Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ هنر و ادبیات @ آموزش خوشنویسی با خودکار

آموزش خوشنویسی با خودکار

by | 28 خرداد 1401 | هنر و ادبیات, هنرهای تجسمی | 0 comments

خوشنویسی، هنر نویسندگی، از نشانه‌های تمدن اسلامی است و تاریخ آن به قرن هفتم پس از میلاد باز می‌گردد. زبان عربی و نگارش آن، به عنوان وسیله‌ای برای حفظ قرآن، همواره در فرهنگ اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. از این رو در اوایل این نگارش، از ابزاری کاربردی برای نوشتن به شکل هنری بسیار پیچیده تبدیل شد.

در اسلام که غالباً از ترسیم انسان و حیوانات پرهیز می‌شود، اهمیت خوشنویسی به عنوان یک هنر بیشتر مورد تأکید قرار گرفت و در تزیین و تناسب خط‌های فردی تلاش شد تا آن‌ها شایسته حفظ کلام خدا شوند. خوشنویسی برای تزیین دیوارها و نمای ساختمان‌ها و همچنین اشیاء ساخته شده است. خوشنویسی در رسانه‌های مختلف مانند سکه که اصلی‌ترین -حتی تنها- عنصر تزئین بود، استفاده می‌شد.

این ارتباط متمایز بین خوشنویسی و نوشتار عربی تا به امروز پابرجاست. حتی زمانی این خط توسط زبان‌های مختلف مانند فارسی مورد استفاده قرار گرفته است. در طول این تاریخ طولانی و از نظر جغرافیایی گسترده، سبک‌های بسیاری شکوفا شده‌اند که هر کدام زمینه، قواعد و ویژگی‌های خاص خود را دارند که در نهایت بر شیوه نگارش مردم ایران و سراسر جهان اسلام تا امروز تأثیر گذاشته است.

همچنین بخوانید  روش های حذف و تغییر پس زمینه عکس
آموزش خط
آموزش خط در مجموعه خط سیتی

آیا درباره خط درمانی یا هنر تراپی چیزی شنیده اید؟

استفاده از روش‌های هنری برای درمان اختلالات روانی و بهبود سلامت روان به هنر درمانی معروف است. هنردرمانی تکنیکی است که ریشه در این ایده دارد که بیان خلاقانه می‌تواند باعث بهبودی و بهزیستی ذهنی شود.(❁´◡`❁)

هزاران سال است که مردم برای برقراری ارتباط، ابراز وجود و شفا به هنرها متکی بوده‌اند. اما هنر درمانی تنها در دهه 40 قرن اخیر به یک برنامه رسمی تبدیل شد.

همچنین بخوانید  چگونه در فیلمبرداری نورپردازی کنیم؟

پزشکان خاطرنشان کرده‌اند که از هنر به عنوان یک استراتژی شفابخش می‌توان استفاده کرد. از آن زمان، هنر به بخش مهمی از حوزه درمانی تبدیل شده است. زیبا نویسی در برخی از تکنیک‌های ارزیابی و درمان استفاده می‌شود.

چرا و چگونه خط درمانی به ما کمک می کند؟

همه ما اغلب احساس می‌کنیم تحت تأثیر احساسات خود قرار می‌گیریم یا مطمئن نیستیم که چگونه با موقعیت‌های دشوار کنار بیاییم. درمان کتبی یا خط درمانی با استفاده از خوشنویسی و زیبانویسی می‌تواند به روشن شدن احساس شما و شناسایی راه‌های مقابله کمک کند.

افرادی که از خط درمانی سود می برند، کسانی هستند که درون نگر و عاشق نوشتن هستند. هر نوع مشکل و فشار روحی را می‌توان از طریق فرآیند نوشتن درمانی حل کرد. و حال چه بهتر که شما این نوشتن را با یک آموزش خوشنویسی و خط زیبا آغاز کنید که جلا دهنده روح و جسم شما و محل تخلیه احساسات و عواطف شما باشد. برای دیدن آموزش‌های مختلف در زمینه آموزش نستعلیق خودکاری، آموزش شکسته نستعلیق خودکاری، آموزش نستعلیق تحریری، آموزش کاپرپلیت و آموزش هندرایتینگ به سایت ما مراجعه کنید.

همچنین بخوانید  تاریخچه کلکسیون داری و مجموعه های آثار هنری در جهان

مجموعه خط سیتی در زمینه آموزش خوشنویسی با خودکار تا آخر خط یادگیری خط با شماست. آموزش خوش خطی ما با توجه به بیان ساده، جامع و کامل بودن دوره‌ها و اطمینان از نحوه آموزش و تدریس فوق العاده، پشتیبانی مادام العمر دارد و در صورت عدم یادگیری بازگشت وجه 100%.

msoleimani
msoleimani
چطور بود؟
+1
2
+1
3
+1
1
+1
+1
1
+1
1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط