Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگرمی
سلامت
سلامت عمومی
طراحی وبسایت
گردشگری
مارکتینگ
محیط زیست
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
خانه @ تکنولوژی @ آی تی @ گوگل چگونه کار می کند؟

گوگل چگونه کار می کند؟

by | 6 اردیبهشت 1400 | آی تی, موبایل و کامپیوتر | 0 comments

گوگل درطی سه مرحله صفحات سایت شما را شناسایی می کند.

1.خزش (Crawling)

بررسی لینک ها و کدهای سایت توسط خزنده‌ها  “Crawling” نام دارد.

موتورهای جستجو مانند گوگل با استفاده از خزنده ها، سایت را از جهات مختلف از جمله محتوای متنی، تصویری، ویدئویی و موارد دیگر بررسی می کنند. خزنده ها دائما در صفحات مختلف در حال جستجو هستند و صفحات جدید را به لیست خود اضافه می کنند. هرچه خزنده ها درک بهتری از سایت شما پیدا کنند، بهتر می توانند آن را با افرادی که به دنبال محتوای شما هستند مطابقت دهند.

برای اینکه خزنده ها بتوانند صفحات سایت شما را پیدا کنند راه های متفاوتی وجود دارد:

  • برای پیدا کردن صفحات وبسایتتان توسط خزنده های گوگل می توانید Sitemap  درست کنید.

 سایت مپ فایلی ازمهم ترین محتواهای موجود در سایت شما است تا خزنده‌های گوگل بتوانند به راحتی این محتواها را ببینند. همچنین سایت مپ به موتورهای جستجو می‌گوید که کدام محتواها از بقیه مهم‌تر هستند .

  • صفحه اصلی سایت از نظر گوگل مهم ترین قسمت است.
همچنین بخوانید  معرفی بهترین مشاغل مربوط به کامپیوتر

اگر صفحه اصلی سایت به تمام صفحات وبسایت لینک شده باشد و صفحات به یکدیگر متصل باشند، خزنده ها به راحتی تمام صفحات سایت را پیدا می‌کنند .

گوگل لینک هارا صفحه به صفحه دنبال و پیدا میکند .
  • می توانید لینک سایتتان را در سایت هایی که قبلا توسط گوگل تایید شده اند، قرار دهید. باید بدانید لینک های موجود در تبلیغات، لینک هایی که برای قرار دادن آنها در سایت های دیگر برایشان هزینه پرداخت میکنید، لینک هایی که در قسمت نظرات قرار بگیرند، یا لینک هایی که دیگر از دستورالعمل‌های Google Webmaster پیروی نمی کنند، توسط خزنده ها دنبال نمی شوند.
  • لازم است بدانید که صفحات مسدود شده در robots.txt قابل خزیدن نیستند.

راه های بهبود خزنده های گوگل  (Crawler):

  • تنظیم Sitemap برای سایت
  • استفاده از URL ساده و کوتاه
  • استفاده از لینک داخلی
  • استفاده از robots.txt ومشخص کردن صفحاتی که میخواهید توسط خزنده ها بررسی شوند.
همچنین بخوانید  اپلیکیشن فیلم و سریال رایگان | ویدیمو

2.ایندکس شدن (Indexing)

هنگامی که  مطلبی در گوگل ایندکس می‌شود، یعنی این مطلب به ثبت رسیده و با جست‌وجو، کاربران به آن دسترسی دارند. موتورهای جست‌وجو هر محتوایی که در فرایند Crawl بدست آورند، ذخیره و سازماندهی می‌کنند. به‌این ترتیب، صفحات ایندکس شده برای پاسخ‌گویی به سوالات کاربران، آماده نمایش هستند. به عبارتی، محتوایی به مخاطبان عرضه می‌شود که به اندازه کافی مناسب باشد.

 3. رتبه بندی

در این مرحله نتایج جست‌وجو به نحوی مرتب می‌شود که بهترین پاسخ برای جست‌وجو کننده نمایش داده شود.

وقتی کاربر سوالی را تایپ می کند ، گوگل سعی می کند با توجه به بسیاری از عوامل، مناسب ترین پاسخ را از فهرست خود پیدا کند. Google سعی دارد با در نظر گرفتن مواردی مانند مکان کاربر، زبان و دستگاه (دسک تاپ یا تلفن)، با کیفیت ترین پاسخ ها را به کاربر نشان دهد، به عنوان مثال، جستجوی “تعمیرگاه های دوچرخه” پاسخ های متفاوتی را برای یک کاربر در پاریس و یک کابر در هنگ کنک نشان میدهد.

همچنین بخوانید  طراحی وبسایت حرفه ای نیازمند چیست؟

برای بهبود رتبه بندی خود:

  • سرعت سایتتان را چک کنید.
  • مطمئن شوید که سایتتان Mobile-Friendly است.
  • محتوای مفید در صفحه خود قرار دهید و آنها را به روز نگه دارید.
  • دستورالعمل های Google Webmaster را دنبال کنید ، به شما کمک می کند تا یک  تجربه خوب برای کاربر ایجاد کنید.

اگر دوست داشتید میتوانید در سایت یونویس مقاله های اخیر من را که در مورد سئو و راه های بهینه سازی موتور های جستجو است، بخوانید.

فاطمه آگاهی
فاطمه آگاهی

فاطمه آگاهی هستم. علاقه‌مند به نوشتن در مورد هر موضوعی که راجع‌به آن اطلاعات کافی دارم.

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط