Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ مدیریت و کسب‌وکار @ مارکتینگ @ چگونه هنر دیجیتال را آنلاین بفروشیم؟

چگونه هنر دیجیتال را آنلاین بفروشیم؟

by | 24 مهر 1402 | مارکتینگ, هنرهای تجسمی | 0 comments

امروزه بسیاری از هنرمندان از امکانات متعددی که هنر دیجیتال ارائه می‌دهد، از شهرت و محبوبیت آنلاین گرفته تا راه‌اندازی یک کسب‌وکار یا حتی رشد جامعه در اطراف خود آگاه هستند و از آن به خوبی استفاده می‌کنند.

هنر دیجیتال اکنون کلید صنعت سرگرمی است و پس از همه‌گیری بیماری کووید، از دست دادن گسترده شغل و شکوفایی کسب‌وکارهای کوچک، پلتفرم‌های کار آنلاین و ارزهای دیجیتال، توجه همگان را جلب کرده است که هنر دیجیتال راه‌های مختلفی برای بازاریابی دارد.

اما اینجاست که سوالات شروع می‌شوند (مخصوصاً اگر سابقه‌ای در فروش یا بازاریابی آنلاین نداشته باشید) بیش از یک موضوع وجود خواهد داشت که باعث می‌شود به خودتان شک کنید، چه چیزی می‌توانم بفروشم، کجا بفروشم؟ مخاطب هدف من کجاست؟ مجوز تجاری چیست؟ NFT ها چیست؟

نگران نباشید، به همین دلیل است که ما اینجا هستیم. در این مقاله، راهنمای بسیار مفیدی در مورد نحوه فروش هنر دیجیتال پیدا خواهید کرد، حتی اگر تجربه ای در فروش ندارید یا تازه شروع کرده اید.

درباره خودتان

این ممکن است به نظر شما چیزی نباشد که دوست دارید انجام دهید، اما بسیار مهم است که یک دقیقه وقت بگذارید و به خودتان فکر کنید:

  • شما چه جور هنرمندی هستید؟
  • می‌خواهی با هنرت چه کار کنی؟
  • آیا می‌خواهید یک کسب و کار تمام وقت باشد؟

راه‌های مختلفی برای بازاریابی و فروش هنر شما وجود دارد و همه اینها به نوع هنری شما بستگی دارد.

شاید شما یک طراح باشید، پس بازاریابی هنر خود به سمت وب‌سایت‌ها، برندها، و حتی فروش طرح‌ها به‌عنوان تصاویر استوک ممکن است بهترین چیز برای شما باشد.

شاید شما یک عکاس با دوربین کنون یا نیکون باشید، پس فروش چاپ، تصاویر استوک و کار با یک سرویس چاپ بر اساس تقاضا ممکن است بهترین چیز برای شما باشد.

شاید شما یک هنرمند مفهومی باشید، پس فروش چاپ، برچسب، آموزش یا قلموهایی که استفاده می کنید ممکن است همان چیزی باشد که مخاطب شما به دنبال آن است. و این یک موضوع مهم دیگر است.

آیا مخاطب دارید؟ اگر این کار را می‌کنید، آیا می‌دانید مخاطبان شما به دنبال چه چیزی هستند؟

فعال بودن در شبکه‌های اجتماعی و شناخت مخاطبان، کلید شروع فروش هنر شماست. دنبال‌کنندگان و نزدیک‌ترین مخاطبان شما احتمالاً هنر شما را می‌خرند یا شروع به حمایت از شما می‌کنند، بنابراین خجالتی نباشید و از آنها بپرسید که چه چیزی ممکن است علاقه بیشتری به دریافت از شما داشته باشند. از پاسخی که ممکن است دریافت کنید شگفت زده خواهید شد.

این مورد نیز وجود دارد که شما مخاطب ندارید. ممکن است در شبکه‌های اجتماعی چندان فعال نباشید یا به سادگی وارد دنیای هنر دیجیتال شده باشید. اجازه ندهید که این یک مشکل باشد و به خواندن ادامه دهید تا بدانید بهترین راه برای شروع کسب درآمد از آثارتان چیست.

کمیسیون ها و پشتیبانی عمومی

یکی از متداول‌ترین راه‌ها برای هنرمندان برای شروع فروش آثار هنری، هنر سفارشی است. برای شروع فروش پورسانت به این همه دنبال کننده نیاز ندارید. حتی اگر تازه شروع کرده‌اید، می‌توانید به تقریباً هر کسی در اینترنت کمیسیون بفروشید. پلتفرم‌های هنری مانند Behance، Art Station، Dribbble، و Deviant Art رایج‌ترین مکان‌هایی هستند که آثار هنری خود را ارسال می‌کنید و سفارش‌ها را دریافت می‌کنید.

همچنین بخوانید  هنر مفهومی چیست؟ | تعریف،مثالها و تاریخچه

اما کلید سفارش کار در بازاریابی هنر شما به نوع سفارشی است که می‌خواهید بفروشید.

به عنوان مثال، فرض کنید می‌خواهید در مورد هنر شخصیت سفارشی بگیرید. سپس چند نمونه از شخصیت‌های خود بسازید یا ساختن فن آرت به شما کمک می‌کند نه تنها سبک هنری خود را نشان دهید، بلکه قیمت تقریبی را که می‌خواهید بر روی پورسانت خود قرار دهید محاسبه کنید.

علاوه بر پلتفرم‌های اجتماعی و فروش، باید به ایجاد وب‌سایت خود برای میزبانی اقلام خود نیز فکر کنید. سازندگان وب سایت‌های مختلفی برای هنرمندان وجود دارد که به انجام این کار کمک می‌کنند.

قیمت برای کارهای سفارشی بسیار مهم است و همچنین بخش بسیار مشکل آن است. بنابراین توصیه ما این است که چند نمونه از نوع هنری که می خواهید برای سفارش بگذارید تهیه کنید و ببینید چقدر زمان برای ساخت هر نمونه نیاز است.

سپس از یک نرخ پایه ساعتی برای محاسبه قیمت پایه استفاده کنید و از آن پس مقداری اضافی برای، مثلاً مقدار جزئیات، زمان تحویل یا نوع استفاده و غیره اضافه کنید.

می‌توانید از طریق پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی خود مانند توییتر یا اینستاگرام کار سفارشی انجام دهید، همچنین می‌توانید از سایت‌های خارجی مانند DeviantArt یا Ko-Fi استفاده کنید.

پشتیبانی از طرفداران

راه دیگر برای فروش هنر و کسب درآمد از محتوای خود استفاده از پلتفرم‌هایی مانند Patreon، Ko-Fi یا Buy me a Coffee است.

شما می‌توانید با هزینه‌ای ناچیز محتوای انحصاری ارائه دهید و طرفداران شما مطمئناً شما را دنبال می‌کنند و در این راه از شما حمایت می‌کنند.

از تعداد چیزهایی که می‌توانید در یکی از آن پلتفرم‌ها ارائه دهید، آخرین مورد اضافه شده، کالا است. برخی از این پلتفرم‌ها به‌عنوان یک سرویس چاپ بر حسب تقاضا، برای بخش کوچکی از درآمد کل شما، کالاهایی را برای وفادارترین حامیان شما ارسال می‌کنند، شرایطی برای آن وجود دارد، با این حال، هنوز هم راهی عالی برای فروش هنر شما نیست، بلکه طرفداران خود را افزایش دهید و با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.

مکان هایی برای فروش هنر شما

اینترنت مملو از مغازه ها، بازارها، و پلتفرم‌های جدید برای فروش و خرید دارایی‌های دیجیتال است و گاهی اوقات پیدا کردن مورد مناسب برای شما زمان و انرژی زیادی می‌گیرد، انرژی که می‌توانید برای ایجاد همان دارایی‌هایی که می‌خواهید بفروشید استفاده کنید.

بیایید با محبوب‌ترین و توصیه‌شده‌ترین بازارهای آنلاین و خدمات PoD (چاپ بر حسب تقاضا) شروع کنیم، اینها سایت‌هایی هستند که می‌توانید هنر خود را به نمایش بگذارید و درآمد کامل یا غیرفعال به دست آورید، همه اینها بسته به زمان و تعهدی است که روی محصولات می‌گذارید. شما می فروشید

Creative Market

در Creative Market  می‌توانید گرافیک‌های برداری، قالب‌ها و دارایی‌های دیجیتالی مانند تصاویر، نمادها، فونت‌ها، بافت‌ها و غیره را بفروشید.

آثار شما قبل از اینکه برای پلتفرم تأیید شوند، یک فرآیند انتخاب را پشت سر خواهند گذاشت.

همچنین بخوانید  طراحی پست اینستاگرام با قالب آماده

مخاطبان زیادی دارد و یک پلتفرم در حال رشد و سازگار است. آنها برای هر فروش شما 40٪ کارمزد دریافت می‌کنند، بنابراین این نیز جنبه‌ای است که باید در نظر گرفته شود.

بهترین برای عکاسی، دارایی‌های گرافیکی و دارایی‌های سه بعدی.

Design Cuts

در Design Cuts می‌توانید الگوها، براش‌ها، پس‌زمینه‌ها و دارایی‌های دیجیتالی با کیفیت بسیار بالا را بفروشید. این یک سایت مدیریت‌شده است، بنابراین فرآیند انتخاب و پذیرش بسیار سختی وجود دارد، اگرچه پس از انجام آن، هنر شما در معرض مخاطبان بسیار زیادی قرار خواهد گرفت!

Etsy

Etsy یک پلتفرم بسیار شناخته شده برای فروش، از اقلام دست ساز گرفته تا دارایی های دیجیتال و هنر. Etsy یک کارمزد لیست 0.20 دلاری و یک کارمزد فروش 5٪ دارد، حتی اگر بسیاری از سازندگان تأیید می‌کنند که در پایان روز شما از 5٪ تا 15٪ از قیمت فهرست شده خود را پرداخت می‌کنید. Etsy هزینه های حمل و نقل را انجام نمی‌دهد اما از کل قیمت + حمل و نقل هزینه می‌گیرد. با این حال، مخاطبان بسیار زیادی دارد، که باعث می‌شود مورد توجه قرار بگیرد. در صورتی که نمی‌خواهید بسته‌بندی و حمل و نقل را خودتان انجام دهید، می‌توانید خدمات چاپ بر اساس تقاضا را به فروشگاه Etsy خود اضافه کنید.

Red Bubble, Society6 و Inprnt

Red BubbleSociety6 و Inprnt خدمات چاپ بر اساس تقاضا هستند که همچنین کار شما را در پلتفرم‌های خود نشان می‌دهند تا کشف شوند.

آنها چاپ، لیوان، حوله و حتی لباس‌هایی را با هنر شما ارائه می‌دهند و چالش‌هایی را برای نمایش آثار شما در صفحه اول ارائه می‌دهند.

آنها چاپ، بسته بندی و حمل و نقل را انجام می‌دهند و شما فقط باید هنر خود را پست کنید. شما همچنین می‌توانید حاشیه سود خود را انتخاب کنید، اما این مبلغ زیادی نخواهد بود. عالی برای درآمد غیرفعال و راهی واقعا خوب برای فروش هنر خود در سراسر جهان بدون نگرانی در مورد حمل و نقل.

هنر سه بعدی

اگر هنرمند سه بعدی هستید، مطمئن باشید که بازار بسیار بزرگ و رو به رشدی برای هنر سه بعدی وجود دارد. شما می‌توانید ابزار، دارایی، بافت، مواد، مدل‌های سه بعدی که ایجاد می کنید، و حتی چاپ‌های هنری و پوسترهای هنری خود را بفروشید.

در اینجا برخی از محبوب‌ترین سایت‌هایی که می‌توانید هنر سه بعدی خود را بفروشید، آورده شده است.

TurboSquid

TurboSquid بزرگترین بازار سه بعدی در حال حاضر است که تنوع زیادی از مدل‌ها و دارایی‌ها را ارائه می‌دهد و با وجود اینکه رقابت تنگاتنگ است، هنوز یک پلتفرم عالی برای نمایش آثار شما و فروش آن است. راه اندازی یک حساب کاربری و ارسال مدل‌های خود به صورت آنلاین کاملا رایگان است. این پلتفرم برای مدل شما 40 درصد حق امتیاز دریافت می‌کند، اما می‌توانید با پیوستن به برنامه‌های وابسته و پرداخت عضویت، آن را به 20 درصد کاهش دهید.

CG Trader

یکی دیگر از پلتفرم‌های عالی برای فروش مدل‌های سه بعدی و هنرهای سه بعدی شما. با افزایش مخاطبان، CG Trader  بسیار شبیه TurboSquid است و از همان ابتدا از 70% – 80% حق امتیاز بهره می‌برد. همچنین می‌توانید پروژه‌های فریلنسری را روی پلتفرم انجام دهید، بنابراین اگر می‌خواهید درآمد و قرار گرفتن در معرض بیشتری داشته باشید، CG Trader جای شماست.

همچنین بخوانید  بهترین لنزهای دوربین برای عکاسی پرتره

Shapeways

Shapeways یک سرویس پرینت سه بعدی بر اساس تقاضا با مخاطبان و پایگاه کاربران رو به رشد است. چاپ سه بعدی تا همین اواخر بسیار کاربردی بوده است، اما در حال تبدیل شدن به یک سرویس درخواستی بیشتر است. داشتن یک چاپگر سه بعدی امتیازی است که بسیاری از آن برخوردار نیستند، بنابراین ساخت و فروش پرینت‌های سه بعدی چند سال پیش گزینه‌ای نبود، با این حال، سایت‌هایی مانند Shapeways فروش مدل‌های پرینت سه بعدی را بسیار آسان‌تر از انجام همه کارها توسط خودتان کرده‌اند. شما هنوز هم برای بازاریابی و فروش محصولات خود نیاز به یک وب سایت و فروشگاه دارید، اما تمام آن زمان صرف شده برای چاپ (و خرابی، یا تعمیر چاپگر سه بعدی) اکنون زمانی است که می‌توانید از آن برای ایجاد موارد بیشتر استفاده کنید!

NFT و Crypto Art

همه ما از NFT و ارزهای دیجیتال در همه جا شنیده‌ایم، و من متوجه شدم که بسیاری از شما واقعاً نمی‌دانید یا واقعاً نمی‌دانید که NFT چگونه کار می‌کند.

مقاله ما را با عنوان NFT چیست؟ حتما بخوانید.

یک تکه کاغذ با امضای، مثلاً، پیکاسو، هزاران، اگر نه صدها هزار، به فروش می رسد، اما چرا؟

چرا پیکاسو خاص بود؟ به دلیل ارزش، مردم البته به آنها دادند.

و برای NFT هم همینطور است. شما می‌توانید ارزش مورد نظر خود را در هر چیزی که می‌سازید (یعنی هنر دیجیتال) قرار دهید و اگر کسی فکر می‌کند که هنر شما ارزش آن ارزش را دارد، آن را پرداخت می‌کند.

این تراکنش در یک پایگاه داده عمومی (بلاکچین) ثبت می‌شود و توسط مردم تأیید می‌شود، بنابراین هیچ واسطه‌ای وجود ندارد که آن کالا را از شما یا شخصی که آن را خریده نگه دارد.

گیج کننده به نظر می‌رسد، بله، اما این یک بازار بسیار واقعی و راهی بسیار واقعی برای فروش هنر دیجیتال شما است، حتی اگر همه چیز در دنیای دیجیتال باقی بماند.

برخی از بازارها مانند OpenSea و Foundation در حال حاضر فعال هستند و فعالیت می‌کنند، از تک تک قطعات تا مجموعه‌های عظیمی از اقلام به فروش می‌رسند و حتی اگر اکنون کمی اشباع شده است، هنوز ارزش بررسی کردن را دارد.

از جنبه منفی، بیشتر NFT ها بر روی بلاکچین اتریوم ذخیره می‌شوند، که توسط تعداد زیادی کامپیوتر که معادل انرژی یک کشور مصرف می‌کنند، اداره می‌شود، بنابراین برای محیط زیست بسیار بد است. برخی از بلاکچین‌های دوستدار محیط زیست مانند Polygon و Chia وجود دارند که تأثیر کمتری بر محیط‌زیست می‌گذارند.

سخن آخر

در پایان، فروش هنر دیجیتال کاملاً ممکن است و با کمی تلاش یک تجارت بسیار سودآور برای خلاقان است، جایی که واقعاً نوع هنری که انجام می‌دهید مهم نیست، بلکه نحوه بازاریابی و فروش آن مهم است.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و اکنون بتوانید کار خود را برای افزایش مخاطبان و فروش هنر خود آغاز کنید!

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط