Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ خانه و دکوراسیون @ 43 ایده طراحی آپارتمان کوچک| مدرن و هوشمندانه

43 ایده طراحی آپارتمان کوچک| مدرن و هوشمندانه

by | 9 مهر 1402 | خانه و دکوراسیون | 0 comments

ما این لیست کامل از 43 ایده طراحی آپارتمان کوچک را ایجاد کردیم زیرا می‌خواستیم صاحبان چنین مکان‌هایی را به استفاده از تخیل و خلاقیت خود و جستجوی راه‌حل‌های غیر متعارف تشویق و ترغیب کنیم. تجربه ما را به این باور می‌رساند که زندگی جمع و جور یک روند جهانی است که در ویژگی قوی‌تر خواهد شد. افراد بیشتری برای زندگی در کلانشهرهای بزرگ انتخاب می‌کنند تا آپارتمان‌های کوچک اجاره کنند. و در آینده این گرایش باعث افزایش جمعیت و کاهش فضای قابل سکونت می‌شود به طوری که خانه‌ها کوچکتر و کوچکتر می‌شوند.

ایجاد یک خانه کاملاً کاربردی و دلپذیر در چنین چیدمان فضای محدود یک چالش مهم است که نیاز به روشی جسورانه و شجاعانه دارد. بنابراین در اینجا می‌توانید با ما اوج بگیرید تا ببینید طراحان حرفه‌ای و معماران مشهور چگونه با این کار دشوار مقابله می‌کنند. هنگام طراحی آپارتمان کوچک خود می‌توانید از ایده‌ها و رویکردهای غیر متعارف آنها استفاده کنید – راهی عالی برای کشف اینکه چگونه می‌توانید از هر اینچ فضا بهترین استفاده را ببرید تا در نهایت خانه‌ای کوچک، مدرن و هوشمندانه داشته باشید.

فهرست

1. ایجاد واحد مخصوص خواب و استفاده از حجم آن برای محفظه های ذخیره سازی

ایجاد واحد مخصوص خواب و استفاده از حجم

یکی از اولین چیزهایی که هنگام مواجهه با فضای زندگی محدود به ذهن می‌رسد این است که همه وسایلم را کجا بگذارم؟ در اینجا ما یک راه حل مبتکرانه باشکوه توسط استودیو Batiik یک تخت مرتفع داریم که فضای لازم را در زیر پله‌ها برای ایجاد کابینت و فراهم کردن فضای ذخیره سازی می‌دهد. پانل‌های کشویی که حریم خصوصی را به فضای تخت ارائه می‌کنند و کمد تمام قد در کناره، تصویر این طراحی مدرن و هوشمند را کامل می‌کند. با تصمیم گیری در رنگ‌های تیره مرسوم، واحد ظریف و کاربردی می‌تواند یک گزینه “باید” برای هر ساکن در فضای کوچک باشد.

2. تمایز رنگ – سطح دوم را با تناژ متفاوت رنگ آمیزی کنید

تمایز رنگ - سطح دوم را با تناژ متفاوت رنگ آمیزی کنید

رنگ آمیزی این نیم طبقه با مدل‌های دیواری شیک و مشخص که به صورت بصری فضا را از هم جدا می‌کند این احساس را ایجاد می‌کند که منطقه تخت یک دنیای کاملاً مجزا است. ترکیب این طراحی آپارتمان کوچک در لهستان بر روی یک مفهوم فضایی دوگانه قرار گرفته است: دیوارهای سبز و عمیق که نیمی از سقف فضا را برجسته می‌کند و اتاق خواب را با انتخاب گیاهان سرسبزش از بقیه طراحی داخلی با وینتج خود جدا می‌کند. این یک رویکرد منحصر به فرد و هنری است.

3. تخت را بالا بیاورید و زیر آن فضای بیشتری به خود بدهید

تخت را بالا بیاورید و زیر آن فضای بیشتری به خود بدهید

این پروژه نور با همکاری پیتر سوئن، در قلب سانفرانسیسکو قرار دارد و راه حلی جوان، پویا و معاصر برای مشکلات فضایی ارائه می‌دهد. واحد ساخت سفارشی شامل سکوی تخت مرتفع با خطوط ساده و ویژگی‌های نورانی، فضای کاری بسیار دنج زیر آن، تکمیل شده با تخته سفید عظیم، میز جادار، و ایستگاه کامپیوتری ایستاده و البته، محفظه‌های مخفی هوشمندانه واحدهای ذخیره سازی است و تخت اضافی مهمان.

4. از دیوارهای شیشه ای تاشو برای دستیابی به جداسازی فضاهای پویا و انعطاف پذیر استفاده کنید

استفاده از دیوار شیشه ای

این ترکیب فضایی دراماتیک در پروژه بازسازی و طراحی آپارتمان کوچک قدیمی توسط تاتیانا بوبیلوا از طریق تضادهای پویا در پالت مواد، ترکیب بافت و رنگ به دست آمده است. ظرافت مطبوع و اشاره مدرن پویا از ترکیب فلز سیاه، درهای شیشه‌ای شفاف، انعطاف پذیری را در طراحی آپارتمان کوچک ایجاد می‌کند. تناوب سطوح سبز صاف، کف سیمانی، جزئیات فلزی مشکی و مبلمان شیک با حضور گرمتر آجرهای قرمز رنگ و منسوجات نرم راه حلی جذاب و غنی برای یک فضای محدود است.

5. پلکان کشویی – عناصر متحرک که در صورت لزوم می توان آنها را پنهان یا ترکیب کرد

استفاده از پلکان کشویی

به طور متوسط ​​از محل خواب فقط یک یا دو بار در روز استفاده می‌شود، بنابراین راه حل کاملاً هوشمندانه‌ای است که راه پله‌ای که به سمت طاقچه تخت منتهی می‌شود متحرک باشد و در صورت لزوم فضا را برای استفاده روزانه آزاد کند. یکی از اتاق‌های زیر شیروانی آن اتاقی به مساحت 269 فوت مربع با طراحی انعطاف‌پذیر است که با استفاده از چوب جذاب و گرم ساخته شده است. ترکیب کلاسیک سطوح و پایه سفید صاف، با قاب سیاه و چوبی، همیشه تازه است.

6. اتاق خواب خود را در یک مکعب متحرک قرار دهید

اتاق خواب خود را در یک مکعب متحرک قرار دهید

حل مشکلات مربوط به حریم خصوصی، فضا و حاشیه ایستا. این پروژه جعبه تخت رنگارنگ راه حلی متحرک، دنج و سرگرم کننده برای آپارتمان‌های کوچک با طراحی معاصر ارائه می‌دهد و همانطور که طراحان می‌پرسند؛ چرا به جای خرید یک کاناپه خواب و احساس مهمان در خانه خود، یک خلوت خصوصی در یک فضای مشخص ایجاد نکنید؟ این واقعیت که مکعب تخت روی چاه قرار دارد به این معنی است که می‌توان آن را با توجه به روحیه یا موقعیت اجتماعی شما جابه جا کرد.

7. صرفه جویی در فضا با یک اتاق خواب معلق

اتاق خواب معلق

این ترکیب پویا برای خانه‌های کوچک مدرن در لندن واقع شده است و از یک تخت معلق در بالای منطقه کاری فعال (با قطعات مبلمان مد روز) ارائه می‌دهد. یک راه حل به یاد ماندنی برای گزینه‌های فضای محدود. علاوه بر این روی یک میز ناهارخوری بزرگ، برای جمع کردن همه دوستانتان و منسوجات تزئینی راه پله‌های هنری شهری که از طریق سکوی اتاق خواب به یک نورگیر رمانتیک به سمت پشت بام منتهی می‌شود، فضایی منحصر به فرد به آپارتمان کوچک می‌دهد.

همچنین بخوانید  همه چیز در مورد دکوراسیون پذیرایی

8. از استفاده از رنگ های تیره نترسید

استفاده از رنگ های تیره

برای برخی ممکن است بحث برانگیز باشد، اما در این مورد به یک واقعیت تبدیل می‌شود. استفاده از رنگ‌های خاکستری تیره و مشکی فضای کوچک را کوچک‌تر نشان نمی‌دهد، بلکه کاملا برعکس، حسی پویا و شکوهمند به آن می‌دهد. طراح این استودیو 258 فوت مربعی از سطوح انعکاسی، رنگ‌های تیره جسورانه و مدل‌های فلزی درخشان برای ایجاد تاثیر بصری چشمگیر و فضایی پیچیده استفاده کرده است.

9. از فضای پشت مبل استفاده کنید

از فضای پشت مبل استفاده کنید

طراحی جدید و هنرمندانه این آپارتمان کوچک، فضای زندگی راحت را برای بیش از یک نفر تضمین می‌کند. با تابش نور و مناطق نشستن متعدد و طاقچه‌های آرام، طراحی فضای منحصر به فرد فرصت‌های زیادی برای آرامش و فضای آرام ارائه می‌دهد. ساختار مجسمه‌ای چوبی سبک، ذهنی سبک، پویا و جوان را برای یک آپارتمان کوچک شهری ارائه می‌دهد. استفاده غیرمعمول از فضا با هدف افزایش فرصت‌های ذخیره‌سازی برای بررسی ارتفاع دیاپازون در پشت مبل، در ترکیب‌های دیگر، به عنوان مثال، با عرشه یا تخت نیز قابل استفاده است.

10. دیوار متحرک در ترکیب با تخت دیواری تاشو

دیوار متحرک در ترکیب با تخت دیواری تاشو

این راه حل پویا و با تکنولوژی بالا می تواند فضای زیادی را برای خانه‌های شهری مدرن آزاد کند. فضای جمع و جور 390 فوت مربعی این آپارتمان می‌تواند میزبان تمام مناطق ابتدایی یک خانه باشد – خواب، آشپزخانه، اتاق نشیمن، حمام، منطقه غذاخوری و غیره، به لطف آخرین تکامل تحقیقات MKCA در مورد مسکن خرد. دیوار متحرک موتوردار (که ارزش توجه را دارد میزبان یک تلویزیون چرخشی 180 درجه است که می‌توان از روی تخت یا مبل استفاده کرد) گنجه مخفی، کشوهای کمد و انبار لباس را میزبانی می‌کند و وقتی کاملاً کشیده شود، فضایی را برای یک تخت خواب تاشو سایز ملکه ایجاد می‌کند: هوشمند. ، مرتب و از نظر تکنولوژی پیشرفته؛ این یک راه حل هیجان انگیز است.

11. پنهان کردن تا حدی تخت در بسته

پنهان کردن تا حدی تخت در بسته

طراحان استودیو WOK با انجام چالش بازسازی و طراحی آپارتمان کوچک میلانی و دادن فضایی جوان‌زا و کاربردی به آن فضایی جوان‌پسند و کاربردی می‌دهند که 28 مترمربع آن را به یک خانه مدرن و راحت تبدیل می‌کند، طراحان استودیو WOK به دنبال الهام گرفتن از حضور روشن چوب سبک بودند. . سازه‌هایی که میزبان کمدهای بسته و کمد هستند نه تنها با سطوح سبک و مد روز خود جلوه‌ای از طراحی تازه و صاف می‌دهند، بلکه راه حل‌های هوشمندانه و کاربردی برای مسئله فضا ارائه می‌دهند. تا حدی چرخاندن تخت دو نفره در دهانه‌ای در قسمت عاشقانه کمد، فضایی را برای فعالیت‌های روزانه باز می‌کند و همچنین مبل راحتی را برای آنها ایجاد می‌کند.

12. مینیمالیسم جا می گیرد

مینیمالیسم

طراحان این پروژه معاصر، یک خانه شیک واقع در حومه شرقی سیدنی، استرالیا، الهام خود را در مینیمالیسم مدرن جستجو کرده بودند. این آپارتمان با استفاده از رنگ‌های قرمز، زرد و مشکی می‌خواهد. دقیقاً مانند موش کوچک که به اندازه‌ی بزرگ‌تر از اندازه‌اش ضربه بزند. با قرار دادن سرسرا ورودی، انبار، تجهیزات، مناطق شستشو و خواب در پشت تمام ارتفاع، درهای کشویی دیوار به دیوار، طراح بقیه محل‌ها را آزاد کرد و به لطف بتن صاف، جلوه‌ای خالی، مینیمالیستی و جادار با حضور کمی صنعتی به آنها داد.

13. بالا بردن آشپزخانه و پنهان کردن تخت زیر آن

بالا بردن آشپزخانه و پنهان کردن تخت زیر آن

طراحی پویا این مینی آپارتمان پاریسی سطوح مختلف عملکردی و ترکیبات چندگانه مواد و رنگ‌ها را پنهان می‌کند. در اینجا، دوباره، تخت دو نفره زمانی که تا حدی در زیر طبقه مرتفع آشپزخانه پنهان شود، به یک مبل کاربردی تبدیل می‌شود. در مورد این طرح، تخت را می‌توان به طور کامل زیر سکو پنهان کرد و کف را برای فعالیت‌های دیگر آزاد کرد. بالا بردن پلتفرم منطقه آشپزخانه و اضافه کردن چندین قفسه به شکل جذاب، فضایی منحصر به فرد به طراحی می‌دهد، اما همچنین به یک رویکرد صرفه جویی در فضا تبدیل می‌شود.

14. اتاق خواب را به یک عنصر مجسمه سازی تبدیل کنید

اتاق خواب را به یک عنصر مجسمه سازی تبدیل کنید

این طراحی معاصر از معماران فرانسوی Emmanuel Combarel و Dominique Marrec یک تجربه زیبایی شناختی کاملاً جدید از فضای اتاق خواب ارائه می‌دهد که راه حل‌های غیر معمول را برای فضاهای کوچک معرفی می‌کند. طراحان با ایجاد و تک جعبه معلق که به عنصری مجسمه‌سازی در چیدمان محوطه تبدیل می‌شود، سکوی تخت را در مرکز آپارتمان میزبانی کردند و در عین حال فضای طبقه اصلی را دست نخورده و برای سایر فعالیت‌ها آزاد گذاشتند. با تعریف مجدد شیئی سازی اتاق خواب به عنوان کهن الگوی حریم خصوصی و صمیمیت، این سازه معماری مبتکرانه با تغییر وضعیت نمادین خود به موضوع کنجکاوی تبدیل می‌شود، آن را در مرکز به عنوان یک عنصر مجسمه‌ای معلق و قطعه هنری قرار می‌دهد.

15. از فضای جلوی درب ورودی استفاده کنید

از فضای جلوی درب ورودی استفاده کنید

این طراحی ساده و در عین حال جذاب برای یک آپارتمان کوچک از مجموعه‌ای از قطعات نازک کاری با خطوط شفاف و با تکنولوژی پایین تشکیل شده است که مناطقی را در فضای اصلی تشکیل می‌دهند. معمار مستقر در سیدنی، نیکلاس گورنی، انگشت خود را روی این مشکل گذاشته بود: در اکثریت قریب به اتفاق روز، فرد از فضای جلوی درب ورودی استفاده نمی‌کند، پس چرا به چیزی دیگر تبدیل نمی‌شود. با استفاده از پیش‌پیکربندی نازک کاری مبلمان، به این فضای خالی عملکرد موقت دیگری بدهید. شیک، روشن و فقط کمی سرگرم کننده.

16. ایجاد توهم حجم با استفاده از سطوح آینه ای

استفاده از سطوح آینه ای

این پروژه خارق العاده و تقریباً سورئال گری چانگ واقع در هنگ کنگ، تبدیل باورنکردنی فضایی به مساحت 344 فوت مربع را به بیش از 24 پروژه اتاق مختلف با استفاده از دیوارهای متحرک، پله ها و مبلمان به ما ارائه می‌دهد. سطوح آینه‌ای قسمت‌های کف و سقف، عمق بصری محل را می‌دهد و توهم فضای بسیار بزرگتری را ایجاد می‌کند. استفاده از آینه‌ها و روشن‌کننده‌های زرد طیف نور را در یک بعد دیگر نقص می‌کند و حس دنیای سورئالیستی و مسحورکننده را ایجاد می‌کند.

17. میز ناهارخوری می تواند در میان بقیه وسایل آشپزخانه جا بیفتد و پنهان شود

میز ناهارخوری می تواند در میان بقیه وسایل آشپزخانه جا بیفتد و پنهان شود

با الهام از روش ژاپنی سازمانی به نام 5S، معمار استرالیایی نیکلاس گورنی پروژه معاصری از نازک کاری سفارشی، پارتیشن‌های کشویی و مبلمان متحرک را ایجاد کرد تا از فضای محدود این آپارتمان 24 متر مربعی حداکثر استفاده را ببرد. مهارت هیجان‌انگیز به راه‌حل طراح برای زیبایی میز ناهارخوری تبدیل می‌شود. ظریف و سبک که روی چرخ‌های غلتکی قرار می‌گیرد، مبلمان می‌تواند کاملاً در بالای و اطراف واحد قرار بگیرد. به این ترتیب، راه حل منحصر به فرد و شیک نه تنها می‌تواند فضای کف قابل توجه  اضافی را آزاد کند، بلکه می‌تواند جلوه بصری زیر را برای چیدمان مبلمان آشپزخانه به نمایش بگذارد.

18. تخت مورفی را در دیوار جداکننده قرار دهید تا یک تخت اضافی و مهمان داشته باشید

تخت مورفی را در دیوار جداکننده قرار دهید تا یک تخت اضافی و مهمان داشته باشید

گراهام هیل و شرکت او LifeEdited در ایجاد راه حل‌های هوشمند و ظریف برای آپارتمان‌های کوچک بسیار تخصص دارند. در اینجا ما یک محیط روان با قطعات همه کاره مانند یک مبل مدولار و یک میز قهوه داریم که نه تنها عملکردها و موقعیت‌های متعددی دارند، بلکه شیک نیز هستند. تخت اضافی مورفی در دیوار ذخیره سازی پنهان شده است و گزینه‌هایی برای تخت مهمان ارائه می‌دهد.

19. اشیاء را آویزان کنید – سقف فضای بسیار خوبی برای وسایل است

اشیاء را آویزان کنید

جدیدترین کار استودیو Me2architects این آپارتمان کوچک جذاب در یک منطقه صنعتی سابق است که میراث خود را تحت خوانش اصلی و شیک طراحی معاصر حفظ می‌کند. درهم آمیختن رنگ‌های تیره، دیوارهای آجری و سازه‌های فلزی، طراحان یک انبار مفهومی برای یک سبک زندگی فعال ایجاد کردند. گلدان‌های سبز رنگ که از سقف آویزان شده‌اند توسط یک قاب فلزی مشکی قاب شده‌اند. همراه با طرح نورپردازی معاصر، مهارت این طراح یک شی طراحی یکپارچه را تشکیل می‌دهد که فضای بالای میز ناهارخوری را زینت می‌دهد، فضا را صرفه جویی می‌کند و شخصیت بیشتری به ترکیب دکور می‌بخشد.

همچنین بخوانید  11 راه برای استفاده از بتن در دکور خانه!

20. به سطح دوم ارزش تزئینی داد و آن را به مدل جذاب داخلی تبدیل کرد

به سطح دوم ارزش تزئینی داد و آن را به مدل جذاب داخلی تبدیل کرد

در تضاد آبی عمیق دیوارها با حضور نور روکش چوبی و الگوهای تزئینی، طراحان NCDA تأثیر بصری بالایی را با نیم طبقه این خانه درختی کوچک واقع در هنگ کنگ ایجاد کردند. فضای خواب پوشیده از درخت کاج یک سطح اتاق خواب دنج را ارائه می‌دهد که در بالای منطقه مرکزی معلق است. دیوار جلویی آن به عنوان یک دکوراسیون چوبی با نقش و نگار هندسی و روشنایی مدرن طراحی شده است. این راه حل منحصر به فرد و دید هنری پشت ساختار اضافی به جای افزودن سنگین به عنصر تزئینی به یاد ماندنی ترکیب طراحی تبدیل می‌شود.

21. اگر فضایی برای مبل ندارید – به قسمت هیجان انگیز مبلمان روکش مناسب بدهید

اگر فضایی برای مبل ندارید - به قسمت هیجان انگیز مبلمان روکش مناسب بدهید

این خانه کوچک تنها 13 متر مربع مساحت دارد اما به لطف طراحان Studiomama یک تجربه خانه در مقیاس کامل را ارائه می‌دهد. دکور دنج و شیک آن شامل چند راه حل معماری بسیار هوشمندانه برای گسترش حس فضا است. طرح رنگ‌های روشن، مبلمان متحرک متحد می‌شود و چند کاره بودن هدف تنها برخی از آنها هستند. از آنجایی که در این خانه کوچک فضایی برای یک مبل واقعی وجود نداشت، طراحان به طرز ماهرانه‌ای بخش داخلی کابینت‌ها را با روکش‌های نرم پوشانده‌اند و voilà – یک طاقچه مطالعه دنج. و حتی کشوهای پایینی آن متحرک است و به یک چهارپایه راحت تبدیل می‌شود. این محلول مینی مبل، با روکش‌های رنگارنگ روی دیوارها، بالش‌ها و پشتی با بقیه طرح‌های سرین برای خانه‌های کوچک بسیار هماهنگ است.

22. جعبه ترکیبی: تمام مبلمان در یک واحد

جعبه ترکیبی: تمام مبلمان در یک واحد

همانطور که اتفاق می‌افتد برخی از هوشمندانه‌ترین راه حل‌ها از تجربه یا نیاز شخصی برانگیخته می‌شوند. این طراحی شیک و مبتکرانه از جعبه کم‌فضا توسط طراح سوئیسی Till Könneker ایجاد شده است تا ابتدا راه‌حل‌های ذخیره‌سازی فشرده را برای آپارتمان یک تخته خود ارائه دهد. اکنون یک راه حل مرتب و شیک ارائه می‌دهد که میزبان یک پلتفرم با یک تخت کوئین سایز، یک فضای داخلی برای ذخیره سازی یا یک فضای کاری در زیر است و می‌تواند فضای زیادی را ذخیره کند و راه حل‌های طراحی معاصر را برای بسیاری از آپارتمان‌های کوچک با چالش فضایی ارائه دهد.

23. برای روشنایی بهتر محل از پارتیشن های شیشه ای استفاده کنید

پارتیشن های شیشه ای

مانند یک اوریگامی، این فضای اتاق زیر شیروانی کوچک، اشکال و خطوط خاص خود را در یک فضای داخلی روشن و از نظر سبکی خالص باز می‌کند. راه حل جالب و مبتکرانه سطح دوم ساختار ظریف و غیرمعمول خود را به نوری که در محل فیلتر می شود ارائه می‌دهد، پارتیشن شیشه‌ای سکوی تخت، فضا را ایمن می‌کند و در عین حال برای گردش نور شفاف باقی می‌ماند.

24. درهای شیشه ای کشویی

درهای شیشه ای کشویی

طراحان INDOT با ایجاد این دکور آپارتمان استودیو مدرن، ویژگی مینیمالیستی طراحی سبک آسیایی را به آن بخشیدند. مواد طبیعی مانند چوب و فلز بر ترکیب مواد غالب هستند و شخصیت‌های اصلی در پالت رنگ، بافت‌های چوبی گرم کف و مبلمان و قاب‌های سیاه رنگ شده است. سه درب کشویی شیشه‌ای گوشه خواب را از بقیه محل جدا می‌کند و پویایی بصری و ظرافت هوایی خاصی به ترکیب می‌بخشد.

25. یک دیوار از قفسه ها ایجاد کنید

یک دیوار از قفسه ها ایجاد کنید

این Loft Space زیبا در Camden، لندن توسط Craft Design ایجاد شده است و هدف آن تضمین یک محیط سفارشی و نوآورانه، انعطاف پذیر با الزامات زندگی مدرن است. جزئیات پویا فضا را جادو می‌کند، یک مکعب ساختاری که اتاق خواب نیم طبقه را حفظ می‌کند، آشپزخانه و منطقه غذاخوری را از طاقچه اتاق نشیمن دنج جدا می‌کند. در اینجا پله‌ای که به سطح نیم طبقه منتهی می‌شود در این تکه مبلمان ادغام شده است.

26. جزیره مبلمان در وسط فضای نشیمن

جزیره مبلمان در وسط فضای نشیمن

واحد مبلمان بزرگ شامل مناطق خواب، غذا خوردن و کار است که به شیوه‌ای معاصر و پویا توسعه یافته است. رنگ‌های تیره، مواد مدرن، توسعه فضایی که شامل یک تخت دو نفره در بالا، راه پله با عملکرد محفظه‌های ذخیره‌سازی، کمد دیواری و بسیاری ویژگی‌های انعطاف‌پذیر دیگر است که به جستجوی سبک زندگی مدرن برای بهینه‌سازی هر اینچ از فضای موجود پاسخ می‌دهد.

27. قفسه کتاب را تا حد امکان بالا ببرید

قفسه کتاب را تا حد امکان بالا ببرید

این پروژه طراحی سبک و شفاف متعلق به استودیوی تایوانی A Little Design است و یک میکروآپارتمان 22 متری را برای پاسخگویی به نیازهای ساکنان آن بهینه می‌کند. سطح نیم طبقه آپارتمان در مقیاس کامل مورد استفاده قرار گرفته است: یک راه پله به سکوی تخت منتهی می‌شود، قفسه‌های کتاب و محفظه‌های ذخیره سازی دیوارها را تزئین می‌کنند، و حتی یک میز کار میکرو که می‌تواند توسط فردی که به صورت ضربدری روی زمین نشسته است استفاده کند.

28. میز را در زمانی که استفاده نمی کنید پنهان کنید

میز را در زمانی که استفاده نمی کنید پنهان کنید

این طراحی کاربردی معاصر از یک سیستم مبلمان مدولار جمع و جور برای آپارتمان‌های کوچک توسط آزمایشگاه رسانه MIT با مشارکت طراح Yves Béhar طراحی شده است. این واحد مبلمانی را به ما ارائه کرد که یک تخت و کمد در یک طرف و یک دفتر کار خانگی و یک سوئیت سرگرمی در طرف دیگر دارد تا بتواند با لمس یک دکمه فضا را به اتاق خواب یا اتاق نشیمن تبدیل کند.

29. آشپزخانه را به حداقل مطلق خود کوچک کنید

آشپزخانه را به حداقل مطلق خود کوچک کنید

طراح لهستانی Szymon Hanczar با الهام از فضای مینیمالیستی شهری، این میکروآپارتمان سبک را تنها در 13 متر مربع طراحی کرد. با استفاده از چوب روشن، سطوح سفید و پارتیشن‌های شیشه‌ای، ترکیب فضا درخشان است و بزرگ به نظر می‌رسد. اگر کسی ساعت‌های زیادی را صرف آشپزی در آشپزخانه نمی‌کند، نیازی به آشپزی بزرگ ندارد. بنابراین استفاده از فضا می‌تواند برای اهداف دیگر دقیق‌تر باشد. این رویکرد طراح لهستانی است: حداقل فضا برای استفاده از آشپزخانه و توزیع کاربردی طراحی ظریف.

30. شما می توانید بیش از دو سطح در ارتفاع استفاده کنید

دو سطح در ارتفاع

اگر فضا اجازه می‌دهد، طراحی اتاق‌های نشیمن می‌تواند بیش از طراحی سنتی برای آپارتمان های کوچک، دو سطح  باشد. مانند طراحی مبتکرانه این آپارتمان مادریدی، طراحان یک فضای سه سطحی پویا و بازیگوش را در خانه بلند و باریک ایجاد کرده بودند. در اینجا مالک بین فضاهای زندگی و کار مانند یک شخصیت در یک بازی رایانه‌ای حرکت می‌کند. با استفاده از نردبان و پله‌هایی که سکوها را در یک مسیر غیرخطی به هم متصل می‌کنند. طراحی خلاقانه، کافی و سبک امکان توزیع بهترین فضای محدود را فراهم می‌کند.

31. حمام در سطح دوم – نزدیکتر به اتاق خواب

حمام در سطح دوم - نزدیکتر به اتاق خواب

معمار برزیلی آلن چو با بالا بردن حمام در سطح دوم این آپارتمان کوچک در سائوپائولو، وظایف ضروری را بایگانی کرد: فضای آزاد را در اتاق نشیمن باز کنید و به یک راه پله، مجسمه‌ای زیبا از فلز سیاه اجازه داد تا راه را به اتاق خواب و حمام برساند. فضاها که اکنون به لطف این توزیع جدید فضا در نزدیکی قرار دارند. و این راه حل فضایی به این آپارتمان کوچک چشم اندازی از نیم طبقه شیک شهری می‌دهد. دیوارهای تیره، مبلمان شیک در رنگ‌های جسورانه و جعبه‌های چوبی سفارشی زیبا که میزبان وسایل و فضای ذخیره‌سازی هستند.

32. استفاده از بافت های متضاد برای پوشش کف و سقف

استفاده از بافت های متضاد برای پوشش کف و سقف

وقتی صحبت از طراحی فضاهای کوچک می‌شود، ترکیب چندین بافت و متریال مختلف دشوار است، زیرا تأثیر بصری بین آنها با نزدیکی آنها تقویت می‌شود. بنابراین این پروژه یک نمونه عالی از نحوه انجام آن است: در اینجا سطح سفید درخشان سقف با بافت چوبی کف به خوبی متعادل شده است، درهم تنیدگی این جلوه در بقیه مبلمان یک رویکرد هوشمندانه است. .

همچنین بخوانید  بررسی بخارپزهای فیلیپس

33. تخت کشویی زیر محل کار

تخت کشویی زیر محل کار

این پروژه CIAO رویکردی پویا و کاربردی نسبت به طراحی آپارتمان استودیویی کوچک دارد که این بار در لندن واقع شده است. محل با توجه به سبک زندگی مالک از جمله یک گوشه کاری کاربردی و راحت که یک تخت دوم کشویی را پنهان می‌کند که می‌تواند برای مهمانان استفاده شود. پلتفرم تخته سه لا در پشت قفسه کتاب نیمه قد ارتفاع می‌دهد و تخت اصلی را میزبانی می‌کند.

34. استفاده از مبلمان برای جداسازی بصری محل اما گذاشتن فضای آزاد بالای آنها

استفاده از مبلمان برای جداسازی بصری

اگر کسی از قطعات مبلمانی که در مرکز قرار دارد به عنوان جداسازی عملکردها استفاده کند، مهارت دارد: مانند پروژه طراحی فولک استودیو. ممکن است ایده خوبی باشد که هوا را در بالای واحدهای مبلمان بگذارید و به این ترتیب اجازه دهید حجم واقعی فضا احساس شود. سادگی آسیایی محل و ترکیب ارگانیک سازه‌های چوبی، سبزی تازه و سطوح سفید در ساختار معماری چندلایه‌ای تازه و راحت نشان داده شده است. به لطف این رویکرد، آپارتمان کوچک جادار و سبک به نظر می‌رسد.

35. قفسه های کتاب از تیرهای چوبی قدیمی برای استفاده به عنوان جداسازی

تیرهای چوبی قدیمی برای جداسازی

معماران سوان با بازسازی این بالشتک پاریسی با مساحت 269 فوت مربع به دنبال نور و فضا بودند، بنابراین کاهش دیوار جداکننده به ساختار خالی آن یک حرکت کاملا هوشمندانه است. تیرهای قدیمی تبدیل به یک قفسه کتاب هنری، شفاف و نمادین (ویژگی‌های ضروری در هنگام مواجهه با فضای محدود و تاریک) بین مناطق شب و روز می‌شوند، و در بالای این یک نقطه کانونی اصلی ترکیب داخلی.

36. سفید و چوب همیشه یک ترکیب برنده است

سفید و چوب همیشه یک ترکیب برنده است

این آپارتمان 29 متری در لهستان توسط استودیو 3XA طراحی شده است و دارای فضایی تازه و هنرمندانه است که پایه‌های سفید درخشان (از جمله دیوارهای آجری اصلی که به رنگ سفید رنگ آمیزی شده‌اند) بافت زرق و برق‌دار کفپوش‌های چوبی بازسازی شده با برخی اضافات مدرن از چوب و کاشی بازیافتی را در بر می‌گیرد. ترکیبات پایه رنگ ساده: سفید، چوب روشن و مشکی، در جزئیات مد روز مانند صندلی‌های فلزی، کف کاشی، یا لامپ‌های معلق، حس جادار و ظریفی به ترکیب می‌دهد.

37. اگر عاشق آفتاب هستید، تخت خود را به پنجره نزدیک کنید

تخت خود را به پنجره نزدیک کنی

این پروژه زیبا، هنری و تازه استودیو Skica، واقع در صوفیه، بلغارستان، از 55 متر مربع خود نهایت استفاده را می‌کند. میز چوبی اصلاح شده (نقطه کانونی قوی) از نظر اندازه و بافت سخاوتمندانه، گوشه ناهارخوری را برای سبک زندگی صاحبان آن مناسب می‌کند و می‌تواند میزبان بسیاری از مهمانان و دوستان باشد. محل زندگی جذاب و دلپذیری که جذابیت قدیمی را با عناصر لمسی هنری معاصر ترکیب می‌کند، میزبان راه حل طراحی غیرمعمول برای قرار دادن تخت زیر پنجره و جداسازی آن با پرده‌های هوا است. به این ترتیب طراحان نه تنها از فضایی که به ندرت استفاده می‌شود استفاده می‌کنند، بلکه امکان جذاب بیدار شدن از خواب را در یک محیط نورانی و آفتابی به شما معرفی می‌کنند.

38. تقسیم کننده فضای چرخشی که می تواند میزبان یک تلویزیون باشد

تقسیم فضا با تلویزیون

وقتی با گزینه‌های فضای محدود سروکار دارید، باید بسیار خلاق باشید، بنابراین یک تقسیم‌کننده فضای چند منظوره که می‌چرخد و می‌تواند تلویزیون را به اتاق «اتاق نشیمن» یا «اتاق خواب» شما بیاورد، یک مهارت مفید است. طراحی این آپارتمان کوچک ایجاد شده توسط McCRUM راه حل های هوشمندانه‌ای را ارائه می دهد، اما ایجاد یک واحد قفسه کتاب که منطقه بندی عملکردی مکان را از هم جدا می‌کند و ارائه یک بیت چرخشی که تلویزیون را هم از روی مبل و هم از روی تخت تماشا می کند، یک رویکرد بسیار کاربردی است. در یک آپارتمان استودیویی، در حالی که فضای خود را تقسیم می‌کنید، می‌توانید تقسیم کننده اتاق را به عنوان یک چیز دوم نیز عملی کنید، مانند این که این جداکننده اتاق نیز به عنوان یک قفسه بندی و یک دیوار برای تلویزیون عمل می‌کند.

39. چارچوب فلزی با کیفیت های شفاف

چارچوب فلزی

این پروژه نیم‌ساخت معاصر لهستانی که توسط معماران MUS انجام شده است، دارای فضای سبک و لمس مدرنی است که با ترکیب مبلمان مد روز، مواد با کیفیت و ساختارهای فلزی و جزئیات جذاب به وجود آمده است. در اینجا، سازه‌های معمولی برای پلکان آپارتمان‌های کوچک که به سطح نیم طبقه منتهی می‌شوند، سفارشی از فلز سیاه و سفید با حس ظریف، مینیمال و مدرن ساخته شده‌اند. راه پله با حضور ساده تقریباً ظریف و مطبوع است و اجازه می‌دهد تا حجم محدود محل خرد نشود.

40. ​​با کف و دیوارها بازی کنید

با کف و دیوارها بازی کنید

در این پروژه، طراحان به طرز جالبی سادگی بافت‌های چوبی، مدل روستایی دیوارهای سنگی و جزئیات گرافیکی، کاشی‌های کف را با هم ترکیب می‌کنند. طراحان Anne Rolland Architecte با تبدیل فضای طبقه همکف یک خانه شهری قرن هفدهمی پاریس به یک آپارتمان استودیویی، سنگ تراشی اصلی سنگ آهک را حفظ کرده بودند، اما ساختارهای متریال تخته سه لا مانند مبلمان چند منظوره کمد و کاشی‌های طرح دار گرافیکی را به آن اضافه کردند. اشاره‌ای زیرکانه به بارهای قدیمی پاریس.

41. از سقف های قاب A حداکثر استفاده کنید

از سقف های قاب A حداکثر استفاده کنید

اغلب آپارتمان‌های کوچک در آخرین طبقه یا اتاق زیر شیروانی قرار دارند و ممکن است مشکل سقف شیب‌دار یا قاب A رخ دهد. در این پروژه استودیو Batiik، فضای کثیف و فراموش شده به آپارتمان دنج، شیک و جذاب تبدیل شد. راه‌حل‌های طراحی هوشمند با فضای محدود زیر پنجره‌ها سر و کار دارند. با استفاده از پانل‌های مشبک چوبی، مطابق با سبک دیگر طراحی، معماران بخش‌های ذخیره‌سازی را ایجاد کردند: واحد قفسه کتاب و عملکردهای میز خواب از فضای غیرقابل استفاده. گوشه کاری کوچک زیر سقف شیبدار، تختی که می‌تواند به مبل یا میله آشپزخانه تبدیل شود، دیگر موارد هوشمندانه در این آپارتمان زیبای پاریسی است.

42. از رنگ های روشن برای طاقچه ها استفاده کنید تا سایه بر آنها غلبه نکند

رنگ های روشن برای طاقچه ها

طراحی این آپارتمان جمع و جور در سن پترزبورگ، هدف طراح جلوه‌ای بود که آزادی طرح‌بندی باز را با حفظ حریم خصوصی اضافی یک خانه تقسیم‌شده در صورت نیاز حفظ می‌کرد. چنین درج های هوشمندانه‌ای مانند حجم مرکزی، پوشیده شده با روکش چوبی که فضای اتاق خواب را میزبانی می‌کند. طاقچه مینیمالیستی و صاف آشپزخانه به گونه‌ای ایجاد شده است که با طراحی داخلی ترکیب شود و در عین حال به آن نقاط کانونی بدهد. سفیدی پالت داخلی نیز رویکرد خوبی نسبت به فضای بدون پنجره است. درخشندگی فضای داخلی کاملا سفید تنها دارای چند مدل رنگارنگ است: جعبه چوبی، فرش آبی رنگی، و چند جزئیات سفالی. جدا از طرح رعد و برق داخلی که سازه‌های طاقچه ها را از فضای مبهم نجات می‌دهد، سفیدی غالب مهارت اصلی طراحی است که نور را به ترکیب دکور می‌آورد.

43. از سیستم مدولار با قفسه های متحرک استفاده کنید

سیستم مدولار با قفسه های متحرک

در این پروژه آپارتمان بوداپست، ما رویکرد کلاسیک یک سکوی مرتفع برای تخت را مشاهده می‌کنیم که دارای خوانشی روشن و ظریف جدید است. طراحان Position Collective با استفاده از تخته سه لا و ظاهر تمیز و تازه آن، فضایی از سبک و حالت سبک و منعطف را ایجاد کردند. دیواری که از سکوی اتاق خواب تا قسمت آشپزخانه امتداد دارد و امکان چیدمان قفسه مانند یک پازل را در اختیار شما قرار می‌دهد. با توجه به نیاز شما یک رویکرد مبتکرانه برای فضاهای محدود است. این سازه سفارشی فضای قفسه مفیدی را می‌دهد و در عین حال محل را آزاد و بدون بار می‌گذارد، همانطور که در صورت استفاده از سیستم کابینت کلاسیک چنین خواهد بود.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط