Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ تکنولوژی @ اصناف و صنایع @ قلب سیستم کولر خودرو چگونه می تپد؟

قلب سیستم کولر خودرو چگونه می تپد؟

by | 3 بهمن 1401 | اصناف و صنایع | 1 comment

در این مطلب به بررسی عملکرد و خرید کمپرسور کولر پراید می‌پردازیم. کمپرسور کولر پراید یک قطعه مهم و حیاتی در سیستم خنک‌سازی خودرو پراید می‌باشد که در گردش مدار بسته تهویه مطبوع خودرو، نقش پررنگی را ایفا می‌کند. به همین دلیل است که نگه‌داری و توجه به عملکرد صحیح کمپرسر کولر پراید اهمیت بسیار بالایی دارد؛ زیرا خرابی در این قطعه می‌تواند منجر به خرابی کل سیستم خنک کردن خودرو پراید شود.

 

در ادامه به بررسی عملکرد کمپرسور در خودرو و در ارتباط با اجزای دیگر سیستم تهویه مطبوع می‌پردازیم. هم چنین خرید کمپرسور کولر پراید از نمایندگی‌های معتبر برندهای اصلی این قطعه را مورد بررسی قرار خواهیم داد. برای مشاهده مدل‌های متفاوت کمپرسور کولر پراید و دیگر خودروها با برندهای متنوع می‌توانید به سایت مجموعه‌ای سی‌خودرو مراجعه کنید. این مجموعه با سال‌ها سابقه در زمینه فروش قطعات کولر خودرو، بهترین خدمات را در این زمینه به کاربران ارائه می‌کند.

 

کمپرسور کولر پراید

عملکرد کمپرسور کولر پراید در خودرو

اجزای مختلفی در سیستم کولر خودرو در حرکت هستند تا نهایتا هوای خنک و خشک بتواند به سمت کابین خودرو حرکت کند. کمپرسور، کندانسور، اواپراتور، درایر و شیر انبساط از اجزای اصلی در مدار کولر خودرو هستند که در این میان کمپرسور وظیفه مهم‌تر و حیاتی‌تری را ایفا می‌کند. کمپرسور کولر پراید به اصطلاح قلب تپنده کولر گازی خودرو است. سرمایشی که کمپرسور در خودرو ایجاد می‌کند به دلیل فشرده کردن مبرد که همان گاز خنک کننده این مدار است، می‌باشد.

همچنین بخوانید  چسب های سنگ اپوکسی به چه منظور ساخته شده است؟

پس از فشرده شدن در کمپرسور کولر پراید و تبدیل شدن به مایع، این گاز به سمت کندانسور حرکت می‌کند. در کندانسور و با تبدیل شدن دوباره به گاز، این جریان به سمت درایر حرکت کرده و با از دست دادن رطوبت خود به سمت اواپراتور حرکت می‌کند. جریان هوای عبوری از اواپاتور که سرد می‌باشد، از طریق یک سری از دریچه‌ها وارد فضای خودرو می‌شود و نشستن در خودرو در فضای گرم تابستان را ممکن می‌کند. این نقطه پایانی فرآیند است که دوباره ادامه پیدا می‌کند و تا زمانی که دکمه AC کولر خاموش شود، ادامه دارد. هر بار که کولر گازی را روشن می‌کنید، دوباره این مدار بسته شروع به حرکت می‌کند و چرخه جریان مبرد ادامه می‌یابد.

همچنین بخوانید  ورق آهن سوراخ‌دار؛ قیمت و خرید انواع تور پانچی

کمپرسورها انواع مختلفی دارند؛ کمپرسور Swatch Plate، کمپرسور چرخشی و کمپرسور پیستونی انواع کمپرسور کولر پراید می‌باشند. در صورت خرابی کمپرسور کولر پراید، تعویض کامل این قطعه، راه حل منطقی‌تری نسبت به تعمیر آن می‌باشد؛ زیرا همان طور که اشاره کردیم اهمیت بالای کمپرسور در چرخه کولر، تعمیر این قطعه را دشوار می‌کند و می‌توان گفت که تعمیر کمپرسور شکسته تنها در موارد نادر امکان پذیر است.

خرید کمپرسور کولر پراید

تصور رانندگی در فضای گرم خودرو در تابستان برای بیشتر افراد دشوار می‌باشد؛ تا جایی که خیلی از افراد بدون روشن کردن کولر خودرو خود قادر به رانندگی در هوای گرم نخواهند بود. خرید کمپرسور کولر پراید، با توجه به حساسیت‌های بالای کمپرسور در خودرو و اهمیت خنک سازی خودرو برای رانندگان، گاهی بسیار دشوار خواهد بود. برندهای متفرقه و گاه نوع تقلبی برندهای اصلی، فروشگاه‌های نامعتبر و نیز تنوع در قیمت‌های موجود در بازار از جمله مواردی هستند که خرید کمپرسور کولر پراید را به یک چالش برای افراد تبدیل کرده اند.

همچنین بخوانید  بازرسی کالا و انواع آن

با در نظر گرفتن یک سری از نکات قابل تامل، می‌توان این چالش را به یک موفقیت تبدیل کرد. توجه به برند شناخته شده کمپرسور کولر پراید، اصل بودن برند کمپرسور، گارانتی و ضمانت‌نامه خرید این قطعات و نیز بستر و فروشگاهی که برای خرید کمپرسور کولر پراید در نظر گرفته‌ایم، از جمله این موارد می‌باشد که می‌تواند کاربران را در مسیر خرید بهترین کمپرسور با مناسب‌ترین قیمت یاری کند. مجموعه‌ی سی‌خودرو، بهترین و با کیفیت‌ترین برندهای کمپرسور کولر پراید را با قیمت‌هایی بسیار مناسب و مقرون به صرفه به فروش می‌رساند که با مشاهده این قطعات و قیمت های آنها می‌توانید اقدام به ثبت سفارش خرید کمپرسور کولر پراید خود نمایید.

rata_g
rata_g
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
1
+1
+1
+1
1

1 Comment

  1. خاطره سرایی
    0
    0

    ممنون از توجه شما

    Reply

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط