Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ فیلم و سرگرمی @ راه های بهتر شدن در بیلیارد

راه های بهتر شدن در بیلیارد

by | 18 بهمن 1401 | فیلم و سرگرمی, ورزش | 1 comment

بازی بیلیارد یکی از محبوب‌ترین و سرگرم کننده‌ترین  بازی‌های جهان می‌باشد. این بازی تلفیقی از بازی فکری و فعالیت بدنی است شاید فکر کنید تحرک در این بازی کم است ولی جالب است که بدانید هر بازیکن در هر ست حداقل 700 متر دور میز راه می‌رود. تاکنون حتما بازی‌های بین المللی اسنوکر که هر ساله برگزار می‌شود و قهرمانان بزرگ این بازی مانند رونی اسولیوان در آن هستند را دیده‌اید. بعد از دیدن این بازی‌ها همه دوست دارند تا به مانند قهرمان‌ها بازی کنند.

درست است که این بازیکنان سالها تمرین کرده‌اند ولی شما هم می‌توانید با رعایت نکات ساده سطح بازی خود را ارتقا بدهید و طبیعتا از این بازی لذت بیشتری ببرید. نکات زیادی در زمینه بهتر شدن در بیلیارد وجود دارد که بعضا در مقاله نمی‌توان در خصوص آنها صحبت کرد ولی نکاتی که می‌توانید با خواندن این مقاله نیز آن را اجرا کنید به شما گفته می‌شود.

آمادگی جسمی و هوشیاری

در فیلم‌های هالیوودی دیده‌اید که بازیگران یک لیوان ویسکی در دست و سیگار برگی به لب دارند و دور میز بیلیارد راه می‌روند و بازی می‌کنند. ولی این‌ها فقط در فیلم‌هاست و بازیکنان این رشته کاملا از جهت بدنی و سلامتی در حد ایده‌آلی قرار دارند. دید سه بعدی و تشخیص زوایا و همچنین کنترل قدرت ضربات در این بازی بسیار مهم است.

همچنین بخوانید  همه چیز در مورد انیمیشن Dota 2 به نام Dragon's Blood
آمادگی جسمی و هوشیاری در بیلیارد

سیگار و مشروب به شدت بر روی این موارد در بازی تاثیر می‌گذارد. حتی اگر ورزشکار حرفه‌ای در این رشته نیستید علاوه بر اینکه در هنگام بازی نباید سیگار یا مشروب مصرف کنید حتی توصیه می‌شود حداقل یک ساعت قبل از بازی سیگار نکشید و دائما جهت بالا بردن تمرکز خودتان از آب در حین بازی استفاده نمایید.

قرار گیری و نحوه ایستادن پشت ضربه

در هنگام ضربه زدن به توپ بایستی به اندازه یک چوب بیلیارد از کیوبال فاصله بگیرید سپس به نحوی خم شوید که پاها به اندازه عرض شانه‌ها باز باشد، پای راست همیشه صاف و پای چپ خم شود این موارد به شدت بر روی دقت شما در ضربه زدن تاثیر دارد.

نحوه ایستادن بیلیارد

در صورتی که درست در پشت ضربه قرار نگیرید علاوه بر اینکه آن ضربه را دقیق نخواهید زد پس از چند ضربه به دلیل فشار زیاد بر روی کمر و پاها فرم بدن تغییر کرده و ضربات با خطا همراه می‌شود. بارها دیده‌اید که بعد از چند ست بازی عملکرد شما افت می‌کند دلیل این مطلب همین موضوع می‌باشد.

همچنین بخوانید  بهترین بازی برای کسب درآمد در سال 1402

حتما از گچ استفاده کنید

 قبل از هر ضربه حتما از زدن گچ به نوک چوب خود مطمئن شوید گچ را به صورت آرام و از بالا به پایین از کناره‌های لبه نوک چوب بکشید. زدن گچ میزان اصطکاک نقطه تماس با کیوبال را افزایش می‌دهد و از سر خوردن توپ و دقیق ضربه زدن کمک می‌کند.

نشانه گیری

نشانه گیری بیلیارد

در اینجا نمی‌خواهیم در خصوص نحوه نشانه‌گیری صحبت کنیم ولی یک نکته در این کار بسیار مهم و موثر می‌باشد و آن اینکه قبل از خم شدن بر روی میز خط هدف را ببنید و تا موقع ضربه زدن نگاه خود را از آن برندارید. بسیاری از افراد خط هدف و نقطه تماس را درست تشخیص می‌دهند ولی هنگام خم شدن یا لندینگ چون سوژه را نگاه نمی‌کنند و چرخش در بدنشان اتفاق میافتد ضربه اشتباه می‌زنند. به جرات می‌توانم بگویم 90 درصد هر ضربه در لندینگ وجود دارد.

به نتیجه نگاه نکنید صرفا از بازی لذت ببرید

این جمله به هیچ عنوان یک جمله انگیزشی نیست شما وقتی در یک بازی ار حریف خود عقب‌تر هستید و به نتیجه فکر می‌کنید کاملا تمرکز شما از بین می‌رود و دیگر نمی‌توانید مراحل زدن ضربات دقیق را انجام دهید برا ی کنترل این قضیه در هنگام عقب ماندن از حریف نفس‌های عمیق بکشید و آب بنوشید و صرفا جهت لذت بردن بازی را ادامه دهید.

همچنین بخوانید  10 غذا‌ی عضله ساز که باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید

گوشی موبایل خود را در حالت بی صدا قرار دهید

این بازی نیاز به تمرکز بالا دارد پس برای بهتر شدن در بیلیارد از هر چیز که حواس شما را پرت کند، دوری کنید. شما آمده‌اید که بازی کنید و لذت ببرید پس کسی یا چیزی نباید مزاحم شما در این زمان شود.

روی پل گرفتن تمرین و دقت کنید

نحوه قرار گیری دست‌ها در بیلیارد

نحوه قرار گیری دست‌ها بر روی میز و قراگیری چوب بر روی دست را پل می‌گویند در هنگام پل زدن تمامی پاشنه دست باید با میز در تماس باشد و چوب نیز به نحوی بین انگشتان مهار شود که در جهت ضربه فقط درجه آزادی داشته باشد، در غیر این صورت ضربات شما با خطا انجام می‌شود.

حرف آخر

نکات گفته شده نکات ساده‌ای بهتر شدن در بیلیارد بودند که با دقت به آن می‌توانید یک درجه بازی خود را ارتقا دهید. بدیهی است باید این نکات را آن‌قدر تمرین کنید که بدون فکر آن‌ها را انجام دهید. تمرین در هر کاری رمز رسیدن به موفقیت است.

admin
admin
چطور بود؟
+1
1
+1
+1
+1
1
+1
+1
+1

1 Comment

  1. خاطره سرایی
    0
    0

    نکته های مفیدی بودن. ممنونم

    Reply

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط