Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ تکنولوژی @ اصناف و صنایع @ انواع اتصال دهنده های پیچ و مهره

انواع اتصال دهنده های پیچ و مهره

by | 24 آذر 1400 | اصناف و صنایع | 1 comment

بست‌ها (پیچ و مهره و واشر) به اشکال مختلف وجود دارند. برای اینکه این کار را برای شما آسان کنیم، داده‌های زیر را به عنوان راهنمایی برای فهمیدن اینکه نام هر بست چیست گردآوری کرده‌ایم. از شما دعوت می‌کنیم تا برای آشنایی با انواع مختلف مهره‌ها، پیچ‌ها و پیچ‌ها مطالب زیر را مطالعه کنید!

*نکته: پیچ‌ها بست‌هایی هستند که برای نصب آنها نیاز به مهره یا سوراخ از پیش کوبیده شده دارند. پیچ‌ها از رزوه های خود برای تامین قدرت نگهداری خود استفاده می‌کنند. اصطلاحات در صنعت معمولاً مخلوط هستند، بنابراین گاهی اوقات چیزی را می‌بینید که به آن پیچ یا پیچ می‌گویند که در واقع برعکس است. مثال: پیچ‌های عقب‌نشینی و پیچ‌های عقب‌نشینی یکسان هستند. ما آنها را بر اساس تعریف واقعی آنها تجزیه کرده‌ایم.

انواع پیچ

پیچ سر شش گوش

پیچ شیر شش گوش، پیچ درپوش شش گوش، پیچ درپوش شش گوش، و پیچ فلنج دندانه دار شش گوش در این دسته قرار می گیرند. آنها یک سر شش ضلعی مشترک دارند و با یک آچار هدایت می‌شوند. هم به عنوان پیچ و هم به عنوان پیچ شناخته می‌شود.

پیچ ماشین

پیچ ماشینی یک پیچ یا پیچ با نقطه صاف است. در انواع مختلفی از درایوها و هدها موجود هستند و برای کاربردهای متنوعی مناسب هستند. اغلب به سوراخ های ضربه خورده هدایت می شود. با مهره ها و واشرها که به عنوان “پیچ اجاق گاز” یا “اجاق گاز” نیز شناخته می شوند، استفاده می شود.
اکنون بخرید – پیچ ماشین

پیچ و مهره های شانه ای

پیچ‌های شانه‌ای (همچنین به عنوان پیچ‌های شانه‌ای یا پیچ‌های استریپر نیز شناخته می‌شوند) پیچ‌های ماشینی هستند که یک شانه بین رزوه پیچ و سر قطعه قرار دارند. پس از نصب، بخش بدون رزوه از سطح محل اجرا خارج می‌شود و به پیچ‌ها اجازه می‌دهد تا به عنوان رول‌پلاک یا شفت برای قطعات متحرک عمل کنند. آنها را می توان با دست یا با درایور سوکت (آلن) نصب کرد. اکنون بخرید – پیچ ماشین

پیچ درپوش سوکت

پیچ های درپوش سوکت در سوکت دکمه، سر سوکت فلنج دکمه ای، سوکت تخت و درپوش سوکت موجود هستند. با یک آچار سوکت یا یک کلید آلن شش گوش هدایت می شود. اصطلاح پیچ درپوش سر سوکت معمولاً به نوعی از اتصال دهنده های رزوه ای اشاره دارد که قطر سر آن اسماً 1.5 برابر یا بیشتر از قطر ساقه پیچ است.

پیچ تنظیم سوکت

ست سوکت پیچ های “گراب”.
پیچ‌های ست اغلب بدون سر هستند (معروف به بلوند)، به این معنی که پیچ کاملاً رزوه شده است و سر ندارد. یک پیچ ست کور که در انگلستان به عنوان پیچ گراب شناخته می شود، تقریباً همیشه با یک درایو آچار داخلی مانند کلید آلن شش گوش هدایت می‌شود. پیچ‌های ست سوکت در سوراخ‌ها یا درج‌های رزوه دار نصب می‌شوند.

پیچ سر مربعی

پیچ‌های سر مربعی شبیه به پیچ‌های شش‌ضلعی هستند اما دارای سر چهار طرفه هستند. این مدل سر به آچار اجازه می‌دهد تا راحت‌تر روی سر پیچ بچسبد. سر همچنین در مقایسه با یک سر شش ضلعی استاندارد 6 وجهی، ناحیه چنگ زدن بزرگتری را فراهم می کند.
اکنون بخرید – پیچ و مهره های سر مربعی

همچنین بخوانید  الکتروموتور ایرانی- بهترین الکتروموتور های ایرانی

منوی انواع بست

پیچ‌های عرشه ما دارای یک نقطه از نوع 17 (نقطه شیاردار در نوک) برای کمک به برداشتن براده در حین برش رزوه هستند که امکان نصب آسان در چوب و مواد عرشه کامپوزیت را فراهم می کند. هد باگ و درایو مربعی به از بین بردن اثر stripping که گاهی در انواع دیگر درایوها تجربه می‌شود کمک می‌کند.

پیچ عقب افتادگی

پیچ هگز لگ

پیچ های تاخیری که به آنها پیچ و مهره نیز می گویند پیچ ​​های چوبی بزرگی هستند. سر هگز خارجی است و با آچار هدایت می شود. برای چسباندن چوب برای قاب بندی، ماشین آلات به کف چوبی و سایر کاربردهای سنگین استفاده می شود.

پیچ خود حفاری

پیچ‌های خود حفاری دارای یک رزوه ورق فلزی با نقطه برش خودکار (TEK) برای سوراخ کردن فلزات 20 تا 14 هستند. هرچه عدد TEK بیشتر باشد، نقطه مته برای سوراخ کردن فلزات سنگین‌تر بزرگ‌تر است.
اکنون بخرید – پیچ های خود حفاری

پیچ های ورق فلزی

پیچ های ورق فلزی (SMS) دارای رزوه های برش تیز هستند که به ورق فلز، پلاستیک یا چوب بریده می‌شوند. آنها دارای یک ساقه کاملاً رزوه‌دار هستند و گاهی اوقات دارای یک نقطه بریدگی در نوک هستند تا به برداشتن براده‌ها در حین برش نخ کمک کند.

مهره قلعه

مهره قلوه‌ای که با سنجاق چوبی برای جلوگیری از شل شدن استفاده می شود، مهره قلعه ای یا مهره شکاف دار نیز نامیده می‌شود، یک مهره بدون شکاف بریده شده در قسمت بالایی آن است. در کاربردهای کم گشتاور مانند نگه داشتن بلبرینگ چرخ در جای خود استفاده می‌شود.

مهره لبه دار

آجیل دندانه دار فلنجی

مهره فلنج مهره‌ای است که دارای یک فلنج پهن در یک انتها است که به عنوان یک واشر یکپارچه عمل می‌کند که حرکت نمی‌کند یا نمی‌چرخد. فلنج دندانه دار فشار مهره را روی قسمتی که محکم می‌شود توزیع می‌کند و برای جلوگیری از شل شدن یک عمل قفل ایجاد می کند.

مهره تمام شده

آجیل فینیش شش گوش
مهره های پایان شش گوش برای اتصال به پیچ درپوش شش گوش، پیچ درپوش سوکت یا پیچ استفاده می‌شود. رایج‌ترین مهره‌ها، مهره‌های پایان شش‌گانه، شش‌شکل با رزوه‌های داخلی هستند و با آچار هدایت می‌شوند.

مغز مربا

آجیل مربا هگز
مهره مربا اغلب زمانی استفاده می‌شود که مهره باید در جای خود قفل شود بدون اینکه به جسم دیگری چسبیده شود. مهره‌های مربای شش گوش دارای رزوه های داخلی هستند، اما نازک‌تر از مهره‌های شش گوش هستند.

مهره شش گوش سنگین

بزرگتر، سنگین‌تر و ضخیم‌تر از مهره شش گوش استاندارد. مهره‌های شش ضلعی سنگین به شکل شش گوش، رزوه داخلی هستند و با آچار هدایت می‌شوند. اغلب با پیچ های شش گوش و پیچ و مهره های کالسکه استفاده می شود.

مهره پیچ ماشین

آجیل ماشین هگز
مهره ماشین به شکل شش گوش با رزوه های داخلی است. کوچکتر از مهره‌های شش گوش یا مهره پایان شش گوش، آنها با پیچ های ماشینی زیر قطر 1/4 اینچ استفاده می شوند.

مهره ماشین

آجیل ماشین سحر و جادو الگوی کوچک
مهره ماشین به شکل شش گوش با رزوه های داخلی است. کوچکتر از مهره های شش گوش یا مهره پایان شش گوش، آنها با پیچ های ماشینی زیر قطر 1/4 اینچ استفاده می شوند.
اکنون بخرید – مهره های پیچ ماشینی با الگوی کوچک

مهره قفل نایلونی

مهره های قفلی درج نایلونی
مهره قفل درج نایلونی شش شکل است که در داخل با یک درج نایلونی رزوه می شود. مواد نایلونی از شل شدن در اثر ارتعاش و رزوه های متقاطع جلوگیری می کند تا مهره از عقب نشینی بست جلوگیری کند.

همچنین بخوانید  تکنولوژی تلویزیون ها در سال 2022

مهره غذاخوری

مهره های قفل گشتاور غالب (Stover)
مهره‌های قفل گشتاور غالب که معمولاً به عنوان مهره‌ها شناخته می‌شوند، دارای گوشه‌های پخ و بالای مخروطی هستند. اعوجاج در رزوه های بالایی در برابر شل شدن در اثر لرزش مقاومت می‌کند. مهره‌های یک طرفه نیز نامیده می شوند، آنها را فقط می‌توان یک طرفه نصب کرد و اغلب در کاربردهای دمای بالا استفاده می شود زیرا همه آنها فلزی و بدون درج نایلون هستند.

آجیل شش گوش شکاف دار

مهره‌های شش گوش شکاف دار مهره‌هایی با قسمت های برش خورده هستند که برای استفاده با پینگ برای ایجاد مکانیزم قفل طراحی شده‌اند. این آجیل‌ها شبیه مهره های قلعه هستند اما مشخصات پایین‌تری دارند که گاهی آنها را گزینه بهتری می‌کند.

مهره مربع

مهره‌ای چهار طرفه که ممکن است روی آن صاف یا اریب باشد. مهره های مربعی سطح تماس بیشتری را ایجاد می کنند که مقاومت بیشتری در برابر شل شدن ایجاد می کند. معمولاً با پیچ های سر مربعی جفت می شود.

مهره شش گوش سنگین ساختاری

مهره‌های شش گوش ساختاری با مهره های پایانی قابل مقایسه هستند اما به گونه ای ساخته شده‌اند که ضخیم‌تر و بسیار قوی‌تر باشند. آنها معمولاً در اتصالات سازه ای فولاد به فولاد استفاده می شوند.

مهره سه راهی

آجیل تی
مهره تی یا مهره سه راهی برای چسباندن تخته چوب، ذرات یا کامپوزیت استفاده می‌شود که سطحی هموار می‌گذارد. یک بدنه نازک بلند با یک فلنج در یک انتها شبیه T از نظر مشخصات است. مهره های تی اغلب دارای 3 یا 4 شاخک هستند که در سطح فرو می روند و باعث حفظ بهتر می شوند.

شکستن دور آجیل

شکستن یا برش آجیل
مهره‌های برشی مهره‌های مخروطی با نقطه گیرش شش ضلعی هستند. آنها با یک نقص عمدی طراحی شده اند تا پس از رسیدن به حداکثر گشتاور، سر شش ضلعی را جدا کنند. پشت سر گذاشتن مهره مخروطی محافظی که به راحتی جدا نمی شود.

مهره های امنیتی سه شیار

آجیل سه شیار
مهره های امنیتی سه شیار دارای قطر مخروطی هستند که گرفتن آنها با دستگاه های گیره مانند آچارهای قابل تنظیم یا انبردست را دشوار می‌کند. این مهره‌ها برای نصب به یک دستگاه گیره غیر متعارف خاص نیاز دارند تا نسبت به مهره‌های معمولی ایمن‌تر شوند.

مهره بال

آجیل بال
بال مهره ها مهره های رزوه ای هستند که بال هایی در هر طرف بدنه دارند که امکان چرخش و نصب دستی را فراهم می کند. مونتاژ آسان با دست و در مواقعی استفاده می شود که مهره باید اغلب برداشته شود.

انواع واشر

واشر پرچ پشتیبان

واشر پشتیبان پرچ برای ایجاد قطر نصب بزرگتر استفاده می‌شود که باعث می‌شود پرچ بهتر نگه داشته شود و پشتیبانی بیشتری کند. واشرهای پشتیبان می‌توانند به جلوگیری از کشیده شدن پرچ کمک کنند.

واشر بلویل

واشر مخروطی Belleville
واشر مخروطی Belleville نوعی واشر است که کشش بیشتری را به مجموعه بست می‌افزاید. آنها معمولاً در پشته ها برای افزایش بار، انحراف یا هر دو به یک مجموعه بسته به پشته استفاده می‌شوند. این واشرها را می‌توان واشر قفلی در نظر گرفت زیرا کشش و جذب لرزش را به مجموعه اضافه می‌کنند.

واشرهای اسکله

داک واشر

واشرهای داک واشرهای سنگینی هستند که اغلب برای ساخت اسکله استفاده می‌شوند. همچنین در ساخت‌وسازهای سنگین که در آن به واشر ضخیم نیاز است، استفاده می‌شود، واشرهای داک مشابه واشرهای گلگیر با سوراخ‌هایی با قطر داخلی کوچک هستند.
اکنون بخرید – واشرهای اسکله

واشر گلگیر

واشرهای گلگیر واشرهای گردی هستند که دارای سوراخی با قطر داخلی کوچک هستند. واشر گلگیر برای جلوگیری از کشش و ایجاد سطح یاتاقان بیشتر در زیر بست استفاده می شود.

واشر گلگیر ضخیم

واشر گلگیر – بسیار ضخیم
واشرهای گلگیر واشرهای گردی هستند که دارای سوراخی با قطر داخلی کوچک هستند. واشرهای گلگیر بسیار ضخیم ضخیم تر از واشرهای گلگیر استاندارد هستند و برای جلوگیری از کشش و ایجاد سطح یاتاقان بیشتر در زیربست استفاده می‌شوند.

همچنین بخوانید  راهنمای قدم به قدم تبدیل سند دفترچه ای به سند تک برگی

لیوان شوی تکمیلی

واشر فنجانی
تکمیل واشر فنجان شکل یک فنجان برای رئیس پیچ و یا دکمه به جا در، ایجاد یک خیط و پیت کردن پایان با بالای سر. واشر فنجانی که برای تکمیل استفاده می شود، به شکل یک فنجان است.

واشر تخت

واشرهای تخت صفحات نازکی با قطر بیرونی گرد با سوراخ مرکزی به اندازه پیچ یا پیچ هستند. واشرهای تخت برای توزیع یکنواخت پیچ ها، پیچ ها و مهره های رزوه دار در حین سفت شدن بست استفاده می‌شوند.

واشر تخت ضخیم

واشرهای تخت – بسیار ضخیم
واشرهای تخت فوق العاده ضخیم‌تر از واشرهای تخت استاندارد. این واشرها صفحات نازک با قطر بیرونی گرد با سوراخ مرکزی به اندازه پیچ یا پیچ هستند. واشرهای تخت برای توزیع یکنواخت پیچ ها، پیچ ها و مهره‌های رزوه دار در حین سفت‌شدن بست استفاده می‌شوند.

واشر تخت نظامی

واشر تخت – استاندارد نظامی
واشرهای تخت استاندارد نظامی (MS) از نظر کیفیت شیمیایی، فیزیکی و ابعادی بازرسی گسترده‌ای را انجام می دهند. واشرهای MS باید دارای مشخصات قطر داخلی و قطر خارجی خاص باشند.
اکنون بخرید – واشر تخت استاندارد نظامی

واشر تخت سری 900

واشر تخت – سری 900
واشرهای تخت در سری 900 گرد و نازکتر از واشرهای تخت استاندارد با قطر داخلی و خارجی کمتر هستند.

پرچ غرق شده

پرچ های POP ضد غرق
Countersunk که به آن پرچ های تخت، POP نیز می‌گویند، برای اتصال دو قطعه ماده به روشی سریع و کارآمد استفاده می‌شود. کلاه پرچ تقریباً معکوس است، با یک سینک 120 درجه در واشر یکپارچه. پرچ های POP لوله‌ای شکل هستند که از کلاه و سنبه تشکیل شده است. طول سنبه هنگام نصب قطع می‌شود.

پرچ های رنگی

پرچ های رنگی پرچ های پاپ انتهای باز هستند. پرچ های رنگی کلاهی دارند که به رنگ قهوه ای پژمرده، سیاه یا سفید رنگ شده است. این رنگ‌ها یا برای پنهان کردن پرچ‌ها و ایجاد ظاهری تمام‌شده و یا برای بصری جلوه دادن آن‌ها با استفاده از رنگ مخالف مواد نصب استفاده می‌شوند.

پرچ های چند گیر

پرچ‌های چند گیره اغلب برای جایگزینی پرچ‌های معمولی استفاده می‌شود که ضخامت مواد نصب می‌تواند متفاوت باشد. پرچ به سادگی به اندازه (در محدوده خود) منبسط می‌شود و دو ماده را در کنار هم نگه می‌دارد.

پرچ های انفجاری سه تاشو

پرچ های سه تایی
پرچ های سه تایی که پرچ های انفجاری نیز نامیده می‌شوند، دارای سه برش در کلاه هستند که در صورت نصب به سه بال مجزا باعث می‌شود کلاه به سمت بیرون جمع شود. یک پرچ سه شیار استحکام و قدرت نگهداری بهتری نسبت به پرچ‌های پاپ استاندارد دارد.

انواع لنگرهای بتنی


لنگرهای گوه آکوستیک

لنگرهای گوه ای آکوستیک بنایی برای لنگر انداختن و محکم کردن سیم معلق به مصالح بنایی جامد یا توخالی استفاده می‌شود. بست در سوراخ از پیش سوراخ شده وارد می‌شود و سپس با یک چکش که گوه را گسترش می‌دهد تا لنگر را در جای خود نگه دارد، زده می‌شود.

لنگرهای دوبل انبساط

لنگرهای سپر انبساط دوگانه
لنگرهای محافظ دوبل انبساط برای نصب در مواد نرم‌تر یا مواد با کیفیت مشکوک ساخته می‌شوند. تمام طول آنها در سوراخ منبسط می‌شود تا یک نگهدارنده بسیار مطمئن ایجاد کند. این انبساط اصطکاک و نگه داشتن مواد نصب را به حداکثر می‌رساند.

لنگرهای توسعه سپر تاخیر

این لنگرها انکرهای انبساط محافظی هستند که برای نگه داشتن پیچ های تاخیری استفاده می‌شوند. با وارد شدن پیچ‌های تاخیری به سمت بیرون منبسط می شوند. این انبساط روی سطح نصب فشار می آورد و یک نگهدارنده محکم و مطمئن ایجاد می کند. آنها همچنین دارای یک رزوه داخلی بسیار دقیق هستند تا به پیچ تاخیر نصب به راحتی بچرخند.

منبع: https://diacobolt.ir

mahyaasadi
mahyaasadi
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

1 Comment

  1. صادق خوش سیرت
    0
    0

    تا حالا هیچ وقت اینقدر اطلاعات یکجا در مورد پیچ و مهره نخونده بودم. عالی بود.

    Reply

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط