Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ توسعه مهارت‌ها @ بیایید اصول خوب بودن را باهم یاد بگیریم!

بیایید اصول خوب بودن را باهم یاد بگیریم!

by | 11 شهریور 1402 | توسعه مهارت‌ها | 0 comments

در مورد کلمه “خوب” چه احساسی دارید؟ آیا آن را خسته کننده می‌دانید؟ غیر هیجان انگیز؟ با این حال، یادگیری نحوه خوب بودن چیزی است که همه ما آرزوی آن را داریم! کلمه “خوب” به طور جدی دست کم گرفته شده است. خسته کننده یا فاقد هیجان نیست. خوب بودن مطمئناً مزایای خود را دارد. همه با شما صحبت می‌کنند، لطف بیشتری می‌کنید، دوستان بیشتری دارید و همه شما را دوست دارند! وقتی خوب هستی.  بنابراین، آیا نمی‌خواهید یاد بگیرید که چگونه خوب باشید؟

البته که انجامش میدی! مشکل این است که بین خوب بودن و دوست داشتنی بودن تفاوت زیادی وجود دارد.

وقتی خوب هستید، فقط همین هستید – خوب. شما کسی را ناراحت نمی‌کنید، توهین نمی‌کنید و بسیار خوشایند هستید. با این حال، اگر دوست داشتنی هستید، ویژگی‌هایی دارید که مردم را به سمت خود می‌کشاند. آنها شما را سرگرم کننده، محترم، آسان برای صحبت کردن، شنونده خوب و غیره می‌دانند.

آیا می‌توانید هر دو باشید؟ مطمئنا! تنها کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید وقتی یاد می‌گیرید چگونه خوب باشید، آن را به روشی معتبر انجام می‌دهید. افراد دوست داشتنی تقلبی نیستند.

خوب بودن یعنی چی؟

خوب بودن

قبل از شروع به بررسی چگونگی خوب بودن، باید دقیقاً معنی این کلمه را تعریف کنیم. اگر ایده روشنی از چیزی که در ذهنتان است ندارید، چگونه می‌توانید هدف خود را داشته باشید؟

وقتی برای یک تعریف واقعی جستجو می‌کنید، کلماتی مانند «مهربان» و «خوشایند» را خواهید دید. اما آیا این به اندازه کافی معنی را می‌رساند؟

خوب بودن یکی از آن کلماتی است که تعیین دقیق آن بسیار دشوار است، زیرا آنقدر در جامعه جا افتاده است که دیگر دقیقاً معنی آن را نمی‌دانیم! اما برای ما خوب بودن یعنی:

  1. با دیگران طوری رفتار می کنید که دوست دارید با شما رفتار شود.
  2. مهربان هستید و با دیگران همدلی و شفقت نشان می‌دهید.
  3. شمابرای دیگران وقت می‌گذارید.
  4. تمام تلاش خود را می‌‎کنید که از شایعات دوری کنید.
  5. سعی می‌کنید دیگران را قضاوت نکنید.
  6. شما بیشتر مثبت اندیش هستید تا منفی و سعی می‌کنید تا جایی که می‌توانید لبخند بزنید.
  7. نسبت به خود گرمی دارید که دیگران را راحت می‌کند.

البته هیچ کس 100% خوب نیست. همه ما روزهای بد خود را داریم.

بنابراین، اگر می‌خواهید یاد بگیرید چگونه خوب باشید، باید نکات بالا را هدف قرار دهید، این کار را به روشی واقعی انجام دهید.

چگونه خوب باشیم و مورد علاقه همه باشیم

آیا تا به حال با فردی صمیمی ملاقات کرده اید که در عرض چند دقیقه پس از ملاقات با او احساس راحتی و آرامش در شما ایجاد کند؟

همچنین بخوانید  10 راه برای تقویت حافظه

ممکن است برای شروع احساس عصبی یا ناراحتی کرده باشید، اما تنها چند خط طول کشید تا از یک گفتگوی عالی با این شخص خوب لذت ببرید.

آنها جذاب و دوست داشتنی هستند، اینطور نیست؟

اگر می‌خواهید آن شخص باشید، در اینجا چند نکته وجود دارد که چگونه می‌توانید خوب باشید و مورد تحسین همگان باشید!

1. لبخند بزنید و گرم باشید

لبخند بزنید و گرم باشید

این یک شروع عالی برای سفر شما برای تبدیل شدن به یک فرد خوب و دوست داشتنی است.

بدخلق نباشید و همیشه صورت خود را باز کنید. نیمه پر لیوان زندگی را ببین.

2. به خوبی ارتباط برقرار کنید

بدون اینکه مزاحم شوید، با دیگران گفتگوهای جالبی داشته باشید. فقط در مورد آنچه می‌خواهید صحبت کنید یا آنچه می‌دانید صحبت نکنید.

مایل به انجام مکالماتی باشید که اطرافیان شما می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند.

3. از دیدگاه طرف مقابل فکر کنید

بسیاری از ما آنقدر پر از خودمان هستیم که فراموش می‌کنیم از دیدگاه دیگران فکر کنیم.

اگر با دوستی هستید که برای اولین بار خرچنگ می‌خورد، به جای اینکه بخندید، با آن شخص همراهی و او را راهنمایی کنید و در حالی که به مبارزه او با پوسته سخت نگاه می‌کنید.

درباره اولین باری که مجبور شدید یک خرچنگ را بشکنید و اینکه چگونه از روی میز شما افتاد صحبت کنید. وقتی به کسی احساس بهتری می‌دهید، او از شما سپاسگزار خواهد بود و شما را بیشتر دوست خواهد داشت.

4. تیزبین نباشید

از گستاخی یا تندخویی در پاسخ‌های خود بپرهیزید. فقط به این دلیل که می‌توانید، مردم را آزار ندهید.

بسیاری از مردم از اینکه دیگران احساس ضعف یا تحقیر کنند لذت می‌برند. اون آدم نباش

5. یاد بگیرید چگونه خوب باشید

به این معنی است که اعتماد به نفس داشته باشید، اما نفس خود را کنترل کنید

ممکن است نسبت به خود مطمئن و خودخواه باشید. ممکن است به دستاوردهای خود یا میزان درآمدی که در یک سال دارید افتخار کنید.

اما زمانی که با دیگران در تعامل هستید، نفس خود را در معرض دید همه قرار ندهید. افرادی که به نحوی از شما خوش شانس‌تر هستند، همیشه فکر می‌کنند که شما در حال لاف زدن هستید. از درون مغرور باشید، اما درباره آن لاف نزنید.

6. دید مثبت داشته باشید

خوشحال باش. خوشحال بودن یکی از مهم‌ترین رازهای خوشبختی انسان ها است. در مورد چیزهای بد زندگی وسواس نداشته باشید. از لحظه لحظه زندگی لذت ببرید و شادی خود را با اطرافیان خود به اشتراک بگذارید. افراد مثبت اندیش همیشه درخششی در چشمان خود دارند و همیشه دوستان و تحسین کنندگان را به هم نزدیک می‌کنند.

7. به همه احترام بگذارید

به همه احترام بگذارید

تا زمانی که به شما احترام بگذارند. اگر می‌خواهید بدانید چگونه خوب باشید و مورد علاقه همه باشید، باید با همه اطرافیانتان با احترام رفتار کنید.

شما باید به یاد داشته باشید که همیشه یک نفر شما را تماشا می‌کند. اگر شما واقعاً یک فرد خوب نباشید، مردم به راحتی از روی عمل و رفتار شما می‌فهمند.

8. در عقاید و رفتار خود منصف باشید

حتی وقتی می‌دانید که یک نفر در اشتباه است، بی‌جهت از او حمایت نکنید. اگر در یک گفتگو میانجیگری می‌کنید یا به دو نفر کمک می‌کنید تا اختلاف را درست کنند، یاد بگیرید که فردی اصولی باشید. عادل باشید و خود را فردی خوب معرفی کنید.

9. سازگار باشید و به دیگران کمک کنید

سازگار باشید و به دیگران کمک کنید

اگر فرصت کمک به کسی را دارید، ادامه دهید و این کار را انجام دهید. به کسی کمک کنید زمانی که احساس می‌کند در جای خود نیست جا بیفتد، یا به دوستی کمک کنید وقتی لطفی می‌خواهد که کمکش برای شما آسان است.

همچنین بخوانید  صفر تا صد اصول فن بیان

10. تا جایی که می توانید نوع دوست باشید

یک آدم خوب، خوب نیست تا همه بتوانند از او قدردانی و تشکر کنند. یک آدم خوب، خوب است چون واقعا آدم خوبی است.

در حالی که داشتن انگیزه‌های خودخواهانه در حین انجام هر کاری مشکلی ندارد، گاهی اوقات کمک به کسی بدون اینکه به دنبال بازگشت یا لطف باشید می‌تواند شادی بیشتری به شما بدهد.

11. نسبت به مردم بی تاب نباشید

شما ممکن است باهوش باشید یا نسبت به دنیا آگاه‌تر باشید، اما این نباید بهانه‌ای به شما بدهد تا با مردم طوری رفتار کنید که انگار احمق هستند یا وقت خود را تلف می‌کنند، به خصوص زمانی که نمی‌توانند با شما کنار بیایند یا به راحتی ایده‌های شما را درک نکنند.

12. شوخی فقط زمانی خنده دار است که همه از آن لذت ببرند

شوخی فقط زمانی خنده دار است که همه از آن لذت ببرند

کسی را آزار ندهید تا چند نفر دیگر را بخندانید. ممکن است برای چند نفر شما را سرگرم‌کننده‌تر نشان دهد، اما برای بقیه، شما فقط یک آدم بد خواهید بود که از صدمه زدن به کسی که ضعیف است لذت می‌برد.

13. خوب باشید به این معنی نیست که شما باید یک فرد پیشرو باشید

اگر می‌خواهید خوب باشید، مجبور نیستید اهانتی را که مردم به شما می‌کنند تحمل کنید. اگر مجبوری بی‌ادبی کن اما بی‌ادبی و عصبانیت شما باید توجیه شود.

مردم شما را جدی‌تر می‌گیرند، به شما احترام می‌گذارند و همچنان فکر می‌کنند که آدم بزرگی هستید، اگر فردی باشید که در زندگی خود موضع می‌گیرید و اصولی دارید.

14. به راحتی بخندید

همه خنده های شاد را دوست دارند. از زندگی لذت ببرید، وقت خود را با دیگران بگذرانید و این لبخند را منتشر کنید. سرگرم کننده باشید و با صدای بلند بخندید. در مورد زندگی روزمره خود احساس بسیار بهتری خواهید داشت و همه اطرافیان شما هاله دلپذیر و شاد شما را دوست خواهند داشت.

15. به طور کلی ظاهر آراسته و  خوبی داشته باشید

ظاهر آراسته و  خوب

بهداشتی باشید، بوی خوبی داشته باشید، تمیز و سرگرم کننده باشید. کسی نباشید که مردم برای نشستن در کنارش دست و پا می‌زنند. خوب بودن چیز خوبی است، اما ظاهر دلپذیر و شاد به همان اندازه مهم است.

16. از مهارت های همدلی طبیعی خود استفاده کنید

توانایی نشان دادن همدلی به این معنی است که می‌توانید خود را به جای دیگران بگذارید و از احساس او قدردانی کنید.

تصور نکنید که همه جزئیات کوچک را می‌دانید و به دنبال توصیه‌های ناخواسته می‌گردید، اما تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا دیگران را درک کنید و سعی کنید تا آنجا که ممکن است با آنها حساس و ملایم باشید اگر آنها در شرایط سختی هستند.

17. یاد بگیرید چگونه گوش دهید

یاد بگیرید چگونه گوش دهید

آیا واقعاً می‌دانید چگونه گوش دهید؟ مثل، واقعا؟ بیشتر مردم فکر می‌کنند که این کار را می‌کنند، اما خیلی چیزهایی را که گفته می‌شود از دست می‌دهند، زیرا بیش از حد مشغول پرسه زدن در ذهن خود هستند یا تصور می‌کنند همه چیز را از قبل می‌دانند. برای اطلاعات بیشتر، واقعاً برای گوش دادن و تماشای زبان بدن وقت بگذارید.

18. زمانی برای شایعات جزئی نداشته باشید

همه ما گهگاه شایعاتی می‌شنویم، اما تنها زمانی که به آن فکر می‌کنید متوجه می‌شوید که چقدر می‌تواند مضر باشد. شخصی که در مورد او شایعه درست می‌شود ممکن است واقعاً احساس ناراحتی کند. تمام تلاش خود را بکنید تا از شایعات و برچسب‌های کوچک دوری کنید.

همچنین بخوانید  چگونه یک سخنرانی متقاعدکننده ارائه دهیم؟

19. ذهن باز باشید

تصور نکنید که همه چیز را می‌دانید. افراد بسیار زیادی این کار را انجام می‌دهند. در عوض، ذهنی باز داشته باشید و مشتاق کسب اطلاعات بیشتر باشید. خود را در مورد موقعیت‌هایی که مطمئن نیستید آموزش دهید و زود قضاوت نکنید.

از مردم در مورد تجربیاتشان بپرسید و برای گوش دادن واقعاً وقت بگذارید.

20. خوب باشید به این معناست که آن را فقط به این دلیل انجام دهید که می توانید

آخرین و مهمترین پیشنهاد؟ خوب باشید چون می‌توانید و به این دلیل که می‌خواهید، نه به این دلیل که می‌خواهید کسی را تحت تاثیر قرار دهید یا برتر به نظر برسید.

انگیزه‌های شما برای همه روشن خواهد بود، بنابراین مطمئن شوید که از یک جای خوب آمده اند.

دانستن اینکه چگونه خوب و دوست داشتنی برای همه باشید کمی زمان می‌برد تا واقعا درک شود. اما از این نکات استفاده کنید و قطعاً در کمترین زمان متوجه تفاوت در نحوه رفتار مردم در اطرافتان خواهید شد!

سئوالات متداول

چرا خوب بودن با دیگران مهم است؟

خوب بودن با دیگران مهم است زیرا محیطی مثبت و هماهنگ ایجاد می‌کند، روابط بهتری را تقویت می‌کند و رفاه کلی را ارتقا می‌دهد.

چگونه می توانم با دیگران مهربانی و همدلی نشان دهم؟

شما می‌‍توانید با گوش دادن فعالانه به دیگران، ارائه حمایت و تشویق، و تمرین درک و شفقت، مهربانی و همدلی خود را نشان دهید.

برخی از حرکات ساده که می توانند تأثیر زیادی بر دیگران بگذارند کدامند؟

حرکات ساده مانند ارائه یک لبخند واقعی، گفتن “لطفا” و “متشکرم”، نگه داشتن در برای کسی، یا کمک کردن می‌تواند تاثیر زیادی بر دیگران بگذارد و مهربانی شما را نشان دهد.

چگونه می توانم از قضاوت دیگران در مورد دیگران اجتناب کنم؟

برای جلوگیری از قضاوت کردن، مهم است که همدلی و ذهن باز را تمرین کنید. به خود یادآوری کنید که هر کسی تجربیات و دیدگاه های منحصر به فرد خود را دارد که ممکن است با شما متفاوت باشد.

چگونه می توانم رفتارهای خوب را در تعاملات روزانه خود تمرین کنم؟

انجام رفتارهای خوب مستلزم رعایت ادب، احترام و توجه به دیگران است. این شامل استفاده از زبان مناسب، وقت شناس بودن و سپاسگزاری است.

چگونه می توانم با افراد دشوار یا چالش برانگیز کنار بیایم در حالی که هنوز خوب هستم؟

هنگام برخورد با افراد دشوار، مهم است که خونسردی خود را حفظ کنید، فعالانه به نگرانی‌های آنها گوش دهید و با مهربانی و درک پاسخ دهید. گاهی اوقات، تعیین حد و مرز یا به دنبال مصالحه نیز می‌تواند به هدایت موقعیت‌های چالش برانگیز کمک کند.

چگونه می توانم با دیگران صبورتر و درک کنم؟

صبور بودن و درک کردن مستلزم تمرین همدلی، قرار دادن خود به جای دیگران و درک این موضوع است که هرکس سرعت و چالش‌های خاص خود را دارد. نفس‌های عمیق، تمرین تمرکز حواس و تنظیم مجدد موقعیت‌ها نیز می‌تواند به بهبود صبر کمک کند.

برای ایجاد فضای مثبت در اطراف خود چه کاری می توانم انجام دهم؟

برای ایجاد یک جو مثبت، بر گسترش مثبت و تشویق تمرکز کنید. از دیگران حمایت کنید، در گفتگوهای نشاط آور شرکت کنید و از شایعات یا منفی بافی بپرهیزید. نگرش مثبت شما احتمالاً دیگران را ترغیب می‌کند که همین کار را انجام دهند.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط