Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ حیوانات خانگی @ راهنمای کامل برای کسانی که تا به حال سگ نداشته اند!

راهنمای کامل برای کسانی که تا به حال سگ نداشته اند!

by | 21 آذر 1402 | حیوانات خانگی | 0 comments

داشتن سگ یکی از لذت‌های بزرگ زندگی است. اما اگر قبلاً هرگز سگ نداشته‌اید، شاید کمی نگران باشید که چگونه باید از پس این کار مهم بر بیایید. اما لازم نیست نگران باشید: ما راهنمای کامل برای کسانی که تا به حال سگ نداشته اند را برای شما عزیزان آماده کرده‌ایم تا با استفاده از آن بتوانید از حیوان خانگی عزیز خود به خوبی مراقبت کنید.

پیشنهاد میکنیم حتماً مقاله “۱۲ نکته قبل از آوردن حیوان خانگی به خانه” را بعد از این مقاله مطالعه کنید.

قبل از اینکه یکی از اعضای خانواده چهار پا را به خانه بیاورید باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. قبل از به سرپرستی گرفتن سگ مطمئن شوید که آماده هستید. بخشی از آمادگی این است که بفهمید یک سگ از نظر جسمی و ذهنی به چه چیزی نیاز دارد و از خود بپرسید که آیا برای بقیه عمر او تعهد دارید یا خیر. سگ جدید شما کاملاً به شما متکی است. شما ممکن است زندگی، کار و دوستانی داشته باشید، اما حیوان خانگی شما چیزی جز شما ندارد.

1.تحقیق خود را انجام دهید

تحقیق در مورد سگ

برای اطمینان از اینکه سگی را به سرپرستی قبول می‌کنید که در زندگی شما مناسب خواهد بود، از بالا به ماجرا نگاه کنید. جایی که شما زندگی می‌کنید، برخی شهرها یا محله‌ها محدودیت‌هایی دارند. تحقیق در مورد نژادها شروع خوبی است.

مقاله ۲۱ بهترین نژاد سگ مناسب آپارتمان را حتما بخوانید. اما ایده بهتر این است که با کارکنان محل مراقبت از حیوانات خانگی صحبت کنید و به آنها بگویید که چه نوع سبک زندگی برای حیوان خانگی می‌خواهید. آنها واقعاً سگ‌ها را می‌شناسند. آنها می‌توانند به شما کمک کنند تا یک تصمیم درست بگیرید.

علاوه بر این، باید در نظر بگیرید که چگونه ترجیح می‌دهید اوقات فراغت خود را بگذرانید.

آیا دوست دارید تعطیلات آخر هفته خود را به پیاده روی بگذرانید؟ در این صورت، پس از پذیرش یک نژاد بولداگ فرانسوی، پاگ یا نژادهای دیگر با بینی صاف خودداری کنید، زیرا این سگ‌ها در پیاده روی‌های طولانی در شرایط گرم عملکرد خوبی ندارند. اگر خانواده‌ای هستید که بیشتر سبک زندگی کم تحرکی دارید، نژادهای کار یا ورزش، مانند شپردها [استرالیایی یا آلمانی] و برخی از نشانگرها، احتمالاً بر اساس سطح فعالیت شما مناسب نیستند.

همچنین بخوانید  20 رفتار اشتباه در برخورد با حیوانات خانگی

حتماً مقاله “10 نکته برای پیاده روی با سگ در فضای باز” را مطالعه کنید.

شما همچنین باید در نظر بگیرید که چه اندازه سگ برای خانواده شما مناسب است. به عنوان مثال، نژادهای بزرگتر بیشتر در معرض خطر ضربه زدن تصادفی به کودکان کوچک هستند.

2.عمری را قرار است با او سپری کنید.

بنابراین تعهد مادام‌العمر برای مراقبت از سگتان به این معنی است که تغذیه، ورزش و تعامل کافی و همچنین مراقبت و آموزش دامپزشکی برای او فراهم کنید. با مالکیت سگ، شما همچنین به جامعه خود متعهد می‌شوید که مسئولیت اقدامات سگ خود را بر عهده بگیرید. از جمله اینکه او را به پیاده روی‌ها ببرید!

همچنین در مورد قوانین و مقررات محلی خود در مورد مالکیت حیوان خانگی تحقیق کنید و مطمئن شوید که قوانینی مانند صدور مجوز سگ خود و اطمینان از به روز بودن او در مورد واکسیناسیون‌های اجباری، مانند هاری، را انجام دهید.

3.بودجه خود را بررسی کنید

یکی از بزرگترین تعهدات در مالکیت سگ هزینه‌های مربوط به آن است. از آنجا، انتظار هزینه‌های ماهانه، سالانه و کم‌تکرار مانند غذا و درمان‌های باکیفیت، مراقبت‌های پیشگیرانه، نظافت، معاینات و واکسیناسیون را داشته باشید. علاوه بر این، مهم است که همه چیزهایی را که باید بخرید قبل از آوردن سگ جدید به خانه ارزیابی کنید.

4.یک دامپزشک پیدا کنید

دامپزشک برای سگ

یکی از نکات مهم برای صاحبان سگ برای اولین بار این است که با دامپزشکی ارتباط برقرار کنید که هم شما و هم سگتان به آن اعتماد و احترام بگذارید. یافتن دامپزشک بسیار مهم است. وقتی سگ جدیدی گرفتید، خیلی زود به دامپزشک مراجعه کنید. پزشک می‌تواند شما را در برنامه واکسیناسیون مورد نیاز سگ و بهترین روش‌های پیشگیری از کک، کنه و کرم قلب راهنمایی کند.

5.خانه خود را آماده کنید

اول، شما باید خانه و حیاط خود را برای ایمنی او آماده کنید. سپس، اگر توله سگی را به فرزندی قبول می‌کنید، برخی از اصول اولیه مانند کاسه، یقه، افسار، اسباب‌بازی‌ها و جعبه‌ای برای آموزش گلدان تهیه کنید. اگرچه پذیرش یک سگ مسن هنوز به همان اندازه نیاز به تجهیزات دارد، اما احتمالاً آن را بزرگتر نمی‌کند یا در حین دندان درآوردن آن را پاره نمی‌کند.

همچنین بخوانید  حیوانات خانگی شما چه خدماتی را لازم دارند؟

6.به طور مداوم آموزش دهید

چند روز اول (یا حتی ماه‌های) در خانه شما برای حیوان خانگی جدید شما سخت خواهد بود. محل پناهگاه یکی از استرس‌زاترین چیزها برای حیوان خانگی است. اگر اضافه شده جدید شما سعی می‌کند پنهان شود، غذا نمی‌خورد یا بعد از ورود به خانه شما اجتماعی نیست، به او فضا، زمان و همدلی بدهید. بسته به سگ و وضعیت قبلی‌اش، دوره سازگاری می‌تواند بین دو تا چهار هفته طول بکشد.

صبور باشید و تقویت مثبت را تمرین کنید تا تکنیک‌های رفتاری صحیح را به توله سگ خود بیاموزید تا او بفهمد چگونه بچه خوبی باشد. یک برنامه روزانه برای راحت‌تر کردن سگ خود در هنگام استقرار ایجاد کنید. ثبات و پیش بینی پذیری کلیدهای کاهش اضطراب در روزهای اولیه است.

7.غذای مناسب را انتخاب کنید

غذای مناسب برای سگ

غذای باکیفیت ارزان نیست، اما اطمینان یافتن از اینکه توله سگ شما بهترین مواد اولیه را دارد تا بتواند غذای سالم او در پارک را تامین کند، به این معنی است که غذایی متناسب با نیاز او پیدا کنید. برخی از غذاها می‌توانند باعث آلرژی‌های سیستمیک و سایر مشکلات سلامتی شوند، در حالی که برخی دیگر ممکن است برای سگ‌هایی با اندازه‌ها یا سطوح فعالیت متفاوت باشد. اگر در مورد اینکه چه نوع غذای سگ برای سگ شما مناسب است سؤالی دارید، دامپزشک شما ممکن است بر اساس سن، جثه و سبک زندگی او توصیه های مفیدی داشته باشد.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله “رژیم کم سدیم برای سگ” را مطالعه کنید.

8.یک ریزتراشه را در نظر بگیرید

ریزتراشه یک دستگاه کوچک است که بدون درد بین تیغه‌های شانه سگ شما در زیر چین‌های پوست شل قرار می‌گیرد. هنگامی که توسط دامپزشک یا پناهگاه اسکن می‌شود، شماره شناسه منحصر به فرد حیوان خانگی شما را نگه می‌دارد. هنگامی که در دامپزشکی هستید، در مورد ریزتراشه کردن حیوان خانگی خود به عنوان نوعی محافظت در صورت گم شدن او، پرس و جو کنید. فقط یک لحظه طول می‌کشد تا حیوان خانگی مورد علاقه خود را برای همیشه از دست بدهید، اما احتمال اینکه دوباره به هم بپیوندید به طور قابل توجهی با یک ریزتراشه بیشتر است.

همچنین بخوانید  هر چند وقت یک بار نیاز به اصلاح و شستن سگ خود دارید؟

9.نحوه برقراری ارتباط را بیاموزید

آموزش نحوه ارتباط با سگ

سه راز برای تربیت سگ وجود دارد. «صبر، صبر و شکیبایی». زبان بدن نحوه صحبت سگ شما با شماست. یکی از راه‌های اطمینان از اینکه شما و توله سگتان به حرف‌های یکدیگر گوش می‌دهید، کلاس‌های اجتماعی شدن و آموزش توله‌سگ‌ها بر اساس تقویت مثبت است.

10.نیازهای سگ خود را بشناسید

نیازهای سگ

صاحبان سگ برای اولین بار باید از سلامت جسمی و روحی دوستان سگ آگاه باشند. سگ‌ها نه تنها به ورزش روزانه و زمان بازی فعال نیاز دارند، بلکه به تعامل اجتماعی با انسان و سایر حیوانات نیز نیاز دارند. اسباب‌بازی‌های غنی‌سازی مانند کونگ و اسباب‌بازی‌های پازل را پیشنهاد می‌کنیم تا ذهن حیوان خانگی شما را تیز نگه دارد و از خستگی جلوگیری کند.

11.برای شکست آماده باشید

در بعضی مواقع او آسیب می‌‎بیند، یا کفش‌ها یا هدفون‌های شما را می‌جود، یا وارد سطل زباله می‌شود، همه اینها بخشی از داشتن یک حیوان خانگی است.از مربیان حرفه‌ای کمک بگیرید. همچنین، برخی از دامپزشکان در صورت داشتن سوال، رفتار بسیار خوبی دارند.

12.آرام باشید

مردم به اینترنت سر می‌زنند و چک لیست‌های زیادی برای توله سگ‌ها وجود دارد برخی از آنها غیر‌واقعی هستند! توصیه می‌کنیم که فقط بهترین کار را انجام دهید. اگر استرس دارید، حیوان خانگی شما این را خواهد فهمید. بنابراین یک نفس عمیق بکشید و بدانید که اگر به سگ خود عشق و مراقبت بدهید، او آن را ده برابر خواهد کرد.

سخن آخر

اگر برای اولین بار است که می‌خواهید سگی داشته باشید. احساسی تصمیم نگیرید. اینکه همسایه یا دوست شما سگ دارد دلیلی خوب برای اینکه شما هم داشته باشید، نیست. همه چیز را بررسی کنید. توانایی‌ها و امکانات خود را ببینید. اگر آمادگی پذیرش حیوان خانگی را نداشته باشید هم به خود و هم به حیوان آسیب خواهید زد!

اگر نکته و مورد دیگری به نظرتان می‌رسد با ما در کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط