Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ تعمیرات @ علت خاموش روشن شدن تلویزیون ال جی

علت خاموش روشن شدن تلویزیون ال جی

by | 13 بهمن 1401 | تعمیرات | 0 comments

یکی از مشکلاتی که گاهی اوقات کاربران مشاهده می‌کنند این است که تلویزیون بلافاصله خاموش و روشن می‌شود. به این معنی که در حین پخش تصویر، تلویزیون ناگهان خاموش می‌شود و به سرعت روشن می‌شود. اگرچه این مشکل نگران کننده است، اما دلایلی دارد که به راحتی قابل تشخیص است. اگر شما نیز تحت تاثیر این موضوع هستید، توصیه می‌کنیم مقاله زیر را دنبال کنید. همانطور که دلیل خاموش شدن تلویزیون ال جی را بررسی می‌کنیم، نحوه رفع مشکل را به شما آموزش خواهیم داد.
به طور کلی خاموش و روشن شدن ناگهانی تلویزیون زیاد خطرناک نیست و اگر به موقع بررسی شود مشکل به راحتی حل می‌شود.

دلایل خاموش روشن شدن تلویزیون ال جی

عوامل متعددی می‌تواند باعث خاموش شدن تلویزیون در حین کار شود. مثلا ممکن است برق نوسان کند و بعد شاهد خاموش شدن تلویزیون باشیم. در تلویزیون‌های هوشمند، دستگاه نیز احتمالا ویروسی می‌شود. همچنین اگر فلش یا هارد دیسک را به تلویزیون وصل کرده باشید، ممکن است دستگاه آلوده شده باشد. در این صورت شاهد خاموش و روشن شدن تلویزیون ال جی خود با انتشار ویروس خواهید بود.
اگر برد آی سی منبع تغذیه خراب شود، برد اصلی و مدار آماده به کار تلویزیون به سرعت روشن و خاموش می‌شوند. اگر این دلایل را شناسایی کنید و به موقع برای رفع آن اقدام کنید، مشکل تلویزیون حل می‌شود. با این حال، اگر قطعات همچنان خراب شوند، ممکن است دستگاه آسیب پذیرتر شود.

همچنین بخوانید  چگونه می توانم عیب یابی مانیتور خود را انجام دهم؟

پس هر زمان با این مشکل مواجه شدید می‌توانید با مرکز تخصصی استاد تی وی تماس بگیرید و تعمیر تلویزیون ال جی خود را به تکنسین‌های مجرب استاد تی وی بسپارید.

از مهمترین دلایل خاموش شدن تلویزیون ال جی یا هر برند دیگری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

نوسانات برق

اولین و مهم‌ترین دلیل روشن و خاموش شدن تلویزیون، نوسانات برق است. تلویزیون معمولاً با ولتاژ پایین کار می‌کند و زمانی که جریان کمی نوسان داشته باشد خاموش می‌شود. اگر برق برای جریان کافی نباشد یا نوسان داشته باشد برد پاور دچار مشکل می‌شود و ولتاژ قطع می‌شود. به این ترتیب می‌توان تلویزیون را به طور موقت خاموش و دوباره روشن کرد.

استفاده از کابل HDMI بی کیفیت

اگر از کابل HDMI برای اتصال صفحه نمایش به تلویزیون خود استفاده می‌کنید، بهتر است از یک مدل باکیفیت استفاده کنید. کابل HDMI بی‌کیفیت بر اتصال دستگاه تأثیر می‌گذارد و در روند کار آن مشکل ایجاد می‌کند. بنابراین، توصیه می‌شود دستگاه‌های دیگر (کنسول بازی، سیستم صدا و پخش و غیره) را تنها با استفاده از کابل ارائه شده همراه دستگاه به تلویزیون خود متصل کنید.

همچنین بخوانید  چگونه یک لاستیک پنچر شده را بدون زاپاس تعمیر کنیم؟
تعمیر تلویزیون

اتصال فلش ویروسی

اتصال فلش و هارد ویروسی نیز می‌تواند باعث خاموش و روشن شدن تلویزیون ال جی شود. این ویروس را به تلویزیون هوشمند شما منتقل می‌کند و با برنامه اصلی تداخل می‌کند. بنابراین، بهتر است تا حد امکان بررسی کنید فلش یا هاردی که به تلویزیون وصل می‌کنید سالم و بدون ویروس باشد.

از کار افتادن مدار استندبای

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند باعث خاموش شدن تلویزیون ال جی شما شود، خرابی مدار پشتیبان است. مدار آماده به کار برای روشن کردن MCU و سایر قسمت‌های تلویزیون LCD در هنگام خاموش شدن تلویزیون استفاده می‌شود. این مدار بر روی برد smps قرار دارد و به راحتی توسط ترانسفورماتور شانت کوچک آن قابل شناسایی است.

خرابی مین برد تلویزیون

نکته دیگری که هنگام روشن و خاموش کردن تلویزیون ال جی باید بررسی شود خرابی برد اصلی است. اگر برد اصلی یا برد اصلی تلویزیون به درستی کار نکند، هنگام کار دستگاه خاموش می‌شود. جالب‌تر اینکه با فشردن مجدد دکمه پاور، چراغ جلوی تلویزیون شروع به چشمک زدن می‌کند اما تلویزیون روشن نمی‌شود.
مادربرد بخش مهمی از تلویزیون است که تمام قسمت‌های آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. نقص در این قسمت بر روی سایر قسمت‌ها تأثیر می‌گذارد و عملکرد تلویزیون را مختل می‌کند. در چنین شرایطی تعمیر مادربرد تلویزیون ال جی مشکل را حل می‌کند.

همچنین بخوانید  مشکلات تلویزیون جی پلاس را بیشتر بشناسید
تعمیر مادربرد تلویزیون ال جی

چرا تلویزیون ال جی ناگهانی خاموش می شود؟

دلیل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون ال جی ممکن است خرابی محافظ برق و قطع و وصل مجدد تلویزیون باشد. برای تشخیص اینکه آیا سوئیچ معیوب است یا خیر، می‌توانید تلویزیون را برای مدت کوتاهی مستقیماً به پریز وصل کنید یا در صورت امکان، تلویزیون ال جی را با کلید دیگری تست کنید.
گاهی اوقات وسایل جانبی متصل به تلویزیون باعث انتقال نویز به تلویزیون و خطای موقت می‌شود. اگر لوازم جانبی با کابل HDMI به تلویزیون وصل شود، امکان انتقال خطا زیاد است. لطفاً لوازم جانبی متصل به تلویزیون را جدا کنید. سپس به عملکرد تلویزیون های ال جی در این شرایط نگاه کنید.

تعمیر تلویزیون ال جی در منزل

تعمیر تلویزیون ال جی برای بعضی مشکلات خاص که بیشتر به برد اصلی مربوط می‌شوند کار هرکسی نیس لذا جهت هرگونه عیب یابی حتما با کارشناسان مربوط تماس بگیرید.

nooshin_lotfi
nooshin_lotfi
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط