Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ مدیریت و کسب‌وکار @ مارکتینگ @ بررسی رتبه کلمات کلیدی

بررسی رتبه کلمات کلیدی

by | 22 فروردین 1401 | مارکتینگ | 0 comments

کلمه کلیدی چیست؟

کلمه کلیدی، کلمه یا عبارتی است که محتوای هر صفحه از سایت را به بهترین وجه توصیف می‌کند. بنابراین وقتی افراد آن کلمه کلیدی یا عبارت را در گوگل یا موتورهای جستجوگر دیگر جستجو می‌کنند، باید آن صفحه را در وب سایت شما مشاهده کنند. سئو کلمات کلیدی یا Keywords به معنی تعیین کلمات و عباراتی است که می‌بایست از آن‌ها در صفحه هدف از وب سایت خود استفاده کنیم تا آن صفحه در هنگام جستجوی کلمه مورد نظر در نتایج جستجو نمایش داده شود.

چگالی کلمات کلیدی

چگالی کلمات کلیدی یکی از معیارهایی است که در بهینه سازی موتورهای جستجو، جهت بررسی اینکه موضوع صفحه موررد نظر چیست، استفاده می‌شود. چگالی کلمات کلیدی یک صفحه، از تقسیم کلمات کلیدی به کل کلمات موجود در آن صفحه وب سایت تعریف می‌شود. تراکم کلمه کلیدی امری بسیار مهم است و اینکه کلمات کلیدی چند بار و در کدام قسمت‌های متن ذکر شوند، نقشی تعیین کننده در سئو دارد و با توزیع متناسب کلمه کلیدی، می توانید محتوایی ارزشمند ایجاد نمایید. اطلاع از پر تکرارترین عبارات و کلمات استفاده شده در هر صفحه وب سایت، برای تعیین کلمات کلیدی مناسب و همچنین اطلاع از درصد تکرار صحیح کلمات کلیدی انتخاب شده (معمولا بین 0.5 تا 3 درصد)، امری کاملا ضروری می‌باشد.

کلمات کلیدی LSI در گوگل

مهم‌تر از فاکتور‌هایی چون ساختار سایت، کلمات کلیدی هدف بر روی سئو آن سایت تاثیرگذار است. LSI رابطه میان کلمات و معانی مشابه آن می‌باشد. گوگل لیست بلند بالایی از این کلمات دارد که با جستجو ساده‌ای می‌توانید به آن‌ها دسترسی یابید.

همچنین بخوانید  تولید محتوا چیست و چگونه باید تولید محتوا کنیم؟

ارتباط مفاهیم در محتوای سئو به وسیله متد LSI یا فهرست‌بندی معنایی نهفته مشخص می‌شود. زمانی که یک صفحه اینترنتی توسط ربات خزنده گوگل ردیابی و بررسی می‌شود، مجموعه‌ای از این کلمات کلیدی که معانی نهفته مشابه دارند، جمع‌آوری شده و به عنوان کلمه کلیدی اصلی توسط گوگل با درخواست کاربر مقایسه می‌شوند.

 

اهمیت کلمات کلیدی در چیست؟

انتخاب کلمات کلیدی مناسب، سبب جذب ترافیک بیشتر از موتورهای جستجو خواهد شد. در نتیجه دانستن اهمیت کلمات کلیدی در سئو بسیار مهم است. با بهینه‌سازی کلمات کلیدی صفحات وب سایت، رتبه سایت شما به شکل چشم‌گیری افزایش می‌یابد.

در واقع اهمیت کلمات کلیدی به این دلیل است که اتصال بین آنچه کاربران جستجو می‌کنند و محتوایی که شما برای جلب نظر آن‌ها ارائه می‌دهید را برقرار می‌کند. هدف اصلی سئو این است که یک سایت بتواند از نتایج جستجوی گوگل بازدیدکننده جذب کرده و به ازای کلمات کلیدی رقابتی مهم در کسب‌وکار خود، رتبه بهتری بدست آورد.

معنای رتبه یا جایگاه یک کلمه کلیدی در نتایج موتور جستجوی گوگل چیست؟

همانطور که می‌دانید وقتی یکی از مطالب یک سایت یا به عبارت دقیق تر URL، درچند جایگاه اول صفحه‌ی نخست نتایج گوگل ظاهر می‌شود، به این معنی است که آن سایت توانسته ترافیک خوبی را در مقایسه با رقبای خود، جذب کند.

در ساده‌ترین شکل، می‌توان گفت که رتبه یک کلمه کلیدی (یا عبارت کلیدی)، به موقعیت آن در صفحه‌ی نتایج جستجو اشاره دارد.

همچنین بخوانید  10 نکته مهم قبل از طراحی لوگو

در معرفی صفحه نتایـج جستجوی گوگل، جستجوی تکراری یک عبارت، سایت‌ها و لینک‌هایی که در گذشته روی آن‌ها کلیک کرده اید، موقعیت جغرافیایی شما هنگام جستجو، ابزاری که برای جستجو استفاده می‌کنید (موبایل یا تبلت یا لپ تاپ) و ده‌ها عامل دیگر، می توانند رتبه‌ی یک سایت را در کلمه‌ی کلیدی مشخصی تغییر دهند.

بررسی رتبه کلمات کلیدی سایت

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که مدیران وب سایت و همچنین کارشناسان سئو همواره مدنظر دارند، رتبه وب سایت در جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکار و همچنین بررسی روند پیشرفت رتبه کلمات کلیدی سایت می‌باشد. در صورتی که سایت شما در صفحه‌های بالاتر گوگل قرار داشته باشد، بررسی روزانه رتبه آن می‌تواند امری وقت گیر و دشوارتر باشد. همچنین مشکل دیگر این فرایند این است که رتبه مشاهده شده برای جستجوی شما از یک کلمه کلیدی، با رتبه آن برای جستجوی یک کاربر بی‌طرف تا حدی متفاوت است. با توجه به اینکه نتایج گوگل برای هر کاربر تا حد زیادی شخصی‌سازی می‌شود، طبیعتا با کامپیوتر/موبایل شخصی خود، در جستجوهای کلمات کلیدی خود، هیچ‌گاه نتیجه دقیق را مشاهده نخواهید کرد.

کی دبلیو رنک ارائه دهنده سرویس بررسی رتبه کلمات کلیدی سایت در گوگل از طریق هر کشور، شهر و دستگاهی می‌باشد. با استفاده از این سرویس، رتبه کلمات کلیدی مدنظر شما در گوگل به صورت روزانه و خودکار بررسی شده و جایگاه سایت شما در کلمات کلیدی مدنظر به صورت نموداری و در مقایسه با روزهای قبل ثبت می‌گردد.

بررسی رتبه کلمات کلیدی سایت

امکانات سرویس کی دبلیو رنک:

✅ بررسی رتبه کلمات کلیدی سایت بر اساس کشورها و شهرهای مختلف

همچنین بخوانید  چگونه کسب و کار خود را برای رکود آماده کنیم؟

✅ جستجوی رتبه کلمات کلیدی سایت در دسکتاپ و موبایل (Android و iOS)

✅ مشاهده رتبه کلمات کلیدی مدنظر در گوگل به صورت نموداری و در مقایسه با روزهای قبل

✅ بررسی وضعیت وب سایت در مقایسه با سایر رقبا به صورت لحظه ای

✅ ارائه گزارش رتبه کلمات کلیدی بدون ورود به حساب کاربر

✅ بررسی میانگین رتبه کلمات کلیدی

✅ بررسی میزان صعود/سقوط کلمات کلیدی

✅ بررسی توزیع کلمات کلیدی

✅ تعریف برچسب برای دسته بندی کلمات کلیدی

✅ اضافه کردن یادداشت به کلمات کلیدی و نمایش آن در تقویم

✅ بررسی وضعیت وب سایت در مقایسه با سایر رقبا به صورت لحظه ای

✅ یافتن پرکاربردترین و مناسب ترین کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار

✅ بررسی تراکم کلمات کلیدی و یافتن پرتکرارترین کلمات موجود در هر صفحه از وب سایت

✅ دریافت خروجی از اطلاعات

✅ آنالیز سئو تمامی صفحات سایت (به زودی)

سرویس کی دبلیو رنک دارای امکان عضویت رایگان و استفاده از تمامی امکانات به مدت 7 روز می‌باشد.

کد تخفیف سرویس کی دبلیو رنک: newuser

جمع بندی

به طور کلی، نحوه انتخاب کلمه کلیدی اهمیـت بالایی در سئو سایت و کسب رتبه وب سایت در گوگـل دارد. به همین جهت بایستی به کمک کارشناسان سئو و افراد متخصص در حوزه دیجیتال مارکتینگ و یا استفاده از ابزار سئو مناسب‌ترین کلمات کلیدی سایت خود را به دست آورده و جهت بررسی روند سایت در کمپین سئو، رتبه سایت خود در جستجوی کلمات کلیدی را به صورت روزانه بررسی کنید.

kwrank

kwrank

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط