Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سلامت @ سلامت عمومی @ برای داشتن موهای سالم چه کنیم؟

برای داشتن موهای سالم چه کنیم؟

by | 7 آذر 1402 | سلامت عمومی, مد و زیبایی | 1 comment

بدون شک داشتن موهای سالم یکی از مهم ترین رازهای زیبایی و جذابیت ظاهری به شمار می‌آید. به همین دلیل افراد زیادی با این سوال مواجه هستند که برای داشتن موهای سالم چه کنیم؟ یا کدام عادت های روزمره باعث آسیب زدن به تارهای مو و ریزش یا موخوره می شوند؟

در این مطلب می خواهیم به این سوالات پاسخ دهیم و برای شما عزیزان به طور مفصل توضیح دهیم که چگونه می توانید با رعایت موارد ساده ای، سلامت و زیبایی موهای خود را حفظ نمایید. پس پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چگونه موهایی سالم داشته باشیم؟

موهای سالم، درخشان، شفاف و براق بوده و فاقد حالت هایی از قبیل زبری، شکنندگی، موخوره و … هستند. روش های زیادی برای جلوگیری و درمان موخوره بدون کوتاهی وجود دارند؛ اما همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و توصیه می کنیم قبل از بروز موخوره به فکر حفظ سلامت موهایتان باشید.

در پاسخ به این سوال که چگونه موهایی سالم داشته باشیم می توان گفت رعایت کردن یک سری نکات ساده و تغییر عادات روزمره کمک شایانی به حفظ سلامت و زیبایی موهایتان خواهد کرد. در ادامه برخی از مهم ترین موارد را برایتان شرح می دهیم:

اصلاح سبک زندگی، راز داشتن موهای سالم و پرپشت

سبک زندگی نقش مهم و بسزایی در حفظ سلامت عمومی بدن، به ویژه پوست و مو دارد. بنابراین می توان گفت راز داشتن موهای سالم و پرپشت در تغذیه سالم، ورزش کردن، خواب کافی و دوری از استرس است. به این منظور سعی کنید در رژیم روزانه خود حتماً از مقادیر مشخصی سبزیجات، پروتئین، کربوهیدرات و چربی های مفید استفاده نمایید.

همچنین بخوانید  20 تا از بهترین عینک آفتابی زنانه در 2024

توصیه می کنیم هر 6 ماه یک بار برای چکاپ به پزشک مراجعه نموده و در صورت کمبود ویتامین یا ابتلا به بیماری هایی از قبیل اختلالات تیروئید، بهم ریختگی هورمونی، سندروم تخمدان پلی کیستیک و … داروهای مورد نیاز خود را مصرف کنید.

علاوه بر آن ویتامین های گروه ب تاثیر بسزایی روی رشد و سلامت موها دارند. مواد غذایی مانند گوشت ماهی، بادام، پسته، لوبیا، تخم مرغ، شیر، پنیر و … منبع غنی این ویتامین هستند و بهتر است در برنامه غذایی روزانه خود از آن ها استفاده کنید.

موهای سالم

با روغن تراپی چگونه موهای سالم و پرپشت داشته باشیم؟

روغن تراپی مو، از دیگر روش های حفظ سلامت مو است. مناسب با پوست سر خود و مشکلات آن، روغن مناسبی را انتخاب کرده و هفته ای دو بار، قبل از حمام آن را روی موها ماساژ دهید. این کار ضمن افزایش جریان خون در پوست، موجب تامین رطوبت مورد نیاز موها می شود و کمک می کند تا سرعت رشد مو افزایش یابد.

شامپوی مناسب، راز داشتن موهای بلند و سالم

شامپوهای بدون سولفات بهترین گزینه برای شستشوی موها هستند. این محصولات به دلیل فرمولاسیون ملایمی که دارند، باعث بروز مشکلاتی از قبیل خشکی مو، از بین رفتن چربی طبیعی و بروز موخوره نمی شوند و در عین حال کمک می کنند تا رنگ موی شما نیز برای مدت طولانی تری ثابت باقی بماند.

البته به این نکته توجه داشته باشید که اگر موهای چربی دارید، لازم است هفته ای یک بار از شامپوهای سولفات دار برای شستشوی آن ها استفاده کنید تا تجمع چربی در کف سر موجب بروز شوره یا ریزش مو نشود.

همچنین بخوانید  زگیل تناسلی زنانه چیست؟پیشگیری و درمان آن

استفاده کمتر از حالت دهنده ها، راز داشتن موهای سالم و زیبا

استفاده مداوم از لوازم برقی حالت دهنده مو به مرور زمان باعث تضعیف کوتیکول موها و بروز مشکلاتی از قبیل موخوره، شکنندگی، زبری، وز و کدری آن ها خواهند شد. بنابراین توصیه می کنیم تا حد امکان سشوار را کنار بگذارید اجازه دهید موهایتان در معرض هوا خشک شوند.

علاوه بر آن در صورت استفاده از سشوار و اتوی مو، لوازمی را انتخاب کنید که امکان تنظیم دما داشته باشند و دما را زیر 400 درجه فارنهایت قرار دهید. همچنین قبل از حالت دادن به موها نیز حتماً اسپری محافظ حرارتی روی مو بزنید.

استفاده کمتر از حالت دهنده ها، راز داشتن موهای سالم و زیبا

چگونه موهای سالم و بلند داشته باشیم؟

برای داشتن موهای سالم و بلند، لازم است حداقل سه ماه یک بار کمی موهای خود را کوتاه کنید. با این کار قسمت های آسیب دیده و دارای موخوره از موها جدا شده و از گسترش موخوره جلوگیری به عمل می آید.

علاوه بر آن ماساژ پوست سر نیز به شما کمک می کند تا موهای سالم، پرپشت و بلندی داشته باشید. این کار باعث پخش شدن چربی طبیعی پوست روی موها، تحریک گردش خون و بهبود تغذیه رسانی به موها می شود.

چگونه موهای سالم و درخشان داشته باشیم؟

شستشوی بیش از حد موها با از بین بردن چربی طبیعی مو، تا حد قابل توجهی آن ها را خشک، کدر و شکننده خواهد کرد. پس توصیه می کنیم اگر موهای چربی دارید، حداکثر هفته ای 5 بار آن ها را بشویید و در صورت داشتن موهای خشک تعداد دفعات شستشو را به 2 بار در هفته کاهش دهید.

علاوه بر آن، استفاده از نرم کننده و ماسک مو تاثیر شایانی در افزایش درخشش موها دارد. این محصولات با داشتن ترکیبات مناسب، ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز موها را فراهم کرده و لایه ای روی آن ها ایجاد می کنند که باعث محافظت از کوتیکول مو در برابر عوامل آسیب زا خواهد شد.

همچنین بخوانید  نکات آرایشی ترند شیک و جذاب در سال 2022

چگونه موهایی سالم و جذاب داشته باشیم؟

علاوه بر مواردی که در بالا بیان کردیم، رعایت کردن نکات ساده و کاربردی زیر هم نقش مهمی در بهبود وضعیت موهای شما خواهد داشت:

  • روبالشتی ابریشمی را جایگزین انواع نخی و کتان کنید؛ با این کار اصطکاک مو با پارچه در طول شب کمتر شده و احتمال بروز موخوره کاهش خواهد یافت.
  • گاهی عفونت های میکروبی دلیل اصلی از دست رفتن سلامت موها هستند؛ بنابراین توصیه می کنیم در صورت مواجهه با کاهش ناگهانی رشد مو یا ریزش و شوره، حتماً به پزشک مراجعه کنید تا در صورت ابتلا به اگزما، درماتیت سبورئیک و پسوریازیس، آن را درمان نمایید.
  • ماسک موهای خانگی مانند تخم مرغ، روغن زیتون، آب پیاز، حنا و … نقش مهمی در افزایش رشد مو و داشتن موهای سالم و بلند ایفا می کنند.
  • از رنگ یا دکلره کردن افراطی موها جداً پرهیز کنید. آمونیاک موجود در این مواد موها را به شدت خشک و آسیب پذیری می کنند.
  • برای شستشوی موها از آب ولرم رو به خنک استفاده کنید تا رطوبت و چربی آن ها حفظ شود.
موی درخشان

سخن پایانی

در این مطلب توضیح دادیم چگونه موهای سالم و درخشان داشته باشیم و چه مواردی در حفظ سلامت مو نقش اساسی دارند. در پایان نیز توصیه می کنیم با رعایت کردن این نکات ساده، باعث بهبود وضعیت موهای خود شوید تا بتوانید همیشه استایلی جذاب و زیبا داشته باشید.

خاطره سرایی
خاطره سرایی

خاطره سرایی هستم. متولد 1372 و کارشناس بیوتکنولوژی از دانشگاه سراسری کاشان. در زمینه ترجمه و سئو فعالیت دارم و از انجام آن‌ها لذت می‌برم. ورزش، خوشنویسی و نوشتن از علاقه‌مندی‌های شخصی من هستند. امیدوارم از خواندن مقالات من لذت ببرید و آن‌ها را به اشتراک بگذارید.

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

1 Comment

  1. سحر
    0
    0

    ممنون که توضیح دادید چیکار کنیم که موهامون سالم باشه

    Reply

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط