Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ تکنولوژی @ اصناف و صنایع @ عمده فروشی مواد شیمیایی صنعتی

عمده فروشی مواد شیمیایی صنعتی

by | 23 آذر 1401 | اصناف و صنایع | 0 comments

پیشرفت شرکت‌های تولید مواد شیمیایی علاوه بر تکیه بر پیشرفت تکنولوژی، کاهش مصرف منابع و افزایش عملکرد حفاظت از محیط زیست محصولات، راه مهمی برای دستیابی به مدیریت منظم موجودی‌ها، کاهش ضایعات مواد اولیه و کاهش هزینه‌های محصول است.

ویژگی های صنایع شیمیایی

  1. چرخه محصولات پتروشیمی نسبتا طولانی است، چرخه محصولات شیمیایی خوب نسبتا کوتاه است و روش تولید نمونه‌ای از تولید مداوم در مقیاس بزرگ است.
  2. نوع تولید ترکیبی از تولید استوک و سفارشی است.
  3. محصولات از مواد فراوان و فرآورده‌های جانبی زیادی تشکیل شده است.
  4. این شرکت عمدتاً سفارشی و طراحی را به صورت سفارشی انجام می‌دهد و بیشتر برون سپاری می‌کند.
  5. الزامات محرمانه بالاتر برای طراحی محصول و داده های BOM، کنترل مجوز سختگیرانه‌تر.
  6. با وابستگی زیاد به آب، نفت، مواد معدنی و سایر منابع، صرفه‌جویی در منابع کلیدی کاهش هزینه‌های محصول است.
  7. بسیاری از مواد خام شیمیایی سمی هستند و عوارض جانبی دارند و برخی از مواد به جای بسته بندی با وزن اندازه‌گیری می‌شوند، بنابراین اغلب تفاوت زیادی بین واقعی و کتاب وجود دارد.
  8. محصولات شیمیایی دارای محصولات جانبی زیاد، محاسبات پیچیده تقسیم هزینه و کار دستی ناتوان است.
  9. برنامه ریزی تولید کور است زیرا اطلاعات لجستیک به اشتراک گذاشته نمی‌شود و سفارشات، تولید، تدارکات و موجودی به سرعت با یکدیگر ارتباط برقرار نمی‌کنند.
  10. به دلیل تعداد زیاد محصولات، تعیین قیمت تمام شده محصولات مشکل است.
  11. مجوزهایی مانند داده های BOM برای تکیه بر کنترل دستی دشوار است.

با توجه به ویژگی‌های تولید و ساخت در صنایع شیمیایی، ما عمدتا از جنبه های زیر برای حل مشکل گلوگاه مدیریت شرکت شروع می‌کنیم.

بزرگترین شرکت های شیمیایی در جهان بازیگران پیشرو در حوزه صنایع پیچیده شیمیایی هستند. این بخش به طور کلی بخش مواد شیمیایی از جمله پتروشیمیهای کالایی تا محصولات شیمیایی تخصصی را در برمی‌گیرد.

همچنین بخوانید  چاقو از چه آهن و فلزاتی ساخته شده است؟

صنعت مواد شیمیایی شامل شرکت‌هایی است که در زمینه تولید مواد شیمیایی صنعتی فعالیت می‌کنند و بنابراین، صنعتی است که بسیاری از صنایع دیگر به عنوان منبع مواد اولیه خود به آن وابسته هستند. طبقه بندی GICS صنعت را به صنایع فرعی مواد شیمیایی کالایی، مواد شیمیایی متنوع، کودها و مواد شیمیایی کشاورزی، گازهای صنعتی و مواد شیمیایی ویژه تقسیم می‌کند.

از این رو تولیدکنندگان مواد شیمیایی می‌توانند در طیف وسیعی از محصولات و پذیرایی تا جریان‌های متنوعی از صنایع – از کودهای شیمیایی برای صنعت کشاورزی گرفته تا مصرف کنندگان مواد شیمیایی با ارزش افزوده بالا، در نهایت تولید مواد شیمیایی خوب، افزودنی‌ها، پلیمرهای پیشرفته، چسب ها، درزگیرها و رنگ‌های تخصصی، رنگدانه ها و پوشش‌ها.

استفاده از مواد شیمیایی در 96 درصد کالاهای تولیدی رایج است و ما به راحتی می‌توانیم اندازه‌گیری کنیم که چنین صنعتی چقدر برای حرکت روان اقتصاد ضروری است.

بیشتر تغییراتی که در دنیای طبیعی اطراف خود می‌بینیم ناشی از واکنش های شیمیایی است، مانند تغییر برگ‌ها و رشد یک گل.

همانطور که ما فواید مواد شیمیایی را در زندگی خود حفظ می‌کنیم، همچنین باید مراقب باشیم که با احترام با آن‌ها رفتار کنیم تا اثرات مضر احتمالی قرار گرفتن در معرض آن‌ها را کاهش دهیم.

مواد شیمیایی مورد استفاده در زندگی روزمره

محصولات پاک کننده

مواد شوینده حاوی یک سورفکتانت فعال یا ماده فعال سطحی هستند. سورفکتانت‌ها می‌توانند کشش سطح آب را کاهش دهند تا آب با روغن یا چربی مخلوط شود، به همین دلیل است که ما لباس‌هایمان را با مواد شوینده می‌شویم – مواد شیمیایی به مواد شوینده اجازه می‌دهند کثیفی‌ها را به صورت مایع یا جامد از بین ببرد.

همچنین بخوانید  معرفی تجهیزات و مبلمان اداری

به همین ترتیب، ماده شوینده‌ای که در شامپو ما وجود دارد، توانایی کاهش کشش سطحی آب را دارد، با هدف اشباع کامل موها و امکان تمیز کردن موها. شامپو همچنین چربی‌ها را تجزیه می‌کند تا چربی موجود در مو از بین برود.

خمیر دندان از آب و مواد ساینده مانند هیدروکسید آلومینیوم و کربنات کلسیم تشکیل شده است. همچنین حاوی شیرین کننده‌ها، میکروب‌ها و میکروب‌ها، رنگ‌ها، خوشبو کننده‌های تنفسی و یک ماده فعال است که مینای دندان را تقویت می‌کند و در برابر حفره‌ها محافظت می‌کند: سدیم فلوراید.

<<برای تهیه انواع مواد اولیه موردنیاز صنعت خود می‌توانید به فروشگاه مواد شیمیایی دکتر کمیکال مراجعه کنید>>

تن پوش

منسوجاتی که هنگام ساخت لباس استفاده می‌شوند، گاهی اوقات برای بهبود ویژگی‌هایشان با فرآیندهای شیمیایی تکمیل می‌شوند. از مواد تکمیل کننده برای تقویت پارچه‌ها و بدون چروک کردن آن‌ها استفاده می‌شود.

همانطور که لباس‌ها در حال تولید هستند، منسوجات ممکن است طیف وسیعی از روش‌های شیمیایی و غیرشیمیایی را پشت سر بگذارند. اینها شامل آماده سازی و پیش تصفیه، رنگرزی، چاپ و پالایش پارچه می‌باشد. برخی از محصولات مورد استفاده در منسوجات، مواد شیمیایی بسیار تخصصی مانند بیوسیدها، بازدارنده‌های شعله، دافع آب و اندازه‌های تار هستند. سایرین مواد شیمیایی یا مخلوط نسبتاً ساده‌ای از جمله روغن‌ها و گریس‌های امولسیون شده، نشاسته، روغن های سولفونه، موم ها و برخی سورفکتانت‌ها هستند.

عطرها

عطر در نهایت یک ترکیب شیمیایی معطر است که دارای بو است. این ترکیبات خاص مستعد تبخیر هستند، به طوری که بو به بینی ما می‌رسد. به همین دلیل است که یک عطر اغلب در یک بطری با گردن باریک نگهداری می‌شود.

این عطر را می‌توان با مواد طبیعی یا مصنوعی تهیه کرد: بیشتر عطرهای طبیعی از گیاهانی مانند پوست، گل، میوه، ریشه یا چوب به دست می‌آیند. به عنوان مثال، جاسمون از یاس، روغن ساسافراس از چوب ساسافراس، ژرانیول از گل رز و مرکبات از پرتقال.

همچنین بخوانید  مکمل بنزین- اکتان بوستر

عطر مخلوطی از اسانس‌های معطر یا ترکیبات معطر، تثبیت‌کننده‌ها و حلال‌ها است که رایحه‌ای مطبوع به پوست ما می‌دهد.

حشره کش ها

نمونه‌ای از مواد فعال حشره کش مورد استفاده در منازل پرمترین و تترامترین هستند. این مواد شیمیایی مصنوعی از طریق حمله به سیستم عصبی حشرات عمل می‌کنند.

رنگ

رنگ‌های مختلفی وجود دارد که به طور خاص برای مواد خاصی ساخته می‌شوند: رنگ چوب، رنگ آهن، رنگ دیوار و رنگ ماشین. بسته به حلال مورد استفاده، رنگ‌ها بر پایه روغن یا آب خواهند بود.

رنگ‌ها مخلوطی از مواد تشکیل‌دهنده – چسباننده، رنگدانه/ رنگ، مواد افزودنی و یک حلال یا حامل – هستند که از منابع فسیلی، معدنی، بیولوژیکی و مصنوعی منشا می‌گیرند. عملکرد رنگ را می‌توان با افزودنی‌هایی مانند قارچ کش برای عمل در برابر کپک، مواد منعقد کننده برای ضخیم تر کردن رنگ و سایر موادی که از رنگ‌ها در برابر آب یا نور خورشید محافظت می‌کند، بهبود بخشید.

فواید مواد شیمیایی در زندگی روزمره

شاید واضح نباشد، اما مواد شیمیایی صنعتی موادی هستند که در بسیاری از محصولات نهایی که در اطراف ما وجود دارند استفاده می‌شوند. آن‌ها برای تولید کالاهای مصرفی استفاده می‌شوند – از تلفن‌های هوشمند گرفته تا منسوجات و محصولات تمیز کننده. از تشک‌های فوم گرفته تا بسته بندی مواد غذایی و لباس. آن‌ها همچنین برای تولید محصولات موجود در کارخانه‌ها، سایت‌های ساختمانی، مزارع و بیمارستان‌ها – از لوله‌ها گرفته تا پنجره‌ها و سیم کشی‌ها استفاده می‌شوند. از کود تا اجزای ماشین آلات و تجهیزات پزشکی.

nakh23

nakh23

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط