Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ بهترین ها @ بهترین غذاهای خیابانی ترکیه | 10 غذای لذیذ

بهترین غذاهای خیابانی ترکیه | 10 غذای لذیذ

by | 27 آذر 1402 | بهترین ها, گردشگری | 0 comments

همانند ساختارهای متنوع و فرهنگ و سنت‌های رنگارنگ در ترکیه؛ لذت‌های آشپزی ترکیه نیز پر جنب و جوش و تکان دهنده هستند. اگر در این کشور رنگارنگ در تعطیلات به سر می‌برید، غذاهای خیابانی ترکیه را از دست ندهید. طعم اصیل را بچشید و حس چشایی خود را راضی کنید، در حالی که از غذاهای خیابانی ترکیه لذت می‌برید و ما مطمئن هستیم که مجذوب طعم، دستور العمل‌ها و ارائه آن خواهید شد. از میان همه غذاهای محلی، اینها بهترین غذاهای خیابانی ترکیه هستند که هیچکس نباید از دست بدهد.

مقاله “بهترین شهرهای ترکیه برای کار و زندگی” را مطالعه کنید.

10 غذای خیابانی لذیذ در ترکیه

ما فهرستی از 10 غذاهای خیابانی ترکیه را گردآوری کرده‌ایم که برای همه جذاب خواهد بود. خواه پیر باشند یا جوان، خواه ساکن ترکیه یا توریستی که از این کشور بازدید می‌کنند. از غذاهای خاص مانند بالیک اکمک گرفته تا لاهماچون:

1. بالیک اکمک – غذای محلی ترکیه

بالیک اکمک - غذای محلی ترکیه

اگر در مورد غذاهای خیابانی در ترکیه صحبت کنیم. اولین چیزی که به ذهن می رسد Balik Ekmek است. این یک ساندویچ معمولی است که از نان ترکی و فیله ماهی سفید کبابی ساخته شده است. با انواع سبزیجات، کاهو و پیاز کنار هم سرو می‌شود. طعم بالیک اکمک تند است و هنگام سفر در ترکیه باید آن را بخورید.

  • بهترین مکان‌ها برای خوردن بالیک اکمک: میدان امینونو، ساحل بسفر و دریا بالیک اکمک

2. Lahmacun – یک پیتزای ترکی

Lahmacun - یک پیتزای ترکی

Lahmacun در زبان مادری به معنای خمیر است. این یک پیتزا ترکی است که در آن یک تکه خمیر گرد پخته می‌شود و روی آن گوشت چرخ کرده، سبزیجات و پیاز چرخ کرده، گوجه فرنگی می‌ریزند. جعفری و انواع ادویه جات مانند پاپریکا، دارچین، زیره و فلفل کاین. این یکی از محبوب‌ترین غذاهای خیابانی در استانبول ترکیه است. از انتخاب نوع تاپینگ، گوشت گرفته تا نوع ادویه، می‌توانید این غذای خیابانی را به دلخواه سفارشی تهیه کنید.

  • بهترین مکان‌ها برای خوردن لاهماچون: هلیل لاهماچون، اورتاکلار و اوز کیلیس کباب
همچنین بخوانید  بهترین ابزارها برای تغییر پس زمینه ویدیو بدون پرده سبز

3. Kagit Helva – یک لذت خالص برای بچه ها

Kagit Helva - یک لذت خالص برای بچه ها

یکی دیگر از غذاهای خیابانی سنتی ترکیه کگیت هلوا است. یک نوع ویفر ساخته شده از کارامل، شیر تغلیظ شده، توت فرنگی نارگیل و شکلات. موجود در طعم‌های مختلف؛ این یکی از محبوب‌ترین‌ها در بین کودکان است. یکی از روش‌های پرطرفدار تهیه کگیت هلوا در ترکیه، تا کردن روکش از وسط و بستنی در آن است.

  • بهترین مکان‌ها برای خوردن Kagit Helva: Senkos، Miskos Helva و Sirinkos

4. Islak Burger – یک لقمه سریع و خوشمزه

Islak Burger – یک لقمه سریع و خوشمزه

ساده و در عین حال فوق العاده خوشمزه؛ Islak Burger نام دیگری در لیست غذاهای معروف خیابانی ترکیه است. این همبرگر کره‌ای با گوشت آبدار در وسط همراه با سس و ادویه‌های گوجه‌فرنگی ارائه می‌شود.

  • بهترین مکان‌ها برای خوردن Islak Burger: میدان تقسیم، Kizilkayar و Islak Humburger

5. دوروم – برای گرسنگی ناگهانی

دوروم - برای گرسنگی ناگهانی

دوروم یک بسته بندی سنتی ترکی با مرغ، گوشت گاو، بره یا سبزیجات است و با پنیر و چاشنی پر شده است. این یک دونر محلی بسیار خوشمزه است که از نان لواش درست می‌شود و با تکه‌های نازک گوشت مصرف می‌شود و سس فوق العاده، پاپریکا و پنیر کاسار طعم و مزه‌ای بی‌نظیر را پر می‌کند.

  • بهترین مکان‌ها برای خوردن دوروم: بامبی و کیزیلکایلار

6. تانتونی – تند، تند و خوش طعم

تانتونی - تند، تند و خوش طعم

تانتونی یک روکش تورتیلا است که از گوشت، گوجه فرنگی و ادویه تهیه می‌شود. گوشت گاو به سبک ژولین بریده می‌شود یا گوشت بره در روغن پنبه سرخ می‌شود. این غذا که از منطقه مرسین سرچشمه می‌گیرد، یکی از تندترین غذاهای خیابانی ترکیه است که در آن گوشت سرخ می‌شود و برش‌های گوجه فرنگی و فلفل سبز طعم غذا را افزایش می‌دهد.

  • بهترین مکان‌ها برای خوردن تانتونی: Karakoy و Suat Usta
همچنین بخوانید  معرفی بهترین فیلم ها درباره انقلاب ها

7. Simit – یک وعده غذایی سالم در ترکیه

Simit - یک وعده غذایی سالم در ترکیه

برای چشیدن طعم‌های متفاوت، سیمیت را در ترکیه را امتحان کنید. این نان که با نام شیرینی ترکی معروف است، یک نان دایره‌ای است که از ملاس تهیه می‌شود و با دانه‌های کتان، دانه‌های کنجد، خشخاش و تخمه آفتابگردان پوشانده می‌شود. در نتیجه طعم نان نرم و ترد می‌شود. به طور طبیعی طعم بسیار لذیذی دارد و یکی از پرطرفدارترین غذاهای خیابانی در ترکیه است.

  • بهترین مکان‌ها برای خوردن سیمیت: سیمیت سرایی

8. Kokorec – طعم و مزه متمایز

Kokorec – طعم و مزه متمایز

اکنون زمان منحصر به فردترین و عجیب‌ترین غذایی است که به طور گسترده در خیابان‌های ترکیه موجود است. روده گوسفند را چاشنی کرده و به سیخ می‌کشند، داخل نان می‌پیچند و با مقدار زیادی روغن و نمک چاشنی می‌کنند. تهیه آسان این خوراک محلی برای همه دوستداران غذاهای غیر گیاهی ضروری است. اگر در حال انتخاب چیزهایی هستید که در خیابان‌های ترکیه امتحان کنید، کوکورچ باید در اولویت قرار گیرد.

بهترین مکان‌ها برای خوردن کوکورچ: Sampiyon، Mercan و Imparator

9. دلمه دلمه – یک پیش غذای خوشمزه

دلمه دلمه – یک پیش غذای خوشمزه

با صدف های نیمه پوسته شده که روی برنج تند سرو می‌شود و با لیمو تزئین شده است. Midye Dolma یک غذای محلی خوش طعم و اشتها آور ترکیه است که مورد علاقه گردشگران و مردم محلی است. میدی دولما که در هر کیوسک غذای خیابانی، در میدان تقسیم و اطراف آن موجود است، در هر مکان و هر زمان قابل خوردن است.

  • بهترین مکان‌ها برای خوردن دولما: Midyeci Ahmet و Şampiyon Kokoreç

10. Kumpir – فوق العاده وسوسه انگیز

Kumpir - فوق العاده وسوسه انگیز

هیچ راهنمای غذای خیابانی ترکیه بدون این غذای فانتزی کامل نیست. Kumpir اساساً سیب زمینی پخته شده است که به دلیل طعم‌ها و چاشنی‌های مختلف شناخته شده است. Kumpir با گزینه‌های مختلفی از تاپینگ مانند پنیر کاشار، سوسیس، ذرت، سالاد مایونز، نخود فرنگی و هویج در دسترس است. این دستور العمل فوق العاده خوشمزه و منحصر به فرد را با سفارشی کردن رویه و طعم به انتخاب خود میل کنید.

  • بهترین مکان‌ها برای غذا خوردن Kumpir: فروشندگان مختلف غذای خیابانی در Ortaköy
همچنین بخوانید  بهترین راهنمای تغذیه گربه ها

در نهایت، هر غذای خیابانی در ترکیه وسوسه انگیز است و ارزش امتحان کردن را دارد.

سوالات متداول

آیا خوردن غذاهای خیابانی در استانبول بی خطر است؟

بله، امتحان کردن غذاهای خیابانی در استانبول بی خطر است. همچنین، آنها نه تنها بی‌خطر هستند، بلکه بسیار خوشمزه هستند و به روشی بهداشتی تهیه می‌شوند. در واقع، شما باید همه چیزهای خوشمزه را در خیابان امتحان کنید تا طعم واقعی غذاهای خیابانی در استانبول را بچشید.

بهترین غذا برای خوردن در استانبول چیست؟

چیزهایی که در استانبول باید امتحان کنید عبارتند از: بادمجان سرخ شده با سس گوجه فرنگی، رب گوجه فرنگی چیلی، سالاد بادمجان کبابی، بادمجان کبابی با ماست، دیپ ماست نعناع کنگر فرنگی، لوبیا چیتی و غیره.

از چه چیزهایی در استانبول اجتناب کنید؟

مواردی که در استانبول باید از آنها اجتناب کنید عبارتند از: 1. به مناظر خیلی نزدیک نشوید. 2. هنگام رفتن به استقلال سوار تراموا نشوید. 3. از استقلال خرید نکنید. 4. مطمئن شوید که هنگام خرید در بازارهای محلی ترکیه چانه زنی می‌کنید.

غذای معروف ترکیه چیست؟

ترکیه به خاطر بسیاری از غذاهای ترکی معروف است اما معروف‌ترین آنها کباب است. این در واقع یک نام رایج از غذاهای غیر گیاهی است که در آن گوشتی وجود دارد که دور سیخ بسته می‌شود و روی آتش زغال کبابی می‌شود. این گوشت در قدیم از گوشت گوسفند یا گاو درست می‌شد، اما امروزه از مرغ نیز تشکیل می‌شود.

در استانبول چه چیزی بخرم؟

شما می‌توانید از ترکیه چیزهای زیادی مانند چای ترکی، لذیذ ترکی، پلامپ شیشه‌ای، حوله ترکی، صابون، قهوه جوش، فرش و قالیچه و غیره خریداری کنید.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط