Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ تکنولوژی @ اصناف و صنایع @ بهترین میکروفون برای ضبط صدا و پادکست کدام است؟

بهترین میکروفون برای ضبط صدا و پادکست کدام است؟

by | 12 مهر 1401 | اصناف و صنایع, بهترین ها, موسیقی | 1 comment

امروزه طرفداران پادکست روز به روز افزایش پیدا می‌کنند و افراد زیادی برای تولید محتوا به تولید پادکست روی آورده‌اند. اما لازمه‌ی تولید یک پادکست باکیفیت، استفاده از یک میکروفون مناسب و باکیفیت است چرا که تنها راه ارتباط شما با مخاطبتان صوت شما است که هرچه با کیفیت‌تر باشد ارتباط بین شما و آن‌ها بهبود بخشیده می‌شود. با ما همراه باشید تا در این مقاله بهترین میکروفون برای ضبط صدا و پادکست را به شما معرفی کنیم.

در ابتدا برای ضبط صدای بدون پارازیت باید بدانیم که میکروفون باید کاندنسر باشد و یا داینامیک.

در اجراهای زنده از میکروفون‌های داینامیک بهره می‌برند که این میکروفون‌ها از دیافراگم نازک تشکیل شده‌اند و در اثر فشار صدا حرکت می‌کنند و موجب تولید جریان الکتریسیته‌ی اندکی می‌شوند.

از میکروفون داینامیک برای ضبط صدا در فضاهای باز استفاده می‌شود و همینطور برای ضبط صدا در استودیوها که تا جایی که می‌شود نویز را کم می‌کنند از میکروفون کاندنسر استفاده می‌شود.

 

چگونه می‌توانیم بهترین میکروفون را برای پادکست انتخاب کنیم؟

دو فاکتور اصلی برای انتخاب یک میکروفون پادکست باکیفیت وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم. اما قبل از آن که به این دو فاکتور بپردازیم، باید گفت که قیمت میکروفون مورد نظر شما نیز ارتباط مستقیم با انتخاب میکروفون دارد.

کیفیت

فاکتور اول صدای میکروفون مورد نظر شما است. کیفیت صدای میکروفون، باید اولویت اول و اصلی شما باشد. چرا؟ به این علت که ممکن است شما در هنگام بازی و یا موارد دیگر بتوانید از عدم تعادل و یا نداشتن وضوح صدا چشم پوشی کنید اما در هنگام ضبط پادکست، تمرکز روی صدای شماست پس صدای میکروفون باید یکی از اولویت‌های اصلی شما باشد. همینطور با انتخاب یک میکروفون باکیفیت شما می‌توانید در زمان خود برای ادیت صدا صرفه جویی کنید.

الگوهای ضبط صدا

فاکتور دوم برای انتخاب بهترین میکروفون، فاکتور الگوی ضبط صدای میکروفون می‌باشد. این مورد عامل مهمی برای ضبط صدای گوینده است و شما در ابتدا قبل از خرید میکروفون باید نوع کاربری خود از میکروفون را در نظر داشته باشید تا بتوانید الگوی برداشت صدای آن را مشخص کنید.

همچنین بخوانید  راهنمای آشنایی با خدمات نقشه برداری

اگر نوع استفاده شما از میکروفون به صورت تک نفره و یا به صورت مکالمه‌ی بین دو فرد هست الگوی ضبط صدای قلبی شکل مشکل شما را حل می‌کند. اما اگر در یک محیط به صورت همزمان دو نفر هستند که می‌خواهید صدای هردوی آن‌ها را ضبط کنید باید از میکروفون‌های دو سویه استفاده کنید. میکروفون‌های دو سویه صدای اول را در جلو و صدای دوم را در پشت خود ضبط می‌کنند.

انتخاب بهترین میکروفون‌ با الگوی ضبط صدای همه سویه

در صورتی که شما بخواهید صدای چند نفر را به صورت همزمان که در اطرافتان‌اند، ضبط کنید پیشنهاد ما به شما استفاده از میکروفون‌های همه سویه است اما اگر می‌خواهید صدای افرادی را که به صورت خطی در یک مکان هستند را ضبط کنید پیشنهاد ما استفاده از میکروفونی با الگوی استریو می‌باشد. این میکروفون صداها را به میزان یکسان و به صورت همزمان نمی‌تواند ضبط کند به همین خاطر به ویرایش صدا برای بهتر شدن وضوح صدا احتیاج پیدا می‌کنید. اما از ویژگی‌های خوب این میکروفون این است که می‌تواند به شما کمک کند که به طور تقریبی مکان گویندگان را متوجه شوید.

 

بهترین میکروفون‌ ها برای پادکست:

در بخش قبل راجع به دو فاکتور مهم برای خرید یک میکروفون باکیفیت صحبت شد. در بخش بعدی تعدادی از میکروفون‌های با کیفیت برای ضبط صدا را به شما معرفی می‌کنیم و بررسی می‌کنیم تا برای خرید یک میکروفون مناسب شما را راهنمایی کنیم.

1. میکروفون Rode PodMic

 

این میکروفون یک میکروفون خازنی می‌باشد که الگوی ضبط صدا آن به صورت قلبی است و نوع ارتباط آن نیز از نواع XLR میخی می‌باشد. اندازه این میکروفون کوچک است اما کیفیت صدای آن عالی است.

خیلی از تولید کنندگان پادکست ابتدا پادکست‌هایشان را از نظر صوتی ویرایش می‌کنند و سپس انتشار می‌دهند اما با داشتن این میکروفون شما دیگر نیازی به ویرایش صدای پادکست خود ندارید و از همان ابتدا صدایی واضح را در اختیار دارید. از دیگر ویژگی‌های قابل توجه این میکروفون قیمت مقرون به صرفه آن است.

همچنین بخوانید  آشنایی با کاربردهای بلبرینگ و برندهای آن

اما اگر بخواهیم از معایب این میکروفون بگوییم، نداشتن پایه و نوع ارتباط آن که XLR است و نمی‌توان آن را به کامپیوتر و یا لپتاپ متصل کنید می‌باشد اما لازم به ذکر است که به دلیل قیمت پایین و باور نکردنی این محصول شما می‌توانید در کنار آن لوازم جانبی از جمله پایه، لوازم ارتباط با دستگاه‌های دیگر و سطح کاربری را برای آن تهیه کنید.

میکروفون Rode PodMic

2. میکروفون Blue Yeti

این میکروفون نیز یک میکروفون خازنی است که نوع ارتباط آن به صورت USB است. کار با این میکروفون بسیار آسان است و نوع کاربری آن غیر از ضبط پادکست، برقراری تماس در اسکایب و یا استریم کردن بازی نیز می‌باشد. از مزایای این میکروفون حالت ضبط صدای انعطاف پذیر است چرا که غیر از الگوی ضبط صدای قلبی شکل الگوهای ضبط صدای دو سویه و همه سویه و استریو را نیز ساپورت می‌کند که می‌تواند به شما در ضبط صداها در فرمت‌های مختلف کمک کند. به طور مثال شما می‌توانید از این میکروفون علاوه بر ضبط صدای خود، در مصاحبه‌های دو نفره یا گروهی نیز استفاده کنید.

میکروفون Blue Yeti

3. میکروفون استودیویی Q8 Yanmai

این میکروفون یک میکروفون حرفه‌ای است که برای افراد کاربلد طراحی شده است و بیشتر برای ضبط‌های حرفه‌ای پادکست و استودیو مناسب است. این میکروفون منبع تغذیه جدا و فیلتر نرم کنندگی صدا نیز دارد.

یانمای Q8 غیر از جک 3.5 میلیمتری با سیم XLR نیز قابلیت متصل شدن را دارد. فرکانس پاسخگویی این محصول بین 20 تا 20,000 هرتز است. همچنین این محصول 215 گرمی است و دارای فیلتر برش فرکانس‌های بالا نیز می‌باشد.

کاربرد این میکروفون در سخنرانی‌ها، وکال و سازهای آکوستیک است و الگوی قطبی این محصول کاردیود یا یک جهته می‌باشد. این محصول دارای سه پایه ی ضد شوک و فیلتر صدا است که کیفیت صدا را در طول ضبط حفظ می‌کند.

میکروفون استودیویی Q8 Yanmai

4. میکروفون استودیویی بویا مدل BY-M1000

این میکروفون نیز یکی از بهترین میکروفون‌ها برای ضبط صدا می‌باشد. وقتی از این میکروفون استفاده می‌کنید دیگر نیاز نیست که از نویز گیر استفاده کنید و همین طور با یک ادیت ساده قابل پخش خواهد بود. این محصول به دلیل دارا بودن سوییچ 10 دسی بلی نویز خیلی کمی را دریافت می‌کند. همینطور این میکرفون درای پایه ضد شوک می‌باشد که باعث شده تا یکی از بهترین میکروفون‌ها به شمار بیاید. این میکروفون فیلتر نرم کنندگی صدا ندارد و مناسب وکال و سخنرانی می‌باشد.

همچنین بخوانید  ویژگی های مهم یک پلان خوب چگونه باید باشد؟
میکروفون استودیویی بویا مدل BY-M1000

5. میکروفون یانمای مدل Y20

این میکروفون جزو بهترین میکروفون‌های نیمه حرفه‌ای بازار به حساب می‌آید. این محصول دارای فیلتر برش صدای بالا و پایین است و نویز کمی را به نسبت دریافت می‌کند اما فیلتر نرم کنندگی صدا ندارد. حساسیت این محصول 32 دسی بل مشخص شده است. لازم به ذکر است که نرم افزارهای متفاوتی برای نویز گیری وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. کاربری این میکروفون برای وکال‌ها و سخنرانی‌ها است. این میکروفون دارای پایه نگهدارنده نیز می‌باشد.

میکروفون یانمای مدل Y20

6. میکروفن کاندنسر maono مدل FAIRY

جنس این میکروفون، پلاستیک و آلومینیوم است. این میکروفون دارای پایه نگهدارنده است و می‌توان میکروفون را روی آن به صورت 180 درجه چرخاند. این میکروفون مانیتورینگ است و از قابلیت‌های جالب آن می‌‎توان به تنظیم حساسیت میکروفون و الگوی قطبی در دو حالت اشاره کرد که همین علت باعث شده تا به میکروفونی ارزشمند تبدیل شود رابط این میکروفون یو اس بی است و فیلتر نرم کنندگی صدا نیز دارد. از این میکروفون برای ضبط وکال، سخنرانی، پیانو، ساز آکوستیک و امپ گیتار الکتریک استفاده کرد. از دیگر مزیت‌های این میکروفون به ارتباط راحت آن با مک و ویندوز می‌توان اشاره کرد. الگوی قطبی آن نیز کاردیود (یک جهته) می‌باشد.

میکروفن کاندنسر maono مدل FAIRY

سخن آخر

امروزه عده‌ی زیادی از افراد به تولیدمحتوا به صورت پادکست و به طور کل محتوای صوتی روی آورده‌اند. اما نکته مهمی که وجود دارد این است که شما باید با بهترین وضوح ممکن، تولید محتوای صوتی کنید، چرا که شما فقط از طریق صدایتان با مخاطب ارتباط برقرار می‌کنید. از این رو باید حتما از میکروفونی باکیفیت، برای جذب مخاطبان بیشتر، استفاده کنید.

در این مقاله تعدادی از میکروفون‌های با کیفیت در رنج قیمتی متفاوت را برای شما شرح دادیم تا با هر نوع بودجه و سلیقه‌ای که دارید بتوانید میکروفون مورد نظر خود را انتخاب کنید.

iran microphone
iran microphone
چطور بود؟
+1
+1
+1
2
+1
+1
+1
+1

1 Comment

  1. زیبا
    0
    0

    سلام ببخشید هر جایی من میرم صدا میاد وحتی تا داخل گوش هم میرود این چه دستگاهیه

    Reply

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط