اگر صاحب یک تجارت هستید، به احتمال زیاد از خود می پرسید که از چه طریق می توانید بهره وری محل کار خود را بهبود ببخشید. بسیار مهم است که مجموعه کاری شما به تمام پتانسیل خود برسد، در حالی که کارمندانتان وقت خود را با خیال راحت در محیط کار خود سپری می کنند.
به همین دلیل است که باید محیط کار را طوری نگه دارید که تک تک کارمندانتان احساس خوب و اعتماد بنفس داشته باشند.
در این مقاله چند نکته و ترفند فراهم شده است که می توانید در شغل خود برای افزایش و به حداکثر رساندن بهره وری همه افراد محل کار استفاده کنید.
فهرست
تجارت موفق نیازمند بازخورد مثبت است
برای به حداکثر رساندن بهره وری کارمندان و تجارت خود، بسیار مهم است که دائما انتقاد سازنده ارائه دهید. اگر یکی از اعضای گروه کاری شما عملکرد ضعیفی داشته باشد یا اشتباهی مرتکب شده باشد، جای این که او را مورد سرزنش قرار دهید، به دنبال راه چاره برای حل این مساله باشید.
هر تاکتیک دیگری فقط به عدم رضایت کارمند از تجربه کاری خود منجر می شود که در نهایت می تواند منجر به بروز رفتارهای زننده از جانب ایشان شود. انتقاد سازنده کلید حل هر مشکلی است.
وقت بگذارید و به شیوه ای مودبانه و دوستانه توضیح دهید که چه چیزی اشتباه است. مطمئنا کارمندان به آن احترام می گذارند و تمایل بیشتری به تمرکز بر خودسازی دارند. داد زدن و نشان دادن سرخوردگی می تواند نتیجه بدتری هم به دنبال داشته باشد.
وقفه هایی برای استراحت داشته باشید
حتی اگر همه عملکرد مطلق خود را داشته باشند، در صورت عدم وجود مرخصی و استراحت، عملکرد مذکور به طور قابل توجهی کاهش می یابد.
اکثر کارفرمایان این موضوع را درک نمی کنند، اما قطعاً این مهم می تواند منجر به ایجاد محیط کار بهتر شود که رابطه مستقیمی با پیشرفت تجارت شما می شود.هیچ احساس خفگی و کار بیش از حد بین همکاران وجود نخواهد داشت، و این باعث می شود انگیزه آنها برای بازگشت به کار بیشتر شود.
برنامه ریزی برای مرخصی های منظم، کارمندان شما را قادر می سازد تا بیشتر اوقات استراحت کرده و ذهن خود را خالی از استرس و مسائل بی اهمیت کنند، و برای انجام وظایف مرتبط به محل کار بیشتر تلاش کنند.
محیط کار مناسب و راحت برای تجارت خود ایجاد کنید
اول از هر چیزی شما باید بر ایجاد فضای داخلی محیط کار تمرکز کنید. هیچ کس نمی خواهد در یک محل کار غیر بهداشتی کار کند، بنابراین تمیز کردن فضای داخلی و خارجی شرکت شما باید به طور منظم و دقیق انجام شود، چرا که یکی دیگر از عوامل موثر بر رشد تجارت می باشد.
به یاد داشته باشید که اتاق های مخصوص استراحت داشته باشید. تهویه مطبوع نیز باید از اولویت های اصلی باشد. داشتن دمای بسیار گرم یا سرد در محل کار غیرقابل قبول است. تهویه مطبوع مناسب باعث می شود که کارمندان شما بدون استرس کار کنند.
انگیزه برای کار تیمی ایجاد کنید
عامل اصلی در داشتن یک کسب و کار موفق و فعال، داشتن روحیه کار تیمی خوب بین کارمندان شما است. تشویق به کار تیمی چیزی است که یک شرکت خوب را از یک شرکت بد متمایز می کند. اگر بین دو همکار اختلافی وجود داشته باشد، همیشه با هم مشاجره و درگیری خواهند داشت.
پس بسیار مهم است که شما سعی کنید این اختلاف بین همکاران را اصلاح کنید. حفظ روابط بد بین کارمندان می تواند صدمات جدی به کسب و کار وارد کند. اگر هیچ کسی نتواند در محیطی با افراد دیگر کار کند، یک مشکل جدی درون شرکت وجود دارد که نیاز به توجه فوری و حل شما دارد.
ایجاد روابط خوب بین همه باید در اولویت باشد. برگزاری جلسات تیم سازی می تواند یکی از راه حل های مناسب برای شرکت شما باشد. این جلسات می تواند شامل هر فعالیتی باشد که در آن کار تیمی انجام می شود.
به کارمندانتان پاداش دهید!
یک روش فوق العاده دیگر برای ایجاد انگیزه برای کارمندان، پاداش دادن به آنها در نتیجه کار خوب خواهد بود. پاداش لزوماً به معنای پاداش پولی نیست. هر چیزی که کارمندان شما آن را به عنوان قدردانی در نظر می گیرند می تواند به عنوان پاداش تلقی شود. پاداش برای موفقیت نتایج مثبتی به دنبال دارد.
اگر کسی کار خوبی انجام دهد، پاداش دادن به او باعث می شود که همیشه دنبال موفقیت های بیشتر باشد، و همیشه دلگرم می باشد که مدیر مجموعه توجه کافی به همه چیز دارد. آشنایی با شخصیت هر کدام از کارمندانتان با برخی از سرگرمی ها یا علایقاشان می تواند دست شما را برای پاداش های فردی در آینده باز نگه دارد.
در این صورت پاداشی که برای هر کدام از کارمندانتان در نظر می گیرید نشان دهنده این خواهد بود که شما به آنها اهمیت می دهید. تنها نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که پاداش مناسب و درخور برای هرکدام از کارمندانتان در نظر بگیرید. این مساله را هم در نظر بگیرید که اگر برای کسی که کار آنچنان موفقیت آمیزی برای پیشبرد اهداف تجارت شما نکرده است پاداش بزرگی دهید، ارزش آن هدیه از بین می رود و آن کارمند بهره وری خود را در مدت زمان کوتاه از دست می دهد.
0 Comments