Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ تکنولوژی @ بلاکچین و ارز دیجیتال @ بهترین صرافی های خارجی برای ایرانیان برای معاملات ارزهای دیجیتال

بهترین صرافی های خارجی برای ایرانیان برای معاملات ارزهای دیجیتال

by | 20 مهر 1402 | بلاکچین و ارز دیجیتال, بهترین ها | 0 comments

 با گسترش تکنولوژی بلاکچین و سودآوری ارزهای دیجیتال افراد بیشتری جهت سرمایه گذاری به سمت این بازار جالب و پرتلاطم کشیده می‌شوند. در این بین کاربران ایرانی علاوه بر ریسک‌‎های طبیعی این بازار با ریسک‌های قانون‌گذاری صرافی‌ها به واسطه تحریم‌های غرب بر علیه ایران مواجه هستند. از سوی دیگر صرافی‌های ایرانی هم جایگاه مناسبی برای علاقه مندان این حوزه نیست چرا که از یک سو ارزهای موجود در این صرافی‌ها کم است و از سوی دیگر امکان معاملات فیوچرز و یا اهرم دار در آن‌ها وجود ندارد لذا در این مقاله به بررسی صرافی های خارجی برای ایرانیان می‌پردازیم.

یکی از بهترین صرافی های دنیا در حوزه ارزهای دیجیتال و حجم معاملات صرافی binance است که از سال 1400 این صرافی احراز هویت کاربران را اجباری نمود که این امر باعث شد تا تعداد زیادی از کاربران ایرانی این صرافی را ترک نمایند. جالب است که بدانید این موضوع باعث شد سرمایه زیادی از این صرافی خارج شود و برای مدتی نیز توکن این صرافی به همین دلیل قیمتش کاهش پیدا کرد. در حال حاضر نیز تعدادی از افراد با پاسپورت‌های جعلی در این صرافی احراز هویت می‌کنند که این کار به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و باید به شدت مراقب بود.

صرافی های غیرقابل استفاده برای ایرانیان

قبل از شروع معرفی بهترین صرافی های خارجی برای ایرانیان بهتر است ابتدا به این نکته اشاره کنیم که بسیاری از سایت‌ها دست به معرفی صرافی‌های زیادی مانند Gate.io, Crypto.com, BlockFI, Gemini, Kraken, و BISQ زده‌اند. گرچه این صرافی‌ها بسیار معتبر هستند ولی ایرانیان نمی‌توانند در آن فعالیتی داشته باشند(به دلیل قانون احراز هویت)، از این رو به شما پیشنهاد می‌کنیم صرفاً این مقاله را به عنوان راهنما برای شناختن بهترین صرافی های خارجی برای ایرانیان در نظر بگیرید.

همچنین بخوانید  بهترین غذای بدون آلرژی برای سگ ها

نکته: تا چندی پیش، صرافی Kucoin برای ایرانیان در دسترس بود ولی امروز دسترسی ایرانیان(به دلیل اجبار احراز هویت) به آن قطع شده است. کاربرانی که قبل از این قانون در Kucoin فعالیت داشتند، امروز دیگر نمی‌توانند عمل واریز به حساب را انجام دهند و فقط می‌توانند عمل‌های برداشت، انجام معاملات استاپ و یا فیوچرز بدون اهرم را انجام دهند.

1- صرافی coinex

1- صرافی coinex

این صرافی از پرحاشیه ترین صرافی های خارجی برای ایرانیان است چرا که به کاربران ایرانی خود اجازه احراز هویت با پاسپورت ایرانی می‌دهد و جالب آنکه کانال تلگرام فارسی و زبان فارسی را نیز دارا است و همین موضوع با توجه به تحریم‌های موجود ماهیت این صرافی را زیر سوال می‌برد. جالب‌تر آن که تاکنون هیچ یک از سازمان های بین‌المللی برای این گونه اقدامات این صرافی واکنش نشان نداده‌اند. برخی از شایعات وجود دارد که این صرافی متعلق به خود کشور ایران است. این صرافی ارزهای دیجیتال زیادی را پشتیبانی می‌کند ولی به دلیل حجم معاملات پایین و وجود باگ‌های نرم افزاری زیاد انجام معاملات فیوچرز در آن مناسب نیست.

2- صرافی BingX

2- صرافی BingX

BingX یک صرافی پیشرو در ارزهای دیجیتال است که محصولات و خدمات مختلفی را به کاربران ارائه می دهد تا بتوانند با خیال راحت در مورد ارزهای دیجیتال تجارت کنند، کسب درآمد کنند و در مورد آن اطلاعات کسب کنند. BingX از بیش از 600 سکه، از جمله سکه های محبوب مانند BTC، ETH، SHIB و SOL پشتیبانی می کند. BingX همچنین دارای یک شبکه تجارت اجتماعی و یک پلت فرم تجارت کپی است که در آن کاربران می توانند معاملات معامله گران نخبه را دنبال و کپی کنند و از استراتژی های آنها سود کسب کنند.

همچنین بخوانید  رفتارشناسی نهنگ ها در بازار کریپتوکارنسی

3- صرافی bybit

3- صرافی bybit

صرافی bybit هم امکان ثبت نام با ایمیل را به کاربران می‌دهد ولی نسبت به محل اتصال کاربران حساس است و در صورت استفاده نادرست امکان بستن حساب برای ایرانی‌ها وجود دارد. این صرافی از لحاظ حجم معاملات فیوچرز جزء 5 صرافی برتر دنیا است ولی از لحاظ معاملات spot ضعیف است. این صرافی از لحاظ امکانات در بخش فیوچرز حتی از صرافی بایننس هم بهتر است (وجود گزینه reverse trade) ولی کارمزد معاملات آن بالا است و بعضا هزینه‌های زیادی از معامله گران کسر می‌نماید.

4- صرافی okex

4- صرافی okex

این صرافی دومین صرافی دنیا از لحاظ حجم معاملات فیوچرز است که کاربران ایرانی به آسانی با استفاده از ثبت ایمیل می‌توانند در آن فعالیت کنند. امکانات و ارزهای ساپورت شده در این صرافی در حد مطلوبی است و میزان کارمزد معاملات آن نیز پایین است. علی رغم امکانات کم این صرافی در معاملات فیوچرز از بقیه صرافی های خارجی برای ایرانیان معرفی شده برای کاربران حرفه‌ای ایرانی مناسب‌تر است. در استفاده از این صرافی نیز باید از فیلتر شکن استفاده نمود ولی در صورت قطع شدن فیلترشکن برای کاربر مشکلی از سوی صرافی ایجاد نمی‌شود.

5- صرافی lbank

صرافی lbank

این صرافی بهشت کاربران ایرانی برای خرید ارزهای بی نام و نشان و mem coinها است. حجم معاملات این صرافی بسیار پایین است و سرعت و رابط های کاربری آن به شدت ضعیف و کند می‌باشد ولی چون ارزهای زیادی را ساپورت می‌کند برای کاربرانی که استفاده از صرافی‌های غیر متمرکز برای خرید mem coin ها را بلد نیستند جای مناسبی است.

همچنین بخوانید  شبکه های اجتماعی بلاکچین که باید بشناسید

6- صرافی hotbit

صرافی hotbit

 هات بیت هم به مانند lbank ارزهای زیادی را ساپورت می‌کند ولی از لحاظ کاربری و حجم معاملات بالاتر از lbank  است. تا لحظه لحظه نگارش این مقاله کاربران ایرانی می‌توانند با ثبت ایمیل از این صرافی استفاده کنند ولی چون این صرافی اخیرا به دلیل دور زدن تحریم‌ها جریمه سنگینی شده است امکان ایجاد محدودیت‌های بیشتر برای ایرانی‌ها وجود دارد.

حرف آخر

در پایان چند نکته در استفاده از صرافی‌های معرفی شده لازم به ذکر است 1- ثبت نام با ایمیل محدودیت در برداشت دارد پس اگر سرمایه شما بیشتر از 2 بیت کوین است و می‌خواهید هر لحظه برداشت داشته باشید باید بدانید که سقف روزانه برداشت تنها معادل ارزش 2 بیت‌کوین است و بیشتر از آن نیاز به احراز هویت با پاسپورت دارد که طبیعتا با وجود تحریم‌ها امکان پذیر نیست  2- صرافی محل معامله است پس به هیچ عنوان سرمایه‌های خود را در صرافی‌ها نگهداری نکنید و آن‌ها را به کیف پول های نرم افزاری و یا کیف پول های سرد منتقل کنید. با اتفاقی که برای صرافی ftx و ورشکستگی آن بوجود آمد ریسک نگهداری دارایی در صرافی‌ها بالا رفته است. علاوه بر آن کاربران ایرانی با ریسک شناسایی شدن و بسته شدن حساب‌هایشان هم روبه رو هستند .

alirezahamzavian
alirezahamzavian

رشته تحصیلی : مهندسی مکانیک در طراحی جامدات
تحلیلگر بازارهای مالی
مشاور سرمایه گزاری در بازار های نزدک و کریپتو

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط