Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ تکنولوژی @ بلاکچین و ارز دیجیتال @ بازار ارز دیجیتال چیست؟

بازار ارز دیجیتال چیست؟

by | 12 دی 1401 | بلاکچین و ارز دیجیتال | 0 comments

بازار ارز دیجیتال یا همان کریپتوکارنسی را می‌توان یک سیستم پرداخت بدون نیاز به واسطه ثالث دانست. در این بازار که یک سیستم همتا به همتا است هر کاربری می‌تواند بدون نیاز به نهاد نظارتی تراکنش‌های مالی خود را انجام دهد. بیایید این مفهوم را با یک مثال توضیح دهیم.

فرض کنید شما می‌خواهید پولی به دوستتان انتقال دهید. دراین انتقال شما با محدودیت‌های زیادی مواجه هستید. اینکه باید ساعت شروع و پایان فعالیت‌ها را بدانید و در آن بازه زمانی اقدام به انتقال نمایید. باید به قوانین اعلامی از سوی بانک‌ها توجه نمایید. نوع عملیات درگاه پرداخت می‌تواند مشکلاتی را برای فرد گیرنده و فرستنده ایجاد نماید. روابط سیاسی کشور مقصد و مبدا گاه بر تبادلات مالی آن دو کشور تاثیر می‌گذارد و …

با توجه به این محدودیت‌‎ها بازار ارز دیجیتال بستری را فراهم نموده است تا کاربران بتوانند تراکنش‌های مالی را خود را بی‌واسطه انجام دهند. در بازار کریپتو کارنسی شما به جای استفاده از پول‌های فیزیکی از رمز ارزهای دیجیتالی استفاده می‌کنید. نام آن‌ها را می‌توانید کوین، توکن یا حتی استیبل کوین نیز در نظر بگیرید.

تراکنش‌های شما در بازار کریپتو به جای تایید بانک‌ها، در یک دفتر کل ثبت می‌گردد. این دفتر کل توزیع شده با توجه به سیستم ثبت تراکنش‌هایش هم امن است و هم سرعت بالایی دارد. همچنین به دلیل عدم نظارت نهاد ثالث یک تجارت آزاد بین المللی را برای همه ایجاد می‌نماید. نام این دفتر کل توزیع شده بلاک چین است که شبکه‌های ارز دیجیتال بر روی این فناوری اجرا می‌شوند.

همچنین بخوانید  سولانا (SOL) چیست و چگونه کار می کند؟

اگر در بازار ارز دیجیتال فعالیت می‌کنید باید مفهوم بلاکچین را به خودی درک کنید. این مفهوم به شما کمک می‌کند تا شما بتوانید با دید باز در بازار رمز ارزها اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال نمایید.

مزایای بازار کریپتو کارنسی

همان طور که اشاره کردیم در باراز ارز دیجیتال شما با سکه های فیزیکی مبادلات خود را انجام نمی‌دهید. این سکه‌های مجازی هستند که جایگزین پول‌های نقد شما شده‌اند. این نوع از شیوه پرداخت مزایا و معایبی دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

1- معاملات آسان در بازار crypto

در هر جایی که باشید با ارز دیجتیال به راحتی می‌توانید تراکنش‌های مالی خود را انجام دهید. دیگر لازم نیست منتظر تایید یک نهاد بالا دستی مثل بانک‌ها باشید. آزادانه در دنیای زیبای ارزهای دیجیتال می‌توانید معاملاتتان را انجام دهید.

2- امنیت بالای شبکه blockchain امنیت بانک‌ها را به هیچ وجه با امنیت شبکه بلاکچین مقایسه نکنید. سیستم رمزگذاری پیشرفته شبکه‌های بلاکچینی امکان هرگونه دستکاری در این شبکه را از بین می‌برد. فقط باید مراقب رمز کیف پولتان باشید که هر چه هست داخل آن کیف پول ذخیره شده است. در بازار ارز دیجیتال شما را با کیف پولتان می‌شناسند. به همین خاطر است که استفاده از یک کیف پول امن در بازار کریپتو کارنسی از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.

همچنین بخوانید  لایه دوم اتریوم چیست؟

3- معاملات سریع در بازار کریپتو کارنسی در کنار امنیت بالا سرعت بالای انجام تراکنش ها را می توان از مهم‌ترین مزیت‌های ارزهای دیجیتال دانست. روز تعطیل در بازار ارز دیجیتال معنی ندارد. 7 روز هفته و 24 ساعته شبانه روز بانک کریپتویی در اختیار شماست. برای استفاده از خدمات بازار کریپتو کارنسی می‌توانید از صرافی ارز دیجیتال ایرانی ارس بیت استفاده نمایید.

معایب بازار ارز دیجیتال

در کنار مزایای منحصر به فرد ارزهای دیجیتال برخی معایب تجارت در این دنیای پر رمز و راز را با چالش‌های جدی مواجه کرده است. از مهم‌ترین معایب بازار کریپتو می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

نبود قانون مدون برای ارزهای دیجیتال

مهم‌ترین خطری که می‌تواند امنیت دارایی کاربران را تهدید نماید همین نبود قانون است. تا کنون هیچ قانونی برای این بازار تدوین نشده است. اما تا دلتان بخواهد قوانین سخت گیرانه برای کسانی که در این بازار فعال هستند تدوین شده است.

بازار کریپتو نوپا و پر از ریسک

نو پا بودن بازار کرپپتو از یک سو و نبود قانون از سوی دیگر زمینه برای برخی پروژه‌های کلاهبرداری در این بازار تسهیل کرده است. افرادی که بدون شناخت وارد این بازار شده‌اند طعمه کلاهبردانی شده‌اند که قاعده بازی را خودشان چیده بودند. البته ناگفته نماند که به دلیل نو پا بودن این بازار امکان سود بردن‌های غیر قابل باور نیز برای کاربران فراهم می‌باشد. به شرط اینکه با قاعده بازی در بازار ارز دیجیتال آشنا باشید وگرنه اگر هم سود کنید امیدی به پایداری سودهایتان نیست.

همچنین بخوانید  بهترین کیف پول دوج کوین

• فقط نامش غیر متمرکز است

با وجود صرافی‌های آنلاین اینترنتی متمرکز دیگر نمی‌توان به این بازار هویتی غیر متمرکز داد. جایی که 90 درصد صرافی‌ها از نوع صرافی متمرکز هستند این بازار خود به خود اسیر تمرکز دارایی‌ها شده است. از صرافی‌های خارجی مثل بایننس گرفته تا صرافی آنلاین ارز دیجیتال ایرانی.

همه این صرافی‌ها نوعی تمرکز دارایی را برای خود ایجاد می‌نمایند که با ماهیت غیر متمرکز بودن ارزهای دیجیتال در تضاد است. با وجود همه این مزایا و معایب بازار کریپتو کارشناسان اقتصادی انتظار دارند که آینده می‌تواند با این نوع از ارزها زیباتر شود. اما مهم‌تر آن است که آیا سیاسیون نیز می‌توانند آزادی تجاری را برای مردم اجازه دهند یا خیر! زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد.

alireza niknejad

alireza niknejad

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط