Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ بهترین ها @ بهترین ورزش برای کودکان خود را بشناسید!

بهترین ورزش برای کودکان خود را بشناسید!

by | 13 شهریور 1402 | بهترین ها, ورزش | 0 comments

به نظر می‌رسد که کودکان و ورزش برای بسیاری از بچه‌ها و خانواده‌هایشان با هم هماهنگ هستند. در حالی که همه کودکان نمی‌خواهند در یک ورزش شرکت کنند، به جای آن فعالیت‌های دیگر را ترجیح می‌دهند. بسیاری از این فرصت برای شرکت در یک تجربه ورزشی لذت می‌برند. انتخاب بهترین ورزش برای کودکان یک تصمیم مهم برای هر والدینی است. برخی از کودکان بیشتر به ورزش‌های گروهی تمایل دارند در حالی که برخی دیگر ورزش‌های انفرادی را ترجیح می‌دهند. برخی از تیپ‌های بدن برای برخی ورزش‌ها بهتر از سایرین مناسب هستند. و برخی از کودکان بیشتر به ورزش های کم تاثیر علاقه‌مند می‌شوند در حالی که برخی دیگر به دنبال فرصت‌های ورزشی هستند که از نظر جسمی به فعالیت بدنی بیشتری نیاز دارند.

مزایای ورزش کودکان

مزایای ورزش کودکان

مزایای بزرگی وجود دارد که کودک شما را تشویق به ورزش در سنین پایین می‌کند، از جمله، سلامت و تناسب اندام:

  • استقامت بهتر و سلامت قلب و عروق
  • حفظ وزن مناسب برای کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دو و سایر بیماری‌ها
  • بهبود قدرت عضلات و استخوان
  • بهبود تعادل و انعطاف پذیری
  • صرف انرژی اضافی (این را باید “مزایای والدین” نامید)
  • بهبود الگوها و کیفیت خواب
  • فواید روانی
  • اعتماد به نفس بیشتر
  • بهبود نظم و انضباط
  • به دست آوردن تصویر بدنی سالم
  • یادگیری مهارت‌های جدید
  • ایجاد عادت ورزش منظم
  • مزایای اجتماعی
  • یادگیری کار گروهی و مسئولیت پذیری
  • مهارت‌های ارتباطی بهتر
  • پیدا کردن دوستان جدید

با این فهرست طولانی از مزایای فوری و بلندمدت که از طریق ورزش در دسترس است، مهم است که به کودک خود کمک کنید تا یکی را انتخاب کند که به آن علاقه دارد و برای سال‌های آینده از آن لذت می‌برد. در این مقاله نکات و منابعی را به اشتراک می‌گذاریم که به شما در انتخاب ورزش مناسب برای فرزندتان کمک می‌کند.

کودک خود را با انواع مختلف ورزش آشنا کنید

همه بچه‌ها به همه ورزش‌ها علاقه نخواهند داشت، بنابراین یافتن ورزشی که برای کودک شما جذاب باشد کمی زمان می‌برد و همچنین مستلزم توجه به سرنخ‌هایی است که نشان دهنده علاقه خاصی به یک ورزش خاص است. اختصاص دادن زمان برای تماشای انواع ورزش‌ها در تلویزیون یا رفتن به بازی‌های زنده با هم در آخر هفته‌ها راهی عالی برای شروع است. در مورد آنچه فرزندتان در مورد هر ورزش دوست دارد یا دوست ندارد صحبت کنید و به توضیح قوانین کمک کنید تا آنها درک بهتری از آنچه در حال وقوع است داشته باشند.

همچنین بخوانید  بهترین زمان مصرف ویتامین ها‌ی ضروری بدن

حتی اگر خودتان اطلاعات زیادی در مورد این ورزش ندارید، مهم است که اصول اولیه را یاد بگیرید تا بتوانید به تعدادی از بهترین بازیکنان یا ستاره‌های مسابقه اشاره کنید و قوانین اساسی را توضیح دهید.

ورزش های تیمی یا انفرادی

ورزش تیمی کودکان

هر دو ورزش تیمی و انفرادی فواید زیادی برای کودکان دارند. بنابراین، برای بسیاری از بچه‌ها می‌تواند ایده خوبی باشد که یکی از آنها را پیدا کنند که دوست دارند در دوران کودکی به آن متعهد شوند. اگر فقط زمان دارید که به یک ورزش متعهد شوید، یک ورزش تیمی معمولاً مکان خوبی برای شروع است زیرا مزایای مهم زیادی دارد:

  • یادگیری کار گروهی، مسئولیت پذیری و نظم و انضباط
  • بهبود ارتباطات و سایر مهارت‌های اجتماعی
  • به دست آوردن اعتماد به نفس بیشتر و پیدا کردن دوستان جدید

با ورزش های گروهی، آنها همچنین می‌توانند با یکی از اعضای خانواده یا دوستان خود در مدرسه بپیوندند تا در ابتدا برای رفتن به تمرین و بازی هیجان زده‌تر شوند.

ورزش را با تیپ بدنی فرزندتان مطابقت دهید

اگر فرزند شما سطحی از تمایل یا توانایی طبیعی با یک ورزش خاص داشته باشد، احتمال اینکه از آن لذت ببرد بسیار بیشتر خواهد بود و بنابراین متعهد باقی می‌ماند. بنابراین انتخاب ورزشی که متناسب با نوع بدن و مهارت‌های طبیعی کودک شما باشد نیز بسیار مهم است. اگر کودک شما کوتاه قد، تنومند و قوی است، شاید با کشتی و ورزش‌های رزمی شروع کنید.

اگر آنها هماهنگی چشمی خوبی با دست دارند، تنیس، تنیس رومیزی یا هاکی را امتحان کنید. یا اگر فرزند شما قد بلند و ورزشکار است، بسکتبال و والیبال می‌تواند ورزش انتخابی او باشد. مطمئناً هر کسی می‌تواند هر ورزشی را انجام دهد و لذت و علاقه اولویت اصلی است، اما وقتی فرزند شما احساس می‌کند که در یک ورزش جدید مشارکت می‌کند و استعداد طبیعی دارد، همیشه کمک می‌کند.

ورزش های چالشی و فیزیکی یا ورزش های ملایم؟

طیف گسترده‌ای از ورزش‌های تماسی و غیر تماسی وجود دارد، بنابراین بسته به ترجیح شخصی خود و شخصیت فرزندتان می‌توانید بهترین مورد را برای او انتخاب کنید. اگر کودک شما عاشق کشتی گرفتن است و بسیار پر سر و صدا است، ورزش‌های تماسی مانند کشتی و فوتبال می‌تواند راهی عالی برای رهاسازی بخشی از انرژی اضافی و بازی خشن در یک محیط امن و تحت نظارت باشد. در حالی که اگر کودک شما ساکت‌تر و ملایم‌تر است، تنیس، بدمینتون و حتی هاکی می‌تواند انتخاب خوبی برای شروع باشد.

همچنین بخوانید  بهترین فیلم های بروس لی

بسیاری از ورزش های مختلف را امتحان کنید

هنگامی که لیست ورزش های بالقوه را محدود کردید، زمان آن فرا رسیده است که آنها را به وجود بیاورید و آنها را امتحان کنید. این روزها برنامه‌های ورزشی بسیار خوبی برای تعطیلات وجود دارد که اردوهای آموزشی کوتاهی را برای انواع ورزش ها ارائه می‌دهند. این به کودک شما این امکان را می‌دهد که ورزش‌های مختلف را برای هر کدام برای چند روز امتحان کند و سپس تصمیم بگیرد که از کدام یک بیشتر لذت می‌برد. این همچنین به شما کمک می‌کند در هزینه تجهیزات و هزینه‌های ثبت نام برای ورزش‌هایی که ممکن است فرزندتان به سرعت از آنها خسته شود، صرفه جویی کنید.

سایر نکات مفید

اگر کودک شما سنگین است یا کم تحرک است، با چیزهای کوچک شروع کنید. گرفتن یک اسکیت بورد، یک دوچرخه یا اسکیت می‌تواند راه خوبی برای تغییر یک کودک کم تحرک تر از کتاب یا بازی‌های ویدیویی و به سمت سبک زندگی فعال تر باشد.

برخی از ورزش‌های کمتر محبوب را در نظر بگیرید. ورزش‌های سازمان یافته می تواند شامل مواردی فراتر از فوتبال سنتی، تنیس، والیبال، فوتبال و بسکتبال باشد. شما و فرزندتان ممکن است بخواهید در مورد هنرهای رزمی، دوچرخه سواری، کراس کانتری، دو و میدانی، گلف، شمشیربازی، چوگان یا رقص فکر کنید. همه اینها به عنوان ورزش محسوب می شوند و به کودک شما کمک می‌کنند تا مهارت‌های مهمی را بیاموزد.

سعی نکنید علایق خود یا گذشته خود را به فرزندتان تحمیل کنید. حتی اگر در جوانی یک ستاره فوتبال بودید، آن ورزش ممکن است برای فرزند شما نباشد. شرکت در ورزش مهمتر از این است که کدام ورزشی را انتخاب کنند. سوق دادن فرزندتان به ورزش فقط به این دلیل که برتر هستید معمولا نتیجه معکوس خواهد داشت.

سوالات متداول در مورد بهترین ورزش برای کودکان

برای انتخاب ورزش برای فرزندم چه فاکتورهایی را باید در نظر بگیرم؟

هنگام انتخاب ورزش برای فرزندتان، باید علایق، توانایی‌ها و محدودیت‌های جسمانی، شخصیت و زمان و منابع موجود برای انجام ورزش را در نظر بگیرید.

آیا باید ورزشی را انتخاب کنم که فکر می کنم فرزندم در آن خوب باشد؟

در حالی که هنگام انتخاب یک ورزش مهم است که توانایی‌ها و نقاط قوت فرزندتان را در نظر بگیرید، همچنین مهم است که به او اجازه دهید علایق خود را کشف کند. ورزشی که فرزند شما از آن لذت می‌برد، به احتمال زیاد او را درگیر و با انگیزه نگه می‌دارد.

همچنین بخوانید  آیا شما هم اعتیاد به ورزش دارید؟؟؟
چگونه ورزشی را انتخاب کنم که با شخصیت فرزندم مطابقت داشته باشد؟

در انتخاب ورزش به خلق و خو و ویژگی‌های شخصیتی فرزندتان توجه کنید. به عنوان مثال، اگر کودک شما رقابتی است و دوست دارد کنترل را در دست داشته باشد، ورزش‌های فردی مانند تنیس یا هنرهای رزمی ممکن است مناسب باشند. اگر فرزند شما اجتماعی است و در یک محیط تیمی پیشرفت می‌کند، ورزش‌های گروهی مانند فوتبال یا بسکتبال ممکن است انتخاب بهتری باشد.

آیا هنگام انتخاب برای فرزندم باید جنبه های اجتماعی ورزش را در نظر بگیرم؟

بله، جنبه های اجتماعی یک ورزش می‌تواند برای رشد و لذت کودک شما مهم باشد. پویایی تیم و فرصت‌های اجتماعی که با یک ورزش خاص به دست می‌آید را در نظر بگیرید و یکی را انتخاب کنید که با نیازهای اجتماعی فرزندتان هماهنگ باشد.

چگونه از شرکت فرزندم در یک ورزش حمایت کنم؟

شما می‌توانید با شرکت در بازی‌ها و تمرین‌های کودک خود، تهیه وسایل حمل و نقل و وسایل و تشویق او به تمرین و بهبود مهارت‌های خود، از مشارکت او در یک ورزش حمایت کنید.

اگر علاقه فرزندم به ورزش از دست برود چه؟

معمولاً کودکان به مرور زمان علاقه خود را به یک ورزش از دست می‌دهند. اگر این اتفاق افتاد، فرزندتان را تشویق کنید تا ورزش‌ها یا فعالیت‌هایی را که بهتر با علایق و توانایی‌های او همخوانی دارد، کشف کند.

چگونه اطمینان حاصل کنم که فرزندم تجربه مثبتی از ورزش دارد؟

برای اطمینان از اینکه فرزندتان تجربه مثبتی از ورزش دارد، روی ایجاد یک محیط حمایتی و تشویقی تمرکز کنید. از اعمال فشار بیش از حد به فرزندتان برای عملکرد یا برنده شدن خودداری کنید و در عوض روی رشد، رشد و لذت شخصی او تمرکز کنید.

سخن آخر

هنگامی که فرزند شما چند ورزش مختلف را امتحان کرد، می‌خواهید با او در مورد اینکه کدام ورزش‌ها بیشتر از همه لذت می‌برد صحبت کنید. به‌عنوان والدین، اغلب می‌توانید خیلی سریع ببینید کدام ورزش برای فرزندتان جذاب است. در مورد چه ورزشی صحبت می‌کنند یا بیشتر سوال می‌پرسند؟ علاوه بر این، چه بازیکنان ستاره‌ای را دوست دارند؟ آنها چه قوانین و استراتژی‌هایی را بهتر درک کرده‌اند؟ پیروی از این مراحل به شما کمک می‌کند تا بهترین ورزش‌ها را برای شروع کودکتان شناسایی کنید.

admin
admin
چطور بود؟
+1
1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط