Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سلامت @ روان‌شناسی @ افسردگی چیست؟ چگونه به طور طبیعی آن را درمان کنیم؟

افسردگی چیست؟ چگونه به طور طبیعی آن را درمان کنیم؟

by | 9 بهمن 1399 | روان‌شناسی | 1 comment

چالش‌های زندگی ممکن است که بسیار دشوار باشند و طبیعی است که احساس ناراحتی کنیم. اگرچه، اگر این حس تبدیل به احساس ناامیدی و بی‌پناهی شود و بمدت چند روز تا چند هفته طول بکشد، ممکن است علائم افسردگی بالینی باشد. هول نکنید! افسردگی یک بیماری وخیم است که هر سال از هر 15 فرد بالغ یک نفر به آن دچار می‌شود. خوشبختانه اکثر اختلالات افسردگی قابل درمان هستند.

چندتا از علائم افسردگی که باید بدانید عبارتند از:

  • داشتن خلق و خوی گرفته
  • از دست دادن علاقه و اشتیاق به کارهایی که معمولا از انجام آنها لذت می برید
  • مشکل در خوابیدن
  • مشکل در تمرکز کردن
  • داشتن فکر خودکشی

برای تشخیص اینکه افسرده هستید یا نه، بجای تشخیص خودسر به یک روانشناس حرفه‌ای مراجعه کنید. اگر مخالف روش‌های درمانی دارویی هستید، اینجا چند روش طبیعی برای بهبود اوضاع شما آورده‌ایم.

استرستان را مدیریت کنید.

قطعا شما نمی‌توانید در زندگیتان جلوی استرس را بگیرید. اما می‌توانید قبل از آنکه استرس شما را به افسردگی برساند، شما آن را کنترل کنید. راه های بی شماری برای غلبه بر استرس وجود دارد. یکی از روش‌ها این است که کارهایی را که کاهش دهنده استرس هستند را در زندگی روزمرتان وارد کنید. وقتی می‌بینید که بیش از حد نگران مسئله‌ای هستید، لحظه‌ای درنگ کنید و چند نفس عمیق بکشید تا بسرعت آرام شوید. اگر وقت آن را دارید که مدیتیشن انجام دهید، کمک بزرگی برای دور کردن ذهن شما از مسئله می‌کند. با این کار آرامش بیشتری می‌یابید. مدیتیشن منظم تاثیر بسزایی در سلامت عمومی شما نیز دارد.

همچنین بخوانید  چگونه یک چک لیست خود مراقبتی بسازیم که به ما بهترین کمک را بکند؟

طرز فکرتان را عوض کنید.

درک ما از اتفاقات زندگیست که تعیین کننده نوع احساست ما و بروز افسردگیست. مسئله‌ای که خیلی از افراد را نگران می‌کند این است که دیگران چه فکری راجع به آن‌ها می‌کنند. درست است که برخی از مردم دیگران را قضاوت می‌کنند، اما چیزی که روی احساسات ما تاثیر می‌گذارد.

اگر به همه چیز نگاه متفاوتی داشته باشید، احساسات شما نیز به آن‌ها تغییر می‌کند. در زندگیتان روی خوبی‌ها تمرکز کنید. فرقی ندارد که شرایطتان در چه اندازه بد باشد، همیشه چیزهایی مثبتی برای توجه کردن پیدا می‌شود.

یک برنامه ورزشی را شروع کنید.

ورزش کردن یک راه عالی دیگر برای کاهش سطح استرس است. قبل از شروع هر برنامه ورزشی‌ای، با متخصص خود مشورت کنید. روانشناس معروف جیمز بلومنتال ثابت کرد که بیمارانی که ورزش می‌کردند بهتر از کسانی که دارو مصرف می‌کردند یا هر دو روش را استفاده می‌کردند، علائم بهبودی را نشان دادند. نیازی نیست که شما ورزش‌های با شدت بالا انجام دهید. فقط درحدی انجام دهید که کمی عرق کنید و ذهنتان از مشکلاتتان دور شود. نکته مهم این است که آن را بعنوان یک عادت انجام دهید. در این صورت اثرات پایدار آن را در سلامت جسم و احساس خود خواهید دید.

همچنین بخوانید  8 نکته سلامت روان زنان که باید بدانید!

شب ها به اندازه کافی بخوابید.

شاید متعجب شوید اگر بدانید که کمبود خواب باکیفیت در شب یک فاکتور مهم است که منتج به افسردگی می‌شود. اگر در خوابیدن مشکل دارید، می‌توانید با استفاده از روش‌هایی که کارشناسان پیشنهاد داده‌اند، کیفیت خواب خود را بیشتر کنید. مثلا زمان خواب و بیداری منظم و مستمر داشته باشید. یا اینکه محیط اتاق خوابتان را مناسب خوابیدن کنید.

ضد افسردگی های طبیعی

بسیاری از مردم بدنبال نسخه هستند تا با آن داروهای ضدافسردگی بخرند. اما توصیه ما این است که بجای مصرف دارو، از ضدافسردگی‌های طبیعی استفاده کنید. چند نمونه از این جایگزین‌ها عبارتند از: امگا3، عصاره زعفران، قرص‌های 5-هیدروکسی تریپتوفان و … . آگاه باشید که این جایگزین‌های طبیعی نمی‌توانند جای داروها و درمان‌های تخصصی را بگیرند.

همچنین بخوانید  تفاوت استرس و اضطراب در چیست؟ و راه های مقابله با هر یک از آن‌ها

افسردگی را بطور طبیعی درمان کنید.

اینها تنها موارد کمی بودند که به کمک آن‌ها می توانید حداقل از شدت افسردگی کم کنید. نیازی نیست که حتما متوسل به قرص و دارو شوید تا احساس سلامت روان بکنید. تلاش برای ارتقاء سطح فکریتان حرکتی مثبت در جهت بهبود بیماریتان است. همچنین فراموش نکنید که ورزش منظم را حتما در برنامه روزانه خود بگنجانید. اگر هم ترجیح می دهید که با دارو درمان شوید، سعی کنید از قرص‌ها و مکمل‌های طبیعی استفاده کنید. با این اقدامات، مطمئن باشید که بزودی ناظر بهبودی در وضع سلامت روان خود خواهید بود.

خاطره سرایی

خاطره سرایی

خاطره سرایی هستم. متولد 1372 و کارشناس بیوتکنولوژی از دانشگاه سراسری کاشان. در زمینه ترجمه و سئو فعالیت دارم و از انجام آن‌ها لذت می‌برم. ورزش، خوشنویسی و نوشتن از علاقه‌مندی‌های شخصی من هستند. امیدوارم از خواندن مقالات من لذت ببرید و آن‌ها را به اشتراک بگذارید.

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

1 Comment

  1. کامران مددزاده
    0
    0

    امیدوارم در سن جوانی به افسردگی دچار نشوید

    Reply

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط