Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ حیوانات خانگی @ آیا خوردن شیر برای گربه ها ضرر دارد؟

آیا خوردن شیر برای گربه ها ضرر دارد؟

by | 27 تیر 1402 | حیوانات خانگی | 0 comments

اگرچه بسیاری از مردم بر این باورند که شیر برای گربه ها مفید است، اما واقعیت این است که این یک نظریه رایج ولی اشتباه است. متاسفانه شیر سالم‌ترین نوشیدنی برای گربه‌ها نیست. در واقع ، شیر می‌تواند باعث یک سری بیماری‌ها از جمله ناراحتی معده، گرفتگی عضلات و اسهال شدید برای گربه‌ها شود. خیلی از گربه‌ها به لاکتوز حساسیت دارند و یا وقتی با شیر گاو تغذیه می‌شوند، دچار کم آبی و مشکلات دیگری2 می‌شوند.

شیر دادن به گربه

شیر دادن به گربه

در حالی که ممکن است بچه گربه سیاه و سفید شما کاملا راضی از به دست آوردن یک کاسه شیر باشد، اما برای او خوب نیست. از بسیاری جهات، شیر می‌تواند به “غذای راحتی” بچه گربه شما تبدیل شود که یادآور شیر مادرش است. با این حال، خوب بودن یک والدین بچه گربه به این معنی است که آن را جزئی از رژیم غذایی معمول گربه خود قرار ندهید.

شیر حاوی مواد مغذی ضروری برای رشد گربه‌ها نیست. شیر بیش از حد حتی می‌تواند اشتهای آنها را برای رژیم غذایی مبتنی بر گوشت کاهش دهد و باعث بیماری‌های کمبود مواد مغذی شود. علاوه بر این، یکی از رایج‌ترین دلایلی که شیر برای گربه‌های بالغ توصیه نمی‌شود این است که بسیاری از آنها در هضم آن مشکل دارند.

گربه ها و لاکتوز شیر

اکثر گربه‌ها فاقد آنزیم لاکتاز هستند که به آنها در هضم لاکتوز شیر کمک می‌کند. وقتی لاکتوز هضم نمی‌شود، راه خود را از طریق سیستم گوارشی گربه باز می‌کند و آب را از روده می‌گیرد. به عبارت ساده، لاکتوز نمی‌تواند به راحتی از دیواره روده به جریان خون عبور کند. علاوه بر این، گربه‌ها مستعد ابتلا به باکتری‌های روده هستند که می‌توانند باعث ایجاد گازهای دردناک و اسهال شوند.

همچنین بخوانید  20 عجیب ترین حیوانات خانگی

بدون واکنش نامطلوب

اگر گربه شما نفخ نمی‌کند یا اسهال ندارد، می‌تواند شیر کامل، بدون چربی یا بدون لاکتوز را در مقادیر کم مصرف کند. برخی از متخصصان توصیه می‌کنند که خامه بهتر از شیر معمولی است زیرا نسبت به شیر کامل یا بدون چربی لاکتوز کمتری دارد.

چندین جایگزین شیر بدون لاکتوز برای گربه‌ها در طول سال‌ها ایجاد شده است، از جمله CatSip و CatSure. CatSip یک شیر درجه یک واقعی از لبنیات است که به طور ویژه برای کاهش خطر مشکلات گوارشی در گربه‌ها ساخته شده است. از سوی دیگر، CatSure یک غذای تغذیه‌ای مایع متعادل و قطعی است که به گربه‌ها اجازه می‌دهد تا از سال‌های طلایی خود بهترین استفاده را ببرند. این شامل پروتئین با کیفیت بالا و اسیدهای آمینه برای زندگی سالم است و به ویژه برای گربه‌های بالغ و مسن ساخته شده است. اگر گربه شما از شیر لذت می‌برد، این جایگزین‌های شیر به احتمال زیاد او را خوشحال می کند.

بدترین چیزی که می تواند اتفاق بیفتد

اگر گربه شما شیر بنوشد و از حملات منظم اسهال رنج می‌برد، نتیجه می‌تواند کشنده باشد. این بیشتر در بچه گربه‌ها یافت می‌شود زیرا باعث کم آبی بدن می‌شود. به جای شیر، به سادگی به گربه خود آنچه را که واقعاً نیاز دارد بدهید: آب تمیز. آب به طور منظم برای کمک به هیدراته ماندن گربه‌ها ضروری است.

اگر به نظر می‌رسد گربه شما به اندازه کافی آب نمی‌خورد، ممکن است غذای مرطوب مصرف کند. رطوبت غذا اغلب به اندازه کافی است. با این حال، اگر گربه شما غذای خشک می‌خورد و آب کافی دریافت نمی‌کند، می‌توانید سعی کنید گربه‌تان را از یک لوله یا فواره خودکار بنوشید، زیرا آب جاری اغلب آنها را جذب می‌کند.

همچنین بخوانید  بهترین سگ های نگهبان در جهان

گربه ها چه نوع شیری می توانند بنوشند؟

آب به جای شیر به گربه

چه کامل، چه بدون چربی و چه دو درصد، همه آنها هنوز دارای مقادیر ناسالم چربی هستند و مواد مغذی لازم را نمی‌توان فقط در رژیم شیر برای دوستان گربه‌تان یافت.

شیر بز، که 20 تا 30 درصد محتوای لاکتوز کمتری نسبت به شیر گاو دارد، ممکن است برای برخی از گربه‌ها بهتر باشد. محصولات لبنی تخمیر شده مانند خامه ترش، ماست، دوغ کشت شده و کفیر ممکن است برای گربه‌ها راحت‌تر هضم شوند، اگرچه شواهد بالینی وجود ندارد.

در حالی که شیرهای گیاهی مانند بادام، سویا و جو دوسر بدون لاکتوز هستند، اما برای گربه‌ها نامناسب هستند زیرا فواید تغذیه‌ای کمی دارند.

بهترین شیری که می‌توان به گربه شما داد، شیری است که مخصوص گربه‌ها ساخته شده است که حاوی لاکتاز، آنزیمی برای تجزیه لاکتوز، و مواد مغذی اضافه شده است که به حفظ سلامت گربه شما کمک می‌کند.

سوالات متداول

چه شیری برای گربه ها مفید است؟

شیر بدون لاکتوز مخصوصا برای گربه‌ها ساخته شده است. (لطفا توجه داشته باشید، نوشیدن این شیر مخصوص، تضمینی برای عدم واکنش ناخوشایند گربه شما نیست. به همین دلیل، آن را به بچه گربه‌ها ندهید.)

چرا شیر برای گربه ها خوب نیست؟

زیرا بیشتر گربه‌ها به لاکتوز حساسیت دارند و شیر حاوی لاکتوز است.

آیا شیر نارگیل برای گربه ها مفید است؟

در حالی که مقادیر بسیار کم آن به گربه شما آسیب نمی‌رساند، شیر نارگیل حاوی مقادیر زیادی چربی و روغن است که گربه شما در رژیم غذایی خود به آن نیاز ندارد.

آیا دادن شیر به گربه فوایدی دارد؟

دادن شیر به گربه‌ها فواید تغذیه‌ای قابل توجهی ندارد، زیرا آنها می‌توانند تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را از یک رژیم غذایی متعادل از غذای گربه به دست آورند.

از چه محصولات لبنی دیگری برای گربه ها باید اجتناب شود؟

علاوه بر شیر، از سایر محصولات لبنی مانند پنیر و ماست نیز برای بیشتر گربه‌ها باید اجتناب شود.

به جای شیر به گربه ها چه باید داد؟

به گربه‌ها باید آب تازه و یک رژیم غذایی متعادل از غذای گربه داده شود تا نیازهای تغذیه‌ای آنها برآورده شود.

اگر گربه شما به طور تصادفی شیر یا سایر محصولات لبنی مصرف کرد، چه باید بکنید؟

اگر گربه شما به طور تصادفی شیر یا سایر محصولات لبنی مصرف کرد و ناراحتی گوارشی یا علائم دیگر را تجربه کرد، با دامپزشک مشورت کنید.

جمع بندی

تغذیه گربه با شیر می‌تواند چندین مضرات داشته باشد. بیشتر گربه‌ها به لاکتوز حساسیت ندارند، به این معنی که نمی‌توانند لاکتوز، قند موجود در شیر و سایر محصولات لبنی را به درستی هضم کنند. این می‌تواند منجر به ناراحتی‌های گوارشی مانند اسهال، استفراغ و درد شکم شود. علاوه بر این، شیر فواید تغذیه‌ای قابل توجهی برای گربه‌ها ندارد و آنها می‌توانند تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را از یک رژیم غذایی متعادل از غذای گربه به دست آورند. بنابراین، به طور کلی تغذیه گربه‌ها با شیر به عنوان بخشی از رژیم غذایی آنها توصیه نمی‌شود. در عوض، آب تازه و یک رژیم غذایی متعادل از غذای گربه باید برای رفع نیازهای تغذیه‌ای آنها فراهم شود.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط