Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ مدیریت و کسب‌وکار @ مارکتینگ @ تولید محتوا چیست و چگونه باید تولید محتوا کنیم؟

تولید محتوا چیست و چگونه باید تولید محتوا کنیم؟

by | 25 اسفند 1400 | مارکتینگ | 0 comments

امروزه محتوا نقش بسیار مهمی در زندگی افراد دارد و شما تقریبا هر روز با این محتواها سروکار دارید و از آن‌ها استفاده می‌کنید. محتوا می‌تواند آن متنی باشد که شما در یک صفحه اجتماعی در حال خواندن آن هستید، می‌تواند یک عکسی باشد که شما در اینستاگرام خود به آن نگاه می‌کنید، می‌تواند یک پادکست باشد که همراه با کارتان به آن گوش می‌دهید و حتی همین مقاله‌ای که شما در حال خواندنش هستید نیز یک محتواست.

تولید محتوا چیست؟

به زبان ساده، تولید محتوا یعنی تولید و توسعه هر چیزی که در دنیای دیجیتال برای انسان قابل درک باشد. پس تولید محتوا امری بسیار گسترده است و شاخه‌های بسیار زیادی را شامل می‌شود. شما اگر از چند تولیدگر محتوا بپرسید که کارشان دقیقا چیست، جواب‌های آن‌ها با هم متفاوت خواهد بود چون هر تولید‌کننده محتوا، در یکی از شاخه‌های تولید محتوا فعالیت دارد.

مزیت‌های تولید محتوا برای افراد

علاوه بر فردی که در حال استفاده از محتوای ماست، خود تولیدگر محتوا نیز با نوشتن یا ایجاد آن محتوا، اطلاعات بسیاری را کسب کرده و به تجربه‌اش اضافه خواهد شد. ممکن است شما در حین تولید محتوا، به پاسخ بسیاری از سوال‌هایی که زمانی در سر داشتید، برسید. بنابراین می‌توان گفت، تولید محتوا باعث بالارفتن اطلاعات عمومی شما در زمینه‌های مختلف می‌شود.

بعضی از افراد، بدون اینکه از تولید محتوا سودی ببرند به آن مشغول هستند زیرا تولید محتوا امری سرگرم‌کننده و جذاب است و بسیاری از افراد به آن علاقه دارند و برای سرگرمی و همچنین افزایش بار علمی خود، به تولید محتوا انگلیسی و فارسی مشغول می‌شوند.

برنامه ریزی برای تولید محتوا

همانند آغاز هر کاری، برای شروع تولید محتوا شما نیاز به طرح اولیه و برنامه‌ریزی دارید و هرگز نباید بدون هدف، سعی در تولید محتوا کنید. شما باید همواره نیاز‌ها، نقاط ضعف، نقاط قوت، چالش‌ها و هزینه‌های کار خود را کامل بشناسید و با یک برنامه‌ریزی اقدام به تولید محتوا کنید.

یک برنامه‌ریزی کامل برای تولید محتوا شامل موارد زیر است

  • انتخاب اهداف محتوا
  • پرسونای مخاطب
  • نقش مخاطب
  • تکیه کردن به سفر مخاطب
  • تبلیغ کردن محتوا
همچنین بخوانید  چگونه مقاله سئو محور بنویسیم؟

انتخاب اهداف محتوا

برای اینکه محتوای شما مفید واقع شود، باید محتوایی که قصد ایجاد آن را دارید متناسب با کار و حرفه شما باشد. اگر اهداف هوشمندی داشته باشید آمار بازدیدکنندگان از محتوای شما به طرز چشمگیری بالا می‌رود. پس شما اول سعی در تعیین هدف‌های خود نمایید، سپس ببینید که تولید محتوا چیست و چگونه می‌توان تولید محتوا کرد.

پرسونای مخاطب

قبل از اینکه به نوع محتوای خود بیندیشید باید در ابتدای تولید محتوا به این فکر کنید که مخاطبین شما چه کسانی هستند و از چه طریقی باید این افراد را پیدا کرد. تولید محتوای شما همیشه باید به صورتی باشد که مخاطب تصور کند شما روبروی آن نشسته‌اید و محتوای خود را به‌صورت مستقیم به او توضیح می‌دهید. پس صمیمی بودن با بازدیدکنندگان محتوای شما می‌تواند باعث پیشرفت‌تان در تولید محتوا شود.

برای تولید محتوای مناسب، شما باید اهداف، نقاط ضعف، نقاط قوت، موانع و چالش‌های افراد بازدیدکننده سایت خود را به‌صورت کامل بشناسید. این امر باعث می‌شود تا شما نیازهای افراد را به‌صورت کامل درک نموده و بسته به نیاز آن‌ها شروع به تولید محتوا نمایید که این امر نیازمند صبر، تحقیق و کمی ریسک است.

تکیه کردن به سفر مخاطب

سفر مخاطب شامل چند مرحله است و افراد را نسبت به یک موضوع یا مشکلی که در طول سفر با آن سروکار دارند، آگاه می‌سازد و باعث می‌شود تا نهایتا یک خدمت یا محصول را انتخاب نماید که این مسئله تقریبا در همه بازاریابی‌ها لازم است. با آگاهی از نحوه سفر خریدار، شما می‌توانید محصول یا خدمت خود را در زمان درست به مشتری ارائه دهید و از آنجایی که خریدار از نیاز‌های خود مطلع شده امکان اینکه محصول شما را انتخاب نماید بسیار زیاد است.

نقش مخاطب

یکی از عواملی که باعث پیشرفت کار شما می‌شود این است که فرصتی مناسب برای هر قسمت از سفر خریدار انتخاب کنید. در مرحله آگاهی، لازم است تا مشتری از نیاز‌های خود، مشکلات و کمبود‌ها آگاه شود. در این مرحله، مشتری نیازی به یک نمایش کامل از محصول شما ندارند. سعی کنید با روش‌های مختلف همواره مشتری خود را در این مرحله قرار دهید.

تبلیغ کردن محتوا

هرچقدر که محتوای شما عالی و بی‌نقص باشد ولی تبلیغی برای آن صورت نگیرد، محتوای شما دیده نخواهد شد و همه زحماتتان به هدر می‌رود. پس زمانی که شروع به تولید محتوا کرده‌اید فراموش نکنید که محتوای خود را به روش‌های مختلف تبلیغ کنید. تبلیغ راهی ساده ولی جوابگو برای دیده شدن کار شماست.

همچنین بخوانید  4 روش کسب درآمد از اینستاگرام

تولید محتوا در وبلاگ

وبلاگ‌ها به این دلیل ایجاد می‌شوند که مخاطب شما را از کاری که انجام می‌دهید مطلع کنند. مثلا اگر شما یک کافی‌شاپ دارید خوب است که چند مقاله کوتاه در وبلاگ خود منتشر کنید. این مقاله می‌تواند شامل مواردی همچون منو، نحوه درست‌کردن نوشیدنی، غذا‌ها و … باشد. حتی می‌توانید برای وبلاگ خود تولید محتوای انگلیسی کنید و شک نداشته باشید که این مقاله می‌تواند باعث بیشتر شدن تعداد مشتریان شما می‌شود.

پس همیشه سعی داشته باشید تا محتوا‌هایی بی‌نقص برای کار خود داشته باشید. فراموش نکنید که نباید مقاله‌ای طولانی در وبلاگ خود قرار دهید زیرا مخاطب حوصله خواندن این مطالب را ندارد. استاندارد تولید محتوا برای وبلاگ بین 700 تا 1000 کلمه است.

 تولید محتوای با کیفیت

بیایید تصور کنیم که شما در زمینه کاری خود اطلاعات بسیار زیادی دارید ولی آیا توانایی تولید محتوای با کیفیت برای آن را دارید؟ آیا با اصول نگارشی آشنایی دارید؟ اگر با تولید محتوای با کیفیت و اصولی آشنایی ندارید ابتدا می‌بایست آن را یاد بگیرید. برخی از اصول تولید محتوا به شرح زیر است:

  • سئو

شما باید بدانید مخاطب شما به دنبال چیست. کلمات کلیدی‌ که کاربران در زمینه کار شما بیشتر از همه سرچ می‌نمایند را شناسایی کنید و بر اساس آن کلمات، مقاله خود را بنویسید. سئو می‌تواند بسیار در دیده شدن شما تاثیر بگذارد. اگر به سئو آشنایی ندارید می‌توانید از از شرکت‌هایی که خدمات سئو ارائه می‌دهند کمک بگیرید. شرکت کدُ سئو با تجربه چندین ساله، همواره خدمات سئو و تولید محتوا اصولی را به مشتریان ارائه می‌دهد.

  • ایده

پس از انتخاب کلمات کلیدی، نیاز است تا به دنبال ایده‌های مناسب برای تولید محتوا بگردید. برای این کار می‌توانید به کتاب و مقاله‌هایی که قبلا خوانده‌اید مراجعه نمایید یا به سایت‌های رقیب سری بزنید و ببینید که آن‌ها چه‌کاری انجام داده‌اند که باعث پیشرفت کارشان شده است. سعی کنید قبل از اینکه شروع به تولید محتوا کنید ایده‌های به‌دست آمده را ابتدا روی کاغذ پیاده کنید و بعد از اصلاحات روی آن‌ها، می‌توانید محتوای بی‌نقصی که به‌دست آمده را به اشتراک بگذارید و آن را توسعه دهید.

  • لحن نوشتن محتوا

لحن نوشتن مقاله امر بسیار مهمی است و نباید به آن بی‌توجه بود. شما با استفاده از پرسونای مخاطب که در مراحل قبل ساخته‌اید می‌توانید به این درک برسید که مخاطبان شما چه کسانی هستند و متناسب با روحیات و سنی که دارند، لحن مناسب را برای مقاله خود انتخاب نمایید.

همچنین بخوانید  قواعد نگارشی پرکاربرد در تولید محتوا

مثلا اگر مخاطبین شما جوانان باشند، شما باید مقاله را به صورتی بنویسید که مخاطبین جوان شما از خواندن آن لذت ببرند و بعد از مطالعه چند خط از مقاله شما، آن را رها نکنند؛ بلکه با اشتیاق تا انتهای مطلب پیش روند. سعی کنید مقاله خود را به‌صورت صمیمی بنویسید و می‌توانید از شوخ طبعی در مقاله خود استفاده استفاده کنید.

زمان انتشار محتوا

انتشار دادن مقاله امری بسیار ساده است ولی نکته مهمی که شما باید بدانید این است که زمان انتشار، در بالارفتن بازدید‌های مقاله شما، بسیار تأثیرگذار است. شما باید الگوی خاصی برای زمان انتشار مقاله خود داشته باشید. یکسری مقاله‌ها هستند که در مورد یک روز خاص اطلاعاتی را به کاربر می‌دهند. مثلا مقاله‌ای را در مورد روز درخت‌کاری ایجاد نموده‌اید، این مقاله بهتر است در همان روز درخت‌کاری منتشر شود تا بیشتر نظر مخاطبین را به خود جذب نماید.

علت مهم بودن تولید محتوا برای رشد کسب و کار؛ ضرورت یا انتخاب؟!

تولید محتوا عمل بازاریابی درونگرای نهایی است. وقتی تصمیم به انجام پروژه تولید محتوا می گیرید اطلاعات رایگان و مفیدی را به مخاطبان خود ارائه می دهید، این گونه مشتریان بالقوه زیادی که در اینترنت سرگردان هستند را به وب‌سایت خود جذب می‌کنید و مشتریان فعلی را از طریق تعامل باکیفیت و به روز حفظ می‌کنید.

با اینکه منابع جدید زیادی مانند توییتر و یوتیوب پا به عرصه گذاشته‌اند اما بین 75 تا 90 درصد از همه مشتریان، محتوا را عمدتا از وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌هایی که به آن‌ها اعتماد دارند می‌خوانند. این امر به این دلیل است که افراد مایلند قبل از رسیدن به تصمیم نهایی برای سفارش، در مورد شرکت‌ها، مارک‌ها، محصولات یا خدمات مختلف تحقیق کنند. در واقع، این روند، جدید نیست.

با بسته شدن فروشگاه‌ها و دفاتر آجری و نیاز به فاصله‌گذاری اجتماعی به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، بازاریابی محتوا ضروری است. تعداد فزاینده‌ای از خریداران اکنون به جای بازدید از یک مکان فیزیکی برای کسب اطلاعات در مورد چیزی که نیاز دارند، تحقیقات آنلاین انجام می‌دهند؛ بنابراین، بخش عمده‌ای از بازاریابی محتوا برای رشد کسب‌وکار ارائه اطلاعات دقیق، صادقانه و حداکثری به خریداران احتمالی از طریق محتوا است؛ بنابراین هدف بازاریابی محتوای موفق باید کمک به مشتریان برای انجام تحقیقات با ارائه تمام اطلاعات مرتبط باشد که به بیشترین سؤالات مهم افراد جواب بدهد.

alisafavi

alisafavi

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط