Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ بهترین ها @ بهترین مینی سریال های 2022 که حتما باید ببینید

بهترین مینی سریال های 2022 که حتما باید ببینید

by | 21 شهریور 1401 | بهترین ها, فیلم و سرگرمی | 2 comments

Semantic Error (خطای معنایی)

ژانر: درام، عاشقانه

تعداد قسمت‌ها: 8

کارگردان: کیم سو جونگ

بازیگران: پارک سئوهام، جائه چن پارک، جی-اوه سانگ

خطای معنایی

مینی‌ سریال Semantic Error یکی از بهترین مینی سریال های 2022 است که روایتگر تقابل و رویارویی دو فرد با ویژگی‌های شخصیتی کاملا متضاد است. چو سانگ وو از شخصیتی منعطف، سخت گیر و قانون مدار برخوردار است که با جانگ جائه یونگ آشنا می‌شود. یونگ با یک اشتباه معنایی، زندگی بی‌ نقص و سالم چو سانگ وو را مختل می‌کند.

Women of the Movement (زنان جنبش)

ژانر: تاریخی، درام و بیوگرافی

تعداد قسمت‌ها: 7

کارگردانان: جولی دش، تینا مابری

سازنده: موریسا جو سرا

بازیگران: آدرین وارن، تونیا پینکینس، گری باسارابا، سدریک جو، گلین تورمن

زنان جنبش

“زنان جنبش”، یک مینی سریال تاریخی و یکی از بهترین مینی سریال های 2022 به حساب می‌آید که از شبکه ABC پخش می‌شود و روایتگر یک زندگی واقعی است. در سال 1955 میلادی، مامی تیل موبلی پس از آنکه پسرش به طرز فجیعی کشته می‌شود، مصمم است که جلوی پایمال شدن خون پسرش را بگیرد. او برای اینکه بتواند عدالت را اجرا کند، رهبری جنبش‌های زیادی را بر عهده می‌گیرد.

The Offer (پیشنهاد)

ژانر: بیوگرافی، درام

تعداد قسمت‌ها: 10

کارگردان: مایکل تالکین

بازیگران: مایلز تلر، متیو گود، دن فوگلر، بورن گورمن، کالین هنکس، جیووانی ریبیسی، جونو تیمپل

پیشنهاد

بدون شک یکی از بهترین مینی سریال های 2022، “پیشنهاد” است. داستان مینی سریال “پیشنهاد” حول محور پشت صحنه یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما، یعنی پدرخوانده به کارگردانی کاپولا می‌چرخد. تاکنون، فیلم‌های زیادی درباره مراحل ساخت و تولید پدرخوانده تهیه شده است. (The Kid Stays in the Picture و Leave the Gun,، Take the Cannoli) اما “پیشنهاد” که یکی از جدیدترین مینی سریال های 2022 است، تجربه‌های جذاب و شنیدنی آلبرت اس. رودی، تهیه کننده فیلم پدرخوانده را روایت می‌کند.

اگر یکی از طرفداران سرسخت فیلم پدرخوانده هستید و دوست دارید با فعل و انفعالات و حوادثی که در پشت صحنه این فیلم رخ داده است آشنا شوید، توصیه می‌شود به هیچ وجه دیدین این مینی سریال جذاب و مهیج را از دست ندهید.

Cherry Blossoms After Winter (شکوفه‌های گیلاس پس از زمستان)

ژانر: درام، عاشقانه

تعداد قسمت‌ها: 8

کارگردان: یون جون هو

بازیگران: جینووک اوکی، کانگ هویی، لی هیون-کیونگ

شکوفه های گیلاس بعد از زمستان

شکوفه‌های گیلاس پس از زمستان یکی از پرطرفدارترین سریال های کوتاه 2022 است که توانسته است تماشاگران زیادی را به خود جلب کند. پس از آنکه سئو هائه بوم، والدین خود را از دست می‌دهد، خانواده‌ای او را به فرزندی خود قبول می‌کنند. او در پایه دوازدهم، شاگرد ته سونگ می‌شود. ارتباط کوتاه و یک روزه بین آن‌ها سبب می‌شود که اوضاع بهم بریزد و مختل شود.

Station Eleven (ایستگاه یازده)

ژانر: درام، دیستوپیایی، پسا-آخرالزمانی

تعداد قسمت‌ها: 10

کارگردان: پاتریک سامرویل

بازیگران: مک‌کنزی دیویس، هیمش پاتل، ماتیلدا لاولر، دیوید ویلموت، نابهان ریزوان

ایستگاه یازده

یکی دیگر از بهترین مینی سریال های 2022 ایستگاه یازده است که با اقتباس از رمانی به همین نام و به نویسندگی امیلی سنت جان ساخته شده است. پخش این مجموعه‌ی دیستوپیایی (پلیدشهری)، پسا-آخرالزمانی از شبکه HBO MAX در اواخر سال 2021 آغاز شد و در ماه ژانویه سال 2022 به اتمام رسید.

این مینی سریال که یکی از پرطرفدارترین سریال های کوتاه 2022 است به شدت مورد تمجید و تحسین تماشگران و منتقدین قرار گرفت. بیست سال پس از آنکه گونه‌ای مرگبار از بیماری آنفولانزا همه گیر و شایع شده است و سبب نابودی و تباهی تمدن بشری شده است گروهی هنرمند دوره‌گرد که از این بیماری مرگبار جان سالم به در برده اند در تلاش برای بازسازی زندگی خود هستند. در این حین، آن‌ها با یک فرقه‌ی خطرناک و رهبرشان روبرو می‌شوند.

Under the Banner of Heaven (زیر پرچم بهشت)

ژانر: جنایت واقعی، درام روانشناسی

تعداد قسمت‌ها: 7

کارگردان: داستین لنس بلک

بازیگران: اندرو گارفیلد، سم ورثینگتون، دیزی ادگار-جونز، دنیز گوخ، ویات راسل

زیر پرچم بهشت

“زیر پرچم بهشت” بدون شک یکی دیگر از بهترین مینی سریال های 2022 است. این سریال کوتاه روایتگر زندگی یک کارآگاه پلیس به‌نام جب پایر است. او در حال رسیدگی به پرونده قتل یک مادر و دختر از مذهب مورمون است. وقتی که متوجه می‌شود کلیسا در قتل آن‌ها نقش داشته، ایمانش متزلزل می‌شود. اگر چه شیوه‌ای که برای پرداختن به دین مورمون‌های در این سریال مورد انتقاد قرار گرفت، اما مورد توجه و استقبال منتقدان قرار گرفت است. گفتنی است که این مینی سریال، براساس یک داستان قتل واقعی که در سال 1984 اتفاق افتاده، تهیه شده است.

Moon Knight (شوالیه شب)

ژانر: ابرقهرمانی، فانتزی، اکشن-ماجراجویی، ترسناک روانشناختی

تعداد قسمت‌ها: 6

کارگردان: جرمی اسلتر

بازیگران: اسکار آیزاک، کریم الحکیم، فاطمه موری ابراهیم، اتان هاوک

شوالیه ماه

برای کسانی که طرفدار پروپاقرص آثار ابرقهرمانی به خصوص آثار مارول هستند، این مینی‌ سریال می‌تواند انتخابی جذاب و مهیج باشد. مینی‌ سریال شوالیه ماه، یکی از بهترین مینی سریال های 2022 است که پخش آن از 30 مارس 2022 (10 فروردین 1401) آغاز شد. مینی‌سریال شوالیه ماه ششمین سریال تلویزیونی مارول است که با استقبال تماشگران روبرو شده است. داستان شوالیه ماه، یکی از پرطرفدارترین مینی سریال های 2022، در مورد ابرقهرمانی با همین نام است. مارک اسپکتور، از اختلال هویتی رنج می‌برد که قدرت خدای ماه مصری به او داده شده است. این قدرت‌های جدید، درهای نعمت و لعنت را به روی او می‌گشاید.

همچنین بخوانید  معرفی بهترین پادکست های فارسی در حوزه های مختلف

The Dropout (ترک تحصیل)

ژانر: درام، بیوگرافی

تعداد قسمت‌ها: 8

سازنده: الیزابت مریودر

بازیگران: آماندا سیفرید، نووان اندروز، اوتارش آمبودکار، میشل گیل، بیل ایروین

ترک تحصیل

“ترک تحصیل” یکی از بهترین مینی سریال های 2022 است که پخش آن از سوم ماه مارس (دوازدهم اسفند 1400 ) از شبکه Hulu آغاز شد.

The Dropout روایتگر زندگی الیزابت هولمز، بنیانگذار کمپانی بیوتکنولوژی Theranos، تلاش‌های او برای متحول کردن حوزه‌ی بهداشت و درمان پس از ترک دانشگاه و اتهاماتی که متوجه او می‌شود، است.  

Pam & Tommy (پم و تامی)

ژانر: بیوگرافی، درام، کمدی سیاه، جنایی، عاشقانه

تعداد قسمت‌ها: 8

کارگردان: رابرت سیگل

بازیگران: لیلی جیمز، سباستین استن، نیک آفرمن، سث روگن، تیلور شیلینگ

پم و تامی

مینی سریال پام و تامی نیز قطعا در زمره پرطرفدارترین و بهترین مینی سریال های 2022 است. مینی‌ سریال پم و تامی به روایت برهه‌ای از زندگی پاملا اندرسون (بازیگر) و تامی لی (درامر) و ازدواج آن دو پس از منتشر شدن فیلم‌شان می‌پردازد. این فیلم یکی از آثار شبکه Hulu است و با الهام از مقاله‌ای از رولینگ استون در سال 2014، تهیه شده است. این مینی سریال بازخورد مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرده است و توانسته است رضایت آن‌ها را جلب کند.

Obi-Wan Kenobi (اوبی وان کنوبی)

ژانر: اکشن-ماجراجویی، علمی-تخیلی

تعداد قسمت‌ها: 6

کارگردان: دبورا چ

بازیگران: ایوان مک‌گرگور، ویوین لیرا بلیر، موسس اینگرم

اوبی وان کنوبی

این مینی سریال که یکی از بهترین مینی سریال های 2022 است در شبکه دیزنی پلاس تهیه و پخش می‌شود. شخصیت اوبی وان کنوبی که در مجموعه پیش‌درآمد جنگ ستارگان حضور داشت، در این مینی سریال هم بازی می‌کند.

اوبی وان کنوبی یکی از جذاب ترین مینی سریال های 2022 برای طرفداران مجموعه جنگ ستارگان است. ماجراهای این مینی سریال ده سال پس از داستان “جنگ ستارگان: قست سوم – انتقام سیت” رخ می‌دهد. اوبی وان کنوبی برای نجات پرنسس لیا که دزدیده شده است تمام تلاش خود را به کار می‌بندد. او در این بین با شاگرد سابقش، دارث ویدر نیز مواجه می‌شود.

The Ipcress File (پرونده ایپکرس)

تعداد قسمت‌ها: 6

کارگردان: جیمز واتکینز

بازیگران: جو کول، لوسی بوینتون، تام هلندر

پرونده ایپرکس

این سریال جاسوسی یکی از قشنگ ترین مینی سریال های سال 2022 است. این مینی‌سریال، روایتگر یکی از حوادث دوران جنگ سرد است. هری پالمر، که سابقا قاچاقچی بوده است اکنون تبدیل به یک جاسوس شده است، ناگهان پی به این موضوع می‌برد که درگیر یک ماموریت سری خطرناک برای یافتن یک دانشمند هسته‌ای انگلیسی شده است.

The Girl from Plainville (دختری از پلینویل)

ژانر: درام جنایی خانوادگی بیوگرافی

تعداد قسمت‌ها: 8

سازندگان: لیز هانا و پاتریک مکمانوس

بازیگران: ال فانینگ، کلوئی سویگنی، کارا بونو، کای لنکس، کلتون رایان، نوربرت لئو بوتز

دختری از پلینویل

“دختری از پلینویل” داستانی جنایی و یکی از بهترین مینی سریال های 2022 است که به روایت داستانی واقعی می‌پردازد و شبکه Hulu عهده دار پخش آن است. این فیلم به بررسی یک پرونده جنایی عجیب و نادر به نام خودکشی پیامکی و ارتباط کارتر با کانرد روی و حوادثی که نهایتا منجر به مرگ کانرد و پس از آن محکومیت کارتر به قتل غیر عمد می‌شود می‌پردازد. درواقع “دختری از پلینویل” روایتگر اتفاقاتی است که به مرگ کانرد ختم می‌شود. یکی از این ماجراهای پشت پرده این مرگ ترغیب دوست‌دختر او، میشل کارتر به خودکشی بوده است.

?Why Didn’t They Ask Evans (سریال چرا از ایوانز نپرسیدند؟)

ژانر: معمایی، مهیج

تعداد قسمت‌ها: 3

کارگردان: هیو لوری

بازیگران: ویل پولتر، لوسی بوینتون، میو درمودی، دنیل اینگز، جاناتان جولز، آلیستر پتری

چرا از ایوانز نپرسیدند؟

یکی از جدیدترین و بهترین مینی سریال های 2022، سریال کوتاه «چرا از ایوانز نپرسیدند؟» است که با اقتباس از کتابی با همین نام که توسط آگاتا کریستی به رشته تحریر درآمده است، ساخته شده است. داستان این مینی سریال که یکی از بهترین سریال های کوتاه 2022 است بدین شرح است که بابی جونز، مردی را می‌یابد که به شدت مجروح شده است و انگار از صخره سقوط کرده است. مرد به دلیل شدت جراحات می‌میرد اما قبل از مرگش، می‌گوید: «چرا از ایوانز نپرسیدند؟». پس از آن چندین حادثه مشکوک و مرموز رخ می‌دهد که بابی جونز پی‌می برد که مرگ این مرد، تصادفی نبوده است. او به همراه دوستان دوران کودکی‌اش، خانم فرانکی درونت و ناکر، مصمم می‌شوند که علت واقعی مرگ او را کشف کنند.

Inventing Anna (جعل آنا)

ژانر: درام

تعداد قسمت‌ها: 9

کارگردان: شانا ریمز

بازیگران: جولیا گارنر، کتی لاوس، الکسیس فلوید، آنا کلامسکی، آریان موئد

جعل آنا

یکی از بهترین مینی سریال های 2022 است که داستان آنا سورکین، معروف به آنا دلوی دختری روسی-آلمانی که توانست با کلاهبرداری از اشراف نیویورک به ثروت زیادی دست پیدا کند را روایت می‌کند. یک روزنامه نگار در قالب مینی سریال “جعل آنا”، پرونده قضایی آنا دلوی؛ که در اینستاگرام به شهرتی مثال زدنی دست یافت و ثروت طبقه اشراف‌ نیویورک را به تصاحب درآورد، را بررسی می‌کند. در این سریال بازی جولیا گارنر در نقش آنا سورکین مورد تحسین و تمجید منتقدان قرار گرفت.

The Thing About Pam (چیزی در مورد پم)

ژانر: درام، جنایی

تعداد قسمت‌ها: 6

کارگردانان: آدام کین، لوگان کیبن، اسکات وینانت

بازیگران: رنه زیلوگر، جاش دوآمل، جودی گریر، شان بریجرز، سوئن اسپک

چیزی در مورد پم

یکی از بهترین مینی سریال‌ های جنایی معمایی 2022 به نام چیزی در مورد پم که از شبکه NBC پخش می‌شود و تا کنون با استقبال خوبی روبرو بوده و توجه منتقدان را به خود جلب کرده است سریال چیزی در مورد پم است.

همچنین بخوانید  توضیحات کاملی در مورد گیفت کارت اپل

وقتی در شهری کوچک، بتسی فاریا میزوری کشته می‌شود، پلیس ماجرای قتل را واضح و روشن می‌داند و متوجه هیچ ابهامی در پرونده نمی‌شود و شوهر بتسی را قاتل می‌داند و دستگیر می‌کند. با این وجود ابهامات زیادی وجود دارد و سوالات زیادی بی پاسخ است. نه تنها در این پرونده شخص بی‌گناهی، گناهکار شناخته شده است و دستگیر شده است، بلکه سبب شکل گیری یک سلسله حوادثی می‌شود تا راز یک نقشه شرورانه و شیطانی کشف شود. در این توطئه پم هاپ دوست صمیمی مقتول، نقش داشته است. با وجود اینکه پم آخرین نفری بوده است که بتسی را قبل از مرگ دیده است، اما پلیس به هیچ وجه به او مظنون نیست. اما پم هر بار داستانی متفاوت را تعریف می‌کند و پاسخ شفاف و منطقی به سوالات نمی‌دهد.

Hawkeye (هاکای)

ژﺍﻧﺮ : اکشن ، جنایی ، ماجراجویی

تعداد قسمت ها:6

کارگردان: جاناتان ایگلا

بازیگران: جرمی رنر ، هایلی استاینفلد ، فلورانس پیو

هاکای

یک سال پس از وقایع انتقام‌جویان: پایان بازی (۲۰۱۹)، کلینت بارتون باید با کیت بیشاپ برای جنگیدن با دشمنان خود که مافیای لباس ورزشی شناخته می‌شوند و توسط تاجر قدرتمند و جنایتکاری با نام کینگ‌پین رهبری می‌شوند، به عنوان رونین همدست می‌شود تا در زمان کریسمس پیش خانواده خود برگردد.

Dopesick (دوپسیک)

ژانر: درام

تعداد قسمت ها: 8

کارگردان: مایکل گوستا و بری لوینسون

بازیگران: مایکل کیتون، پیتر سارسگارد، مایکل استولبارگ، ویل پولتر، کیتلین دیور و رزاریو داوسون

دوپسیک

این سریال در ۸ قسمت تهیه شده است و هر قسمت بین ۵۷ تا ۶۵ دقیقه به طول می انجامد. یک داستان غیر خطی و سردرگم کننده به همراه جزئیات و ریزه‌کاری‌های زیادی است. پشت پرده توزیع قرص مخدر “اکسی‌کدون” را روایت می‌کند. شاید اصلی ترین دلیلی که تماشاگر را به دیدن این سریال ترغیب می‌کند بعد آموزشی آن باشد، این مینی سریال به درستی تماشاگر را با تبعات ناخوشایند مصرف چنین داروهای اعتیاد آوری آشنا می‌کند.

در ادامه با دقت و جزئیات بیشتری به پشت پرده تولید چنین داروهای می پردازد و انسان‌هایی را به تصویر می‌کشد که صرفا به خاطر به دست آوردن پول و ثروت بیشتر حاضرند هزاران نفر را قربانی حرص و طمع خود کنند. داستان این فیلم بر روی برخی از شرکت‌های داروسازی متمرکز است که با دستکاری یافته‌های علمی و ساخت نمودارها و مقالات دروغین، دارویِ مخدر اکسی‌کدون را داروی عاری از عوارض جانبی و تکسین دهنده دردهای سطحی معرفی می‌کنند. در واقع چنین شرکت‌هایی نه برای ریشه کن کردن و یا تسکین دردها و آلام انسان‌ها، بلکه با هدف کسب سود بیشتر به هر قیمتی، بازایابی و فعالیت می‌کنند و با همدستی با سران و مقامات دولتی و دادن رشوه و پول به آن‌ها، به فعالیت‌های غیرقانونی و غیراخلاقی خود جنبه قانونی می‌دهند و به فعالیت می‌پردازند. در حالی که در واقع هیچ تفاوتی بین چنین شرکت‌های داروسازی و شرکت‌های بزرگ مواد مخدر وجود ندارد و هر دو با هدف کسب ثروت، نابودی انسان‌ها و اسیر کردن آن‌ها در چرخه استفاده از ماده مخدر شکل گرفته‌اند.

Maid (خدمتکار)

ژانر: درام

تعداد قسمت ها: 10

کارگردان: جان ولز، نزینگا استوارت، لیلا نویگبائر، هلن شیور و کوین کیوتران

بازیگران: بیلی برک ، اندی مک داول ، مارگارت کواللی و نیک رابینسون

خدمتکار

داستان این مینی‌سریال که یکی از بهترین مینی سریال های 2022 است در مورد “الکس راسل” (با بازی مارگارت کوالی) زن جوانی‌ است که به همراه دختر دوساله‌اش “مدی” ، تریلری که به دوست پسرش “شان” (با بازی نیک رابینسون) تعلق دارد را ترک می‌کند. شان به مشروبات الکی اعتیاد دارد و با بددهنی و پرخاشگری از لحاظ عاطفی به او ضربه می‌زند و احساسات او را جریحه دار می‌کند. الکس بدون آنکه از هیچ حمایت مالی برخودار باشد و صرفا به منظور تامین امنیت دخترش به مکانی که برای زنان آسیب دیده از خشونت‌های خانگی وجود دارد پناه می‌برد.

او سپس به عنوان خدمتکار در یک شرکت خدماتی مشغول به کار می‌شود و با دریافت مبلغ ناچیزی خانه‌های مردم را تمیز می‌کند. اما این تازه آغاز مشکلات او است و در ادامه الکس باید برای حفظ حضانت مدی با پدرش، شان وارد یک نبرد قانونی شود و همچنین با وجود مشکلات زیاد مالی برای سر‌و‌سامان دادن شرایط و اوضاع تلاش کند.

Midnight Mass (عشاء ربانی نیمه شب)

ژانر: وحشت-هیجان انگیز

تعداد قسمت ها:7

کارگردان: مایک فلنگن

بازیگران: راهول عبوری، کریستال بالینت، مت بیدل، الکس اسو، زک گیلفورد، آنابت گیش، راحول کوهلی، کریستین لمن، همیش لینکلیتر و رابرت لانگ استریت

عشاء ربانی نیمه شب

این مینی سریال که یکی از بهترین مینی سریال های 2022 است با یک روایت داستانی مرموز، لحظات مهیج و متفاوتی را برای بیننده رقم می‌زند. برخلاف سایر فیلم‌های ژانر وحشت، این مینی سریال شروعی کاملا غافل‌گیرانه و متمایز دارد. سریال شاید شروعی فریبنده داشته باشد و مخاطب را به این سمت و سو سوق دهد که با یک سریال کاملا مذهبی روبرو شده که هدفش نصیحت کردن است. اما پس از دیدن چند قسمت به اشتباه خود پی‌ می‌برید. داستان در واقع تلفیقی از داستان‌های مذهبی و ژانر وحشت است و به تعصبات کورکورانه انسان‌ها می‌پردازد. هر حادثه‌ای که در فیلم رخ می‌دهد را مردم عادی و مخصوصا پدر روحانی و مبلغ زن داستان به دین نسبت می دهند. در واقع سریال قصد دارد به شما یادآوری کند که انسان‌های متعصب و تندرو حتی از هیولاهای ترسناک داستان‌های ژانر وحشت نیز خطرناک‌تر و ترسناک‌ترند.

Clickbait (تله کلیک)

این فیلم که بدون شک یکی از جذاب‌ترین و بهترین مینی سریال های 2022 است می‌تواند مخاطبان زیادی را به خود جذب کند. یک ویدئو در اینترنت پخش شده است که مردی به نام “نیک بروئر” را نشان می‌دهد که به صندلی بسته شده است. او تابلویی در دست دارد که جمله عجیبی بر روی آن نوشته شده است: “من از زنان سوءاستفاده می‌کنم” و سپس تابلوی دیگری را در دست می‌گیرد که جمله‌ی ” اگر به ۵ میلیون بازدید برسد کشته خواهم شد” روی آن حک شده است. از همان لحظات آغازین به دلیل موضوع منحصر بفرد و شوکه کننده این سریال، حس کنجکاوی مخاطب تحریک می‌شود و بیننده غرق داستان می‌شود و متوجه گذر زمان نمی‌شود.

وقتی داستان فیلم آغاز می‌شود مطمئنا بیشتر مخاطبان فیلم نگرش منفی و بدی در مورد آن مرد دارند. واقعا چه اعمالی از او سر زده است که مستحق مرگ است. این فیلم در 8 قسمت به این سوال جواب می‌دهد. هر قسمت روایتگر داستان یکی از شخصیت‌های اصلی و کلیدی فیلم است و از دیدگاه او فیلم را می‌بینیم و اندکی با رازهای سری داستان آشنا می‌شویم. بدین ترتیب سازندگان با روایت همه جانبه داستان از دیدگاه شخصیت‌های مختلف، تمام زوایای پیدا و پنهان این اتفاق را مورد بررسی و کنکاش قرار می‌دهند تا به تمامی سوالات بینندگان، پاسخی شفاف و واضح دهند.

 Dr. Death (دکتر مرگ)

ژانر: پلیسی-معمایی، اکشن و درام

تعداد قسمت ها: 8

کارگردان: سو یانگ کیم و مگی کایلی و جنیفر موریسون

بازیگران: جاشوا جکسون، الک بالدوین، کریستین اسلیتر، دومنیک برگس، گریس گامر، فردریک لنه و گراینگر هاینس

دکتر مرگ

این مینی سریال روایتی دردناک از پزشکی سودجو و منفعت طلب است که زندگی افراد بی‌گناه زیادی را تباه می‌کند. پرواضح است که پزشکان در ابتد فعالیت کاریشان باید سوگند پزشکی یاد کنند. در واقع پزشکان با این کار متعهد می‌شوند نهایت تلاش و توان خود را برای کمک به بیماران و بهبود حال آن‌ها بکار گیرند. اما پزشک این داستان نه تنها به این تعهد پایبند نیست، بلکه بنظر می‌رسد که برای رسیدن به منافع خود سوگند یاد کرده است تا سبب نابودی انسان‌های بی‌گناه شود.

 Time (زمان)

ژانر : جنایی – درام

تعداد قسمت ها: 3

کارگردان: لوئیس آرنولد

بازیگران: استیو گرهام و شان بین

زمان

در این سریال، داستان زندگی چندین نفر روایت می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها، شخصیتِ “مارک کابدن” و “اریک مک نالی” هستند. “مارک کابدن” معلمی ساده که تازه به اتهام قتل غیر عمد روانه زندان شده است. مشکلات زندان برای یک فرد پنجاه ساله و عذاب وجدان در مورد انتخاب هایش و مسیر اشتباهی که انتخاب کرده است بخشی از داستان این فیلم است. دیگری پلیس وظیفه شناسی به نام “اریک مک نالی” است که مجبور است بین اصول اخلاقی خود و خانواده‌اش یکی را انتخاب کند و این یکی از انتخاب‌های دشوار و تاثیرگذار سریال است. همینطور در زندان با شخصیت‌های گوناگونی آشنا می‌شویم که هریک داستان خاص خود را دارند. شخصیت‌هایی که ظاهرا هیچ ربطی به هم ندارند اما در طول سریال با هم مرتبط می‌شوند و زندگی همدیگر را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

 Mare of Easttown (میر اهل ایست تاون)

ژانر: اکشن-جنایی

تعداد قسمت ها: 7

کارگردان: کراگ زوبل

بازیگران: کیت وینسلت، جولیان نیکلسون، جین اسمارت، انگوری رایس، دیوید دنمن، گای پیرس، کیلی اسپینی، روبی کروز و ایزی کینگ

میر اهل ایست تاون

این مینی سریال که یکی از پر طرفدارترین بهترین مینی سریال های 2022 است مطمئنا بسیاری از ببیندگان خود را هیجان زده خواهد کرد. سریالی که از لحاظ داستانی، کارگردانی و بازیگری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. قهرمان داستان در این سریال زنی قدرتمند، زیرک و شجاع است که اگرچه مشکلات زیاد روحی و خانوادگی دارد اما هیچ وقت تسلیم نمی‌شود. اما او قهرمانی بی‌نقص و رویایی نیست. بلکه با شخصیتی روبرو هستیم که در طول داستان به تدریج و با درس گرفتن از اشتباهاتش رشد می‌کند. او سرانجام موفق می‌شود شخصیت واقعی خود را که پشت نقابی از سردرگمی، بی‌تفاوتی و اندوه پنهان شده بود بازیابد.

 The Innocent (بی گناه)

ژانر جنایی، درام و رازآلود

تعداد قسمت ها: 8

کارگردان: اوریول پائولو

بازیگران: ماریو کاساس، ژاوی ساز، سانتی پونز

بی گناه

این مینی سریال ثابت کرد که موفقیت‌های سریال “Money Heist” تصادفی نبوده است و اسپانیایی‌ها، مهارت خاصی در خلق داستان‌های منحصر بفرد و جذاب دارند. این بار نیز در مینی‌ سریال “بی گناه” یک تریلر مرموز و اسرارآمیز را می‌بینیم که می‌تواند رضایت مخاطبان خود را به دست آورد. این مینی‌ سریال از روش جذابی برای معرفی و پرداختن به داستان و شخصیت‌هایش بهره برده است. درحالیکه داستان کلی در زمان حال اتفاق می‌افتد، اما بینندگان به خوبی با حوادث گذشته زندگی شخصیت‌های داستان آشنا می‌شوند.

Behind Her Eyes (پشت چشم هایش)

ژانر: درام- هیجانی

تعداد قسمت ها: 6

کارگردان: استیو لایت فوت

بازیگران: ایو هوسون، تام بیتمن، سیمونا براون

پشت چشم هایش

داستان این مینی سریال حول محور زندگی زنی به نام “لوئیس”  و پسرش “آدام” می‌چرخد که زندگی آرامی دارند. یک شب لوئیس، به طور تصادفی با مردی به نام “دیوید” آشنا می‌شود و یک رابطه عاطفی بین آن‌ها بوجود می‌آید. این رابطه سرآغاز حوادث عجیب بعدی داستان است چرا که روز بعد معلوم می‌شود که دیوید متاهل است و رئیس جدید او در دفتر روانشناسی (که در آنجا به عنوان منشی کار می‌کند) می‌باشد. اما جذابیت ماجرا وقتی بیشتر می‌شود که لوئیس چند روز بعد با همسر دیوید “ادل” به طور تصادفی روبرو می‌شود و رابطه دوستانه‌ای بین آن‌ها شکل می‌گیرد. اما این تنها شروع این داستان عجیب است و در ادامه حوادث عجیب تری پیش روی مخاطب قرار می‌گیرد.  

admin
admin
چطور بود؟
+1
1
+1
1
+1
1
+1
+1
1
+1
+1
3

2 Comments

  1. علیرضا سلیمانی
    0
    1

    علیرغم زحمات شما
    متأسفانه اکثر سریالها ، دوبله فارسی نبودند…!؟
    نمی‌دونم چند درصد از مردم کشورمون
    زبون اصلی/ زیرنویس چسبیده و نچسبیده
    نگاه میکنن….!؟

    Reply
    • پریا
      0
      0

      ممنون از زحماتتون و اینکه اکثر مردم زیر نویس دوس دارن جناب

      Reply

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط