Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ تکنولوژی @ بلاکچین و ارز دیجیتال @ آپدیت جدید اتریوم و فرصت های سرمایه گذاری

آپدیت جدید اتریوم و فرصت های سرمایه گذاری

by | 3 شهریور 1401 | بلاکچین و ارز دیجیتال, نوشته های خواندنی | 0 comments

اتریوم بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پروتکل بلاکچینی است که بسیاری از پروژه‌های مهم بر روی آن فعالیت می‌کنند ولی اتریوم دارای معایبی است که تا به امروز تعدادی از کاربران را با مشکل مواجه کرده است. از جمله این معایب مقیاس پذیری پایین این شبکه می‌باشد. در بلاکچین سه مشخصه و ویژگی همواره وجود دارد:

  • امنیت
  • غیر متمرکز بودن
  • مقیاس پذیری

در واقعیت دسترسی به صورت کامل به هر سه این موارد امکان پذیر نمی‌باشد. یعنی با افزایش میزان یکی، 2 خصیصه دیگر کمرنگ‌تر خواهد شد. به عنوان مثال در صورتی که بخواهیم پارامتر مقیاس پذیری (قیمت تراکنش و سرعت) در یک شبکه را افزایش دهیم ناگزیر خواهیم بود تا از امنیت کم و یا اندکی غیر متمرکز بودن را کاهش دهیم. در واقع در بازار ارزهای دیجیتال پروتکل‌های مختلفی وجود دارند که هر یک بر روی یک مشخصه از این سه، کار کرده‌اند و کاربران نیز با توجه به نیازشان به هرکدام، آن‌ها را انتخاب می‌نمایند و این موضوع تعیین کننده قیمت توکن حاکمیتی آن شبکه خواهد شد.

در این میان با توجه به قدرت اتریوم و اجرای شبکه‌های مختلف بر روی آن به یمن وجود ماشین مجازی اتریوم (EVM) از اهمیت بالایی برخوردار است لذا ارتقای آن و رفع عیوب موجود تاثیر زیادی بر صنعت بلاکچین و حتی بازار ارزهای دیجیتال خواهد داشت.

همچنین بخوانید  نسل بندی اعضای رپ فارس

اتریوم تاکنون چندین آپدیت مختلف در جهت بهتر کردن سیستم خود انجام داده است که به عنوان مثال می‌توان به آپدیت لندن اشاره کرد. در کنار آپدیت‌های شبکه به وجود آمدن پروژه‌های لایه دوم نیز (مقاله لایه دوم اتریوم) در راستای ارتقای اتریوم بوده است. ولی هیچ کدام از آپدیت‌های انجام شده به اندازه آپدیت فعلی بزرگ و با اهمیت نبوده است. بزرگ‌ترین تغییر در این آپدیت انتقال از POW (پروتکل اجماع اثبات کار) به POS (پروتکل اجماع اثبات سهام) می‌باشد. در واقع آپدیت جدید اتریوم یک هاردفورک از اتریوم را با نام اتریوم 2 ایجاد می‌کند.

مرحله MERGE

در آخرین آپدیت اتریوم که در 1 دسامبر 2020 اجرا شد شبکه BEACONCHAIN به موازات اتریوم بوجود آمد که سیستم POS را به شبکه وارد کرد شبکه بیکن در حال حاضر موازی با اتریوم کار می‌کند. اما اطلاعاتی که در شبکه اصلی پردازش می‌شوند در شبکه بیکن نیز ثبت می‌گردد. در آپدیت جدید اتریوم عملیات MERGE این دو شبکه اتفاق خواهد افتاد. این اقدام در دو فاز اصلی انجام می‌شود. در فاز اول ماینرها از شبکه حذف می‌شوند و استیکرها جای آن‌ها را گرفته و در شبکه اصلی تراکنش‌ها را تایید می‌کنند. در فاز دوم که یک ماه بعد از آن انجام می‌شود امکان برداشت 32 اتریومی که ولیداتورها در فاز بیکن به قرارداد هوشمند اتریوم واریز کرده‌اند انجام خواهد شد. که در این مرحله به طور کامل شبکه از حالت اثبات کار به حالت اثبات سهام انتقال می‌یابد.

همچنین بخوانید  سورئالیسم در هنر چیست و تاثیر آن بر دنیای مد و لباس چگونه است؟
تاثیرات آپدیت جدید اتریوم

تاثیرات آپدیت جدید بر قیمت اتریوم:

با توجه به توضیحات ارائه شده انتقال الگوریتم اجماع به POS سبب می‌شود تا ولیداتورها میزان بیشتری اتریوم را قفل کنند تا بتوانند پاداش بیشتری دریافت کنند. لذا با توجه به سیستم عرضه و تقاضا در اقتصاد به دلیل کاهش عرضه افزایش قیمت در اتریوم قابل پیش بینی خواهد بود. (این مطلب به هیچ عنوان پیشنهاد خرید و فروش نیست و صرفا از لحاظ علمی بررسی می‌شود.)

یکی دیگر از دغدغه‌های کاربران اتریوم میزان گس شبکه اتریوم می‌باشد که بسیاری معتقد هستند با اجرای آپدیت جدید اتریوم این هزینه کاهش می‌یابد. در حالیکه هزینه گس شبکه ارتباط مستقیم با میزان تراکنش‌ها خواهد داشت که طبیعتا با انجام آپدیت این میزان افزایش می‌یابد لذا امکان کاهش بسیار زیاد در هزینه تراکنش‌ها وجود ندارد.

همچنین بخوانید  نقد و بررسی داستان معشوقه اش، اثر ماکسیم گورکی

تاثیرات آپدیت جدید بر سایر ارزها

با توجه به توضیحات ارائه شده و عدم کاهش هزینه گس شبکه بعد از آپدیت علی‌رغم نظر بسیاری از کارشناسان پروژه‌های لایه دوم از گردونه حذف نشده بلکه پروژه‌هایی که با سیستم state channel فعالیت می‌کنند مانند polygon و omg با اقبال بیشتری روبه رو شده و افزایش قیمت را در پی خواهند داشت.

از سوی دیگر با توجه به حذف دستگاه‌های ماینرها از شبکه شرکت‌های بزرگی که بر روی این تجهیزات هزینه کرده‌اند به سمت استفاده از آن‌ها در پروتکل‌های دیگر خواهند رفت که در این صورت ارزهای RVN ,FIRO مورد توجه قرار خواهند گرفت و افزایش قیمت خواهند داشت.

alirezahamzavian
alirezahamzavian

رشته تحصیلی : مهندسی مکانیک در طراحی جامدات
تحلیلگر بازارهای مالی
مشاور سرمایه گزاری در بازار های نزدک و کریپتو

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط