Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ خانه و دکوراسیون @ چرا روتختی ساده بخریم؟

چرا روتختی ساده بخریم؟

by | 26 آبان 1401 | خانه و دکوراسیون | 0 comments

شاید این جمله را بارها شنیده باشید که رنگ‌ها می‌توانند تاثیرات روانی و عاطفی روی انسان‌ها داشته باشند! انسان‌ها بطور غریزی از بعضی رنگ‌ها احساس آرامش و در مقابل بعضی دیگر احساس هیجان دریافت می‌کنند.
طبیعتا اتاقی که محل استراحت باشد نیازمند این است که آرامش را به اعضای درون خود منتقل کند و باید به گونه‌ای طراحی شود که یک خواب آرام و فضای راحتی را ایجاد کند، زیرا ترکیب بعضی از رنگ‌ها و المان‌های استفاده شده در دیزاین و طراحی می‌توانند باعث اختلالات در خواب و یا بی‌خوابی شود.

یکی از روش‌های موثری که می‌توانید برای احساس آرامش و راحتی بیشتر تجربه کنید استفاده از روتختی و سرویس خواب ساده و تک رنگ است.

هرمدر یک برند ایرانی کالای خواب است که همواره سعی می‌کند باکیفیت‌ترین محصولات را ارائه بدهد. یکی از این محصولات که بواسطه طراحی بی نظیر و منحصربفرد مورد استقبال علاقمندان قرار گرفته روتختی است.

ذهن‌ها خسته از شلوغی و ترکیبات رنگی زیاد هستند. به همین خاطر استفاده از ترکیبات رنگی ساده و ملایم کمک می‌کند تا سریعتر با فضای استراحت خو گرفته و همراه شود. امروز در این مقاله قصد داریم تا مزایای استفاده از کالای خواب ساده از جمله روتختی را برای شما شرح دهیم پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

چرا باید روتختی ساده و تک رنگ را انتخاب کنیم؟

شاید در هنگام خرید، رنگ روتختی کمترین اهمیت را برای شما داشته باشد اما این مورد یکی از نکاتی است که شما باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید. همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره شد رنگ‌ها علاوه بر آرامشی که منتقل می‌کنند می‌توانند نقش موثری بر طراحی دکوراسیون اتاق و منزل داشته باشند.

همچنین بخوانید  مینیمالیسم گرم چیست؟

شما با انتخاب یک رنگ ساده و شیک می‌توانید دکوراسیون جذابی را برای خود طراحی کنید و علاوه بر آن دست خود را برای تغییرات احتمالی باز نگه دارید.

معمولا روتختی‌هایی که از طرح‌ها و رنگ‌های شلوغی در طراحی خود استفاده می‌کنند کار شما را برای طراحی دکور خلاقانه سخت می‌کنند و این تنوع رنگی می‌تواند احساس هیجان بیش از حد را به شما منتقل کند. به همین خاطر اغلب سعی می‌شود تا از رنگ روشن و یا خنثی برای سرویس و کالای خواب از جمله روتختی استفاده شود.

اگر از گذشته تا به امروز همواره از طرفداران دکوراسیون داخلی و علاقمند به سرویس خواب بوده باشید حتما به یاد دارید محبوب‌ترین رنگ‌ها که بیشتر مورد استقبال قرار گرفته‌اند رنگ‌هایی همچون سفید، خاکستری، آبی روشن و… بوده است با اینکه این رنگ‌های خنثی برای هر دکوری عالی هستند اما از نقطه ضعف این رنگ هم می‌توان به نمایان شدن لکه و عدم پنهان سازی آن اشاره داشت.

اگر قصد خرید روتختی برای خود و یا فرزندان را دارید ما به شما توصیه می‌کنیم که از روتختی ساده و تگ رنگ استفاده کنید

همچنین بخوانید: راهنمای خرید سرویس خواب ام دی اف

روتختی ساده شامل چه رنگ هایی است؟

انتخاب رنگ تا حدود زیادی بستگی به سلیقه شما دارد اما رنگ‌های ساده این ویژگی را دارند که به شما آرامش منتقل کنند و دست شما را برای طراحی دکوراسیون باز نگه دارند از جمله این رنگ‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

روتختی سفید

یکی از رنگ‌های کلاسیک که هیچگاه از مد نیفتاده می‌توان به رنگ سفید اشاره داشت. این رنگ مناسب‌ترین رنگ برای ملحفه و روتختی در فصل بهار و تابستان است. رنگ سفید همچنان رایج‌ترین رنگ برای ملحفه و روتختی است. در فصل سرد سال هم می‌توانید این روتختی سفید را با بالش و یا پرده خاکستری ست کنید.

همچنین بخوانید  معرفی تجهیزات و مبلمان اداری

روتختی آبی

یکی از رنگ‌های آرام بخشی که برای اتاق خواب و روتختی همواره توصیه می‌شود رنگ آبی است زیرا این رنگ علاوه بر کاهش ضربان قلب و فشارخون می تواند تنفس شما را کندتر کند و برای ست کردن سایر المان‌های اتاق می‌توانید از رنگ‌های سفید و یا زرد استفاده کنید.

روتختی قرمز

یکی از رنگ‌های پر انرژی رنگ قرمز است. این رنگ موجب جلب توجه و ترشح آدرنالین در خون می‌شود.
بطور کلی این رنگ با توجه به پر انرژی بودن برای سرویس و کالای خواب مناسب نیست و باعث اختلالات در خواب و یا بی‌خوابی می‌گردد.

روتختی سبز

رنگ سبز علاوه بر آرامش بخش بودن می‌تواند احساس صمیمیت را نیز نشان دهد و این می تواند یک انتخاب عالی برای روتختی باشد. سبز تک رنگ را می‌توانید با زرد و سفید یا نارنجی ست کنید.

روتختی زرد

رنگ زرد را معمولا رنگ شادی عنوان می‌کنند اما تاثیری که این رنگ بر روی شما می‌گذارد بطور کلی برعکس رنگ قرمز است و می‌تواند احساس شادی و زندگی را همچون نور خورشید به شما القا کند.
رنگ زرد آرامش شما را به هم نمی‌زند و انتخاب مناسبی برای روتختی است.

نکات مهم در ست کردن روتختی ساده

در صورتی که قصد دارید یک روتختی ساده و تک رنگ را انتخاب کنید نکات زیر می‌تواند در ست کردن روتختی با سایر المان‌های دکوراسیون به شما کمک کنند:

۱- روتختی بدون طرح و نخی انتخاب کنید

انتخاب روتختی نخی و یا پارچه گیاهی که بخوبی می‌تواند هوا را از خود عبود دهد و عرق نکند می‌تواند گزینه مناسبی برای استفاده در طول سال باشد.
انتخاب روتختی بدون طرح و ساده و یا رنگ‌های خنثی مثل سفید و خاکستری کمک می‌کند تا دکوراسیون شما با رنگ دیواره مطابقت داشته باشد و دست شما را برای انتخاب طیف وسیعی از رنگ‌های دیگر برای رنگ کمد، میز، آینه و کنسول باز می‌کند.

همچنین بخوانید  بهترین سایه بانهای استخر برای حیاط شما

۲- توجه به تناسب و تضاد رنگی

بعد از انتخاب روتختی نوبت به ترکیب رنگ سایر المان‌هاست. می‌توانید بالش و یا پرده را با رنگ‌های مکمل ست کنید و یا در صورتی که علاقمند تضاد رنگی هستید می‌توانید از المان‌های کوچکی همچون گلدان در کنار تخت استفاده کنید.

۳- طرح رنگ خود را برای تمام خریدهای آینده در نظر داشته باشید

اگر قصد تغیر دکوراسیون فصلی دارید و می‌خواهید مثلا ظاهر اتاق خود را برای یک فصل خاص تغییر بدهید می‌توانید از ست‌های اصلی استفاده کرده و به سادگی پوشش‌های لحاف را عوض کنید.
اما اگر می‌خواهید همه چیز اصولی و ست شده باشد و تطبیق پذیری بالایی داشته باشید یک روتختی با رنگ کانونی انتخاب کنید و سایر المان‌ها را تغییر دهید.

جمع بندی

از آنجایی که اتاق خواب محل استراحت و آرامش است باید برای دکوراسیون اتاق رنگ‌هایی انتخاب کنید که به شما آرامش می‌دهد. روتختی یکی از اجزای اتاق خواب است و باید در انتخاب رنگ روتختی وسواس بیشتری خرج داده و سعی کنید همواره از رنگ‌های ساده استفاده کنید.
استفاده از روتختی های ساده و تک رنگ امروزه رواج بیشتری یافته زیرا علاوه بر سادگی وشیک بودن، شما کار نسبتا راحت‌تری برای ست کردن اتاق خواب خواهید داشت.
روتختی مناسب برای اتاق خواب نباید زیادی شلوغ و محرک باشد. اگر مقدور است از جنس نخ باشد. زیرا نخ از تعریق و حساسیت پوستی جلوگیری می‌کند و گزینه مناسبی برای تابستان و زمستان است.
در این مطلب سعی کردیم تا ویژگی یک روتختی ساده را برای شما بازگو کنیم و نحوه ست کردن یک روتختی ساده و تک رنگ را با سایر المان‌های اتاق توضیح دادیم. در صورتی که به راهنمایی بیشتری نیازمندید یا قصد خرید هرگونه ملحفه یا روتختی دارید به سایت هرمدر برند ایرانی کالای خواب مراجعه کنید.

samadi72

samadi72

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط