Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ بهترین ها @ بهترین هنرمندان خیابانی در جهان

بهترین هنرمندان خیابانی در جهان

by | 24 فروردین 1402 | بهترین ها, هنرهای تجسمی | 0 comments

هنر خیابانی در دهه 60 میلادی در فیلادلفیا در ایالات متحده متولد شد که توسط هنرمندانی مانند Cornbread و Cool Earl گسترش یافت. این سبک هنری که سال‌ها مورد بی مهری قرار می‌گرفت، متشکل از برچسب زدن به دیوارها، وسایل نقلیه عمومی و ساختمان‌ها است. به دلیل سهولت، هنر خیابانی توانسته است قلب بسیاری از هنرمندان را تسخیر کند. هدف این است که این هنر برای تعداد زیادی از مردم قابل دسترس و قابل مشاهده باشد، به عنوان راهی برای برقراری ارتباط عمیق‌تر و وادار کردن مردم به تفکر. امروزه برخی از هنرهای خیابانی را می‌توان میلیون‌ها دلار ارزش گذاری کرد و آثار هنری مشهوری هستند.

با توجه به شرایط آب و هوایی غیرقابل پیش‌بینی و فضاهای کار بداهه، هنر خیابانی سهل و آسان نیست. در واقع، بسیار دشوار است، و دقیقاً به همین دلیل است که این هنرمندان خیابانی سزاوار احترام زیادی هستند.

در این مقاله قصد داریم مشهورترین و بهترین هنرمندان خیابانی در جهان را به شما معرفی کنیم:

1. بنکسی (Banksy)

دختری با بادکنک

او مشهورترین هنرمند خیابانی جهان است. بنکسی ناشناس بیش از 23 سال است که در سرتاسر جهان آثار هنری خلق می‌کند. این هنرمند بریتانیایی عمدتاً با قوطی‌های اسپری و شابلون هایی کار می‌کند که قبل از شروع نقاشی آماده می‌کند. او در سال 2002 یکی از شناخته‌شده‌ترین آثارش به نام «دختر کوچک با بادکنک» را در لندن خلق کرد. این دختر کوچک با لباس مشکی به بادکنک خود اجازه پرواز می‌دهد و بنکسی در کنار برچسب “همیشه امید وجود دارد” می‌نویسد. او این مفهوم را می‌رساند که ما هرگز نباید تسلیم شویم، حتی زمانی که به نظر می‌رسد همه چیز در بدترین حالت خود است. زمانی که تابلوی “دختری با بادکنک” بلافاصله پس از فروخته شدن بیش از یک میلیون دلار در حراجی ساتبی به طور غیرمنتظره‌ای ویران شد.

2. کیت هرینگ (Keith Haring)

هنر خیابانی کیت هرینگ

این هنرمند پاپ آرت آمریکایی به خاطر طراحی‌های رنگارنگ خود از شخصیت‌های سبک شناخته شده است. کیت هرینگ کار خود را در کنار ژان میشل باسکیا آغاز کرد. در سال 1988، اچ‌آی‌وی مثبت او تشخیص داده شد و تصمیم گرفت با هنر به مبارزه با بیماری برود. او در کار خود با مواد مخدر، ایدز و بسیاری از ناملایمات دیگر مبارزه می‌کند. او نقاشی دیواری را در سال 1987 در فیلادلفیا کشید که آن را “ما جوانان” نامید و یکی از اولین هنرمندانی بود که نقاشی دیواری ایجاد کرد. او پس از چندین ماه جستجو برای یافتن مکان مناسب، این نقاشی دیواری را که شهرت جهانی یافت، با 14 دانش آموز دبیرستانی کشید. او با طراحی‌های کارتونی مانند خود در مترو محبوبیت پیدا کرد، که کارهای موقتی بودند که او با تکه ای گچ با استفاده از پوسترهای تبلیغاتی خالی در ایستگاه‌های مترو به عنوان بوم نقاشی خود می‌ساخت.

همچنین بخوانید  بهترین سریال های ایرانی جدید که ارزش دیدن دارند

3. کومبو(Combo)

هنر خیابانی کومبو

کومبو که از پدری مسیحی لبنانی و مادری مسلمان مراکشی به دنیا آمد، کار خود را به عنوان یک هنرمند رسما در سال 2012 آغاز کرد. این هنرمند خیابانی متعهد تصمیم گرفت برای چسباندن پوسترهای تبلیغاتی خود از منطقه ممنوعه چرنوبیل عبور کند. در سال 2015، او از لوگوی لهستانی که توسط طراح Piotr Mlodozeniec: COEXIST ساخته شده بود، الهام گرفت.

همزیستی از طریق نمادهای مذهبی مختلف نشان داده شده است: هلال، ستاره داوود و صلیب مسیحی. این هنر خیابانی خواستار تحمل و احترام به همه باورها است. از زمان حملات به شارلی ابدو، کامبو هنر خود را در خیابان‌های پاریس به نمایش گذاشته است. متأسفانه، او قبلاً در حین خلق هنر خود مورد حمله قرار گرفته است.

4. کورن برد(نان ذرت) Cornbread

داریل مک‌کری اثر خود را به نام «نان ذرت» امضا کرد. او از دهه 1960 در فیلادلفیا فعال بوده است، زمانی که با دوستانش نقاشی گرافیتی را آغاز کرد، جنبشی که به نیویورک و از اقیانوس اطلس تا اروپا گسترش یافت.

این هنرمند خیابانی باهوش با همکاری با شبکه ضد گرافیتی فیلادلفیا برای کمک به پاک‌سازی خیابان‌های شهر و در عین حال تشویق بیان هنری در قالب نقاشی‌های دیواری، استعدادهای خود را از جنایت به مبارزه با جنایت برد. او تا به امروز با جوانان شهر کار می‌کند و صدایی شده است برای کسانی که اغلب احساس بی‌صدایی می‌کنند.

5. شپرد فیری(Shepard Fairey)

شپرد فیری یک هنرمند خیابانی معاصر آمریکایی است که برند معروف OBEY را تأسیس کرد که از صحنه اسکیت بورد بیرون آمد. فیری علاوه بر آثار استنسیل، نقاشی‌های دیواری و همچنین تصاویر گرافیکی و طرح ها را خلق می‌کند. او خالق لوگوی موفق انتخاباتی باراک اوباما در سال 2008 و پوستر “امید” است.

یکی از آثار متعدد او که شهرت جهانی دارد، یک تگ دیواری است که در پاریس در منطقه 13 واقع شده است. این اثر در رنگ‌های فرانسه نشان دهنده ماریان (شخصیت جمهوری فرانسه) است. پس از حملات در سال 2015 نقاشی شده است.

همچنین بخوانید  معرفی بهترین فیلم های 2022

شعار این اثر هنری خیابانی «عمل بیشتر از حرف ارزش دارد» است.

6. لیدی پینک (Lady Pink)

لیدی پینک یک هنرمند گرافیتی فمینیست اکوادوری-آمریکایی ساکن نیویورک است. آثار او حاوی پیام‌هایی است که زنان را توانمند می‌کند. نقاشی‌های دیواری رنگارنگ هستند و افراد مشهور، حیوانات، انگیزه های اجتماعی و غیره را نشان می‌دهند.

این هنرمند خیابانی لقب “بانوی اول گرافیتی” را به خود اختصاص داده بود زیرا او اولین هنرمند زن فعال در اوایل دهه 80 بود. اولین بار در اواخر دهه 1970 برای نقاشی‌های قطار مترو خود مورد توجه قرار گرفت. اوهمچنان به عنوان یک هنرمند به بلوغ خود ادامه می‌دهد و آثاری به یاد ماندنی در سراسر نیویورک خلق می‌کند و همچنین کارگاه‌های نقاشی دیواری را برای جوامع محلی برگزار می‌کند.

7. روآ (Roa)

روآ بلژیکی است و در شهرهای سراسر قاره اروپا، آمریکای شمالی، استرالیا و آفریقا هنرپردازی می‌کند. او یکی از مشهورترین هنرمندان خیابانی در لیست مااست. سبک او به عنوان نقاشی‌های سیاه و سفید پر جنب و جوش از پرندگان و حیوانات بومی منطقه‌ای که در آن نقاشی می‌کند قابل تشخیص است.

نقاشی‌های او بسیار دل‌انگیز هستند، با توجه به این واقعیت که آنها بزرگ و در فضای باز برای دیدن همه هستند. موضوعات روآ اغلب به عنوان ترکیبی از زندگی، مرگ و زندگی پس از مرگ توصیف می‌شود.

8. ژان میشل باسکیا

ژان میشل باسکیا که از مادری پورتوریکویی و پدری مهاجر از هائیتی متولد شد، مانند بسیاری از هم دوره‌های خود، کار خود را در خیابان‌های شهر نیویورک آغاز کرد. در 20 سالگی کار روی کاغذ و بوم را به اصطلاح تلفیقی آغاز کرد، در حالی که به تنهایی به مطالعه تاریخ هنر پرداخت.

او جوان‌ترین هنرمندی بود که در بینال ویتنی نیویورک نمایشگاهی داشت و از آن زمان به عنوان الهام بخش هنرمندان معاصر در سراسر جهان بود. او در عمر کوتاه خود با کارهای پربار خود به اهداف بی‌شماری دست یافت و در ۲۷ سالگی از دنیا رفت.

جزئیات زندگی باسکیا در فیلم «رونق واقعی: سال‌های اواخر نوجوانی ژان میشل باسکیا» اثر سارا درایور ثبت شده است.

9.دیز(DAZE)

از واگن‌های مترو در دهه 1970 گرفته تا گالری های هنری در سراسر جهان، این هنرمند آمریکایی راه زیادی را پیموده است. او در کنار ژان میشل باسکویا و کیت هرینگ یکی از پیشگامان هنر خیابانی است.

آثار DAZE در موزه بروکلین، موزه گرونینگر، موزه شهر نیویورک و موزه هنر مدرن نیویورک به نمایش گذاشته شده است. او به همراه دوست و شریک تجاری‌اش جان «کراش» ماتوس، الهام‌بخش سریالی به نام «پایین» در نتفلیکس بود.

همچنین بخوانید  29 تا از بهترین سریال های کره ای

10. گایا (نیویورک، ایالات متحده آمریکا)

اندرو پیزاکان در سال 1988 در شهر نیویورک متولد شد و دارای مدرک هنرهای زیبا از کالج هنر موسسه مریلند در بالتیمور، مریلند است. او هنرمندی قابل توجه با سبک و موضوعات خاص است که مشکلات سیاسی، زیست محیطی و اجتماعی از جمله مسیر انسان به سوی نابودی را توصیف می‌کند.

آثار تحریک آمیز او در نمایشگاه ها و موزه‌های متعددی در سراسر ایالات متحده و بین المللی به نمایش درآمده است. برخی از مکان‌هایی که می توانید نقاشی های دیواری او را در ایالات متحده ببینید، نیویورک، بالتیمور، نیوجرسی، واشنگتن دی سی و شیکاگو هستند.

11.اسپای(SpY)

SpY اسپانیایی در اواسط دهه 80 خود را به صحنه هنر گرافیتی معرفی کرد. او در کارش از محیط اطراف استفاده می‌کند و دوست دارد بیننده را با پیام‌های پنهان غافلگیر کند. او عناصر مشترک را در خود گنجانده و آنها را به گونه‌ای تبدیل می‌کند که تبدیل به بیانیه می‌شوند.

اگرچه هنر شهری او معمولاً در کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، آلمان، اسپانیا، روسیه، نروژ قرار دارد، آثار او در نشریات و نمایشگاه‌های بسیاری در سراسر جهان به چاپ رسیده است.

12. DONDI

دونالد جوزف وایت آمریکایی، مانند بسیاری دیگر از هنرمندان مشهور خیابانی، کار خود را با نقاشی قطارهای مترو آغاز کرد. او سبک نوشتاری منحصر به فردی داشت و آثارش به طور گسترده‌ای شناخته می‌شد. در حالی که برخی از افراد ترجیح دادند ناشناس بمانند و از برچسب‌های مرموز استفاده کنند، او از هنر خود دوری نکرد. در دهه 70، در جریان سرکوب بزرگ هنرمندان گرافیتی، دوندی جسور یک قطعه بزرگ را روی سقف خود نقاشی کرد.

وایت سال‌ها با هنرمندان دیگر کار کرد و به عنوان استانداردی برای استایل خیابانی عمل کرد. کار او دارای پیام‌های پنهان بود اما پیام‌های آشکار نیز به آن پیوست. سریال درخشان “بچه های قبر” از آهنگ Black Sabbath الهام گرفته شده است. متأسفانه او در سن 37 سالگی از دنیا رفت و زندگی کوتاهی داشت.

سخن آخر

هنرمندان خیابانی، چه معروف و چه غیر مشهور در سراسر جهان بر فرهنگ ما تأثیر زیادی گذاشته‌اند. آنها از استعداد خود برای صحبت در مورد مسائل استفاده کرده‌اند.هرچند در کشور ما همه چیز از جمله دیوارها دولتی است ولی شاید روزی هنرمندان ما نیز بر روی دیوارها سخن بگویند.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط