Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ بهترین ها @ بهترین عینک آفتابی برای فرم صورت شما

بهترین عینک آفتابی برای فرم صورت شما

by | 28 مرداد 1402 | بهترین ها, مد و زیبایی | 0 comments

عینک آفتابی چیزی بیش از یک اکسسوری اصلی مد است. درست است، آنها می‌توانند کمد لباس شما را شیک‌تر و همه کاره‌تر کنند، اما از چشمان شما نیز محافظت می‌کنند.

عینک آفتابی در برابر اشعه‌های مضر UV، گرد و غبار و گرما محافظت می‌کند. عینک آفتابی رانندگی، پیاده روی و ورزش را با کاهش تابش خیره کننده ایمن‌تر می‌کنند. با بسیاری از مدل‌های موجود، مردم اغلب برای یافتن یک عینک آفتابی ایده‌آل مشکل دارند. این راهنما انواع مختلف عینک آفتابی را که با فرم صورت شما مطابقت دارد و مواردی که هنگام خرید یک عینک جدید باید در نظر بگیرید را پوشش می‌دهد.

انواع محبوب عینک آفتابی

بازار امروزی دارای سبک‌های مختلف عینک آفتابی برای انتخاب است. از این بخش برای مرور محبوب‌ترین انواع استفاده کنید:

مسافر (Wayfarer)

عینک آفتابی مسافر (Wayfarer)

عینک Wayfarer در دهه 1950 طراحی شد و امتحان خود را پس داده است. Wayfarers که در ابتدا توسط Ray-Ban ایجاد شد، اکنون از برندهای متعددی در دسترس است.

آنها دارای قاب‌های ضخیم هستند که معمولاً از پلاستیک ساخته می‌شوند. Wayfarers شبیه به قاب‌های مربعی شکل هستند، اما پایین آن خمیده است و ذوزنقه‌ای وارونه را تشکیل می‌دهد.

هوانوردی (Aviator)

عینک آفتابی هوانوردی (Aviator)

عینک آفتابی Aviator یکی دیگر از سبک‌های جاودانه است که برای چندین دهه محبوب بوده است. هوانوردان که در سال 1935 برای خلبانان نظامی ایجاد شدند، از آن زمان به مد اصلی تبدیل شدند.

این طرح دارای شکل قطره‌ای و قاب فلزی است. و البته نوار بالای امضا در امتداد خط ابرو. قاب‌های هوانوردی دارای میدان دید بزرگی هستند که محافظت عالی را ارائه می‌دهند. شما معمولاً آنها را با یک قاب فلزی (طلا یا نقره) می‌بینید، اگرچه آنها در پلاستیک نیز موجود هستند.

عینک آفتابی Browline

عینک آفتابی Browline

نام عینک آفتابی Browline از فریم ضخیم بالایی که در امتداد ابروهای شما قرار دارد گرفته شده است. رینگ‌های پایینی بسیار نازک (یا وجود ندارد) ظاهر را برجسته‌تر می‌کند.

این قاب‌های یکپارچه با بدنه اصلی که در ابتدا در دهه‌های 1950 و 1960 طراحی شدند، همچنان انتخابی محبوب برای عینک‌های آفتابی و عینک‌های معمولی هستند.

عینک آفتابی مربعی

عینک آفتابی مربعی

عینک‌های آفتابی مربعی در اندازه‌ها و مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند. آنها معمولاً کاملاً مربع نیستند اما در پایین کمی گرد هستند.

این فریم‌ها فرم‌های بسیاری از چهره‌ها، به خصوص گرد، بیضی و مستطیلی را صاف می‌کنند. آنها لبه متضاد خوبی به ویژگی‌های نرم‌تر می‌دهند.

عینک آفتابی گرد

عینک آفتابی گرد

این عینک آفتابی گرد یک انتخاب محبوب برای علاقه‌مندان به جشنواره، طرفداران بیتلز و هرکسی است که می‌خواهد لباس‌های خود را با حال و هوای متمایز بالا ببرد.

همچنین بخوانید  7 نکته مهم در خرید پیراهن مردانه که باید بدانید!

عینک گرد که در فریم‌های ضخیم یا نازک ساخته شده از فلز یا پلاستیک موجود است، بسیار متنوع است. قاب‌های فلزی نازک مانند آنچه جان لنون می‌پوشد، ظاهری قدیمی ایجاد می‌کند، در حالی که سبک‌های پلاستیکی ضخیم، ظاهری مدرن‌تر را ارائه می‌دهند.

عینک آفتابی گربه ای

عینک آفتابی گربه ای

عینک آفتابی چشم گربه‌ای یک سبک زنانه و سبک قدیمی است که ظاهری چشم نواز از مد دارد. قاب‌های ضخیم آن‌ها دارای زوایای متحرک در لبه‌های بیرونی بالایی مانند شکل چشم گربه‌ای است که از آن نام گرفته‌اند.

قاب‌های چشم گربه‌ای که توسط نمادهای هالیوود مانند مرلین مونرو و آدری هپبورن مشهور شده‌اند، هنوز در دنیای مد است. آنها در رنگ‌های مختلف و برای هر شکل صورت در دسترس هستند.

عینک آفتابی مستطیلی

عینک آفتابی مستطیلی

عینک‌های آفتابی مستطیلی مانند فریم‌های مربعی هستند، اما پهن‌تر از قدشان هستند. تنوع زیادی از این سبک را در طیف گسترده‌ای از مواد و رنگ‌ها خواهید دید. از مستطیل های نازک با لبه‌های زاویه‌دار گرفته تا لنزهای بزرگتر با قاب‌های کمی گرد، ظاهری کلاسیک و در عین حال همه کاره ارائه می‌دهند.

عینک آفتابی بیضی شکل

عینک آفتابی بیضی شکل

عینک آفتابی بیضی شبیه به مدل گرد است اما کمی پهن‌تر است. آنها معمولا دارای فریم‌های پلاستیکی ضخیم هستند اما می‌توانند نازک و فلزی نیز باشند. شکل مستطیلی تقریباً برای همه اشکال صورت جذاب است و عینک آفتابی بیضی شکل را به یکی از اصلی‌ترین مدها تبدیل می‌کند.

عینک آفتابی بسته بندی شده (Wrap-around)

عینک آفتابی بسته بندی شده (Wrap-around)

عینک‌های آفتابی دور تا دور جلوی صورت منحنی هستند. سبک پوششی محافظت عالی از آسیب اشعه ماوراء بنفش را ارائه می‌دهد و باعث محبوبیت آنها در بین مارک‌های ورزشی مانند Oakley می‌شود.

علاوه بر مسدود کردن اشعه ماوراء بنفش، سایه‌های پیچیده یکی از بزرگ‌ترین میدان‌های دید را دارند. این باعث می‌شود که آنها یک انتخاب عالی برای ورزشکاران و افراد در فضای باز باشند.

عینک آفتابی اسپرت

عینک آفتابی اسپرت

عینک‌های ورزشی اغلب دارای لنزها و بند های مخصوص برای نگه داشتن عینک شما هستند. آنها از چشم در برابر گرد و غبار و سایر اشیاء و همچنین نور خورشید محافظت می کنند.

فریم‌های پیچ‌دار و مستطیلی محبوب‌ترین عینک‌های آفتابی ورزشی هستند. آنها معمولا لنزهای پلی کربنات سبک وزن و نشکن را نگه می دارند.

عینک آفتابی بزرگ

آفتابگیرهای سایز بزرگ یکی دیگر از سبک‌های مدرن محبوب هستند. آنها معمولا مربع یا بیضی شکل با قاب‌های ضخیم هستند. برخی از فریم‌ها چند رنگ هستند یا دارای جزئیات اضافی هستند که ظاهری منحصر به فرد و مدرن را ایجاد می‌کند.

عینک آفتابی Clubmaster

عینک آفتابی Clubmaster

مشابه فریم‌های خط ابرو، کلاب مسترها دارای یک قاب ضخیم در قسمت بالایی هستند و لبه‌های نازکی در اطراف پایین قاب‌ها وجود دارد. لنزها گرد، تقریبا دایره‌ای هستند و گاهی اوقات یک نوار بالای خط ابرو مانند هوانوردها وجود دارد.

عینک آفتابی Clubmaster همیشه یک مد شیک را ایجاد می‌کند.

عینک آفتابی پروانه ای (Butterfly)

عینک آفتابی پروانه ای (Butterfly)

عینک‌های آفتابی پروانه‌ای مانند سایه‌های بزرگ و چشم گربه‌ای فریم‌های ضخیمی دارند که در لبه‌های نزدیک گوش شما پهن هستند. آنها به پل بینی نزدیک‌تر می‌شوند و شکل پروانه‌ای را ایجاد می‌کنند که از آن نام گرفته‌اند.

عینک آفتابی به سبک هندسی (Geometric Style)

عینک آفتابی به سبک هندسی

عینک آفتابی هندسی منحصر به فرد هستند. آنها در رنگ‌ها، شکل‌ها، اندازه‌ها و مواد قاب متفاوت هستند. پر از زوایای تیز و ویژگی‌های غیرمنتظره، این سایه‌ها مطمئناً بیانیه‌ای جسورانه خواهند داشت.

همچنین بخوانید  فواید اسکراب قهوه برای پوست صورت + طرز تهیه 4 اسکراب قهوه در خانه

عینک آفتابی شیدهای فلیپر (Flipper Shades)

عینک آفتابی شیدهای فلیپر

شیدهای فلیپر دارای دو لنز دایره ای برای استفاده در فضای داخلی و خارجی هستند. آنها زیبایی استیم پانک دارند و برای سبک مدرن طراحی شده‌اند.

عینک آفتابی شیلد

عینک آفتابی شیلد

عینک آفتابی شیلد بیشترین محافظت را با لنزهای بزرگی که در قسمت جلو و کنار می‌پوشند، ارائه می‌دهد. اگر به عینک‌های آفتابی بزرگ و جعبه‌ای فکر می‌کنید که سالمندان مبتلا به اختلالات چشمی از بین می‌برند، نگران نباشید. این سایه‌ها راه طولانی را پیموده‌اند.

آنها برای روزهای طولانی زیر نور خورشید یا هر زمانی که نیاز به محافظت بیشتر در برابر اشعه ماوراء بنفش دارید، یک انتخاب عالی هستند.

انواع لنز عینک آفتابی

در حالی که بدون شک عینک آفتابی بهترین لوازم جانبی مد است، نباید فراموش کنیم که هدف اصلی عینک آفتابی محافظت از چشمان ما در برابر اشعه های مضر UV خورشید است. به این ترتیب، نوع لنزها عامل مهم دیگری است که باید هنگام انتخاب یک عینک جدید در نظر گرفت.

انواع خاصی از لنزها از چشمان شما در شرایط محیطی مختلف محافظت می‌کنند، بنابراین نوع انتخابی شما به نیازهای منحصر به فرد شما بستگی دارد. در اینجا متداول ترین انواع لنزهایی که باید از آنها آگاه باشید آورده شده است:

لنزهای پلاریزه

لنزهای پلاریزه

لنزهای پلاریزه نوری را که از سطوح صاف منعکس می‌شود، مسدود می‌کنند. این امر دید شما را در اطراف آب، در حین رانندگی و در اکثر موقعیت‌های خارج از منزل بسیار بهبود می‌بخشد.

با این حال، لنزهای پلاریزه، دیدن برخی از چراغ‌های LED مانند چراغ‌های روی صفحه گوشی یا دستگاه خودپرداز را سخت‌تر می‌کنند.

پوشش ضد انعکاس

پوشش ضد انعکاس با جلوگیری از انعکاس نور از سطح پشتی لنزهای شما، تابش خیره کننده را کاهش می‌دهد. یک پوشش ضد انعکاس مفید است اگر نمی‌خواهید نور خورشید از لنزهای شما در حالی که عکس می‌گیرید یا با کسی صحبت می‌کنید بتابد.

لنزهای روکش آینه

عینک آفتابی با لنزهای روکش آینه

لنزهای با روکش آینه (همچنین به آنها پوشش فلاش نیز گفته می‌شود) بسیار بازتابنده هستند. آنها میزان نور ورودی به چشم را کاهش می‌دهند و باعث افزایش سایه و راحتی می‌شوند.

اینها در شرایط بسیار روشن مانند اسکی یا ماهیگیری در روزهای آفتابی مفید هستند.

لنزهای گرادیان

لنزهای گرادیان دارای رنگ متراکم تری در بالای لنز هستند و در قسمت پایین کمتر رنگ آمیزی می‌شوند. این لنزهای رنگی برای رانندگی ایده آل هستند. آنها از چشمان شما در برابر نور خورشید محافظت می‌کنند اما به شما اجازه می‌دهند جاده و داشبورد خود را واضح‌تر ببینید.

لنزهای گرادیان دوگانه

لنزهای گرادیان دوتایی در بالا و پایین به شدت رنگ آمیزی می‌شوند اما در وسط رنگ کمتری دارند. این نوع لنزهای رنگی به شما دید واضحی می‌دهد و در عین حال از چشمان شما در برابر نور خورشید و انعکاس نور از سطوح توسط پاهای شما محافظت می‌کند.

لنزهای فتوکروماتیک

عینک آفتابی با لنزهای فتوکروماتیک

لنزهای فتوکروماتیک یا انتقالی، سطح رنگ خود را با توجه به میزان نور UV که به آنها برخورد می‌کند، تنظیم می‌کنند. شما اغلب این لنزها را در عینک های معمولی می‌بینید، بنابراین نیازی به استفاده از دو جفت عینک نیست. آنها محافظت عالی در برابر اشعه ماوراء بنفش را ارائه می‌دهند.

عینک آفتابی طبی

شما می‌توانید تقریباً هر نوع عینک آفتابی را با لنزهای مطابق با نسخه عینک خود، از جمله لنزهای دو کانونی، سه کانونی یا پیشرونده، قرار دهید.

همچنین بخوانید  بهترین راه برای درمان گلودرد

لنزهای مسدود کننده نور آبی

برخی از عینک‌های آفتابی دارای عدسی‌های مسدود کننده نور آبی هستند که مانع از رسیدن نور آبی به چشم شما می‌شود. نور آبی نه تنها از خورشید، بلکه از دستگاه‌های الکترونیکی مانند گوشی‌های هوشمند، آی‌پد و لپ‌تاپ ساطع می‌شود. تصور می‌شود که لنزهای مسدودکننده نور آبی، فشار چشم ناشی از نگاه طولانی مدت به دستگاه‌های دیجیتال را کاهش می‌دهند.

عینک آفتابی مناسب برای فرم صورت خود را پیدا کنید

بهترین عینک آفتابی با فرم صورت شما مطابقت دارد و آن را برجسته می‌کند. البته این فقط یک دستورالعمل است. بهترین راه برای یافتن عینک آفتابی مناسب این است که چندین عینک آفتابی را امتحان کنید و عینک مناسب چهره، استایل و شخصیت خود را پیدا کنید.

صورت گرد

صورت‌های گرد دایره‌ای هستند، بدون زاویه یا لبه‌های تیز. استخوان گونه پهن‌ترین قسمت صورت شماست، مانند قطر یک دایره. قاب‌هایی با زوایای تیز به تعادل ویژگی‌های شما کمک می‌کنند.

چند قاب ایده آل:

  • مستطیل شکل
  • مربع
  • چشم گربه
  • مسافر
  • بزرگ
  • سپر

صورت مربعی شکل

وجه‌های مربعی تقریباً عرض و طول یکسانی دارند. آنها با خط فک قوی و پیشانی پهن مشخص می‌شوند. قاب‌های گرد کمک می‌کنند تا ویژگی‌های تیز شما را کامل کنید.

چند قاب ایده آل:

  • گرد
  • هوانورد
  • پروانه / چشم گربه ای
  • خط ابرو
  • بیضی شکل

صورت قلبی شکل

صورت‌های قلبی شکل، پیشانی‌های پهن، گونه‌های بلند و پهن و چانه‌های باریک دارند. فریم‌هایی با لبه‌های زیرین پهن به تعادل ویژگی‌ها و کشیده شدن صورت کمک می‌کنند.

چند قاب ایده آل:

  • گرد
  • مستطیل شکل
  • مسافر
  • هندسی
  • پروانه
  • چشم گربه

صورت بیضی شکل

صورت‌های بیضی دارای نسبت های متعادلی هستند و استخوان گونه‌های شما از پیشانی و خط فک شما پهن‌تر است. صورت شما بلندتر از پهن است. تقریباً تمام مدل های عینک آفتابی در صورت بیضی شکل ظاهری خوبی دارند.

فریم های ایده آل:

  • مربع
  • مستطیل
  • هوانورد
  • بپیچید
  • چشم گربه

صورت مستطیلی شکل

صورت‌های مستطیلی بلندتر از پهن هستند، شبیه به صورت‌های بیضی شکل. تفاوت در خط گونه است. صورت‌های مستطیلی دارای خطوط گونه بلند و مستقیم هستند. قاب‌های ضخیم و زاویه‌دار به تعادل ویژگی‌های گرد شما کمک می‌کند.

فریم های ایده آل:

  • مربع
  • مستطیل
  • مسافر

صورت الماسی شکل

صورت‌های الماس دارای پیشانی و خطوط فک باریک هستند. استخوان گونه پهن‌ترین قسمت صورت است. فریم‌هایی را انتخاب کنید که مکمل گونه‌های بلند باشند.

فریم های ایده آل:

  • بیضی شکل
  • گرد
  • هندسی

جمع بندی

انواع بسیاری از عینک‌های آفتابی در دسترس هستند، و پیدا کردن مدل مناسب برای شما به تناسب، عملکرد و مد بستگی دارد. مواردی که قبل از خرید یک عینک آفتابی جدید باید در نظر بگیرید شامل سبک فریم و نوع عدسی مورد نظر شما است.

برخی از اشکال فریم در برخی از اشکال چهره نسبت به سایرین جذاب‌تر هستند. مهم است که یک جفت عینک آفتابی را انتخاب کنید که محافظت کامل در برابر اشعه ماوراء بنفش را ارائه دهد. موارد دیگری که باید در نظر بگیرید عبارتند از اینکه آیا از عینک آفتابی جدید خود برای ورزش، رانندگی یا پوشیدن گاه به گاه استفاده خواهید کرد.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط