Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ تکنولوژی @ اصناف و صنایع @ چگونه وضعیت صدور کارت خودرو خود را پیگیری کنیم؟

چگونه وضعیت صدور کارت خودرو خود را پیگیری کنیم؟

by | 2 بهمن 1401 | اصناف و صنایع | 0 comments

کارت خودرو چیست و شامل چه اطلاعاتی است؟

کارت خودرو یکی از مدارک مهم خودرو است که همیشه باید همراه راننده باشد. این کارت شامل کلیه اطلاعات خودرو مثل نوع و مدل خودرو، رنگ و مشخصات فنی خودرو، شماره پلاک، شماره VIN، و همینطور مشخصات مالک خودرو شامل نام و نام خانوادگی، کد ملی، نام پدر و کدپستی است. در واقع کارت ماشین نشان‌دهنده مالکیت شما است که باید همیشه هنگام استفاده از خودرو آن را همراه خود داشته باشید.
وقتی که تخلفی توسط خودروی شما صورت گیرد پلیس از شما می‌خواهد تا مدارک ماشین را ارائه دهید و در صورت همراه نداشتن کارت خودرو دچار مشکل خواهید شد.لازم به ذکر است که در صورتی‌ که خودروی شما توقیف و به پارکینگ فرستاده شود، برای ترخیص آن ارائه کارت ماشین الزامی ‌است.
باید بدانید که کارت ماشین بلافاصله پس از خرید خودرو به شما داده نمی‌شود و مدتی را باید در انتظار صدور آن بمانید. در این مطلب به ‌نحوه‌ پیگیری صدور کارت خودرو خواهیم پرداخت.

همچنین بخوانید  آبرسانی بهتر با آبسردکن

معمولا صدور کارت خودرو چه مدت طول می‌کشد؟

حدودا مدت ده روز طول می‌کشد تا کارت صادر شود. اما امکان دارد پروسه رسیدن کارت ماشین به دست مالک، تا دو ماه هم طول بکشد. بنابراین می‌توانید برای پیگیری وضعیت صدور کارت خودروی خود از روش‌هایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد استفاده کنید.

روش‌های پیگیری کارت و مدارک خودرو

پیگیری کارت ماشین از راهور

یکی از روش‌های استعلام و پیگیری کارت خودرو از طریق سایت راهور است. برای انجام این کار کافیست به سایت پلیس راهور مراجعه کرده و گزینه رهگیری مرسولات سازمانی را  انتخاب کنید. پس از انتقال به صفحه موردنظر و با وارد کردن پلاک خودرو می‌توانید استعلام را انجام دهید. در واقع کد مرسوله به شما نمایش داده می‌شود و با وارد کردن این کد در سایت پست میتوانید وضعیت کارت خودرو خود را مشاهده کنید.‌

پیگیری کارت ماشین از پست

برای پیگیری کارت ماشین از طریق پست نیاز است به سایت najatracking.post.ir مراجعه کنید. سپس شماره پلاک و کد امنیتی نمایش داده شده را وارد کرده و در نهایت در صورتی که کارت خودرو در سامانه مرسولات پستی باشد، کد مرسوله برای شما قابل مشاهده است. برای اطلاع از آخرین وضعیت مرسوله پستی میتوانید از طریق سایت tracking.post.ir اقدام کنید.

همچنین بخوانید  حلقه ازدواج مردانه پلاتین بهتر است یا طلا؟

استعلام کارت ماشین از طریق سامانه قبضینو

سامانه قبضینو امکان استعلام و رهگیری کارت خودرو را در اختیار کاربران خود قرار داده تا بتوانید از آخرین وضعیت صدور و ارسال کارت خود مطلع شوید. برای استفاده از آن لازم است تا شماره موبایل، کد ملی و شماره پلاک مالک اصلی خودرو را در سایت یا اپلیکیشن قبضینو وارد کنید تا جزئیات کامل درخواست شامل بارکد پستی کارت خودرو، وضعیت سند، تاریخ چاپ کارت و وضعیت کارت خودرو برای شما نمایش داده شود.

پیگیری کارت ماشین از طریق کد دستوری USSD

یکی از روش‌های رهگیری وضعیت صدور کارت خودرو استفاده از کد دستوری است. کد دستوری #110*، برای استفاده از خدمات غیرحضوری پلیس +10 است. لازم است بدانید که در حال حاضر این سرویس در دست راه‌اندازی است و ممکن است نتوانید از آن استفاده کنید.

استعلام کارت خودرو با کد ملی در سامانه پیشخوان ۲۴

شما می‌توانید برای پیگیری کارت خودروی خود از سرویس استعلام کارت خودرو با کد ملی پیشخوان24 استفاده کنید. از طریق این سامانه می‌توانید علاوه بر مشاهده وضعیت سند، از وضعیت کارت خودرو، تاریخ چاپ کارت و بارکد پستی کارت خودرو نیز باخبر شوید.

برگشت خوردن کارت خودرو

دو دلیل رایج وجود دارد که کارت خودروی شما صادر شده اما هنوز به دستتان نرسیده باشد.

همچنین بخوانید  اسپکتروفتومتر آزمایشگاهی چیست؟ و طرز عملکرد آن

آدرس را اشتباه وارد کرده‌اید و یا مامور پست ۳ مرتبه به آدرس شما مراجعه کرده اما در این مدت به دلیل عدم حضور شما موفق نشده کارت ماشین را به شما تحویل دهد.

به طور معمول کارت ماشین به مدت ۳ ماه در اداره پست نگه‌داری می‌شود. در صورتی که در این مدت مالک خودرو برای دریافت کارت به اداره پست مراجعه نکند باید برای دریافت کارت ماشین به پلیس ناجا مراجعه کنید.

کارت خودرو مفقود شده

در صورتی که کارت خودروی شما گم شده باشد، لازم است تا مفقود شدن آن را آگهی کنید تا از سوءاستفاده‌های احتمالی جلوگیری شود. در صورتی که گم شدن کارت خودروی خود را آگهی نکنید مسئولیت قانونی اتفاقات احتمالی با شما خواهد بود. بعد از چاپ آگهی می‌توانید با مراجعه به سایت «پُست‌یافته» از پیدا شدن احتمالی آن آگاه شوید.

در صورتی که کارت خودرو پیدا نشد باید برای دریافت کارت ماشین المثنی به یکی از مراکز تعویض پلاک پلیس راهنمایی و رانندگی مراجعه کنید. لازم به ذکر است که برای دریافت کارت المثنی باید مدارک زیر را به همراه داشته باشید:

  • اصل شناسنامه و کارت ملی مالک خودرو
  • اصل سند کارخانه سازنده خودرو
  • گواهی مفاصا حساب اجرائیات
  • واریز فیش بانکی

mary

mary

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط