Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ مدیریت و کسب‌وکار @ مارکتینگ @ 10 نکته مهم قبل از طراحی لوگو

10 نکته مهم قبل از طراحی لوگو

by | 2 آبان 1401 | مارکتینگ | 0 comments

برای به جا گذاشتن یک اثر همیشگی بر روی مشتریان، داشتن یک طراحی لوگوی استثنایی بسیار مهم است. یک لوگو این قدرت را دارد که تمام ارزش‌هایی که یک برند از آن حمایت می‌کند را نشان دهد.

اما قبل از اینکه به ملاحظات طراحی لوگو بپردازیم، بیایید درباره این که چرا لوگوها بسیار مهم هستند صحبت کنیم.

چرا لوگوها مهم هستند؟

هر کسی که یک کسب‌وکار را شروع می‌کند، پیشنهاد سرمایه گذاری برای طراحی لوگو را دریافت می‌کند، اگرچه برخی از افراد متوجه نمی‌شوند که داشتن یک لوگو تنها گام اولیه ساخت یک هویت برند به یاد ماندنی است.

لوگو سنگ اصلی برند شماست و مهم نیست که چه نوع برند یا کسب و کاری دارید، داشتن یک لوگوی حرفه‌ای مهم است. بدون آن، مخاطبان شما نمی‌توانند شرکت شما را شناسایی کنند، چه رسد به اینکه به شما اجازه دهند از رقبای خود برتری داشته باشید.

لوگو چهره (شناسه) کسب و کار شما است

ما تمایل داریم یک برند خاص را با لوگوی آن تصویر کنیم و این به تجربه و ارتباط شما با شرکت مربوط می‌شود. هر زمان که لوگوی برندی را می‌بینید که قبلاً با آن ارتباط داشته‌اید، نمی‌توانید تعاملاتی را که با آن برند خاص داشته‌اید، به یاد بیاورید.

لوگوها تصمیم گیری مصرف کننده را هدایت می کنند

ما این امکان را داریم که با مشاهده لوگو در مورد بیزینس و خدمات آن تصمیم گیری کنیم. این به ذهنیت قبلی که با نام تجاری و لوگو مرتبط است، برمی‌گردد. اگر طراحی لوگو با تصور شما در مورد نوع شرکتی که فکر می‌کنید مطابقت داشته باشد، می‌تواند بر تصمیماتی که می‌گیرید و انتظاراتی که از آن‌ها دارید تأثیر بگذارد.

همچنین بخوانید  چگونه مقاله سئو محور بنویسیم؟

لوگوها امکان شناسایی سریع برند را فراهم می کنند

کلمات برای بیان آنچه که یک برند برای ارائه دارد کافی نیست و به خاطر سپردن کلمات دشوار است. به قول قدیمی‌ها، یک عکس بیش از 1000 کلمه ارزش دارد. لوگوی بصری یک بیزینس باید خاص باشد تا بتوان نام آن را سریع و به راحتی بخاطر سپرد و آن را بیاد بیاوریم.

لوگوها شما را از رقبا متمایز می کنند

یک عنصر بصری مستقیماً با یک بیزینس و خدمات و … مرتبط است. شرکت‌های بی‌شماری می‌توانند خدماتی مشابه خدمات شما ارائه دهند، اما چیزی که شما را از بقیه متمایز می‌کند، فقط طراحی لوگو و برند شماست.

نکاتی که قبل از طراحی لوگو باید بدانید

ما در عصری زندگی می‌کنیم که وابسته به دنیای دیجیتال است. از آنجایی که رسانه‌های تجاری سنتی با پلتفرم‌های دیجیتال جایگزین می‌شوند، ساختن هویت قابل مشاهده برای مشاغل و افراد به طور یکسان دشوار شده است.

تکنیک‌های برندسازی دیگر تنها به کارت‌های ویزیت و لوازم التحریر محدود نمی‌شوند، در عوض برای به دست آوردن موقعیت معتبر در میان رقبا چیزهای زیادی لازم است. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی نقشی حیاتی در مفهوم شناخت برند ایفا می‌کنند و در همه این پلتفرم‌ها، لوگو تنها جنبه‌ای است که همیشه قابل مشاهده است.

با این حال، قبل از شروع به طراحی لوگو، قوانین اساسی وجود دارد که باید از آن‌ها پیروی کنید.

در اینجا 10 نکته مهمی که هر طراح و مشتری باید قبل از شروع فرآیند طراحی لوگو در نظر بگیرد آورده شده است:

1. تحقیق و تجزیه و تحلیل نیازها و اهداف کسب و کار

قبل از طراحی لوگو، باید تحقیقات گسترده‌ای در مورد اهداف کسب‌وکار انجام دهید. یکی از این راه‌ها از طریق پرسشنامه برند یا تماس اکتشافی است. مفهوم برندی که ایجاد می‌کنید باید منعکس کننده اخلاق و اهداف برند باشد.

2. به ترندها تکیه نکنید

گرایش‌های طراحی می‌آیند و می‌روند، از این رو یک روند است. برخی از ترندها برای مدت طولانی باقی می‌مانند در حالی که برخی به عنوان مدهای دوره‌ای باقی می‌مانند. در حالی که رعایت آخرین روندها ضروری است، نباید به طور کامل به آن‌ها اعتماد کنید زیرا منجر به قدیمی شدن سریع لوگو و برند شما می‌شود.

هیچ مشکلی در به روز ماندن آنچه در حال حاضر ترند است و آنچه باید اجتناب شود وجود ندارد. بهتر است توانایی‌های تخیلی خود را به کار ببندید و به ایده‌ای فکر کنید که نسبت به آنچه که دیگران انجام داده‌اند منحصر به فرد باشد. لوگوی خود را جاودانه کنید.

همچنین بخوانید  نکات مهم در نگارش مقاله سئو محور

3. ابتدا لوگوی خود را سیاه و سفید بسازید

انتخاب پالت رنگ مناسب می‌تواند برای طراحان و مشتریان در ابتدای یک پروژه طاقت فرسا باشد، زیرا امکان انتخاب رنگ‌های خاص بی شمار است. به همین دلیل، طراحی لوگو به صورت سیاه و سفید در شروع پروژه و سپس حرکت به سمت رنگ می‌تواند مفید باشد.

4. به مقیاس پذیری توجه کنید

هنگام طراحی لوگو، مفهوم مقیاس پذیری نقش مهمی ایفا می‌کند. لوگوی خود را به موارد تبلیغاتی مانند پست‌های رسانه‌های اجتماعی، کارت ویزیت، پوسترها و حتی بیلبوردها اضافه خواهید کرد، بنابراین لوگوی شما باید در همه این اندازه‌ها کار کند.

مقیاس پذیری به اندازه پاسخگویی طراحی لوگو مهم است، به این معنی که چگونه لوگو در اندازه‌ها و جهت‌های مختلف تطبیق یا تغییر می‌کند. با توجه به این نکته، برخی از برندها حتی لوگوی خود را متحرک می‌کنند، بنابراین می‌توان این را در هنگام طراحی لوگو نیز در نظر داشت.

برای اینکه یک لوگو با هر جنبه‌ای از برندسازی سنتی و دیجیتال مطابقت داشته باشد، باید مطمئن شوید که در هر قالب ممکن و مرتبط خوب به نظر می‌رسد. به همین دلیل، باید لوگوی خود را در قالب‌های کوچک و بزرگ آزمایش کنید و یا چندین نسخه از لوگو را برای سناریوهای مورد استفاده مختلف ایجاد کنید.

5. خارج از چارچوب فکر کنید

هدف لوگوی نهایی شما باید به یاد ماندنی و مرتبط با ارزش‌ها و زیبایی شناسی برند شما باشد. نوآور باشید و متفاوت فکر کنید تا زمانی که بتوانید چیزی واقعاً جدید به دست آورید. با سبک‌های متعدد، مانند فضای منفی، آزمایش کنید و چیزی را طراحی کنید که واقعاً نوآورانه باشد. گفتن یک داستان یا پنهان کردن عناصر در طراحی لوگو مانند موارد بالا را در نظر بگیرید.

6. برای مینیمالیسم تلاش کنید

داشتن یک لوگوی منحصر به فرد به این معنی نیست که باید از نظر بصری پیچیده باشد. پیچیدگی چیزی است که باید از آن اجتناب کرد و برای آن باید به مفهوم مینیمالیسم وابسته بود. ایده‌های خود را شلوغ کنید و فقط عناصر طراحی را اضافه یا حذف کنید که سادگی را به طراحی لوگوی شما می‌آورند. در صورت شک، عناصر اضافی را حذف کنید.

همچنین بخوانید  نحوه حذف اکانت اینستاگرام

از یک پالت رنگی مینیمال استفاده کنید و اشکال، نمادها، سبک‌های فونت و نمادهایی را انتخاب کنید که پیام بصری شما را آنقدر گیج‌کننده نمی‌سازد که درک نشود. هرچه عناصر بیشتری به طراحی لوگو خود اضافه کنید، پیچیده‌تر می شود.

7. لوگوی خود را بر روی رسانه های مختلف آزمایش کنید

در حالی که لازمه‌ی مقیاس پذیری نقش مهمی در موفقیت یک لوگو ایفا می‌کند، شما همچنین باید مطمئن شوید که لوگوی خود را بر روی رسانه‌های مختلف آزمایش کنید. لوگوی روی کارت ویزیت یا جزوه با لوگوی یک وبسایت متفاوت است.

از آنجایی که بین دسکتاپ، موبایل و پلتفرم‌های مبتنی بر چاپ تفاوت زیادی وجود دارد، ظاهر آن را در وبسایت، موبایل، بسته‌بندی چاپی و سایر ابزارهای بازاریابی آزمایش کنید. یک لوگو بدون توجه به فرمت آن باید خوب به نظر برسد: دیجیتال، چاپ شده یا حتی به عنوان یک برنامه یا نماد مورد علاقه.

8. لوگوی شما به یک مفهوم اصلی نیاز دارد

چیزی که یک لوگو را قدرتمند می‌کند، معنایی است که نشان می‌دهد. یک لوگو باید بتواند پیام، ارزش‌ها و دیدگاهی را که یک برند خاص از آن حمایت می‌کند، بیان کند. طراحی لوگو باید منحصر به فرد و به یاد ماندنی باشد و با داشتن یک مفهوم اصلی با یک پیام ساده به دست آید، اگرچه در دام نشان دادن به معنای واقعی کلمه کاری که کسب‌وکار شما انجام می‌دهد نیفتید. اگر فروشنده ماشین هستید، لازم نیست یک ماشین در لوگوی خود داشته باشید.

9. از موفقیت دیگران درس بگیرید

همیشه می‌توانید از کار طراحان و کسب‌وکارهای دیگر الهام بگیرید، اما کپی مستقیم از کارهای دیگران هرگز درست نیست و این واقعاً راهی برای برجسته شدن نیست. از دیگرانی که موفق هستند بیاموزید، از آن‌ها الگوبرداری کنید و کارهایی که انجام داده‌اند را بهبود ببخشید. الهام گرفتن در طوفان فکری برای ایده‌های جدید بسیار مهم است، با این حال، اگر الهام گرفتن کلیدی است، خلاقیت نیز مهم است.

10. قوانین را زیر پا بگذارید

لزومی ندارد که لوگوها نمادهای ایستا باشند، آن‌ها می‌توانند تطبیق داده شوند، تغییر کنند و هر چیزی که می‌خواهند باشند، به شرطی که با اهداف و اخلاق برند مرتبط باشد.

منبع: ایوا دیزاین

iranDesigning

iranDesigning

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط