Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ حیوانات خانگی @ آیا سگ ها می توانند گوشت خام بخورند؟

آیا سگ ها می توانند گوشت خام بخورند؟

by | 22 آذر 1402 | حیوانات خانگی | 0 comments

بله، سگ‌ها، مخصوصاً سگ های نگهبان می‌توانند گوشت خام بخورند و باید  بخورند! تغذیه کامل با گوشت خام به سگ خود بهترین راه برای ارائه یک رژیم غذایی متعادل است. اما اطلاعات غلط زیادی در مورد تغذیه سگ‌ها با رژیم غذایی خام وجود دارد.

این می‌تواند برای صاحبان سگ که می‌خواهند بهترین کار را برای سگ‌های خود انجام دهند، گیج کننده و دلسرد کننده باشد. پس بیایید به این سوال پاسخ دهیم که آیا سگ‌ها می‌توانند گوشت خام بخورند؟ در اینجا حقیقتی است که پشت 7 سوال رایج مردم در مورد رژیم غذایی گوشت خام برای سگ‌ها می‌پرسند.

حتماً مقاله “رژیم غذایی خام سگ برای پیتبول ها” را مطالعه کنید.

آیا گوشت خام برای سگ مفید است؟

گوشت خام برای سگ

بله! گوشت خام همان چیزی است که بدن سگ شما برای خوردن آن ساخته شده است. هضم گوشت خام برای او آسان است و رژیم غذایی مبتنی بر گوشت خام می‌تواند تمام مواد مغذی مورد نیاز او را برای رشد فراهم کند. این چیزی است که اگر در طبیعت زندگی می‌کرد و برای غذای خودش شکار می‌کرد، می خورد. او ممکن است مقداری توت و علف نیز بخورد، اما اگر بتواند آن را پیدا کند، اولین انتخاب او خواهد بود.

آیا رژیم گوشت خام یک رژیم غذایی متعادل است؟

رژیم غذایی گوشت خام به راحتی می‌تواند متعادل شود تا نیازهای تغذیه‌ای کامل سگ شما را برآورده کند. اما یکی از افسانه‌های اصلی که شرکت‌های بزرگ غذای حیوانات خانگی پخش می‌کنند این است که رژیم‌های گوشت خام متعادل نیستند و تمام نیازهای غذایی سگ شما را تامین نمی‌کنند.

درست است که صرف غذا دادن به سگتان با یک استیک آبدار تمام مواد مغذی مورد نیاز او را برای رشد فراهم نمی‌کند. اما، این چیزی نیست که یک رژیم غذایی خام تجاری تهیه شده یا یک رژیم غذایی خانگی به درستی فرموله شده باشد.

تغذیه سگ با رژیم غذایی خام بسیار بیشتر از گوشت است. سگ‌هایی که با رژیم خام تغذیه می‌شوند به تنوع در وعده‌های غذایی خود نیاز دارند تا تمام مواد مغذی مورد نیاز برای تغذیه بهینه را فراهم کنند. شما همچنین باید استخوان‌ها، گوشت‌های اندام، اسیدهای چرب ضروری و غذاهای کامل را اضافه کنید تا ویتامین‌ها و مواد معدنی را تامین کنید که سگ شما را سالم نگه می‌دارد.

همچنین بخوانید  21 بهترین نژاد سگ مناسب آپارتمان

آیا سگ با خوردن گوشت خام بیمار می شود؟

سگ شما با خوردن گوشت خام بیشتر از خوردن کیبل بیمار نمی‌شود. ترس‌های مختلف در رابطه با سلامتی شایع شده است، مصرف کنندگان را در مورد سالمونلا و سایر باکتری‌های بیماری‌زا نگران کرده است. آنچه در این گزارش‌ها طعنه آمیز است این است که به نظر نمی‌رسد کسی نگران فراخوان‌های تجاری کیبل به دلیل آلودگی باشد.

در واقع، سیستم گوارشی سگ شما می‌تواند بدون مشکل با باکتری‌های روده مقابله کند. بدن سگ ها برای جلوگیری از نفوذ باکتری های مضر مانند سالمونلا به بدن و بر هم زدن تعادل سالم فلور روده ساخته شده است. سگ‌ها دارای معده بسیار اسیدی و همچنین آنزیم‌های گوارشی طبیعی و صفرا هستند که به آنها کمک می‌کند تا سالمونلا و سایر باکتری‌ها را بدون اینکه بیمار شوند پردازش کنند.

برخی از صاحبان سگ در مورد خطر باکتری برای افراد در خانه، به ویژه کودکان نگران هستند. اما، درست مانند زمانی که برای خانواده خود گوشت تهیه می‌کنید، می‌توانید با رعایت بهداشت معقول از آلودگی جلوگیری کنید. ظروف و سطوحی که برای تهیه غذای سگ خود استفاده می‌شود را تمیز کنید و البته دست‌های خود را بشویید و همین کار را به کودکان خود آموزش دهید. همچنین، مطمئن شوید که غذای سگ خود را از یک تامین کننده معتبر که از گوشت‌های مرغوب استفاده می‌کند، خریداری کنید.

آیا تغذیه با رژیم غذایی گوشت خام پیچیده نیست؟

رژیم غذایی گوشت خام

تغذیه سگ خود با رژیم گوشت خام می‌تواند به سادگی آب کردن یک نبات یخ زده و گذاشتن آن در کاسه سگ شما باشد. اینطور نیست که مجبور باشید با تیر و کمان بیرون بروید و طعمه را شکار کنید تا آن را از ابتدا برای سگ خود آماده کنید!

برای اینکه واقعاً آن را آسان کنید، می‌توانید یک رژیم غذایی خام منجمد از قبل برای سگ خود بخرید. یا یک غذای خام یخ زده را انتخاب کنید که فقط نیاز به آبرسانی مجدد در آب یا آبگوشت دارد.

حتی اگر غذاهای گوشت خام خود را برای سگ خود تهیه می‌کنید، زمان بیشتری از خرید برای خودتان وقت گیر نیست. برای درست کردن کارها نیازی به مدرک تغذیه سگ ندارید!

حتماً مقاله “راهنمای کامل برای کسانی که تا به حال سگ نداشته اند!” را مطالعه کنید.

آیا تغذیه با رژیم غذایی گوشت خام گران است؟

لازم نیست که باشد. در مقایسه با اکثر کیبل ها، رژیم‌های غذایی با گوشت خام تجاری معمولا گران‌تر هستند. اما تغذیه با رژیم خام ممکن است کمتر از آن چیزی باشد که فکر می‌کنید، به خصوص اگر غذای او را خودتان تهیه کنید. سگ‌ها می‌توانند قطعات ارزان‌تر گوشت، به علاوه استخوان‌ها و اندام‌های بدن را بخورند که نیازی به هزینه زیادی ندارد.

همچنین بخوانید  نکات نگهداری از آکواریوم و ماهی های زینتی در خانه

شما می‌توانید با خرید گوشت در یک کشتارگاه، قصاب یا مزرعه محلی در پول خود صرفه جویی کنید و به دنبال قطعات ارزان‌تری از گوشت باشید که به همان اندازه مواد مغذی را تامین کند. سگ شما برای داشتن یک رژیم غذایی سالم نیازی به فیله مینیون ندارد، و در مورد اندام‌های پرخاشگر مانند کبد یا مغز بداخلاقی نیست! و او عاشق جویدن استخوان‌های گوشتی خام است که به تأمین مواد معدنی و سایر مواد مغذی لازم برای استخوان‌های قوی و رشد عضلات کمک می‌کند.

یکی دیگر از عواملی که باید در نظر بگیرید این است که سگ شما احتمالاً در رژیم غذایی با گوشت خام بسیار سالم‌تر خواهد بود. بنابراین در بازدید از دامپزشک صرفه جویی خواهید کرد!

آیا گوشت خام سگ ها را پرخاشگر می کند؟

عوارض گوشت خام

این یکی از بزرگترین شایعات در مورد تغذیه سگ‌ها با رژیم غذایی گوشت خام است و شاید آن چیزی است که بیشترین آسیب را به همراه داشته است.

این فکر که تغذیه سگ شما با یک رژیم غذایی سالم و خام، او را به یک جانور مرده با خونخواهی سیری ناپذیر تبدیل می‌کند، صرفاً مبتنی بر ترس است.

تغذیه با گوشت خام سگ شما را تهاجمی نمی‌کند. البته، با هر غذایی که سگ شما واقعاً از آن لذت می‌برد، ممکن است مالکیت داشته باشد و مایل به اشتراک گذاری نباشد! بنابراین ضروری است که به سگ خود رفتارهای خوب و رفتار مودبانه در مورد غذا را آموزش دهید. مهم نیست که چه نوع رژیمی می‌خورد. رژیم غذایی با گوشت خام باعث ایجاد یا بدتر شدن هیچ گونه مشکل رفتاری در سگ شما نمی‌شود و او را به یک هیولای تهاجمی تبدیل نمی‌کند. در واقع، تحقیقات نشان می‌دهد که رژیم‌های خام در واقع خلق و خو و رفتار سگ شما را بهبود می‌بخشد.

آیا دادن استخوان به سگ خطرناک است؟

اگر از استخوان‌های مناسب استفاده کنید، برای سگ شما خطرناک نیستند. اما همه استخوان‌ها برای سگ‌ها مناسب نیستند.

اول از همه، هرگز استخوان‌های پخته شده یا استخوان‌های کوچک و ظریف را ندهید. استخوان‌های ریز ممکن است خرد شوند و استخوان‌های پخته شکننده شوند. اینها می‌توانند خطر خفگی یا انسداد روده را ایجاد کنند. اما اینها انواع استخوان‌هایی نیستند که در رژیم غذایی گوشت خام برای سگ‌ها بگنجانید.

همچنین بخوانید  10 تا از اجتماعی ترین نژادهای سگ

سگ‌ها و گرگ‌های وحشی برای دریافت کلسیم ضروری و سایر مواد معدنی استخوان‌های خام را می‌جوند و استخوان‌ها به تمیز و قوی نگه داشتن دندان‌هایشان کمک می‌کنند. با توجه به اینکه استخوان‌های خامی را انتخاب می‌کنید که اندازه‌ی مناسبی برای سگ شما دارند، آن‌ها یک مکمل ضروری، سالم و بسیار خوش طعم به رژیم غذایی سگ شما هستند. استخوان‌های گوشتی خام را از قسمت‌های غیر قابل تحمل حیوانات مانند گردن، دم و دنده‌ها انتخاب کنید. آنها نرم تر هستند بنابراین سگ شما می‌تواند آنها را بجود و ببلعد تا تمام مواد مغذی را دریافت کند.

اگر ترجیح می‌دهید با استخوان‌ها غذا ندهید، می توانید از پودر استخوان خشک شده یا آرد استخوان استفاده کنید.

آیا نژادهای اسباب بازی و سگ‌های کوچک می‌توانند گوشت خام بخورند؟

بله آنها میتوانند! بسیاری از مردم تصور می‌کنند که گوشت خام برای سگ‌ها فقط برای نژادهای بزرگ و قوی است و نباید به سگ‌های کوچک و اسباب بازی خام غذا بدهید. اما این درست نیست.

مردم می‌ترسند سگ‌های کوچکشان با استخوان خفه شوند. اما اگر اندازه استخوان‌ها را درست انتخاب کنید، سگ کوچک شما می‌تواند به اندازه پسرعموهای بزرگ‌ترش از رژیم غذایی گوشت خام لذت ببرد. استخوان‌هایی که برای سگ‌های کوچک‌تر انتخاب خوبی هستند شامل گردن و بال مرغ یا اردک و ریبلت بره است. (یا اگر هنوز نگران هستید، همانطور که قبلاً پیشنهاد شد از پودر استخوان استفاده کنید.)

چرا خام را انتخاب کنید؟

خوب، بنابراین تغذیه خام خوب است، اما چرا زحمت بکشید؟ دلایل متعددی وجود دارد، از جمله:

بیشتر کیبل‌ها بین 25 تا 45 درصد کربوهیدرات دارند که سگ‌ها نیازی به تغذیه ندارند.

کیبل‌های تجاری حاوی آفلاتوکسین هستند. مواد سمی تولید شده توسط قارچ که می‌تواند همه چیز را از آلرژی گرفته تا ناراحتی‌های گوارشی و سرطان ایجاد کند.

کیبل می‌تواند حاوی مقدار زیادی پروتئین گیاهی باشد که برای سگ شما مفید نیست.

بیشتر غذاهای فرآوری شده تجاری حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مصنوعی هستند که بدن سگ شما آن‌ها را به خوبی جذب نمی‌کند و در طولانی مدت می‌تواند مضر باشد.

تغذیه خام نه تنها برای سیستم گوارشی و ایمنی سگ شما بهتر است، بلکه برای سلامت دندان، پوست و پوشش نیز عالی است.

سخن آخر

سگ شما خیلی به شما نیاز دارد. اگر می‌خواهید بهترین فرصت را برای داشتن یک زندگی سالم به او بدهید، گوشت خام راهی برای سلامت است. غذاهای تازه و کامل می‌توانند هر چیزی را که سگ شما برای سالم بودن نیاز دارد فراهم کند.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
3
+1
1
+1
2
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط