه و شانه‌ها جلب کنند و در عین حال کمر را کوچک‌تر نشان دهند. این را می‌توان با استفاده از تاپ‌هایی با تزئینات دور گردن یا روی شانه‌ها برای برجسته کردن آن‌ها به دست آورد. گزینه دیگر برای این نوع اندام، پیراهن‌هایی است که پارچه‌ای لطیف دارند و در قسمت شکم کمی گشاد می‌شوند تا آن را پنهان کنند. پوشیدن بلوز و تاپ‌های نیم تنه یا آن‌هایی که دقیقا روی شکم ختم می‌شوند، باعث حجیم‌تر نشان دادن کمر می‌شوند.

هنگام انتخاب کاپشن، دقت کنید که مدل‌هایی با یک ردیف دکمه برای شما مناسب‌تر هستند زیرا لایه‌ و حجم اضافی به دور شکم اضافه نمی‌کنند.
بهتر است قد این کاپشن‌ها دقیقا روی ناحیه لگن باشد و دکمه‌های آن از زیر سینه شروع شود تا فرم بدن را متناسب کند. اگر به کاپشن‌ها یا پالتوهای کمربنددار علاقه دارید، آن‌هایی را انتخاب کنید که کمربند درست زیر سینه باشد، مانند پالتوهای امپایر. علاوه بر این، دقت کنید که از مدل‌هایی با جزییات یا تزئینات زیاد استفاده نکنید.

بهترین کاپشن‌ها یا پالتوها برای اندام سیبی شکل:

  • پالتوی راسته
  • مدل اندامی یا جذب
  • امدل امپایر (مدلی که خط کمر دقیقا زیر خط سینه است)
  • ژاکت کش باف پشمی
  • پالتو با یقه آبشاری

کتی که برای شما مناسب است باید از قسمت میانی بدن عبور کند و آن را بپوشاند تا اندام شما متعادل به نظر برسد. کت‌های راسته، به خصوص زمانی که در حالت باز پوشیده می‌شوند، بهترین گزینه برای از بین بردن حجم از قسمت شکم و پهلوی شما باشند. شما باید از کت‌های با کمربند و مدل‌های دو دکمه خودداری کنید، زیرا آن‌ها کمر شما را برجسته‌تر نشان می‌دهند. مناسب‌ترین کت‌ها برای فرم اندام شما:

  • کت با مدل حرف A
  • کت راسته
  • ترنچ کت
  • کت امپایر

پوشاک پایین تنه برای  اندام سیبی شکل

شما باید شلواری را انتخاب کنید که پایین تنه را کمی حجیم کند. جیب‌های پشتی یا کناری برای اندام شما بسیار مناسب هستند، زیرا باعث ایجاد انحنا در اطراف ناحیه لگن شما می‌شوند. علاوه بر این، از آنجایی که شما پاهای باریک و کمری پهن دارید، پاهای پهن گزینه مناسبی برای متعادل کردن فرم بدن شما هستند.
از شلوار جین فاق بلند خودداری کنید، زیرا آن‌ها ناحیه پهن بالاتنه را برجسته می‌کنند. بنابراین، شلوارهای فاق کوتاه یا متوسط برای تیپ بدنی شما عالی هستند. در نهایت، از شلوارهایی با رنگ‌های تیره‌تر و بدون جزئیاتی مانند چین‌های دور کمر استفاده کنید.

بهترین شلوار‌ها برای اندام سیبی شکل

  • شلوار بوی فرند یا مام استایل
  • شلوار راسته
  • بوت کات
  • مدل دم پا گشاد
  • شلوار واید لگ

هنگام انتخاب دامن، به قد آن‌‌‌ها توجه کنید زیرا نقشی کلیدی در برجسته کردن یا استتار کردن شکم شما دارند. باید آن‌هایی را انتخاب کنید که درست بالای زانو، روی زانو یا روی ساق پا ختم می‌شوند. مدل دامن شما باید صاف و فاق بلند باشد تا اندامتان بلندتر و متناسب‌تر دیده شود. از دامن‌های طبقه طبقه یا دامن‌های کولی (دامن‌هایی که دور کمر چین‌های زیاد دارند) اجتناب کنید، زیرا این دامن‌ها بدن شما را مستطیلی نشان می‌دهند. مناسب‌ترین استایل‌هایی که برای شما خوب به نظر می‌رسند:

  • دامن مدل حرف A
  • دامن چین دار با لبه‌های متقارن
  • مدل شیپوری

حرف پایانی

به یاد داشته باشید که هیچ یک از تیپ‌های بدنی ذکر شده بهتر از بقیه نیست. تعیین تیپ بدنی تنها به شما کمک می‌کند تا بدانید چه سبکی برای شما مناسب‌تر است. به این ترتیب، می‌دانید که چه مدل‌هایی برای شما خوب به نظر می‌رسند و بهتر است از کدام یک دوری کنید!

[1] Yves Saint Laurent

[2] Blazer

[3] Trench coat

[4] Wide leg pants

[5] Pencil skirt

سونیا کرمانی
سونیا کرمانی

من سونیا کرمانی کارشناس ارشد طراحی پارچه و لباس هستم. علاقمند به نوشتن و تولید محتوای فارسی و انگلیسی هستم. متخصص و علاقمند به تولید مقالات سئو در زمینه طراحی لباس، طراحی داخلی منازل، مدیا و کسب و کار می باشم.

چطور بود؟
+1
1
+1
2
+1
1
+1
2
+1
1
+1
1
+1

4 Comments

  1. خاطره سرایی
    0
    0

    فوق العاده بود مرسی عزیزم

    Reply
    • سونیا کرمانی
      0
      0

      ممنونم عزیزم

      Reply
  2. حدیث
    0
    0

    بسیار عالی

    Reply
    • سونیا کرمانی
      0
      0

      مرسی حدیث جان

      Reply

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط