Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سلامت @ تغذیه @ نکات مهم خرید عسل طبیعی و خام

نکات مهم خرید عسل طبیعی و خام

by | 24 مهر 1401 | تغذیه, سلامت عمومی | 0 comments

خرید عسل طبیعی برای افرادی که نمی‌خواهند عسل پاستوریزه و سوپر مارکتی بخرند یک دغدغه است. همانطور که می‌دانید عسل یکی از محصولاتی است که در آن تقلب بیشتری روی می‌دهد و واقعا خرید عسل، چه خرید عسل اینترنتی و چه خرید از زنبورداران کار بسیار مشکلی است.

 

از چه روش هایی می‌توان عسل طبیعی خرید؟

یکی از بهترین و قابل اعتماد‌‌‌ترین روش خرید عسل طبیعی، خرید عسل از زنبورداران و فروشندگانی می‌باشد که برگه تایید آزمایش عسل از آزمایشگاه معتبر مواد غذایی دارند. شما به دو روش می‌توانید به زنبورداران و فروشندگانی که برگه آزمایش دارند دسترسی داشته باشید.

خرید عسل از زنبور‌‌‌‌داران به صورت مستقیم   

اگر در محلی زندگی می‌کنید که دسترسی مستقیم و حضوری به زنبوردار قابل اعتماد و آشنا دارید و مطمئن هستید در تولید عسل از روش‌های تغذیه‌ای و تقلبی استفاده نکرده است، بهترین راه خرید عسل از زنبورداران به صورت مستقیم است.

همچنین بخوانید  فوائد شگفت انگیز دوش آب سرد

خرید عسل اینترنتی از فروشگاه آنلاین خرید عسل

اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که به زنبوردار متعهد دسترسی ندارید بهترین روش این است که از یک فروشگاه اینترنتی که قابل اعتماد است و عسل طبیعی و خام عرضه می‌کند و دارای برگه تاییدیه آزمایش عسل است، عسل خود را تهیه کنید.

خرید عسل اینترنتی از یک فروشگاه آنلاین علاوه بر اینکه می‌تواند، در وقت و هزینه شما صرفه‌جویی کند، اگر بتوانید یک فروشگاه معتبر برای خرید عسل طبیعی پیدا کنید برای همیشه خیالتان از بابت خرید عسل طبیعی راحت خواهد.

از کجا بدانیم یک فروشگاه برای خرید عسل اینترنتی مناسبتر و قابل اعتماد است؟

  • فروشگاه دارای نماد الکترونیکی باشد.
  • برگه آزمایش برای تمامی عسل‌ها داشته باشد.
  • ضمانت نامه تضمین کیفیت عسل داشته باشد.
  • بسته بندی محکم و کاملا بهداشتی داشته باشد.
  • پاسخ‌گویی و مشاوره رایگان داشته باشد.
  • مشتری مدار باشد.
  • گزینه امکان پرداخت هزینه محصول درب منزل داشته باشد.
  • امکان ارسال به تمام نکات کشور داشته باشد.

خرید عسل موم دار خوب است یا بدون موم؟

بسیاری از مردم باور دارند که عسل با موم، قطعا عسل طبیعی است. در صورتی‌که در واقعیت چنین نیست. همانطور که می‌دانیم بخش زیادی از عسل تولید شده در زنبورداری، عسل تغذیه‌ای است که دقیقا در همان موم‌هایی تولید می‌شود که، عسل طبیعی نیز در آن‌ها تولید می‌شود.

همچنین بخوانید  15 بهترین درمان خانگی برای آکنه یا جوش

پس موم‌‌دار یا بدون موم بودن عسل نمی‌تواند نشان از کیفیت عسل باشد. اما توصیه ما این است تا جایی که برایتان مقدور است بنا به دلایلی که زیر اشاره می‌کنیم سعی کنید عسل با‌موم نخرید.

  • موم زنبور به هیچ‌وجه در معده انسان هضم نمی‌شود و هیچ خاصیتی از نظر درمانی هم ندارد.
  • بسیاری از این موم‌ها به دفعات زیاد توسط زنبوردارها مورد استفاده قرار می‌گیرند.
    یعنی زنبوردار، پس از استخراج عسل دوباره موم را داخل کندو قرار می‌دهند تا با اینکار زنبورها دوباره نخواهند موم تولید کنند.  به همین دلیل بنابر دلایل بهداشتی خرید عسل با‌موم توصیه نمی‌شود.
  • موم ممکن است آغشته به آنتی‌بیوتیک‌ها و مواد شیمیایی ضد عفونی کننده باشد. بسیاری از زنبورداران برای مبارزه با آفت‌های داخل کندو، از حشره‌کش‌های شیمیایی و آنتی‌بیوتیک‌ها برای از پیشگیری و از بین بردن بیمار‌های استفاده می‌کنند.
    این مواد به راحتی جذب موم می‌شوند و تا مدت‌ها در آن می‌مانند. پس حتی اگر موم تازه باشد و توسط زنبور هم تولید شده باشد ممکن است به خاطر استفاده زنبوردار از آنتی‌بیوتیک‌ها و حشره کش ها آلوده باشد.
همچنین بخوانید  راهنمای ساده برای شروع رژیم غذایی کتوژنیک

خرید عسل رنگ تیره و غلیظ بهتره یا عسل روشن و رقیق؟  

رنگ و غلظت عسل به هیچ عنوان نمی‌تواند مولفه‌ای برای تشخیص عسل طبیعی باشد. ممکن است به شما بگویند عسلی که رنگ تیره و غلظت بیشتری دارد طبیعی است ولی در واقعیت چنین نیست. ما در زنبورداری هر رنگ عسل با هر غلظتی برداشت می‌کنیم.
بنابراین غلظت و رنگ عسل، اصلا دلیلی بر طبیعی و اصل بودن عسل نمی‌باشد. عسل‌های جنگلی معمولا رنگ روشن و رقیق هستند و عسل‌های کوهستانی تیره رنگ و غلیظ‌ترند.

خرید چه نوع عسلی برای سلامتی بدنمان مفید است؟

یک نکته مهم و حائز اهمیت که در هنگام خرید عسل علاوه بر طبیعی بودن آن باید بهش توجه ویژه‌ای کنیم تا عسل خرید شده برای سلامتی بدنمان کاملا مفید و باارزش باشد، طبع عسل طبیعی است. طبع انواع عسل با یکدیگر متفاوت است. بنابراین وقتی برای خرید عسل به فروشگاه یا زنبوردار می‌روید علاوه بر طبیعی بودن عسل، باید به طبع نوع عسل خرید شده هم دقت کنید و عسلی مناسب طبع بدن خود خرید کنید.

osareh
osareh
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط