Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ مدیریت و کسب‌وکار @ مارکتینگ @ مشاغل مارکتینگ و بازاریابی | معرفی و نکات مهم

مشاغل مارکتینگ و بازاریابی | معرفی و نکات مهم

by | 4 شهریور 1402 | مارکتینگ | 0 comments

یک تیم بازاریابی خوب یک محصول یا خدمات را از طریق ایده پردازی تا فروش نهایی و فراتر از آن می‌بیند. این فرآیند گسترده به کارشناسان بازاریابی اجازه می‌دهد تا نوآوری کنند، با بخش‌های مختلف همکاری کنند و داده‌ها را بسته به موقعیت و علایق خود تجزیه و تحلیل کنند.

بازاریابی یک زمینه متنوع و با شاخه‌های متفاوت از جمله بازاریابی درونگرا و بازاریابی برونگرا است و مدارک بازاریابی می‌تواند برای ذهن خلاق و کارشناسان فنی به طور یکسان کارساز باشد. اما با وجود مشاغل بسیار برای فارغ التحصیلان بازاریابی، انتخاب مسیر شغلی می‌تواند چالش برانگیز باشد.

بیایید به فرصت‌های تحصیلی مختلف، مسیرهای شغلی و حقوق برای فارغ التحصیلان بازاریابی بپردازیم.

آیا حرفه بازاریابی ارزشش را دارد؟

حرفه بازاریابی

از آنجایی که تغییرات تکنولوژی به مصرف کنندگان قدرت خرید بیشتری می‌دهد، بازاریابی یکی از مشاغل پرتقاضا خواهد بود. با توجه به اداره آمار کار (BLS)، رشد شغلی مورد انتظار برای مدیران بازاریابی بین سال‌های 2021 تا 2031 10 درصد است. یعنی نرخی سریع‌تر از متوسط. یعنی در این بازه زمانی باید حدود 33700 شغل جدید ایجاد شود.

مشاغل با مدرک بازاریابی پردرآمد زیادی وجود دارند که با این تقاضا مطابقت دارند. BLS گزارش می‌دهد که دستمزد یک شغل بازاریابی بر اساس نقش خاص متفاوت است، اما به طور متوسط، مدیران فروش، تبلیغات و بازاریابی میانگین حقوق سالانه 133380 دلار را دریافت می‌کنند که بیشترین درآمدها بالای 208000 دلار است. از سوی دیگر، تحلیلگران تحقیقات بازار حدود 63920 دلار در سال درآمد دارند.

اگر به دنبال نرخ رشد شغلی بالا و حقوق مناسب هستید، یک حرفه بازاریابی ارزش آن را دارد. چشم انداز گزارش شده توسط BLS امنیت و ثبات شغلی را نشان می‌دهد، و ده ها موقعیت مختلف متناسب با مهارت‌ها و پیشینه شما وجود دارد.

چگونه شغل بازاریابی پیدا کنید: با مدرک کارشناسی شروع کنید

متخصصان بازاریابی موفق به ایده‌های خلاقانه فکر می‌کنند، کمپین‌های بازاریابی نوآورانه ایجاد می‌کنند، با اعضای تیم و ذینفعان ارتباط برقرار می‌کنند و از داده‌ها و فناوری برای سنجش موفقیت خود استفاده می‌کنند. این مشاغل برای موفقیت نیاز به مهارت‌های سخت و نرمی دارند و مدرک بازاریابی (یا رشته‌ای مشابه) می‌تواند پایه و اساس آن را ایجاد کند.

مدرک لیسانس بازاریابی موضوعاتی مانند امور مالی، رفتار مصرف کننده و فروش را به شما آموزش می‌دهد و رویکردهای یادگیری بسته به نوع مدرکی که دنبال می‌کنید متفاوت خواهد بود. مدارک آینده تجاری ممکن است بیشتر بر فروش تمرکز کنند و مدارک علوم انسانی ممکن است مهارت‌های خلاقانه‌تری را آموزش دهند.

در اینجا تفاوت‌های اصلی بین سه نوع برنامه لیسانس وجود دارد که به شما امکان می‌دهد بازاریابی را مطالعه کنید:

  • لیسانس علوم در مدیریت بازرگانی (BBA): مدرک تجاری با تمرکز در بازاریابی، رابطه بین تجارت و تبلیغات را مشخص می‌کند.
  • معمولاً دوره های تکمیلی در موضوعاتی مانند رهبری، عملیات و اخلاق ارائه می‌دهد. اگر علاقه مند به مدیر شدن هستید، BBA انتخاب خوبی است زیرا ابزارهای مورد نیاز را در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • لیسانس هنر در بازاریابی (BA): این نوع مدرک به بازاریابی از طریق دریچه علوم انسانی با استفاده از تفکر انتقادی، ارتباطات و یادگیری کل نگر نزدیک می‌شود.
  • اگر اهداف شغلی شما به سمت روابط عمومی، برنامه‌ریزی رسانه یا جهت‌گیری هنری است، تنوع مدرک کارشناسی می‌تواند با چشم‌انداز شغلی شما مطابقت داشته باشد.
  • لیسانس علوم در بازاریابی (BS): این نوع مدرک بازاریابی را از دریچه علوم، ریاضی و فناوری با استفاده از منطق، استدلال و مهارت‌های کمی آموزش می‌دهد.
همچنین بخوانید  نکات سئوی یوتیوب برای افزایش بازدید ویدیوها

اگر به شغلی به عنوان دانشمند داده، تحلیلگر بازار یا مدیر تجارت الکترونیک علاقه‌مند هستید، مدرک BS می‌تواند اعتبار مناسب را به شما بدهد.

هر مدرک لیسانس محل خوبی برای شروع سفر توسعه شغلی شما است. اما این تنها راه نیست مدرک کاردانی کوتاه‌تر می‌تواند ابزارهای اساسی و دانش لازم برای ورود به یک نقش بازاریابی سطح پایه یا مسیر شغلی فروش را در اختیار شما قرار دهد.

مدرک کاردانی معمولاً دو سال طول می‌کشد و می‌تواند انعطاف پذیری بیشتری را فراهم کند. لیسانس چهار ساله ممکن است برای افرادی که مسئولیت‌های دیگری دارند، مانند والدین شاغل یا افرادی که به دنبال تغییر شغل در آینده هستند، عملی نباشد.

اما BLS گزارش می‌دهد که یک مدرک لیسانس درآمد بیشتری از یک کاردانی پرداخت می‌کند، بنابراین اگر می‌خواهید حقوق بیشتری دریافت کنید ارزش آن را دارد.

7 مهارت بازاریابی سخت و نرم

مهارت بازاریابی سخت و نرم

برنامه‌های بازاریابی ترکیبی منحصر به فرد از کسب و کار، علوم اجتماعی و مهارت‌های فنی را آموزش می‌دهند. آنها ابزارهایی را در اختیار شما قرار می‌دهند تا استراتژیک فکر کنید، ارتباط بازار را برای محصولات و خدمات ایجاد کنید، و تأثیر کارتان را برای کارفرمایان و مشتریان اندازه گیری کنید.

در اینجا هفت مهارت مورد نیازی که از مدرک بازاریابی کسب خواهید کرد آورده شده است:

  1. مهارت‌های تحلیلی مانند تفکر انتقادی، تفکر خلاق و حل مسئله
  2. مهارت‌های ارتباط کلامی و غیرکلامی موثر
  3. سواد فنی در روش تحقیق کمی و کیفی
  4. دانش کسب و کار که در طول چرخه عمر یک محصول یا خدمات، از برندسازی تا فروش نهایی را شامل می‌شود
  5. مهارت‌های توسعه محصول مانند قیمت گذاری، بسته بندی و عملیات
  6. آشنایی با پلتفرم‌های رسانه‌های مختلف، مانند شبکه‌های اجتماعی و چاپ
  7. مهارت‌های نرم مانند رهبری و کار گروهی

مزایای بازاریابی برای سازمان ها

تیم‌های بازاریابی برای تبلیغ و حمایت از یک کسب و کار و محصولات آن با یکدیگر همکاری می‌کنند. آنها به بخش‌های فروش کمک می‌کنند، با توسعه‌دهندگان و طراحان محصول همکاری می‌کنند و نتایج را گزارش می‌دهند تا روند بهبود یابد.

بازاریابی از طریق این مراحل اهداف کوتاه مدت و بلندمدت را به ارمغان می‌آورد، به همین دلیل است که تقاضا برای این افراد حرفه ای بسیار زیاد است. تقریباً هر کسب و کاری برای شروع به کار و پیشرفت به بازاریابی نیاز دارد.

در اینجا شش راه وجود دارد که متخصصان بازاریابی به موفقیت کسب و کارها کمک می‌کنند:

  1. ایجاد آگاهی از برند و افزایش تعامل مصرف کننده
  2. تبدیل و فروش را برای افزایش سودآوری افزایش دهید
  3. ابتکاراتی ایجاد کنید که وفاداری مشتری را افزایش دهد
  4. راهنماهای سبک برند یا شرکت را برای ثابت نگه داشتن ارتباطات طراحی کنید
  5. از تحقیقات بازار هدف و مصرف کننده برای کشف فرصت‌های جدید استفاده کنید
  6. کمپین‌های تبلیغاتی ایجاد کنید که باعث افزایش فروش می‌شوند

9 شغل برای رشته های بازاریابی

رشته های بازاریابی

حوزه بازاریابی و بازاریابی چریکی چیزی برای همه دارد. خلاقان می‌توانند از ذهن تخیلی خود برای طراحی و تبلیغات استفاده کنند، در حالی که افرادی که کارهای فنی را ترجیح می‌دهند می‌توانند فرصت‌هایی را در علم داده و استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال بیابند.

در اینجا 9 شغل مناسب برای فارغ التحصیلان بازاریابی آورده شده است:

1. تحلیلگر تحقیقات بازار

تحلیلگران تحقیقات بازار از ترکیبی از ابزارهای تحقیقاتی کمی و کیفی (مانند نظرسنجی‌ها، گروه‌های متمرکز و نرم افزارهای آماری) برای تجزیه و تحلیل نتایج بازاریابی استفاده می‌کنند. آن‌ها عادات خرید مصرف‌کننده، جمعیت‌شناسی هدف و فرصت‌های بازار را برای اطلاع از استراتژی‌های بالقوه بررسی می‌کنند.

مشاوره تحقیقات بازار یک گزینه شغلی متداول در این مسیر است، به این معنی که می‌توانید خدمات خود را قرارداد بسته و یک کار از راه دور انعطاف پذیر به دست آورید. شما همچنین می‌توانید برای یک آژانس تحقیقاتی یا داخلی در یک شرکت بزرگ کار کنید.

مدرک لیسانس برای ورود به این رشته کافی است، اگرچه گواهینامه‌های اختیاری و برنامه‌های کارشناسی ارشد می‌تواند مهارت‌های شما را بهبود بخشد و به شما برتری دهد. طبق گزارش BLS، این شغل با تقاضای زیادی همراه است، با رشد پیش بینی شده 19 درصدی تا سال 2031 و متوسط ​​حقوق سالانه 63920 دلار.

همچنین بخوانید  16 نکته طلایی برای ساختن ویدیوی یوتیوب جذاب

2. کپی رایتر

کپی رایترها از فرمان خود بر روی کلام نوشتاری برای ایجاد کپی استفاده می‌کنند که آگاهی از برند را ایجاد می‌کند، کالاها و خدمات را تبلیغ می‌کند و توجه مصرف کنندگان هدف را به خود جلب می‌کند. این شغل می‌تواند انعطاف پذیری زیادی را ارائه دهد. می‌توانید از خانه برای مشتریان یا آژانس‌های تبلیغاتی به صورت آزاد کار کنید، یا برای یک آژانس یا بخش تبلیغات داخلی کار کنید.

در حالی که رشته‌های زبان انگلیسی و ارتباطات می‌توانند وارد کپی‌رایتینگ شوند، مدرک لیسانس در بازاریابی به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از نحوه دستیابی به مخاطب و تجزیه و تحلیل اثربخشی نوشته‌های خود داشته باشید. BLS گزارش می‌دهد که میانگین حقوق سالانه نویسندگان نسخه 62340 دلار است.

3. مهندس فروش

مهندس فروش

مهندسان فروش نوعی نماینده فروش هستند که محصولات یا خدمات فنی را به فروش می‌رسانند. آنها به عنوان رابط بین مشتریان و مهندسان عمل می‌کنند و از بازخورد برای بهبود استراتژی‌های بازاریابی و توسعه محصولات استفاده می‌کنند. مهندسان فروش توجه زیادی به جزئیات و مهارت‌های ارتباطی دارند که به آنها کمک می‌کند محصولات پیچیده را در زمینه‌های فروش جذاب تجزیه کنند.

بسیاری از مهندسان فروش پیشینه‌ای در زمینه مهندسی دارند، اما توانایی ایجاد ارائه‌های فروش، انجام تحقیقات بازار و تجزیه و تحلیل توسعه محصول، رشته‌های تجاری با تمرکز بازاریابی را به نامزدهای رقابتی تبدیل می‌کند.

متوسط ​​حقوق سالانه 103710 دلار است، اگرچه صنعتی که در آن کار می‌کنید عامل بزرگی برای جبران خسارت است. بر اساس گزارش BLS، مهندسان فروش که در طراحی سیستم‌های کامپیوتری کار می‌کنند، حقوق متوسط ​​​​بالاتر 127180 دلاری دارند.

4. کارشناس روابط عمومی (PR).

یک متخصص روابط عمومی تصویر برند مثبتی را برای یک شرکت یا فرد ایجاد می‌کند و حفظ می‌کند. این متخصصان مهارت‌های ارتباط کلامی و غیرکلامی استثنایی دارند و اغلب نیاز به تنش زدایی از موقعیت‌ها دارند.

آنها معمولاً مسئول رسیدگی به بیانیه‌های مطبوعاتی رسانه‌ها، توسعه استراتژی‌های شبکه‌های اجتماعی و استفاده از روابط برای بهبود آگاهی از برند مشتری خود هستند.

اگرچه عوامل روابط عمومی اغلب در زمینه سرگرمی کار می‌کنند، اما برای سازمان های غیرانتفاعی، دولت، مراقبت‌های بهداشتی، سیاست و دنیای تجارت نیز کار می‌کنند.

5. مدیر بازاریابی محصول

مدیران بازاریابی محصول تیم‌ها را هدایت می‌کنند تا طرحی برای استراتژی‌های بازاریابی محصول ایجاد کنند. آنها مدیران افراد قوی هستند که با کارشناسان مختلف دیگر در طول چرخه عمر محصول، از مدیران فروش گرفته تا تحلیلگران پژوهشی، هماهنگی می‌کنند.

بر اساس اعداد BLS، مدیران بازاریابی به طور متوسط ​​سالانه 133380 دلار حقوق دریافت می‌کنند و پتانسیل دریافت پاداش و کمیسیون را دارند. آنها بیشترین درآمد را در صنعت اطلاعات با 163360 دلار در سال دارند.

6. مدیر رسانه های اجتماعی

گاهی اوقات به عنوان مدیران جامعه، متخصصان تعامل دیجیتال یا متخصصان رسانه‌های اجتماعی شناخته می‌شود، یک مدیر شبکه اجتماعی با نام تجاری در کانال‌های دیجیتال ارتباط برقرار می‌کند.

آنها شهرت برند را ایجاد می‌کنند، مخاطبان را افزایش می‌دهند و از تبلیغات و ابتکارات فروش حمایت می‌کنند. متخصصان موفق شبکه‌های اجتماعی به طرز ماهرانه‌ای از خلاقیت و استدلال استفاده می‌کنند. آنها رویای محتوای نوآورانه را می‌بینند و معیارها را برای درک موفقیت آن تجزیه و تحلیل می‌کنند.

BLS مدیریت شبکه‌های اجتماعی را در زیر چتر مدیریت بازاریابی قرار می‌دهد، بنابراین میانگین حقوق یکسان است.

7. مدیر برند

مدیران برند در مسئله برندسازی تحقیقات مشتری و روند بازار را تجزیه و تحلیل می‌کنند تا استراتژی‌هایی ایجاد کنند که درک عمومی از یک برند را تغییر دهد. آنها از داستان سرایی منحصر به فرد استفاده می‌کنند که مشتریان هدف را درگیر می‌کند و بین تیم‌های تحقیقاتی و بخش‌های فروش و تبلیغات کار می‌کند.

مدیران برند می‌توانند در داخل بر روی یک برند واحد، در آژانس‌های بازاریابی که با برندهای مختلف کار می‌کنند، یا به عنوان پیمانکار یا مشاور کار کنند. بر اساس گزارش Glassdoor، مدیران برندها میانگین حقوق سالانه 66997 دلار دارند که بیشترین پتانسیل درآمد آن به 128275 دلار می‌رسد.

همچنین بخوانید  عجیب ترین روش برای برندسازی!

8. متخصص بازاریابی دیجیتال

کسب‌وکارها به طور فزاینده‌ای به داده‌ها وابسته می‌شوند تا بفهمند که چه چیزی باعث مشارکت مشتری و تبدیل فروش می‌شود. متخصصان بازاریابی دیجیتال آن داده‌ها را به صورت آنلاین پیدا کرده و از آن برای اجرای استراتژی‌های دیجیتال استفاده می‌کنند. آنها فرصت‌های بازار، بینش مصرف کننده و استراتژی‌هایی مانند بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را مشخص می‌کنند.

چندین مسیر برای رسیدن به حرفه در بازاریابی دیجیتال وجود دارد، از جمله مدرک لیسانس متخصص در بازاریابی دیجیتال، سیستم های اطلاعاتی یا سایر زمینه‌های مرتبط. Glassdoor گزارش می‌دهد که این کارشناسان به طور متوسط ​​57028 دلار حقوق می‌گیرند.

9. برنامه ریزان و خریداران رسانه

برنامه ریزان رسانه و خریداران تلاش های تبلیغاتی را سازماندهی می‌کنند تا مطمئن شوند هر تبلیغی مشتریان هدف را جذب می‌کند. برنامه ریزان جمعیت شناسی مصرف کننده و عادات رسانه‌ای را تجزیه و تحلیل می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که کدام رسانه و شبکه برای یک کمپین خاص و بودجه یک کسب و کار بهتر است. آنها همچنین فضای رسانه‌ای را پیدا می‌کنند، در مورد زمان‌بندی‌ها و قیمت‌ها مذاکره می‌کنند و عملکرد تبلیغات را دنبال می‌کنند.

طبق گزارش Glassdoor، برنامه ریزان رسانه میانگین دستمزد پایه 72508 دلاری با پتانسیل دریافت جوایز و پورسانت دارند، اگرچه طبق گزارش‌ها، درآمدهای برتر تا 120000 دلار می‌رسد.

آیا باید مدرک کارشناسی ارشد بازاریابی بگیرم؟

اگر برای قدم بعدی در حرفه خود آماده هستید، باید مدرک کارشناسی ارشد بگیرید. بسته به اهداف بلند مدت حرفه‌ای شما، می‌تواند دانش تخصصی مورد نیاز برای آرزوهای شغلی خود را در اختیار شما قرار دهد. به علاوه، با تغییر فناوری‌ها، آموزش رسمی در هوش مصنوعی، علم داده و شبکه‌های اجتماعی یک مزیت رقابتی را ارائه می‌دهد.

پیشینه بازاریابی برای مدیران ارشد و سطح C به طور فزاینده ای مهم می‌شود. بر اساس یک تحلیل جهانی در سال 2017 از مدیران عامل در 100 شرکت برتر Fortune 500، 15٪ از مدیران عامل آمریکایی سابقه بازاریابی داشتند.

این بدان معناست که تجربه بازاریابی شما می‌تواند راه را برای سمت‌های مدیریتی و سرپرستی هموار کند و مدرک کارشناسی ارشد می‌تواند به شما تخصص لازم را بدهد.

اگر منابع لازم برای کارشناسی ارشد را ندارید، یا اگر فقط یک گزینه متفاوت می‌خواهید، راه‌های دیگری برای تقویت دانش خود و برجسته شدن به عنوان یک جوینده کار وجود دارد:

  • برنامه‌های کارآموزی: دوره‌های کارآموزی به شما تجربه کاری می‌دهد و می‌تواند به شما کمک کند تا بدانید در چه زمینه‌هایی از بازاریابی دوست دارید کار کنید.
  • برنامه‌های گواهی: گواهی‌هایی که بسیاری از کالج‌ها و پلتفرم‌های آنلاین ارائه می‌دهند، می‌توانند دانش شما را در مورد یک بخش صنعتی خاص، مانند استراتژی بازاریابی، بازاریابی دیجیتال یا مدیریت بازاریابی، عمیق‌تر کنند.
  • دوره‌های آنلاین: کلاس‌ها و دوره‌های آنلاین کوتاه‌تر هستند و می‌توانند به شما در یادگیری نکات مهم ابزارهای خاص مانند تبلیغات گوگل آنالیتیکس یا آمازون کمک کنند.

برای کسب تجربه عملی، تماس با مدیر یا تیم منابع انسانی خود را در مورد ابتکارات بالقوه ارتقاء مهارت، حمایت مالی از دوره‌های آموزشی یا برنامه‌های مربیگری در نظر بگیرید. ممکن است نیازی به جستجوی مسیر دیگری برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این رشته نداشته باشید.

جمع بندی

خواه دانشجوی کالج، فارغ التحصیل بازاریابی یا کارگری باشید که قصد بازگشت به دانشگاه را دارید، بازاریابی دنیایی از فرصت های شغلی را ارائه می‌‎دهد.

وقت گذاشتن برای درک یادگیری و سبک کار، اهداف حرفه‌ای و نقش ایده آل در یک سازمان به محدود کردن مشاغل موجود برای فارغ التحصیلان بازاریابی کمک می‌کند و شما را یک قدم به شغل رویایی خود نزدیک می‌کند.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط