Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ تکنولوژی @ اصناف و صنایع @ پودر بندکشی و انواع آن

پودر بندکشی و انواع آن

by | 12 دی 1401 | اصناف و صنایع | 0 comments

یکی از مهم‌ترین محصولات ساختمانی که امروزه از نظر کیفیت پیشرفت زیادی کرده است، پودر بندکشی است. این پودرها یکی از بهترین مواد برای بندکشی کاشی و سرامیک، چینی، پانل، آجر نما و سایر پوشش‌های سرامیکی هستند.

استفاده از این پودر برای پر کردن شکاف‌های بین لایه‌های ساختمان به ایجاد ظاهری بهتر، با کیفیت و بادوام کمک می‌کند. پودرهای بندکشی دارای ویژگی‌هایی از جمله کیفیت، تنوع رنگ، چسبندگی عالی، سرعت اجرا و آمادگی ویژه است، بنابراین به شما امکان می‌دهد بهترین کیفیت را در مدت زمان کوتاهی ارائه دهید.

انواع پودر بندکشی

اگر بخواهیم پودر بندکشی را به طور کلی تقسیم کنیم، می‌توان آن را به دو دسته تقسیم کرد، اولی پایه سیمانی و دومی پایه اپوکسی، البته از نوع اپوکسی بیشتر استفاده می‌شود. استفاده از این محصول نسبت به روش‌های قدیمی دوغاب و نوار مزایای زیادی دارد.

1. پودر بندکشی بر پایه سیمان

این پودرها ملات‌های سنتی هستند که معمولا در فضاهای مسکونی و تجاری استفاده می‌شوند. پودرهای سیمان دارای طیف رنگی وسیعی هستند که به شما امکان می‌دهد سیمان‌ها را مطابقت یا کنتراست کنید. این پودرها را با آب مخلوط کرده و با کاردک به آن‌ها می‌زنند. هنگام کار با کاشی‌های متخلخل، مانند کاشی‌های سنگ طبیعی، گرد و غبار سیمان می‌تواند سطح را لکه دار کند، بنابراین بسیاری از متخصصان به لبه‌های این سیمان‌ها روی می‌آورند.

همچنین بخوانید  همه چیز درباره ساب ووفر

نگهداری:
پودر سیمان محبوب‌ترین است و تقریباً در هر جایی که کاشی نصب می‌شود قابل استفاده است. با این حال، حتی پودرهای حاوی افزودنی‌های لاتکس کمی متخلخل هستند و به راحتی لکه می‌شوند. تمام پودرهای سیمان باید هر یا دو سال یکبار مجدداً مهر و موم شوند تا بدون لک و ضد آب باشند.

2. مواد بندکشی بر پایه اپوکسی

پودرهای اپوکسی کاملا متفاوت هستند و از هیچ سیمانی در آنها استفاده نمی‌شود. این پودرها از رزین اپوکسی، پرکننده‌های سیلیس، رنگدانه‌ها و سخت‌کننده‌ها تشکیل شده‌اند. پودرهای اپوکسی به طور قابل توجهی کمتر از پودرهای سیمان متخلخل هستند و در مناطقی که اسید و روغن وجود دارد، مانند آشپزخانه، انتخاب خوبی هستند.
پودر اپوکسی بدون ماسه و با ماسه ساخته می‌شود، اما نوع ماسه مورد استفاده با پودر سیمان متفاوت است.

پودر اپوکسی نیز بسیار گرانتر است، اما برای مناطق بسیار آلوده یک انتخاب عالی است.
توجه داشته باشید که پودر اپوکسی می‌تواند سطوح کاشی بسیار متخلخل و بدون لعاب مانند کاشی‌های آهکی را لکه دار کند. در صورت استفاده از پودر اپوکسی در این کاشی‌ها، کاشی‌ها باید از قبل پوشش داده شوند.

نگهداری:
یکی از مزایای پودر اپوکسی این است که بر خلاف پودرهای سیمان، نیازی به آب بندی ندارد. با این حال، آنها می‌توانند آلودگی ایجاد کنند. معمولاً برای تمیز کردن این بریس‌ها از شستشو با مخلوط سفیدکننده و آب یا سرکه و آب استفاده می‌شود.

3. مواد بندکشی بر پایه پلی اورتان

این ماده محصول نسبتا جدیدی است که برای نوسازی و به سازی اماکن بهداشتی مناسب است.
این محصول به راحتی در سطل تهیه می‌شود و شما را از اختلاط مواد خشک اولیه مانند سیمان سنتی و چسب‌های پایه سیمانی با آب نجات می‌دهد.
مزیت استفاده از مواد بر پایه یورتان نسبت به پودر بر پایه سیمان این است که مواد بندکشی بر پایه یورتان پیوند محکمی بین ذرات دوغاب ایجاد می‌کنند و مقاوم در برابر ماسه و لکه هستند.

همچنین بخوانید  شباهت و تفاوت پمپ طبقاتی افقی و عمودی

4. مواد چسباننده فوران:

پودرهای فوران شبیه به اپوکسی هستند، اما از یک پلیمر الکل غنی ساخته شده‌اند که در برابر مواد شیمیایی مقاوم‌تر است. این نام از فورفوریل الکل موجود در فرمول گرفته شده است.  هرگز در این پودرها از آب استفاده نشد. فوران‌ها سیستم‌های دو جزئی متشکل از رزین فوران و پودر پرکننده با کاتالیزور اسیدی هستند.

این یک کاتالیزور اسیدی است که رزین‌های فوران را درمان می‌کند و یک رزین حرارتی با مقاومت شیمیایی، فیزیکی و حرارتی بی بدیل تشکیل می‌دهد.
پودر فوران برای مناطقی که در معرض مواد شیمیایی و چربی هستند توصیه می‌شود. به دلیل سختی نصب، این پودرها معمولاً برای پروژه‌های صنعتی مانند آزمایشگاه‌ها، لبنیات و کارخانه‌های بسته بندی گوشت استفاده می‌شوند.

پودرهای فوران معمولاً فقط سیاه هستند.
هنگام آماده شدن برای نصب، باید اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از نفوذ بخار انجام شود.

مهارت های خاصی برای نصب صحیح مورد نیاز است، که باید زمانی انجام شود که دما باید بین 60 درجه و 90 درجه فارنهایت باشد (70 تا 80 درجه ایده آل است).

همچنین بخوانید  معرفی کامل قطعات چرخ خیاطی

کیفیت پودر بندکشی

پودر بندکشی با کیفیت که بعضا دارای خاصیت‌هایی مثل آنتی باکتریال یا ضد آب بودن است، می‌تواند به عمر کار سطح بندکشی شما کمک بسیاری نماید پس حتما در خرید این محصول دقت لازم را داشته باشید و زیبایی را فدای قیمت نکنید.

بهترین نوع پودربندکشی کدام است؟

در میان انواع پودرهای بندکشی که در بالا توضیح داده شد، انتخاب یکی از آنها به عنوان بهترین می‌تواند دشوار باشد. اما روند بازار به گونه‌ای است که استفاده از پودرهای پلیمری برای چسباندن رواج بیشتری پیدا می‌کند. در هر صورت در انتخاب نوع پودر باید فاکتورهای زیادی را در نظر گرفت. قبل از خرید حتما این سوالات را از خود پرسیده و به آن توجه کنید:

  • کجا می‌خواهید از آن استفاده کنید؟
  • آیا برای شما مهم است که برای چه چیزی خرج می‌کنید؟
  • پودر چه رنگی می‌خواهید؟

مکانی که قصد استفاده از بتونه را دارید تا حد زیادی گزینه‌های شما را محدود می‌کند. پودرهای مناسب برای لوازم بهداشتی با پودرهای مورد استفاده در آزمایشگاه بهتر است تفاوت داشته باشند، اما می‌توانند به جای هم استفاده شوند. بودجه‌ای که برای خرید در نظر گرفته‌اید کمک زیادی به انتخاب شما خواهد کرد. برخی از این پودرها به دلیل مواد و تکنیک‌های خاصی که در فرآیند تولید به کار می‌روند، دارای قیمت بالایی هستند. رنگ پودر چسب نیز برای اجرا در فضای داخلی مهم است.

nooshin_lotfi

nooshin_lotfi

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط