Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ مدیریت و کسب‌وکار @ رهبری و مدیریت @ چگونه یک کسب و کار موفق در زمینه عکاسی راه اندازی کنیم؟

چگونه یک کسب و کار موفق در زمینه عکاسی راه اندازی کنیم؟

by | 6 بهمن 1399 | رهبری و مدیریت | 0 comments

کسانی که علاقه زیادی به عکاسی دارند، غالباً به فکر راه اندازی کسب‌وکار خود در این زمینه هستند. فقط به این دلیل که شما به عکاسی علاقه دارید، لزوما نمی‌توانید از این طریق امرار معاش کنید. برای راه‌انداختن کسب‌وکار در زمینه عکاسی، به اشتیاق و فداکاری نیاز دارید. این مهم مستلزم آن است که شما یک فرد کارآفرین هنرمند زحمت کش باشید. در این مقاله نحوه راه اندازی یک کسب‌وکار موفق در زمینه عکاسی آورده شده است.

 

بابت کاری که انجام می دهید باید هزینه بگیرید.

اولین مشکلی که شما باید حل کنید واقعیتی است که در جامعه رواج پیدا کرده است. به یاد داشته باشید که شما در حال اداره یک کسب‌وکار هستید و به عنوان یک سرگرمی از همه چیز عکاسی نمی‌کنید. اگر در یک بستر آنلاین عکس می‌فروشید، اطمینان حاصل کنید که بستری پیدا کرده‌اید که حق امتیاز را ارائه می‌دهد. برای عکاسی از یک رویداد، در مورد قیمت مذاکره کنید و از حداقل مبلغ پایین نروید.

به یاد داشته باشید، درآمد برای کار شما بسیار تعیین کننده و مهم است. با توجه به درآمدتان می‌توانید این اشتیاق را به یک تجارت تبدیل کنید. اگر در ابتدای کار برایتان مقدور نیست که تمام تمرکز خود را بر روی این مورد بگذارید، می‌توانید بصورت نیمه‌وقت فعالیت کنید و با گذر زمان که حرفه‌ای‌تر شدید، زمان بیشتری را اختصاص دهید. برای شروع می توانید با گرفتن عکس های پرسنلی و شرکتی شروع به کار کنید.

همچنین بخوانید  نشانه هایی که کارمندان شما بی سر و صدا شما را ترک خواهند کرد

 

تدارکات عکاسی را تنظیم کنید

مورد دیگری که باید نگران آن باشید، تدارکات است. شما به ابزار کار و وسیله ای برای فروش کالاهای خود نیاز دارید. اول از همه، شما باید یک دوربین با کیفیت بخرید و یک ابزار ویرایش مناسب برای خود داشته باشید. حتی برخی از ابزارهای رایگان تمام نیازهای شما را برای ویرایش حرفه ای عکس ها دارند اما اگر در این کار جدی هستید، فکر کردن در مورد گرفتن مجوز ارزش دارد و در طولانی مدت ضروری خواهد بود. به غیر از این، شما باید پلتفرمی را انتخاب کنید که از طریق آن عکس های خود را به صورت آنلاین بفروشید.

 

وبسایت و وبلاگ عکاسی درست کنید

نکته بعدی که باید مورد توجه قرار گیرد، اهمیت راه اندازی یک وبلاگ است. این یک روش عالی برای بازاریابی تجارت شما و بدست آوردن اعتبار اضافی در این راه است. برای شروع، وبلاگ یک روش عالی برای ارتباط با مخاطبان خود به عنوان یک حرفه ای است. این کار کل تجارت شما را بهبود می بخشد و یک فرصت مناسبی را برای به نمایش گذاشتن برخی از عکسهای شما به فراهم می نماید. این روش برای نشان دادن مهارت شما به مخاطبان خود، یکی از بزرگترین مزایای پنهان وبلاگ نویسی در این صنعت است.

همچنین بخوانید  اهمیت فرهنگ سازمانی در موفقیت یک سازمان

 

در آموزش عکاسی سرمایه گذاری کنید

عکاسی چیزی است که شما می توانید در طول زندگی خود آن را فراگیرید. پیش از این ما به عکس‌های شرکتی و پرسنلی اشاره کردیم اما این فقط یکی از تکنیک‌هایی است که شما در حرفه خود به عنوان یک عکاس حرفه ای استفاده خواهید کرد. بهترین اقدام در اینجا جستجو در دوره‌های آنلاین مناسب و سرمایه گذاری در تحصیلات شما خواهد بود. همچنین، یادگیری در مورد جنبه های جزئی عکاسی نیز ایده خوبی است که باید در نظر گرفته شود.

 

روی شخصیت حرفه ایتان کار کنید

داشتن شخصیت حرفه ای در این شغل ضروری است. این مورد در برندسازی هم بسیار تاثیرگذار است. آرامش بخشیدن به مشتریانتان کار ساده ای نیست. فوق العاده مهم است که شما بتوانید با مشتری ارتباط برقرار کنید و به او دستورالعمل های مناسبی بدهید. شخصیت حرفه‌ای همچنین می تواند تعیین کند که آیا استخدام می شوید یا خیر. اگر طرف مقابل شما را دوست داشته باشد، مذاکره بسیار راحت تر است. یکی از راه های ارتقای شخصیتتان این است که مطالب مرتبط را مطالعه کنید و به آن‌ها عمل کنید.

همچنین بخوانید  آموزش نحوه ارائه مطالب و سخنرانی

 

در نتیجه:

عکاس بودن شغل منحصربفردی است. این کار به مهارت، صبر و اشتیاق نیاز دارد و هنوز هم یک شغل محسوب می شود. این بدان معناست که شما باید چند ساعت وقت بگذارید و تلاش جدی انجام دهید تا بتوانید آن را عملی کنید. عکاسی از نماهای مختلف به عنوان یک سرگرمی و عکاسی برای امرار معاش یکی نیستند. شما باید ساعات بیشتری را صرف این کار کنید. پشتکار در این شغل چیزی است که می تواند کسب‌و‌کار شما را رونق ببخشد  یا از بین ببرد.

افرو
افرو

اَفرو 29 ساله است. سابقه تدریس زبان انگلیسی به مدت 11 سال را دارد، و چند ماه است که شروع به نوشتن مقالات فارسی و انگلیسی کرده است.
او متولد اردبیل و ساکن تهران می باشد.

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط