Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ تکنولوژی @ اصناف و صنایع @ پلی اتیلن چیست و چه تفاوتی با پلی پروپیلن دارد؟

پلی اتیلن چیست و چه تفاوتی با پلی پروپیلن دارد؟

by | 5 خرداد 1401 | اصناف و صنایع | 0 comments

مخزن پلی اتیلن از چه موادی ساخته شده است؟ پلی اتیلن یک پلاستیک سخت و بادوام است که از مونومر اتن تولید شده است. برای ایجاد پلی اتیلن، این مونومر اتن پلیمریزه می‌شود تا مواد پلی اتیلن را تشکیل دهد. این بدان معنی است که مولکول‌های اتن دارای یک واکنش شیمیایی هستند که باعث می‌شود آن‌ها پلیمر تشکیل دهند. این زنجیره‌های پلیمری سه بعدی چیزی هستند که پلی اتیلن را تشکیل می‌دهند. در حالی که این ماده در اکثر مخازن پلاستیکی ما استفاده می‌شود، پلی اتیلن به طور گسترده‌ای شناخته شده است و در بسیاری از اقلام خانگی از جمله بسته بندی مواد غذایی، اسباب بازی‌ها و کیسه‌های پلاستیکی استفاده شده است.
چگونه یک ماده برای مخزن خود انتخاب کنید؟ تمایز اصلی بین این مخازن این است که از پلی اتیلن خطی، پلی اتیلن شبکه‌ای یا پلی پروپیلن استفاده می‌کنند. در اینجا چند راه برای تشخیص این تانک‌ها وجود دارد. پلی اتیلن خطی مخازن پلاستیکی نگهداری آب پلی اتیلن خطی استاندارد مورد استفاده در تعداد زیادی از این مخازن پلاستیکی است. این ماده بسیار بادوام است و دارای مقاومت عالی در برابر ضربه و استرس محیطی در برابر ترک است.

برخی از ویژگی های منحصر به فرد این ماده عبارتند از:

تاییدیه FDA: این پلاستیک مطابق با قوانین USDA و FDA طبیعی است. این باعث می‌شود که بتوان آن را در ذخیره‌سازی و پردازش مواد غذایی پیاده‌سازی کرد. اکثر این مخازن دارای رزین‌های مورد تایید FDA برای ذخیره آب آشامیدنی هستند.
قابل جوش: برخلاف سایر مواد، پلی اتیلن خطی بسیار انعطاف پذیر است و امکان جوشکاری را فراهم می‌کند. اگر در حال طراحی مخزن با اتصالات منحصر به فرد یا خاص سایت هستید، این می‌تواند بسیار مهم باشد. پلی اتیلن خطی به احتمال زیاد با این اتصالات سازگار می‌شود و یک مخزن سفارشی قوی ایجاد می‌کند. حداکثر دمای عملیاتی 140 درجه پلی اتیلن متقاطع مخزن ذخیره فله عمودی تفاوت اصلی بین پلی اتیلن خطی و شبکه‌ای در سطح استحکامی است که مخزن ارائه می‌دهد. هنگام ایجاد پلی اتیلن شبکه‌ای، یک مولکول شبکه‌ای در طول قالب‌گیری به مخلوط پلی اتیلن وارد می‌شود. این مولکول با پلی اتیلن واکنش می‌دهد و
پیوندهای متقابل در سراسر مخزن ایجاد می‌کند

این مخزن را به روش های زیر تغییر می دهند:

ترک استرس محیطی بالاتر: مخزن را برای نگهداری مواد خشن‌تر و یا برای استفاده در مناطق سخت‌تر و محکم‌تر می‌کند.
عدم تایید FDA: پلی اتیلن متقابل دارای مجوز FDA برای نگهداری مواد غذایی نیست. حداکثر دمای عملیاتی بالاتر 150 درجه برای جوشکاری در نظر گرفته نشده است. پلی پروپیلن مخازن پلاستیکی مستطیلی هستند که معمولا مشتریان زمانی که به دمای عملیاتی فوق العاده بالایی نیاز دارند، پلی پروپیلن را انتخاب می‌کنند. مواد پلی پروپیلن برای تحمل دمای عملیاتی تا 212 درجه مجهز شده است. مقاومت در برابر تنش بالایی دارد و قابل اتوکلاو می‌باشد. اما برخلاف پلی اتیلن، این ماده از مقاومت ضربه‌ای مناسبی برخوردار نیست و برای دماهای پایین یا زیر انجماد توصیه نمی‌شود. امیدواریم با این مرور کلی کمی بیشتر درک کنید که پلی اتیلن چیست و چگونه می توان مخزن مناسب را انتخاب کرد.

kiwiplast

kiwiplast

همچنین بخوانید  معرفی کامل قطعات چرخ خیاطی
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط