Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سلامت @ سلامت عمومی @ مصرف مکمل امگا 3 برای خشکی چشم

مصرف مکمل امگا 3 برای خشکی چشم

by | 8 آذر 1401 | سلامت عمومی | 0 comments

گفته می‌شود مکمل امگا 3 و روغن ماهی یکی از بهترین مکمل‌های غذایی برای خشکی چشم است. آیا این موضوع صحت دارد؟ آیا مکمل‌های امگا 3 عوارض جانبی دارند که باعث نگرانی ما شود؟

خشکی چشم چیست؟

تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف مکمل امگا 3 می‌تواند علائم خشکی چشم را کاهش دهد. مکمل‌های امگا 3 برای اکثر بزرگسالان سالم بدون عوارض جانبی خاصی است و معمولاً در صورت مصرف در دوز استاندارد عوارض جانبی کمی دارند.

با این حال، قبل از شروع مصرف مکمل، با پزشک یا داروساز مشورت کنید. برای سلامت چشم و بینایی خوب، سطح جلوی چشم ها باید با لایه ای یکنواخت از اشک که حاوی ترکیب مناسبی از آب و روغن است، پوشانده شود. اگر اشک از نظر کمیت یا کیفیت برای حفظ آن لایه کافی نباشد، بیماری خشکی چشم (که بیماری سطح چشم نیز نامیده می شود) ایجاد می‌شود.

علائم خشکی چشم آزاردهنده بوده و ممکن است شامل احساس خارش یا سوزش در چشم باشد. حساسیت به نور، تاری دید، مخاط داخل یا اطراف چشم و پارگی بیش از حد از دیگر علائمی است که ممکن است به خشکی چشم دچار شده باشید. بیماری خشکی چشم یک بیماری مزمن است و معمولاً نمی‌توان آن را به طور کامل درمان کرد.

همچنین بخوانید  10 نکته‌ی طلایی برای لاغری سریع در خانه

با این حال، می‌توان از درمان‌های مختلفی برای کاهش علائم استفاده کرد، از جمله قطره های اشک مصنوعی که بدون نسخه در داروخانه های قابل خریداری است.

امگا 3 برای خشکی چشم

در سال‌های اخیر، روغن ماهی به عنوان یک درمان جانبی برای خشکی چشم توصیه شده است. روغن ماهی حاوی دو اسید چرب امگا 3 به نام های دوکوزاهگزانوئیک اسید یا DHA و ایکوزاپنتانوئیک اسید یا EPA است. تصور می‌شود که اسیدهای چرب امگا 3 طیف گسترده‌ای از مزایای سلامتی را ارائه می‌دهند.

با توجه به این فواید بالقوه، روغن ماهی به یک مکمل غذایی محبوب تبدیل شده است. در مطالعه‌ای که به فواید اسید چرب امگا 3 پرداخته است، علائم خشکی چشم در افرادی که مکمل امگا 3 مصرف می‌کنند، کمتر دیده شده است.

همچنین بخوانید  پی آر پی زانو؛ یک درمان ایمن و موثر برای آرتروز زانو

به نظر می‌رسد که اسیدهای چرب امگا 3 می‌توانند لایه چربی چشم را که توسط غدد کوچک لبه پلک به نام غدد میبومین تولید می‌شود، بهبود بخشند. همچنین مصرف خوراکی امگا 3 علائم خشکی چشم را بهبود می‌بخشد و نیاز به اشک مصنوعی را کاهش می‌دهد.

حتما مقاله یونویس با عنوان “بهترین زمان مصرف ویتامین ها‌ی ضروری بدن” را بخوانید.

دوز امگا 3 برای خشکی چشم

دوز اسید چرب امگا 3 در بسیاری از مطالعات تحقیقاتی شامل 180 میلی گرم ایکوزاپنتانوئیک اسید و 120 میلی گرم اسید دوکوزاهگزانوئیک، دو بار در روز بود. عوارض جانبی کمی در این سطح مشاهده شد. با این حال، دوزهای بالای مکمل با برخی اثرات مضر همراه است.

همچنین بخوانید  انواع روش های درمانی ماساژ

آن‌ها شامل افزایش خطر خونریزی، سطوح بالاتر کلسترول خون، مشکلات کنترل قند خون و مزه یا بوی ماهی هستند. در برخی از جمعیت‌های در معرض خطر، مانند افرادی که پیوند قلب انجام داده‌اند، اسیدهای چرب امگا 3 ممکن است بر ضربان قلب تأثیر بگذارند.

اگر بیماری قلبی دارید، اسیدهای چرب امگا 3 را فقط تحت نظر یک ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی مصرف کنید. البته می‌توانید روغن ماهی را از طریق خوردن ماهی نیز در رژیم غذایی خود دریافت کنید. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند بزرگسالان سالم حداقل دو بار در هفته ماهی بخورند.

ماهی‌های چرب مانند ماهی قزل آلا منابع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند. اگر تصمیم به مصرف مکمل اسید چرب امگا 3 دارید، ابتدا با پزشک خود صحبت کنید. پزشک دوز مناسب امگا 3 را تعیین خواهد کرد.

Darooboom

Darooboom

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط