Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ تکنولوژی @ موبایل و کامپیوتر @ مهم ترین دلایل ضبط صدای اسپیکر مانیتورینگ توسط میکروفون

مهم ترین دلایل ضبط صدای اسپیکر مانیتورینگ توسط میکروفون

by | 24 آبان 1401 | موبایل و کامپیوتر | 0 comments

در این مقاله 5 تا از مهم‌ترین دلایلی که برای ضبط صدای اسپیکرتان بهتر است تا از میکروفون استفاده کنید بیان شده است. اسپیکر مانیتورینگ ها در واقع مزایای زیادی دارند که می‌تواند هر کسی را متقاعد به استفاده از آن کند، در ادامه با ما همراه باشید.

 

ایجاد حس واقعی بودن و ارگانیک بودن

زمانی که سازهای مجازی را مورد استفاده قرار می‌دهید، گاهی نیاز دارید حس درون قطعه‌هایی که توسط میدی نوشته شده‌اند را به نسبت بیشتر و واقعی‌تر کنید. یکی از راه‌های قدرت بخشیدن به این حس‌ها، ضبط صدای خارج شده از اسپیکر مانیتورینگ ها توسط یک یا دو میکروفون است.

حتما یک محیط آکوستیک مناسب برای ضبط ایجاد کنید و اگر آکوستیک محیط مناسب بود قادر خواهید بود تا اندکی میکروفون را از اسپیکرتان دور کنید. این کار مزایایی هم دارد برای مثال، افزوده شدن رنگ آمیزی صدا، صدای هوا، نقصان‌های طبیعی و… به وسیله‌ی preamp و micriphone.

همینطور می‌توانید قطعه ضبط شده را با قطعه اصلی ادغام کنید. اگر می‌خواهید یک رابطه فاز مناسب به دست آورید، کافیست قطعه ضبط شده را به اندازه‌ی چند میلی ثانیه جابجا کنید و یا از قطعه ضبط شده به تنهایی استفاده کنید.

همچنین بخوانید  رایج ترین مشکلات نرم افزاری گوشی های اندروید و راه های رفع آن

 

جنس صداهای مکمل

یک قانون کلی هست که میگه اگر خواننده‌ی شما صدایی با فرکانس پایین (بم) و یا میانی یا صدایی با فرکانس بالا دارد، لازم است از میکروفونی که جنس صدایش متضاد با جنس صدای خواننده باشد استفاده کنید. این قانون را برای ضبط صدای ساز نیز می‌توان استفاده کرد.

در نتیجه برای ضبط قطعه سینتی سایزری که دارای صدای خشن است از میکروفونی مانند میکروفون ribbon استفاده کنید و قطعاتی که صدایی بی حال و محو دارند را با میکروفون‌هایی با صدای براق ضبط کنید و یا انقدر پری امپ را درایو کنید تا دیستورشن خفیفی ایجاد شود.

اگر از میکروفونی که صدا را خیلی رنگ آمیزی می‌کند استفاده می‌کنید و روی تغییرات فرکانسی حساس است، باید گفت که شما در انتخاب میکروفون درست عمل کرده‌اید.

 

رنگ

اگر می‌خواهید در تنظیم آهنگ، دامنه فرکانسی و یا رنگ و لهجه را تغییر دهید استفاده از یک میکروفون که طبیعت خیلی پر رنگ و یا غیر خطی دارد، روش خوبی است.

همچنین بخوانید  اپلیکیشن دانلود فیلم و سریال ایرانی رایگان

در بازار میکروفون‌های زیادی با صدای به شدت رنگ آمیزی شده وجود دارد. همچنین شما می‌توانید برای بدست آوردن یک سیستم صوتی مناسب و متنوع، آزمون و خطا کنید برای مثال می‌توانید از یک اسپیکر lo-fi و یک میکروفون با کیفیت استفاده کنید و هزاران ترکیب دیگر که با آزمون و خطا می‌توانید ست کنید.  

 

ریورب

 

ریورب مناسب

برای ریورب مناسب و جذاب می‌توانید چند روش را امتحان کنید. می‌توانید اسپیکر خود را در یک فضای باز که بازگشت صدا زیاد است قرار دهید و یا اسپیکرها را در جای خود بگذارید و میکروفون خود را بیرون از اتاق میکس قرار دهید و در اتاق را نیز باز بگذارید.

بهتر است در میکس از چندین ریورب طبیعی، حالا یا به صورت بلند در سالن‌های بزرگ و یا ریورب‌های کوتاه در اتاق کوچک ایجاد کنید، چرا که تاثیر به سزایی در فضای میکس شما دارد.

همچنین بخوانید  رایج ترین مشکلات لپ تاپ و راه های رفع آن

ترسی از پردازش کردن این ترک با اکولایزرها نداشته باشید. کمپرسور موجب می‌شود صدای اتاق بزرگ‌تر از چیزی که هست تصور شود. علاوه براین از صدای فضای خود می‌توانید به یک کانال ریورب غیرطبیعی انشعاب دریافت کنید.

افکت‌های به‌خصوص

برای اینکه شما صدایی شبیه به اسپیکر Leslie ایجاد کنید می‌توانید از یک میکروفون جهت دار استفاده کنید. کافیست آن را از کابل نگهدارید و بالای سر خودتان هم تراز با اسپیکر بچرخانید. مواظب باشید آسیبی به میکروفونتان وارد نشود.

روش دیگر هم این است که صدای میکروفون که صدای لو-فای دارد را به افکت delay با میکس صددرصد ارسال کنید. به این صورت صدای اصلی را از قطعه اصلی گرفته و در کنار آن صدای delay دیستورت شده ی خاصی نیز دارید.

سخن آخر

در این مقاله 5 تا از مهم‌ترین دلایلی که برای ضبط صدای اسپیکر مانیتورینگ باید از میکروفون استفاده کنید بیان شد. برای خرید میکروفون های با کیفیت کلیک کنید. امیدواریم این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

iran microphone
iran microphone
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط