Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ مدیریت و کسب‌وکار @ مارکتینگ @ برندسازی و تاثیرات آن در بهبود کسب و کار

برندسازی و تاثیرات آن در بهبود کسب و کار

by | 8 بهمن 1402 | مارکتینگ | 2 comments

برندسازی یکی از کارهایی است که باید توجه به‌سزایی به آن شود. این روزها کسب‌و‌کارهای زیادی راه اندازی می‌شوند. سوال اصلی و مهم این است که آیا در حرفه‌شان موفق می‌شوند؟ اصلا موفقیت در کسب‎‌و‌کار به چه معناست؟ تا به امروز چیزی راجع به برندسازی شنیده‌اید؟

ساده‌ترین راه برای داشتن یک برند موفق این است که سه مرحله استراتژی برند، تبلیغات گوناگون و بازاریابی برند را بلد باشید. وقتی مفهوم هر سه آنها را فهمیدید، می‌توانید نتایج دلخواهی که در ذهن خود دارید را بدست آورید.

به قول جف بزوس: “برند همان چیزی است که دیگران وقتی در اتاق نیستید درباره شما می‌گویند”.

بسیاری از جنبه‌ها و برنامه‌های مختلفی وجود دارد که قابل تأمل هستند و در این مقاله خلاصه‌ای از همه کارهایی که می‌توان برای برندسازی انجام داد را مورد بررسی خواهیم داد.

استراتژی برند کارآمد

استراتژی برند موثر به یک رویکرد کاملاً تعریف شده و با دقت برنامه ریزی شده برای ایجاد و مدیریت یک نام تجاری به منظور دستیابی به اهداف تجاری خاص اشاره دارد. این شامل ایجاد یک هویت منحصر به فرد و قانع کننده برای برند، قرار دادن آن در بازار و ایجاد ارتباط قوی با مخاطبان هدف است. عوامل متعددی در توسعه یک استراتژی برند موثر مهم هستند. این شامل:

  • هدف برند: تعریف واضح هدف یا مأموریت برند، که فراتر از فروش محصولات یا خدمات است. این شامل شناسایی ارزش‌های اصلی، باورها و آرزوهایی است که برند نشان دهنده آن است.
  • مخاطب هدف: درک ویژگی‌ها، نیازها و خواسته‌های مخاطب هدف بسیار مهم است. انجام تحقیقات بازار و ایجاد پرسونای خریدار می‌تواند به ایجاد درک عمیق از مشتریان ایده آل کمک کند.
  • موقعیت‌یابی برند: تعریف اینکه برند چگونه می‌خواهد در رابطه با رقبای خود درک شود حیاتی است. این شامل شناسایی ارزش پیشنهادی منحصر به فرد و عوامل متمایز کننده‌ای است که برند را از سایرین در بازار متمایز ‌کند.
  • هویت برند: ایجاد یک هویت برند سازگار و از نظر بصری جذاب برای ایجاد شناخت و یادآوری مهم است. این شامل طراحی لوگو، انتخاب رنگ‌های برند، ایجاد یک شعار یا شعار و ایجاد دستورالعمل‌های برند است.
  • پیام‌رسانی برند: ایجاد پیام‌های قانع‌کننده و منسجم که به طور مؤثر ارزش پیشنهادی برند را به اشتراک می‌گذارد. این شامل ایجاد پیام‌های کلیدی برند، داستان برند و لحن صدا می‌شود.
  • تجربه برند: اطمینان از اینکه هر نقطه تماس و تعامل با برند به طور مداوم تجربه‌ای مثبت و به یاد ماندنی را ارائه می‌دهد. این شامل عناصری مانند خدمات مشتری، بسته بندی، وب سایت، حضور در رسانه‌های اجتماعی و محیط‌های فیزیکی (در صورت وجود) می‌شود.
  • گسترش نام تجاری: در نظر گرفتن فرصت هایی برای گسترش یا تنوع برند در محصولات یا بازارهای مرتبط. این شامل ارزیابی ارزش ویژه برند و تأثیر بالقوه بر درک برند و وفاداری مشتری است.
  • نظارت و سازگاری: نظارت مستمر بر بازار، روند مصرف کنندگان و عملکرد برند برای ارزیابی اثربخشی استراتژی برند. انجام تنظیمات و انطباق‌های لازم بر اساس بازخورد و بینش برای مرتبط ماندن و رقابتی بودن بسیار مهم است. با در نظر گرفتن این عوامل و توسعه یک استراتژی برند جامع، کسب و کارها می‌توانند به طور موثر خود را در بازار قرار دهند، با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنند و یک هویت برند قوی و قابل تشخیص ایجاد کنند.
همچنین بخوانید  چگونه کسب و کار خود را به افراد بیشتری معرفی کنیم؟

تبلیغات و بازاریابی برند در فرم های مختلف

تبلیغات  و بازاریابی برند

تبلیغات برند که با نام بازاریابی برند یا ارتقای برند نیز شناخته می‌شود، نوعی تبلیغات است که بر ایجاد و افزایش آگاهی، ادراک و وفاداری برند تمرکز دارد. هدف آن برقراری ارتباط عاطفی مثبت با مخاطب هدف و ایجاد هویت برند قوی است. برخلاف تبلیغات پاسخ مستقیم، که بر فروش یا تبدیل فوری تمرکز دارد، تبلیغات برند رویکرد بلندمدت و استراتژیک تری برای تأثیرگذاری بر رفتار مصرف کننده و ایجاد ارزش ویژه برند دارد. انواع مختلفی از تبلیغات برند وجود دارد، از جمله:

تبلیغات تلویزیونی: تبلیغات تلویزیونی یک رسانه محبوب و موثر برای تبلیغات برند است. آنها به برندها اجازه می‌دهند تا به مخاطبان گسترده‌ای دست یابند و از تصاویر بصری، صوتی و داستان سرایی برای ایجاد ارتباطات عاطفی استفاده کنند و تأثیری ماندگار بر جای بگذارند.

تبلیغات چاپی: این شامل آگهی‌هایی است که در روزنامه‌ها، مجلات، بروشورها و سایر مواد چاپی قرار می‌گیرند. تبلیغات چاپی اغلب بر طرح‌های جذاب بصری، سرفصل‌های جذاب و کپی متقاعدکننده برای انتقال پیام برند تمرکز می‌کنند.

تبلیغات دیجیتال: با ظهور اینترنت و پلتفرم‌های دیجیتال، تبلیغات برند به کانال‌های آنلاین مختلف گسترش یافته است. این شامل تبلیغات نمایشی، تبلیغات بنری، تبلیغات ویدیویی، تبلیغات رسانه‌های اجتماعی و محتوای حمایت شده است. تبلیغات دیجیتال قابلیت‌های هدف گیری دقیق، عناصر تعاملی و توانایی ردیابی و اندازه گیری عملکرد را ارائه می‌دهد.

تبلیغات در فضای باز: بیلبوردها، تبلیغات حمل و نقل، پوسترها و سایر اشکال تبلیغات در فضای باز برای دسترسی به مصرف کنندگان در فضاهای عمومی استفاده می‌شود. آنها دید بالایی را ارائه می‌دهند و می‌توانند آگاهی و قرار گرفتن در معرض نام تجاری را ایجاد کنند.

تبلیغات رادیویی: تبلیغات رادیویی از داستان سرایی صوتی برای جذب شنوندگان، ایجاد آگاهی از برند و ایجاد یادآوری برند استفاده می‌کنند. تبلیغات رادیویی اغلب به جلوه های صوتی، موسیقی و صداگذاری برای انتقال موثر پیام برند متکی هستند.

تاثیرات برند سازی بر بهبود کسب و کار

در اینجا هفت مزیت اصلی داشتن یک نام تجاری قوی را بررسی می‌کنیم و توضیح می‌دهیم که چرا برای موفقیت کسب و کار شما بسیار مهم است. چه یک استارت‌آپ کوچک یا یک شرکت معتبر باشید، درک ارزش برندسازی می‌تواند کسب‌وکار شما را به سطح بالاتری برساند.

1. شناخت برند را افزایش می دهد

آه، من آن برند را می‌شناسم!

شناخت برند به این معناست که چگونه مخاطبان هدف و مشتریان بالقوه شما می‌توانند برند شرکت شما را به یاد بیاورند و محصولات شما را شناسایی کنند. این نشان دهنده این است که مخاطبان شما چقدر محصول شما را از رقبا متمایز می‌کنند. برای مثال استارباکس را در نظر بگیرید. حتی اگر قهوه آنها را ننوشید، احتمالاً مارک آنها را می‌شناسید. کافه آنها یک جعبه شیشه‌ای برای ساندویچ‌ها و کیک‌های پاپ دارد، با کفی باز برای جعبه‌های آب بطری گران قیمت و آب سیب برای بچه‌ها. فضای داخلی کافه کمی تاریک و دراماتیک است. آرم روی فنجان قهوه آنها نوعی زن سفید و سبز در یک دایره است. باید بگوییم که شما وارد یک استارباکس نمی‌شوید و آن را با هیچ کافه دیگری اشتباه نمی‌گیرید. همچنین ممکن است متوجه شوید که ما استارباکس خاصی را توصیف نکردیم. این توضیحات برای همه کافه‌های استارباکس مناسب است. از آنجایی که شناخت برند در طول زمان ایجاد می‌شود و در تمام کانال‌ها یکنواختی را حفظ می‌کند، این به معنای ثبات در آرم‌ها، رنگ‌ها، فونت‌ها، پیام‌های برند و دیگر سبک‌سازی‌ها است. حفظ ثبات به شناخت کمک می‌کند. در مطالعه ای توسط Statista، یک سوم از پاسخ دهندگان گفتند که ثبات به طور قابل توجهی به درآمد شرکت آنها کمک می‌کند (20٪ یا بیشتر). هنگامی که مشتریان در مرحله شناخت برند هستند، که بعد از مرحله آگاهی از برند می‌آید، «آگاه هستند که برند شما وجود دارد، و در حالی که ممکن است هنوز آماده خرید از شما نباشند، بر اساس برخی از برندهای شما تشخیص می‌دهند که شما چه کسی هستید.

همچنین بخوانید  تراکت چیست؟ نکات مهم در طراحی تراکت

2. وفاداری مشتری به برند شما را بهبود می بخشد

من هر کاری که انجام می‌دهند را دوست دارم.

مشتریان وفادار معمولا پول بیشتری را برای محصول شما خرج می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که 57 درصد از مشتریان پول بیشتری را صرف برندهایی می‌کنند که به آنها وفادار هستند. مشتریان وفادار نیز تمایل دارند مشتریان تکراری باشند. آنها منتظر عرضه محصول بعدی شما هستند و شما را برای به روز رسانی محصول و شرکت دنبال می‌کنند. وفاداری مشتری اثر طبیعی یک تجربه احساسی مثبت مداوم، رضایت از محصولات شما و ارزش درک شده یک برند قوی است. این بر اساس تجربه شخصی یک فرد با یک شرکت است. مشتریان وفادار عموماً محصول شما را بهتر از هر برند دیگری می‌دانند. اپل و مایکروسافت هر دو طرفداران زیادی دارند و مشتریان هر دو شرکت برندهای مورد علاقه خود را بهتر از دیگری می‌دانند. هیچکدام درست یا نادرست نیست – این نحوه درک آنها از برندها است که واقعا مهم است.

یک نام تجاری قوی با پیروان وفادار، برندی است که تجربه مثبتی را برای مشتری ایجاد می‌کند. از بین مشتریان مورد بررسی که تجربه “بسیار خوب” با یک نام تجاری داشتند، 94٪ احتمال بیشتری برای خرید دوباره دارند. و از مشتریانی که تجربه “خوب” داشتند، 83٪ احتمال بیشتری برای خرید دوباره دارند. “تجربه خوب” به این معنی است که مشتری به طور کلی از خدمات و محصول راضی بوده است. دو مورد از بزرگترین عوامل انگیزشی برای مشتریان برای وفادار ماندن به یک برند، خدمات خوب مشتری و محصولاتی است که برای آنها کار می‌کند. یک برند قوی به طور مداوم بر روی بهبود تجربه مشتری کار می‌کند و نیازهای مشتری را با محصولات خود پیش بینی می کند.

3. بازاریابی دهان به دهان مثبت

بازاریابی دهان به دهان

درباره این شنیدی؟

این شگفت انگیز است. وقتی برند شما داستانی را تعریف می‌کند که مردم می‌خواهند بشنوند، آن را برای دوستان، خانواده و غریبه‌ها در ایستگاه اتوبوس تکرار می‌کنند. آنها سفیران برند شما هستند. تبلیغات دهان به دهان اثبات اجتماعی است که برند شما معتبر است. به گفته Sprout Social، تبلیغات دهان به دهان «می‌تواند تأثیر کلی کمپین‌های بازاریابی شما را تا 54 درصد بهبود بخشد».

برندهای قوی با تبلیغات شفاهی مؤثر، محصولات باکیفیت تولید می‌کنند که هر وعده‌ای را که ادعا می‌کنند پشتیبانی می‌کند. به عنوان مثال، LL Bean وعده لباس های بادوام در فضای باز را می‌دهد. وقتی محصولات باکیفیتی داشته باشید که دیگران آن‌ها را امتحان کرده و دوست داشته‌اند یا با موفقیت استفاده کرده‌اند، مشتریان خوشحال شما آن را با همه کسانی که می‌شناسند به اشتراک خواهند گذاشت.

4. اثربخشی تبلیغات بیشتر بر مشتریان

اثربخشی تبلیغات به معیاری اشاره دارد که نشان می‌دهد مشتری شما پس از دیدن تبلیغ شما چقدر احتمال دارد که محصول شما را خریداری کند. هرچه اثربخشی تبلیغات شما بیشتر باشد، احتمال خرید محصول شما توسط مشتری بیشتر است. هر گونه تبلیغاتی که از شما نشأت می‌گیرد – “برند قوی” – با کنجکاوی و اعتماد روبرو خواهد شد.

به قوی‌ترین برندهایی که می‌شناسید فکر کنید و در هنگام عرضه محصول جدید چه احساسی دارید. وقتی اپل جدیدترین آیفون خود را عرضه می‌کند، آیا در مورد ویژگی‌های جدید کنجکاو هستید؟ اکثر ما هستیم! زمانی که برند شما به خوبی تثبیت شده باشد و محصولات قابل اعتماد باشند، انتشار و تبلیغات جدید محصول تاثیر زیادی بر مشتریان شما خواهد گذاشت.

5-حساسیت قیمت را کاهش می دهد

من به این نیاز دارم، مهم نیست که چقدر باشد.

حساسیت قیمت اصطلاحی است که توضیح می‌دهد که هزینه محصول شما چقدر بر تمایل بازار هدف شما برای خرید آن تاثیر می‌گذارد. هر چه کمتر بر تصمیم آنها تاثیر بگذارد، بهتر است. این بدان معناست که آنها به اندازه کافی برند شما را دوست دارند تا وزن کمتری به قیمت بدهند. مشتریانی که حساسیت قیمت کمتری دارند به احتمال زیاد از محصولی که از شما خریده‌اند راضی بوده‌اند یا ارتباط عاطفی مثبتی با برند شما دارند.

همچنین بخوانید  آموزش رفع خطای 504 در وردپرس

قدرت یک برند قوی به شما توانایی افزایش قیمت‌ها را می‌دهد. چرا؟ زیرا در کاری که انجام می‌دهید عالی شده‌اید. این چیزی نیست که بتوانید یک شبه آن را تغییر دهید، اما به مرور زمان می‌توانید پیروانی وفادار برای برند خود ایجاد کنید و حساسیت قیمت را کاهش دهید.

طرفداران سینه چاک برند

6. متقاضیان بیشتری که می خواهند برای برند شما کار کنند

کار برای این برند باید بسیار عالی باشد.

همه می‌خواهند در رزومه خود برندهای قوی و جالبی داشته باشند. وقتی نام تجاری شما قوی باشد، متقاضیان استخدام در مقایسه با سایرین علاقه بیشتری به دنبال کردن موقعیت در شرکت شما خواهند داشت. نام تجاری شما یک پیشنهاد ارزش کارمند منحصر به فرد دارد: چیزی که فقط شرکت شما می‌تواند به کارکنان خود ارائه دهد. اگر برند شما انگیزه‌ها و مزایایی دارد که برندهای دیگر ندارند، احتمالاً افراد بیشتری خواهان شغل در شرکت شما هستند.

7. کارکنان متعهد که به کار در شرکت شما افتخار می کنند

شما می‌خواهید کارکنانتان در جایی که کار می‌کنند و از کاری که شرکت شما انجام می‌دهد خوشحال باشند. کارمندان شاد ثابت می‌کنند که درگیرتر هستند و کارمندان متعهد بیشتر در شرکت‌ها می مانند، بهره وری بیشتری دارند و 21 درصد سود بیشتری دارند. کارمندان متعهد برای شرکت شما بسیار ارزشمند هستند. وقتی برند شما قوی باشد، کارمندان شما از آنچه به شرکت شما کمک کرده‌اند احساس غرور کنند. آنها را در زندگی و کار خوشحال می‌کند.

به این صورت است که آنها را وادار می‌کنید که بیشتر با برند شما درگیر شوند. یک برند قوی روی شغل و موفقیت افراد خود سرمایه گذاری می‌کند که به حفظ کارمندان کمک می‌کند. برخی از قوی‌ترین برندها با تمرکز بیشتر بر فرهنگ و محیط کاری مثبت، انگیزه کارکنان را افزایش می‌دهند. یک فرهنگ و محیط مثبت می‌تواند به کارکنان شادی کمک کند که احساس می‌کنند با برند شما درگیر هستند.

مقالات مرتبط با بهبود کسب و کار

مدیریت برند چیست؟ | الزامات و نحوه کار

چگونه کسب و کار خود را برای رکود آماده کنیم؟

نشانه هایی که کارمندان شما بی سر و صدا شما را ترک خواهند کرد

نحوه ایجاد فرهنگ مسئولیت پذیری در محیط کار

چگونه شرکت را از یکنواختی خارج کنیم؟

بهترین ابزارهای بازاریابی شبکه های اجتماعی

جمع بندی

برندسازی به فرآیند ایجاد هویت منحصر به فرد و قابل تشخیص برای یک محصول، خدمات یا شرکت اشاره دارد. این شامل شکل دادن به درک و ارتباطی است که مصرف کنندگان با یک نام تجاری دارند که می‌تواند به طور قابل توجهی بر موفقیت و رشد یک تجارت تأثیر بگذارد.

برندسازی موثر به کسب و کارها کمک می‌کند تا از رقبا متمایز شوند. یک برند قوی می‌تواند ارزش درک شده محصولات یا خدمات را افزایش دهد. برندسازی نقشی حیاتی در ایجاد اعتماد و ایجاد روابط بلندمدت با مشتری دارد. یک برند با مدیریت خوب که به طور مداوم به وعده‌های خود عمل می‌کند و انتظارات مشتری را برآورده می‌کند، اعتماد و وفاداری را تقویت می‌کند.

هویت برندمی‌تواند الهام بخش و درگیر کارمندان باشد. وقتی کارمندان با ارزش‌ها و چشم‌انداز برند همسو می‌شوند، به سفیران برند تبدیل می‌شوند و تجربه برند ثابتی را ارائه می‌دهند.

به طور خلاصه، نام تجاری یک دارایی استراتژیک است که به طور قابل توجهی بر بهبود و موفقیت یک تجارت تأثیر می‌گذارد. این به متمایز کردن کسب و کار، افزایش آگاهی از برند، افزایش ارزش درک شده، ایجاد اعتماد و وفاداری مشتری، پشتیبانی از گسترش، مشارکت کارکنان و ایجاد مزیت رقابتی کمک می‌کند. با سرمایه‌گذاری در استراتژی‌های برندسازی مؤثر، کسب‌وکارها می‌توانند باعث رشد، افزایش سهم بازار و سودآوری بلندمدت شوند.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

2 Comments

  1. خاطره سرایی
    0
    0

    کیفیت محصول و خدمات، اولین قدم موثر برای برندسازیه

    Reply
  2. حسن اسدی
    0
    0

    خیلی مقاله‌ی خوب و مفیدی بود. ای کاش یکمم درباره‌ی چگونگی رفتار با کارمندان و همکاران هم می‌نوشتید.

    Reply

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط