Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سلامت @ روان‌شناسی @ نحوه مقابله با استرس و افسردگی در تعطیلات

نحوه مقابله با استرس و افسردگی در تعطیلات

by | 19 تیر 1402 | روان‌شناسی | 0 comments

فصل تعطیلات به دلایل مختلفی می‌تواند باعث افسردگی شود. ممکن است نتوانید آن را برای تعطیلات به خانه برگردانید، یا ممکن است در وضعیت مالی بدی قرار داشته باشید. اگر دوران سختی را سپری می‌کنید، دیدن دیگران با شادی بیشتر در زندگی‌شان می‌تواند سخت باشد. افسردگی در تعطیلات یا همان افسردگی فصلی شایع‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. تقریباً 14 درصد از آمریکایی‌ها «افسردگی تعطیلات» را تجربه می‌کنند.

این افسردگی‌ها می‌توانند به خصوص در زمان تغییر بسیار زیاد باشند. عید نوروز و کریسمس اغلب خواسته‌های چالش برانگیزی دارند، از مهمانی‌های بی‌پایان تا تعهدات خانوادگی. این رویدادها می‌توانند با سطوح بالاتر استرس همراه باشند.

اگر با احساس استرس یا افسردگی روبرو هستید، بدانید که تنها نیستید. راه‌هایی برای مدیریت علائم و دریافت کمک مورد نیاز وجود دارد.

علائم افسردگی در تعطیلات چیست؟

علائم افسردگی تعطیلات

اگر احساس می‌کنید که فعالیت‌های ساده سخت‌تر از حد معمول هستند، ممکن است دچار یک دوره افسردگی فصلی شده باشید. این شامل بلند شدن از رختخواب، درست کردن شام و پیاده روی است.

سایر علائم افسردگی در تعطیلات عبارتند از:

  • احساس خستگی بیشتر از حد معمول
  • از دست دادن علاقه به چیزهایی که قبلاً شما را خوشحال می‌کرد
  • داشتن مشکل در تمرکز

9 راه برای مدیریت افسردگی در تعطیلات

چیزهای زیادی وجود دارد که می‌تواند به این کمک کند. چه چیزی به سادگی برنامه ریزی بیش از حد برای خود یا یک نیاز عاطفی عمیق‌تر باشد، می‌توان از طریق احساسات خود کار کرد و از نو شروع کرد.

در اینجا 9 راه برای مقابله با افسردگی تعطیلات وجود دارد:

  1. به اندازه کافی بخوابید: سعی کنید هر شب در زمان خاصی به رختخواب بروید. استراحت خوب می‌تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد و به شما کمک کند تا برای انجام آن روز آماده باشید.
  2. “نه” گفتن را بیاموزید: برنامه ریزی بیش از حد و وقت گذاشتن برای خود می‌تواند منجر به شکست عاطفی شود. یاد بگیرید که چگونه «نه» بگویید و بر تصمیم خود ثابت قدم باشید.
  3. الکل را محدود کنید: مصرف الکل خود را محدود کنید و سعی کنید آن را به راحتی در اطراف خانه خود نگه ندارید. اگر در یک مهمانی شرکت می‌کنید و می‌دانید که الکل در دسترس است، خود را به یک یا دو نوشیدنی محدود کنید. نوشیدن بیش از حد می‌تواند بر خلق و خوی شما تأثیر بگذارد و هر گونه احساس منفی را که ممکن است داشته باشید تقویت کند.
  4. پذیرای سنت‌های جدید باشید: ممکن است تصویری از آنچه که تعطیلات باید شامل آن باشد داشته باشید و ممکن است این چیزی نباشد که واقعاً اتفاق می‌افتد. به جای نگه داشتن آنچه که تعطیلات باید باشد، اجازه دهید سنت‌های جدید آشکار شود. یعنی از امتحان کردن کارهای جدید ترسی نداشته باشید. حتی اگر لازم بود، بهترین لوازم کمپینگ خود را بردارید، به تنهایی و یا با دوستان خود، به مسافرت خارج از شهر کوتاهی بروید.
  5. هنگام سوگواری برای عزیزانتان از اطرافیانتان حمایت و پشتیبانی دریافت کنید: اگر از دست دادن عزیزی را تجربه کرده اید، تعطیلات می‌تواند به خصوص سخت باشد. اگرچه می‌تواند وسوسه انگیز باشد که خود را منزوی کنید و غمگین شوید، اما گذراندن وقت با دوستان و خانواده می‌تواند مفید باشد. آنها می‌توانند از شما در این دوران سخت حمایت کنند.
  6. وقت خود را با عزیزان خود بگذرانید: به جای اینکه تعطیلات را به تنهایی در خانه بگذرانید، دوستان یا خانواده خود را برای یک مهمانی شام در محل خود دور هم جمع کنید. هر چه بیشتر بهتر! شما می‌توانید چیزها را با تزئینات پر جنب و جوش تزئین کنید و چیدمان‌های گل‌های دلپذیر را به فضای زندگی خود اضافه کنید.
  7. به طور منظم ورزش کنید: هدفون خود را به برق بزنید و چند بار در روز برای قدم زدن در اطراف خانه بیرون بیایید. یک پیاده روی سریع 10 دقیقه ای ضربان قلب شما را بالا می‌برد و اندورفین‌های تقویت کننده خلق و خو را آزاد می‌کند.
  8. برای غلبه بر جدایی اخیر، کار سرگرم کننده ای انجام دهید: وقتی از قلب دردمندی مراقبت می‌کنید، تنها ماندن می‌تواند دشوار باشد. به جای نشستن در خانه، تقویم خود را با فعالیت‌ها پر کنید.
  9. از پرخوری پرهیز کنید: قبل از رفتن به رویدادهای اجتماعی، سبزیجات را پر کنید. حتی می توانید یک کیسه ساندویچ کوچک را پر کنید و در ماشین میان وعده بخورید. گردش‌های تعطیلات اغلب می‌تواند منجر به پرخوری شود، که می‌تواند بر خلق و خو و سلامت کلی شما تأثیر بگذارد.
    تعطیلات می‌تواند زمان سختی برای افراد مسن باشد: اگر نمی‌توانید در این تعطیلات با دوستان یا خانواده باشید، به دنبال فرصت‌های داوطلبانه باشید که به شما امکان می‌دهد در کنار دیگران باشید.
همچنین بخوانید  چگونه از آسیب احساسی در محل کار جلوگیری کنیم؟
همچنین بخوانید  هر آنچه باید درباره حمله پانیک بدانید؛ علل، علائم و راه های درمان

مقابله با افسردگی پس از تعطیلات

اگر بعد از پایان تعطیلات همچنان احساس افسردگی می‌کنید، ممکن است با چیزی فراتر از یک افسردگی در تعطیلات و موقت سروکار داشته باشید. شما باید با پزشک خود در مورد علائم خود صحبت کنید. آنها می توانند به شما در تعیین علت و ایجاد یک برنامه درمانی کمک کنند.

سوالات متداول

افسردگی تعطیلات چیست؟

افسردگی تعطیلات، نوعی افسردگی است که توسط استرس و اضطراب مرتبط با فصل تعطیلات ایجاد می‌شود.

علائم افسردگی تعطیلات چیست؟

علائم افسردگی تعطیلات می‌تواند شامل احساس غم و اندوه، ناامیدی، تحریک پذیری، خستگی، از دست دادن علاقه به فعالیت‌ها، تغییر در اشتها یا الگوی خواب و مشکل در تمرکز باشد.

برخی از محرک های رایج برای افسردگی تعطیلات چیست؟

محرک‌های رایج افسردگی تعطیلات می‌تواند شامل استرس مالی، درگیری خانوادگی، انزوای اجتماعی، انتظارات غیرواقعی و احساس تنهایی یا غم و اندوه باشد.

چگونه می توانم از افسردگی تعطیلات جلوگیری کنم؟

برای جلوگیری از افسردگی تعطیلات، تمرین مراقبت از خود، مدیریت استرس، تعیین انتظارات واقع بینانه و حفظ ارتباطات اجتماعی مهم است. اگر با افسردگی دست و پنجه نرم می‌کنید، جستجوی حمایت حرفه‌ای نیز ممکن است مفید باشد.

برخی از شیوه های خودمراقبتی که می تواند به افسردگی تعطیلات کمک کند چیست؟

شیوه‌های خودمراقبتی که می‌تواند به افسردگی تعطیلات کمک کند شامل استراحت کافی، خوردن یک رژیم غذایی سالم، درگیر شدن در فعالیت بدنی، تمرین تکنیک‌های آرامش بخشی و اختصاص زمانی برای فعالیت‌های لذت بخش است.

همچنین بخوانید  چگونه با اضطراب اجتماعی دست و پنجه نرم کنیم؟
چگونه می توانم استرس را در فصل تعطیلات مدیریت کنم؟

برای مدیریت استرس در طول فصل تعطیلات، اولویت‌بندی زمان، واگذاری وظایف، تمرین تکنیک‌های تمدد اعصاب و اختصاص زمانی برای مراقبت از خود ممکن است مفید باشد.

اگر در تعطیلات احساس تنهایی می کنم چه کنم؟

اگر در طول تعطیلات احساس تنهایی می‌کنید، تماس با دوستان یا خانواده، داوطلب شدن در جامعه یا پیوستن به یک گروه پشتیبانی ممکن است مفید باشد.

چگونه می توانم از فردی که افسردگی تعطیلات را تجربه می کند حمایت کنم؟

برای حمایت از فردی که افسردگی تعطیلات را تجربه می‌کند، مهم است که به احساسات او گوش دهید، تشویق و حمایت کنید و در صورت نیاز به آنها کمک کنید تا به منابع حرفه‌ای دسترسی پیدا کنند.

چه زمانی باید برای افسردگی تعطیلات به دنبال کمک حرفه ای باشم؟

اگر علائم شما شدید است، بیش از دو هفته ادامه دارد یا در عملکرد روزانه شما اختلال ایجاد می‌کند، باید برای افسردگی تعطیلات از متخصص کمک بگیرید.

جمع بندی

افسردگی تعطیلات واقعی است و می‌تواند زندگی شما را به طور جدی مختل کند. شما ممکن است بتوانید علائم خود را با ایجاد چند تغییر در شیوه زندگی، مانند محدود کردن مصرف الکل و برنامه ریزی زمانی با دوستان و خانواده، کاهش دهید. اگر تغییرات سبک زندگی علائم شما را تسکین نمی‌دهد، باید با پزشک خود صحبت کنید.

همچنین ممکن است از داروهای ضد افسردگی تجویز شده بهره‌مند شوید. عوارض جانبی این داروها ممکن است متفاوت باشد، و ممکن است لازم باشد قبل از تصمیم گیری در مورد یکی که برای شما مفید است، چند مارک مختلف را امتحان کنید. اگر متوجه شدید که داروها افسردگی شما را کاهش نمی‌دهند، پزشک می‌تواند روی گزینه‌های درمانی دیگر با شما همکاری کند.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط