Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ بهترین ها @ بهترین راهنمای تغذیه گربه ها

بهترین راهنمای تغذیه گربه ها

by | 9 بهمن 1402 | بهترین ها, حیوانات خانگی | 0 comments

تغذیه گربه خود با یک رژیم غذایی متعادل، حیوان خانگی شما را سالم و شاد نگه می‌دارد. در اینجا چیزی است که باید در مورد غذا دادن به گربه خود بدانید. برای آشنایی هرچه بهتر با تغذیه گربه ها، حتماً مقاله “۱۶ غذای سمی برای گربه ها که باید بدانید!” را مطالعه کنید.

رژیم غذایی مبتنی بر گوشت

گربه‌ها برای تناسب اندام و سالم ماندن به یک رژیم غذایی متعادل و مبتنی بر گوشت نیاز دارند. آنها نمی‌توانند گیاهخوار باشند. شما باید رژیم غذایی مناسب برای سن، وضعیت سلامتی و سبک زندگی آنها را تغذیه کنید.

  • بدون غذای انسانی: بیشتر غذاهای معمولی انسان نیازهای تغذیه‌ای گربه‌ها را برآورده نمی‌کند و برخی از غذاهای انسان مانند پیاز می‌توانند برای گربه‌ها سمی باشند.
  • کم و اغلب: گربه‌ها به طور طبیعی چندین وعده غذایی کوچک در روز می‌خورند. اطمینان حاصل کنید که هر روز به گربه‌تان غذا می‌دهید و سعی کنید میزان مصرف روزانه‌اش را به چند وعده کوچک تقسیم کنید (مگر اینکه دامپزشکتان توصیه دیگری به او کرده باشد).
  • دستورالعمل‌ها را بخوانید: همیشه دستورالعمل‌های تغذیه مربوط به غذای گربه‌ای را که خریداری می‌کنید بخوانید و دنبال کنید.
  • به مقدار مناسب غذا بدهید: مقداری که گربه شما باید بخورد بستگی به سن، سبک زندگی و سلامت او دارد، بنابراین مقدار غذا را با توجه به نیازهای خاص او تنظیم کنید. اگر یک گربه بیشتر از نیاز خود غذا بخورد، دچار اضافه وزن شده و ممکن است رنج بکشد. به همین ترتیب، اگر آنها خیلی کم غذا بخورند، دچار کمبود وزن خواهند شد.
همچنین بخوانید  بهترین جاهای دیدنی گیلان در سال 1403

اگر سینی زباله تهیه می کنید، غذا و آب آنها را به خوبی دور از آن قرار دهید. اگر غذایشان خیلی نزدیک به محل توالت باشد، بیشتر گربه‌ها غذا نمی‌خورند.

آب آشامیدنی

مطمئن شوید که گربه شما همیشه آب آشامیدنی تمیز در دسترس دارد. آنها برای سالم ماندن به آن نیاز دارند و ممکن است در عرض چند ساعت بدون آب به شدت بیمار شوند. به یاد داشته باشید، شیر گاو جایگزین آب نیست.

حالا در اینجا 6 مورد را که می‌توانید گاهی به گربه‌تان بدهید بیان می‌کنیم:

1. گوشت پخته

گوشت پخته برای گربه

گربه‌ها گوشت‌خوار هستند، به همین سادگی. آنها برای داشتن قلب قوی، بینایی خوب و سیستم تولید مثلی سالم باید پروتئین گوشت داشته باشند. گوشت گاو پخته شده، مرغ، بوقلمون و مقادیر کمی گوشت اغذیه فروشی بدون چربی راهی عالی برای این کار است. گوشت خام یا فاسد می‌تواند گربه شما را بیمار کند. اگر نمی‌خواهید آن را بخورید، آن را به حیوان خانگی خود ندهید.

2. غلات کامل

غلات کامل برای گربه

جو دوسر در هر کالری پروتئین زیادی دارد و تهیه آن آسان است. بسیاری از گربه‌ها مانند ذرت و پولنتا، آرد ذرت درشت آسیاب شده، بافت خوبی برای آنها دارد. می‌توانید برنج قهوه‌ای، جو و توت گندم را امتحان کنید، اما ممکن است لازم باشد ابتدا آنها را له کنید. گربه‌ها غلات کوچکتری مانند ارزن و کوسکوس را دوست دارند. فقط مطمئن شوید که هر دانه‌ای که می‌دهید پخته شده باشد تا بچه گربه شما بتواند آنها را به طور کامل هضم کند. آرد سوخاری سبوس دار هم مشکلی ندارد.

3. ماهی

ماهی برای گربه

ماهی دارای مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا 3 است که به تیزبینی چشم گربه شما کمک می‌کند و همچنین به آرتریت، بیماری کلیوی و اختلالات قلبی کمک می‌کند. ماهی کنسرو شده یا پخته شده برای غذا خوب است. اما شامی یا سوشی خود را با ماهی خام به اشتراک نگذارید. ماهی خام به طور کلی ایده خوبی نیست.

همچنین بخوانید  بهترین اپلیکیشن های اپل | 30 برنامه برتر

4. تخم مرغ

تخم مرغ برای گربه

تخم مرغ یکی دیگر از منابع فوق العاده پروتئین برای تغذیه گربه شماست. اما مطمئن شوید که آنها پخته شده‌اند. مانند گوشت خام و ماهی، تخم مرغ خام می‌تواند به بچه گربه شما آسیب برساند.

5. سبزیجات

سبزیجات برای گربه

در تغذیه گربه ها باید به این مورد توجه کنید که همه گربه‌ها سبزیجات را دوست ندارند و حتی کمتر از آنها میوه‌ها را دوست دارند (گربه ها نمی توانند طعم شیرین را بچشند). اما آنها منبع غنی از ویتامین‌ها هستند و سرشار از فیبر و آب هستند تا به هضم غذا کمک کنند. خیار یا طالبی تازه، بروکلی بخارپز یا مارچوبه را امتحان کنید. اما ممکن است شانس بهتری داشته باشید که یک همبرگر گیاهی به آنها بدهید. فقط مراقب باشید که پتی شامل پیاز یا سیر نباشد.

6. پنیر

پنیر برای گربه

پنیر یک میان وعده با پروتئین بالا است که در مقادیر کم برای تغذیه گربه شما خوب است. اما پروتئین موجود در پنیر نسبت به پروتئین موجود در گوشت، ماهی و تخم مرغ «کامل» کمتری دارد. همچنین، شکم بسیاری از گربه‌ها نمی‌تواند لبنیات را تحمل کند، بنابراین به راحتی از غذاهای شیرین استفاده کنید و از نعلبکی شیر صرفنظر کنید.

غذاهایی که گربه ها نباید بخورند

هنگام به اشتراک گذاشتن میان وعده های خود از این غذاها دوری کنید. آنها برای گربه‌ها سمی هستند:

  • شکلات
  • انگور و کشمش
  • پیاز و سیر
  • آجیل ماکادمیا
  • خمیر نان
  • الکل
همچنین بخوانید  بهترین برنامه های کاهش وزن برای آیفون

زایلیتول، یک شیرین کننده مصنوعی که در آدامس‌ها و آب نبات‌های بدون قند یافت می‌شود. غذاهایی که برای گربه شما در نظر گرفته نشده است را در جایی نگهداری کنید که نتواند به آنها برسد.

سوالات متداول

آیا می توانم به گربه ام شیر بدهم؟

این یک افسانه است که گربه‌ها به یک کاسه خوب شیر نیاز دارند. شاید شما هم بخواهید بدانید که آیا خوردن شیر برای گربه ضرر دارد یا نه. شیر گاو حاوی لاکتوز است، قندی که هضم آن برای گربه‌ها سخت است و می‌تواند باعث ناراحتی شکم آنها شود. خامه و محصولات لبنی نیز دارای چربی بالایی هستند، بنابراین به افزایش وزن گربه شما کمک می‌کند. می‌توانید بدون لاکتوز برای گربه‌تان «شیر گربه» بخرید، اما این شیر هنوز هم کالری بالایی دارد و حاوی مواد مغذی نیست که گربه‌تان در رژیم غذایی رقیب‌اش دریافت نکند.

آیا می توانم به گربه ام غذای انسان بدهم؟

برخی از غذاهای انسانی وجود دارند که برای گربه شما بی خطر هستند. مقدار کمی سینه مرغ آب پز یا چند تکه ماهی تن می‌تواند یک خوراکی خوشمزه برای گربه شما باشد. با این حال، غذا خودتان را دادن، می‌تواند به معنای کالری اضافی زیادی برای گربه شما باشد، بنابراین مهم است که به اندازه گربه‌ها غذا بدهید تا وزن مناسبی داشته باشند. برخی از غذاهای انسانی نیز وجود دارند که برای گربه‌ها سمی هستند، بنابراین اگر شک دارید از غذاهایی که به طور خاص برای گربه‌ها ساخته شده است استفاده کنید و از ضایعات آن صرف نظر کنید.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط