Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ هنر و ادبیات @ موسیقی @ معروف ترین دیس بازی های رپ فارسی

معروف ترین دیس بازی های رپ فارسی

by | 28 دی 1402 | موسیقی, نوشته های خواندنی | 19 comments

همیشه تو هر زمینه‌ای که آدمای زیادی تو اون عرصه فعالیت می‌کنن، دعوا و چالش‌های زیادی به وجود میاد. رپ فارسی هم از این قائله مستثنا نبود و از همون اوایل شکل گیریش دیس بازی یا به اصطلاح بیف‌های زیادی توش اتفاق افتاده. شاید برای شما هم این سوال پیش بیاد که چه کسی بیشتر از همه تو تاریخ رپ فارسی دیس شده و علیه‌ش دیس ترک منتشر شده؟ واسه اینکه به این سوال جواب بدیم، نمی‌تونیم به یه منبع موثق استناد کنیم. اما اونطوری که تو ترک‌هایی که گوش دادیم، به نظر سروش هیچکس، سهراب ام جی، عرفان پایدار، حصین و فدائی از همه آرتیست‌ها بیشتر از همه دیس شدن.

شاید براتون سوال باشه که چرا اسم رضا پیشرو بین کسایی که بیشتر از همه دیس شدن، نیست. خب، اگه پیشرو رو بشناسین، می‌دونین که دیس‌های کشنده‌ای رو منتشر کرده و به خاطر همین خیلی از رپرها سعی می‌کنن خیلی طرف پیشرو نرن. خب حالا بریم سراغ برترین دیس‌های رپ فارسی.

دیس ترک گرگ از تتلو، حصین و پیشرو

بدون شک یکی از بهترین دیس‌ های تاریخ رپ فارسی، دیس ترک گرگ از تتلو، حصین و پیشروعه. تو این ترک، سه تا از قوی‌ترین آرتیست‌های رپ فارسی سروش لشکری یا هیچکس خودمون رو دیس کردن. این ترک یکی از به یادماندنی‌ترین ترک‌های رپ فارسیه، بدون شک!

اما فقط حضور این سه آرتیست تو یه ترک نبود که این دیس ترک رو جاودانه کرد. همونطور که گفتیم، این ترک دیس مستقیم به سروش لشکری بود و طبیعتاً سروش هم دوست نداشت که قافیه رو به حریفاش ببازه. چند وقت بعد، هیچکس دیس ترک “تف” رو منتشر کرد. این دیس ترک یکی از پر ایهام‌ترین ترک‌های رپ فارسی هست.

دیس بازی بین پیشرو و زد بازی

مگه میشه یه جا اسم دیس بازی و بیف بیاد و کسی در مورد پیشرو و اعضای زد بازی صحبت نکنه؟ غیر ممکنه! یکی از قدیمی‌ترین دشمنی‌های رپ فارسی بین رضا پیشرو و زد بازی اتفاق افتاده که میشه گفت تا امروز هم ادامه داشته. دیس ترک‌های زیادی بین پیشرو و زدبازی رد و بدل شده اما به جرات میشه گفت که بهترین اون دیس ترک‌ها، ترک “چاقال نامه” از رضا پیشروئه. اما مطمئناً بهترین دیس ترک رضا پیشرو اثر منفیه. اثر منفی واقعاً اثر منفی روی اعضای تیم زد بازی داشت و بعد از این ترک سامان ویلسون از رپ دور شد.

البته بعدها مشخص شد که خداحافظی سامان دلایل امنیتی داشت. زد بازی هم البته دیس ترک‌های فوق‌العاده‌ای رو منتشر کرده. دروغ تعطیل، آره اوبی…. البته این دیس بازی‌ها بین پیشرو و زد یه مدتی بود که کمرنگ شده بود تا همین چند وقت پیش که دوباره پیشرو و ام جی با هم درگیر شدن و تو کمتر از 48 ساعت دو دیس ترک به اسم هابیل (سهراب ام جی) و قابیل (رضا پیشرو). در ادامه دوباره سراغ پیشرو و زد بازی خواهیم آمد.

دیس بازی بین ملتفت و زد بازی

ملتفت و زد بازی به عنوان دو تا از بزرگ‌ترین لیبل‌های رپ فارسی، اما با خط فکری و ایدئولوژی کاملاً جدا از هم، همیشه با هم در رقابت بوده‌اند و به همین خاطر دیس ترک‌های زیادی بین این دو گروه منتشر شده است. روابط بچه‌های زد با هیچکس (موسس لیبل ملتفت) خیلی خوب بود و حتی با هم یه ترک خیلی خفن به اسم “چرا بدی؟” هم منتشر کردن. البته گفته میشه این ترک دیس رضا پیشروئه که حقیقتاً فکر نکنم درست باشه. این آلبوم خفن‌ترین و پربازدیدترین ترک آلبوم زاخارنامه شد. حتی قرار بود که چند نفر از زد تو آلبوم مجاز هم حضور داشته باشن. اما به خاطر مشکلاتی که مهدیار با اونا داشت حضورشون کلاً منتفی شد و همکاری‌ها تبدیل شدن به دشمنی.

البته اون موقعی که قرار بود ام جی و هیدن تو آلبوم سروش شرکت کنن، زدبازی منحل شده بود. اما بالاخره بعد از 10 سال زد بازی دوباره تشکیل شد. سامان برگشت و هیدن هم مشکلاتش با جی جی رو کنار گذاشت. همون زمانی که زد بازی دوباره بعد از ده سال برگشت، خبر اومد که قراره دو تا ترک تحت لیبل زد به اسم‌های “یخ” و “بچه محل” منتشر بشه. اما داستان اینجا جالب شد که ترک یخ دیس مستقیم به شخص هیچکس بود. تمام اعضای زد، برخلاف گذشته باهم تو یه ترک هیچکس رو دیس کردن.

اما در کمتر از دو روز، فدائی (گلادیاتور ادبیات) دیس ترکی به اسم “دیگه تابلو شده” منتشر کرد. این دیس ترک به قدری قوی بود که به نظر خیلیا حتی از یخ هم بهتر بود. فدائی با این دیس برای تمام دشمنان سروش هیچکس و ملتفت خط و نشون کشید.

دیس بازی بین پایدار و زد بازی

اسم زد بازی فکر کنم تا آخر مقاله با ما همراه باشه(خنده!). تو زمانی که زد بازی منحل شده بود، جی جی و سیجل یه ترک با همکاری عرفان پایدار به اسم “مهمونی خودمونه” منتشر کردن. این ترک دیس هیدن و ویلسون بود. هیدن خیلی عصبی شده بود و علت این عصبانیت هم همکاری دو تا رفیق قدیمی خودش با دشمنش یعنی عرفان پایدار بود. یه مدت چند ماهه هیدن و عرفان با هم تو استوری با هم بحث و دعوا می‌کردن که بالاخره عرفان پایدار یه ترک به اسم “راک استار” منتشر کرد که دیس مستقیم به ویلسون و هیدن بود. از حق نگذریم، خودم به شخصه تا حالا عرفان رو انقدر عصبانی ندیده بودم. این دیس ترک فوق‌العاده قوی بود.

همچنین بخوانید  داستان گویی با عکاسی پرتره با استفاده از کمپوزیسیون‌های خلاقانه

اما تو جواب، ویلسون و هیدن تو کمتر از یک هفته دیس ترک عروس رو منتشر کردن که اگه نگیم از دیس ترک عرفان قوی‌تر بود، خداییش ضعیف‌تر هم نبود. اما این دعوا اینجا تموم نشد و اعضای پایدار (جیدال و ایمانمون) دیس ترک‌های زیادی رو بعد از اون دعوا منتشر کردن که هیچکدوم توسط هیدن و ویلسون جواب نگرفتن. اما دعوای هیدن و عرفان همچنان ادامه داشت تا همین اواخر که هیدن یه ویدئو تو کانال یوتیوب خودش منتشر کرد که تو اون ویدئو سعی داشت عرفان رو ترور شخصیت کنه. عرفان هم تو جواب این حرکت، یه ویدئو ضبط کرد و به انتقاد از هیدن پرداخت. (خدایی زشته بابا، خیر سرتون رپرید!)

دیس بازی بین حصین و فدائی

مطمئناً بهترین دیس بازی چند سال گذشته بین حصین و فدائی اتفاق افتاد! بیفی که واقعاً دو طرف داستان قوی بودن و هیچکدوم نمی‌خواستن کم بیارن. داستان از اون جایی شروع شد که حصین یه ترک به اسم 2ja با همکاری بی‌بال منتشر کرد که دیس مستقیم هیچکس و اعضای ملتفت بود. فدائی سریع یه فری استایل منتشر کرد و تو 80 ثانیه حصین و بی‌بال رو دیس کرد.

تو جواب این حرکت، حصین هم یه فری استایل کوتاه منتشر کرد. البته در این بین، مسین که یکی از استعدادهای لیبل جوهر هست هم فری استایل منتشر کرد که دیس مستقیم به فدائی بود. فدائی تو پاسخ همه فری‌استایل‌ها و استوری‌ها، دیس ترک بیلیط(بلیط نه بیلیط!) رو منتشر کرد. این دیس ترک به عنوان 5 دیس ترک برتر رپ فارسی شناخته میشه. تو این ترک حصین به طور مستقیم و چند نفر دیگه به صورت غیر مستقیم دیس شدن.

تقریباٌ دو هفته از از ترک بیلیط گذشته بود ولی حصین هنوز هیچ ری‌اکشنی نشون نداده بود. همین باعث شد که خیلیا بگن فدائی با دیس حصین رو کشت. اما اینطوری نبود. حصین بالاخره ترک Q69 رو منتشر کرد. این ترک هم یکی از خفن‌ترین دیس ترک‌های رپ فارسیه. اما حصین تو این دیس ترک چندتا لفظ بد و سوتی داشت که همین باعث شد فدائی دوباره یه ترک دیگه به اسم “فاتحه” منتشر کرد. این سه ترک نزدیک به 6 میلیون استریم دارن. این موضوع نشون میده که چقدر این دیس بازی بین این دو آرتیست چقدر برای همه جذاب بوده.

دیس‌ ترک های معروف ملتفت

ملتفت همیشه یک لیبل متفاوت بوده است. این گروه قوانین سخت خودش را دارد و خیلی سخت عضو جدید می‌گیرد. مدیریت لیبل ملتفت به عهده مهدیار آقاجانی هست. اعضای ملتفت خیلی کم پیش اومده که فقط با یک فرد وارد بیف بشن. ملتفتی‌ها همیشه با چند نفر در آن واحد مبارزه می‌کنن. مثل فدائی این اواخر که به تنهایی با اعضای زد بازی و جوهر وارد چالش شد. یا قاف که با یاس و زد مشکل داشت و خود سروش هیچکس هم که نگم براتون.

تو آلبوم عدل از فدائی، یه ترک خیلی بیشتر از بقیه ترک‌ها به چشم اومد، ترک 80! دیس ترک 80 توسط فدائی و علی قاف بود که مخاطب اصلی ترک اعضای زد بازی بودن اما فدائی چند تا تیکه به چند نفر دیگه هم انداخته بود. این ترک واقعاً قویه. ترک بعدی از سروش هیچکسِ که به تنهایی کل رپ فارسی رو دیس کرد. از سروش به خاطر کم کاری‌های چند وقته اخیرش خیلی انتقاد میشد تا اینکه تو آلبوم مجاز جواب همه انتقادها رو تو ترک “تو کجا بودی؟” داد. این ترک سه تا ورس داره که تو هر ورس این ترک افراد زیادی توسط هیچکس دیس میشن.

یکی از معروف‌ترین دیس‌های ملتفت بین دو فرد سرشناس رپ فارسی شکل گرفت. رضا پیشرو و سروش هیچکس! رضا و هیچکس برای هم مثل برادر بودن و پیشرو تو مصاحبه چند وقت اخیرش هم اعلام کرد که هنوز هم سروش رو دوست داره. هیچکس نمی‌تونه ترک‌های خفن پیشرو و هیچکس رو تو دهه 80 از یاد ببره. اما مثل هر رفاقتی، رفاقت هیچکس و پیشرو هم یه روزی به هم خورد. بعد از به هم خوردن رابطه (پیشرو معتقد بود که سروش از وقتی از ایران رفته عوض شده و پشت پیشرو رو خالی کرده.) این دو نفر یکی از ماندگارترین دیس‌های تاریخ رو منتشر کردن.

طبیعتاً تو هر دیس ترکی، آرتیست سعی می‌کنه که حریف رو نابود کنه اما تو این بیف، هیچ کدوم نمیخواستن هم دیگه رو تخریب یا نابود کنن و فقط داشتن احساساتشون نسبت به هم رو با قافیه می‌خوندن. پیشرو ابتدا ترک لوبیای سحرآمیز رو منتشر کرد و سروش هیچکس هم در جواب ترک “اون مثل داداشم بود” رو منتشر کرد.

دیس بازی بین حصین و سروش لشکری

حصین و هیچکس از همون اوایل با هم مشکلات زیادی نداشتند و فقط یک سری کل کل بینشون وجود داشت. هیچکس شعار 021 که پیش شماره تهران هست رو به عنوان شعار و تیکه کلام استفاده می‌کرد و حصینم از 051. البته موضوعی که شاید خیلیا ندونن اینه که سروش و حصین باهم همکاری هم داشتن! اسم ترک “تو مستی!” بود. ترک جالبی بود اما خب اولین و آخرین همکاریشون با هم همون ترک بود. بعد از اون حصین ترک‌های زیادی رو علیه هیچکس و ملتفت منتشر کرد.

ترک خفن، صبح ظهر شب، 2ja و چند ترک دیگه مستقیم دیس به هیچکس بودن. البته حصین تیکه‌های زیادی رو به ملتفت و مخصوصاً هیچکس انداخته. حتی تو دیس بازی آخرش با فدائی هم چند تا تیکه به سروش انداخت که البته جوابی نگرفت.

همچنین بخوانید  هیپی ها چه کسانی بودند؟ و چطور لباس می پوشیدند؟

پی‌نوشت: این مسئله مهمی نیست و خیلی هم به حصین مربوط نمیشه. یه زمانی تو دهه 80، زمانی که صامت وجود داشت، ساسی مانکن تو یه ترک هیچکس، پیشرو و صامت رو دیس می‌کنه. هیچکس هم تو جواب ترک “منم همینطور” رو منتشر کرد. همون موقع‌ها بود که ساسی تصمیم گرفت بیخیال رپ بشه و بره دنبال آهنگ‌های دافولی!

دیس ترک های شایع

ممرضا شایع یکی از کم حاشیه‌ترین رپرهای رپ فارسی است و تا چند سال گذشته کمتر کسی او را دیس می‌کرد یا او ضد کسی دیس ترک منتشر می‌کرد. اما در چند ماهه گذشته، رپرهای زیادی از نسل 4 از جمله مجهول و کیارپ، چرسی و هیپ‌هاپولوژیست شایع و لیبل اصلی را دیس کرده‌اند. البته شایع به هیچکدام از این دیس ترک‌ها واکنشی نشان نداده است. اما شایع حدود یک یا دو سال پیش بود که که با سهراب ام جی به مشکل خورد. دعواها از آنجایی شروع شد که یک عکس از ام جی در کنار میلاد حاتمی منتشر شد. گفته میشد این دیدار برای تبلیغ سایت‌های بت میلاد حاتمی بوده است و شایع به همین دلیل یک آلبوم 5 که شامل 5 ترک بود را منتشر کرد. 4 ترک از 5 ترک این آلبوم دیس مستقیم به سایت‌های بت، سهراب ام جی و امیر تتلو بود.

پی‌نوشت: گفته میشد که ورس شایع در ترک “سیل” دیس به تتلو بوده ولی شایع این موضوع رو رد کرد. شایع و تتلو احتمالاً باهم همکاری‌هایی در آینده خواهند داشت.

البته شایع قبلاً هم در بیف‌ها شرکت داشت ولی نه در حد یه ترک کامل!

دیس ترک های بهرام

بهرام که به عنوان اعتبار رپ فارس ازش یاد میشه، خیلی تو دعواها شرکت نمی‌کنه، یا حداقل من ترکی ازش نشنیدم که مستقیم دیس یه نفر باشه. تنها دیس ترکی که من از بهرام شنیدم، ترک “نامه‌ای به رئیس جمهور” بوده که مستقیماً رئیس جمهور وقت رو هدف گرفته بود. بهرام این ترک رو تو 18 یا 19 سالگی منتشر کرد و همون موقع هم به خاطر این آهنگ رفت زندان. از همونجا بود که به بهرام لقب “یاغی” را دادن. یاغی رپ فارس خیلی وقته که کم فروغ شده و تمرکز اصلیش رو زندگیه شخصی خودشه.

دیس ترک های علی سورنا

برخلاف تصورات، علی سورنا یا “مرد تنها” هم تو کارنامه خودش یه دیس ترک داره. سورنا خیلی وقته که وارد هیچ حاشیه‌ای نشده و فقط روی کار خودش تمرکز کرده. علی سورنا خیلی وقت پیش یه ترک به اسم “Diss all” ریلیز کرد و همونطوری که از اسم ترک مشخصه، همه رو تو این ترک دیس کرده.

دیس بازی‌های جیدال و لیتو

لیتو یه زمانی عضو پایدار بود و طبیعتاً رفاقت خوبی هم با علی جیدال داشت. اما این اواخر، وقتی پایدار با زدبازی وارد بیف شدن، لیتو به خاطر همکاری‌های که با بچه‌ها زد داشت، طرف اونا وایستاد و پایدار رو تحقیر کرد. در جواب این حرکت، جیدال داخل ترک‌هایی که دیس زدبازی بودن، اسم لیتو رو آورد و اون رو هم دیس کرد. لیتو تو جواب یه کار عجیب کرد و تو ترک “فرش fresh,” جیدال رو دیس کرد. یکم بعد از این داستان، جیدال یه فری‌استایل پخش کرد که دیس مستقیم به لیتو بود.

دیس بازی‌های پوتک

پوریا پوتک تا چند سال پیش خیلی معروف نبود و یکی دو ساله که به صورت گسترده معروف شده. این رو برای تخریب پوتک نگفتم، فقط خواستم بگم که پوتک همیشه به این مهربونی‌ای که می‌بینید، نبوده و قبلاً خیلی وحشیانه با همه وارد بیف میشد. معروف‌ترین دیس ترک پوتک، ترک “یادگاری” هست که مخاطب مستقیم این دیس ترک کسی نبود جز خلسه. پوتک با این دیس ترک یکم معروف شد. البته پوتک هم یه Diss all تو کارنامه خودش داره که تو اون به همه، مخصوصاً سروش هیچکس و یاس تیکه انداخته. اسم اون ترک “هکتور” هست.

پوتک بعدها با خشایار اس آر یا کچی بیتز وارد بیف شد. در این ترک اتفاق جالبی افتاد، دو آرتیست در یک ترک به اسم “بوشیدو” همدیگه رو دیس کردن. جدای از نتیجه این بتل، یک رفاقت عمیق بین پوتک و کچی بیتز شکل گرفت که تا به همین امروز هم ادامه داشته. در پی این رفافت، همکاری‌های هیت زیادی شکل گرفته.

دیس بازی های نسل 4

و اما نسل 4 رپ فارس، نسلی که میشه گفت جون دوباره به رپ فارسی دادن. نسل 4 پر از رپرهای با استعداد و قویه که همه خودشون رو نسبت به اون یکی بالاتر می‌دونن. کلا بین بچه‌های نسل 4، بیشتر از اینکه همکاری شکل بگیره، دیس ترک منتشر میشه. مطمئناً 021 kid رپریه که بیشتر از همه تو این نسل دیس شده. تقریباً همه نسل 4، و حتی از نسل یک (نیما نیموش) و از نسل 3 (سانبودی) هم این بشر رو دیس کردن. 021 kid خودش رو پدر دریل فارسی می‌دونه، خیلی‌ها این موضوع رو قبول دارن، اما خیلی‌ها هم مخالف این داستانن.

اما یکی از خفن‌ترین دیس ترک‌های نسل 4 هیپ‌هاپولوژیست منتشر شده. البته هیپ‌هاپولوژیست دیس زیاد داره، اما این دیس ترک تو ساندکلاد بیشتر از یک میلیون ویو خورده. منظورم ترک “کاردی” از هیپ‌هالوژیست با آهنگ‌سازی اشکان کاگان‌عه که حسابی غوغا کرد. میشه تقریباً به این آهنگ لقب Diss all داد، چون تقریباً همه رو زدن تو این ترک.

اما یکی از بهترین جایی که نسل 4ایی‌ها وارد بیف شدن، زمان بیف پیشرو و ام جی بود. پیشرو تو ترک خودش گفت که “به زودی میندازم تلنت‌هامو به جونت”، خیلی‌ها فکر می‌کردن که این فقط یه لفظ ساده باشه، اما واقعا این بحث جدی شد. امیر ریبار به تنهایی تو یه ترک ام جی رو به صورت وحشیانه دیس کرد. البته اینجا پایان کار نبود، منیجر سابق پیشرو به اسم سیناب تصمیم گرفت تا تو یه ترک ام جی و بعضی‌ها رو دیس کنه. اسم این دیس ترک “مشتری” بود که سیناب، کیارپ، مجهول و امیر ریبار تو این ترک حضور داشتند. تقریبا تمام نسل 4 و 3 تو این ترک دیس شدن.

همچنین بخوانید  قتل آریانا 16 ساله؛ تعصب کورکورانه یا عدم آگاهی از نحوه برخورد با نوجوانان؟

چرسی و هیپ‌هاپولوژیست هم با هم چند بار آرش سرطان رو دیس کردن. البته آرش سرطان داخل ویدئوهای متععد تو یوتیوب به این موضوع واکنش نشون داده و واکنش اون هم فقط خندیدن بوده.

اما یکی از جالب‌ترین اتفاق‌‌هایی که افتاد، بین دالو و هیپ‌هالوژیست بوده. جالبه بدونید کانال‌های ری‌اکشن به آهنگ‌های رپ فارسی برای خودشون استعدادهایی پیدا کردن و اون‌ها رو به جامعه رپ معرفی کردن. یکی از این استعدادها که توسط لیبل کوکتل معرفی شد، دلو بود. دلو کمی بعد از شهرت نسبی که به دست آورده بود، از این لیبل جدا شد. بعد از جدایی هیپ‌هالوژیست و اشکان کاگان رو دیس کرد. نکته جالب این دیس ترک استفاده از ویس پوتک بود. تو این ویس پوتک به اشکان کاگان فحش می‌داد و می‌گفت که ترک هیپ‌هاپولوژیست با آهنگ‌سازی کاگان تو یوتیوب ویوی فیک داره. این ویس کاملاً واقعی بود. وقتی کوکتیل تی وی با پوتک مصاحبه می‌کرده، وسط مصاحبه پوتک تلفنش زنگ می‌خوره و شروع به گفتن این حرف‌ها می‌کنه.

گاد پوری و هیپ‌هاپولوژیست

من همیشه معتقد بودم که نسل 4 رپ فارسی، سه قطب اصلی داره! پوری، دکی و 021 کید. اما باید قبول کنیم که پوری و دکی چند لول از 021 کید بالاترن و این یه واقعیته! پوری و هیپ‌هاپولوژیست که هر دو بچه شمال کشور هستن، دوتا دوست و رفیق بودن و همه لحظه شماری می‌کردن تا فیت این دو آرتیست خلاق و صاحب سبک رو بشنون. این فیت که قرار بود تو آلبوم “نسخه” منتشر بشه، هیچوقت منتشر نشد و دلیل اون مشکلاتی بود که کاملاً یهویی همه چیز به هم ریخت!

مشکلات از زمانی شروع شد که دکتر رپفا توی لایو آخر شبی که گذاشته بود، به تتلو فحش ناموسی میده. بعد از این داستان تقریباً همه تو رپ فارس ضد دکتر رپفا شدن چون نمی‌تونستن قبول کنن که یه نسل 4یی به تتلو که نسل یکی به حساب میاد توهین کرده باشه! گادپوری ضد دکی نشد ولی پاشو از داستان کشید بیرون و همین باعث شد مشکلات بین این دو نفر شدید بشه.

پوری تو ترک “Bozkesh” دوتا تیکه به 021 کید و دکی میندازه که میگه”بیای ایران بشی بزکش، یادت میارم گادپوری کیه ….” این جمله دیس به بچه طهرون بود و تو جمله بعد”این یکی هم باز بشه نطقش، میدم کراوات بدوزن از شرتش” دیس به دکی بود. دکی تو جواب یه دابل ترک منتشر کرد همون شب به اسم های “نردبون و The one”. تو جواب پوری یک یا دو ساعت بعد دیس ترک “tttpttt” رو منتشر کرد. بعد از این، دکی خیلی سریع ترک “بادپولی” رو منتشر کرد.

پوری ترک Untitle II رو منتشر کرد و بعد از اون ترک “جمعه”. دکی باز هم ساکت نموند و ترک “شنبه” رو ریلیز کرد. جالبیش اینجاست که 021 کید اینجا تازه وارد بیف شد و ترک “یکشنبه” رو منتشر کرد. کلا بیف جالبی بود که برنده واقعی هم مشخص نشد چون واقعا پوری و دکی هر دو قوی بودن!

بیف پوری و ملتفت

داغ‌ترین، خشن‌ترین، جذاب‌ترین و کلا هر چی‌ترین بیف این چند وقته تو رپفا بین پوری و ملتفت شکل گرفت! ملتفت که الان سه تا عضو(مهدیار، فدائی و شاپور) نداره، بعد از مدت‌ها سکوت خودشون و شکستن و 3 ترک منتشر کردن. مهم‌ترین اون 3 تا ترک، ترک “الکی” از شاپور بود! این ترک دیس کل نسل 4 بود و دیس مستقیم به پوری، حمید صفت، دکی و کاگان!

دکی و کاگان کلا وارد بیف نشدن و کنار موندن اما گادپوری وحشی ترین از حرف ها بود که آروم بشینه یه گوشه! پس سریع ترک “اماله” رو منتشر کرد. این ترک به قدری قوی بود که شاپور باید بک میداد و الا بیف رو باخته بود. شاپور با دیس ترک “دلقک” برگشت و میدون و دست گرفت! اما پوری آرتیستی نیست که به راحتی سوخت بده، پس چیکار کرد؟ پوری با دیس ترک “خشم شب” دوباره بازی و به دست گرفت(ترک واقعاً قوی بود). این بیف به این زودیا قرار نبود تموم بشه و شاپور باز هم دیس بک داد، اسم آهنگ “سگ پدر” بود! طبق انتظار پوری باز هم با یه ترک دیگه به اسم Ajal بازی و به نفع خودش برگردوند!

شاپور برای اینکه بتونه روند بازی و به نفع خودش تغییر بده، دیس بک دوباره داد با اسم “فکت”! ولی خب این ترک خیلی ضعیف بود و پوری آماده شده بود که Fatality رو روی شاپور و ملتفت اجرا کنه! پوری ترک “شیب مرگ” و منتشر کرد و به جرات میشه گفت بیف رو با اختلاف خیلی زیادی برد!

حرف آخر

درسته که این دیس ترک‌ها تاثیر زیادی تو جذاب شدن و بالا رفتن سطح رپ فارسی داره، اما نباید این جمله رو یادمون بره که “الکیه رپ فارسی همه کل کلاش”.

به نظر شما بهترین دیس ترک رپ فارسی کدوم آهنگه؟

حسن اسدی
حسن اسدی

من حسنم، 20 سالمه و دانشجوی جامعه شناسی هستم(البته فعلاً، شاید تا یکی دوماه دیگه اخراج بشم.) نکته دیگه ای هم نیست دیگه، خدافظ.

چطور بود؟
+1
59
+1
80
+1
15
+1
20
+1
15
+1
14
+1
33

19 Comments

  1. Pooya
    0
    2

    مختصر و مفید 🙌🏻🔥

    Reply
    • حسن اسدی
      0
      0

      ممنون از توجه شما

      Reply
  2. Yaser
    0
    0

    بنظرم آهنگ «توتول Totool» که پیشرو توش تتلو رو دیس کرده بود رو یادت رفت ها

    Reply
    • حسن اسدی
      1
      0

      چرا، یادم رفته. مرسی که گفتی. تو اولین فرصت حتماً اضافه میکنم

      Reply
  3. ........
    0
    0

    خوب حداقل میگفتی وقتی 021kid دیس میشه دیس بکو حر فه ای بیرون میده طرف فک میکنه فقط میخوره

    Reply
    • حسن اسدی
      0
      0

      سلام، این مقاله 6 7 ماه نوشته شده، اون موقع خیلی اتفاق ها نیفتاده بودن. باید سر فرصت ادیت کنم. وقتی ادیت کردم، حتماً اینارو لحاظ میکنم

      Reply
  4. N@v@b
    0
    0

    به نظرم بتل امیر خلوت و کچی بیتز هم خیلی خفن بودن و میتونستن اینجا هم باشن

    Reply
    • حسن اسدی
      0
      0

      هولو و جوجه هنری؟ شت، اینو چطوری یادم رفت. اضافه میکنم حتما

      Reply
      • Aedean
        0
        0

        داداش کچی و امیر خلوت
        رینگ بتل حتما گوش کن‌
        بهبیف پایدار و تنبه ده هم بپرداز

        Reply
  5. کیان
    0
    0

    از نظر من دیس ترک های اعضای ملتفت مخصوصا فدایی خیلی کشنده هستن
    رضا پیشرو هم عالیه

    فقط یسوال
    من ترک گرگ رو گوش دادم خیلی به دیس ترک شباهتی نداست
    داشتن پیشنهاد صلح میدادن؟

    Reply
    • حسن اسدی
      0
      0

      پیشنهاد صلح که نبود، تقریبا منظورشون این بود که ما سه تا قوی تریم، پس بهتره با ما دوست باشی تا دشمن.

      Reply
      • ممدم
        0
        0

        این حرفو(ک گرگ دیسه)رو فقط شما گفتی اصلا جایی دیگ هیچ کجا گفته نشده .دوم این ک اصلا محتواش دیس نیست اصلا نمیخوره رجز خونی باشه دیگ تابلوعه ک پیشنهاد صلح میدن .خدایی ک این حرف شما دیگ تهشه😂😂

        Reply
  6. بهار
    0
    1

    دیس ترک آل استا 1و2 از کورش وانتونز

    Reply
    • GP
      0
      0

      به نظر من اگه الان رو بخوای خب بیف شاپور و پوری. برا نصل ۴ هم پوری خیلی دیس های خفن داده مثل هیپاپلوژیست.
      نصل ۳ هم که جادوگره.نصل ۲ هم گلادیاتور.نصل ۱ هم خو دیگه خداس که پیشرو عه😅

      Reply
      • حسن اسدی
        0
        0

        آره واقعا، باید اینارم اضافه کنم به مقاله.

        Reply
  7. پرسپولیسی
    0
    0

    پوریا پوتک عشقه
    بهترین دیس؟نمیدونم
    ولی دیس پوتک به مختاری گاد بود

    Reply
  8. Amir
    0
    0

    بوشیدو پوتک و کچی رو یادت رفت ، اثر منفی رضا پیشرو ب سامان ویلسون ، و از همه خفن تر ترک برزخ تتلو ؟؟؟

    Reply
  9. Amir
    0
    0

    دوست عزیزمان درست میگع ترک گرگ صلح آمیز نیس وقتی توش میگع پرده هارو بکش کنار بزار نور بیاد تو یه شیرینی مهمونم کن ازم معذرت بخا بزار آروم باشم و سریع راه من بی‌خیال برع هام؟؟ یعنی چی کجاش پیشنهاد صلح میدع ؟ 😂

    Reply
  10. Amir
    0
    0

    سیاسی ترین ترک هارو هم که فقط سلطان فدایی میدع ، پرچم تتلو و فدایی همیشع تو رو فارس بالاس همه خوبنا و لی این دوتا یه چی دیگن ، حالا همه هم نع😂😒

    Reply

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط