Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ فیلم و سرگرمی @ جشن هالووین چیست؟ اطلاعات مهم در مورد هالووین!

جشن هالووین چیست؟ اطلاعات مهم در مورد هالووین!

by | 4 آبان 1402 | فیلم و سرگرمی | 0 comments

بسیاری معتقدند که هالووین، مراسمی که هر ساله در 31 اکتبر برگزار می‌شود، یک رسم و سنت برخاسته از آمریکا است. اما متاسفانه این دیدگاه درست نیست! هالووین یک مراسم جذاب است که در آن اتفاقات جالب زیادی می‌افتد. بسیاری از مردم با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان یا مهمانی‌ها حاضر می‌شوند، کودکان با به دست گرفتن یک سبد به دنبال گرفتن شکلات از مردم هستند و گروهی دیگر نیز پرنک(Prank)‌های غیرعادی را روی دوستان خود امتحان می‌کنند. اما بگذریم، قبل از اینکه در مورد تک تک فعالیت‌های شب هالووین باهم صحبت کنیم، بهتر است ابتدا بدانیم که این مراسم از کجا آغاز شده است!

در واقع، خاستگاه هالووین به هزاران سال پیش به جشن سلتیک Samhain (تلفظ “Sow-win”) برمی‌گردد، جشنواره‌ای که پایان فصل برداشت محصولات را نشان می‌دهد و سالی جدید را آغاز می‌کند. در طول سامهین، تصور می‌شد که مرز بین دنیای زنده‌ها و مردگان بسیار نازک است، بنابراین مردم می‌توانستند با عزیزانی که از دنیا رفته‌اند ارتباط برقرار کنند.

حال ممکن است که شما از آن دسته افرادی باشید که به مسائل ماوراءطبیعی اعتقادی نداشته باشید ولی به نظرم هنوز هم می‌توانید نکات بامزه زیادی را از این مراسم را یاد بگیرید، مثلاً چه کسی برای اولین بار هالووین را جشن گرفت؟ یا سوالات دیگر! در ادامه به بررسی نکات جالب در مورد هالووین می‌پردازیم.

اولین کسی که هالووین را جشن گرفت چه کسی بود؟

اکثر محققان موافقند که هالووین حدود 2000 سال پیش آغاز شد، زمانی که مردم سلتیک در اروپا پایان برداشت محصول و شروع سال جدید را در جشنواره ای به نام Samhain جشن گرفتند. مردم همچنین بر این باور بودند که در آن زمان می‌توانند راحت‌تر با مرده‌ها ارتباط برقرار کنند و برای دفع ارواح بدخواه آتش روشن کنند.

همچنین بخوانید  بهترین فیلم های بروس لی

تاریخچه تاریک هالووین

بر اساس تاریخچه، سلت‌ها همچنین معتقد بودند که ارتباطات معنوی در سامهین، پیش بینی آینده را برای کشیشان سلتیک یا درویدها آسان‌تر می‌کند. برای دلجویی از خدایان، آتش روشن می‌کردند و محصولات و حیوانات را قربانی خدایان می‌کردند. روستائیان همچنین با پوشیدن سر و پوست حیوانات در مراسم آتش سوزی شرکت می‌کردند، که شاید سنت لباس هالووین برای اولین بار از آنجا سرچشمه گرفته است.

خفاش ها نماد هالووین هستند

خفاش ها نماد هالووین هستند

امروزه، بسیاری از ما خفاش‌ها را با هالووین مرتبط می‌دانیم – و این نیز ریشه‌های تاریخی دارد. آتش‌سوزی‌های سامهین درویدها حشرات را جذب می‌کرد و همین موضوع باعث می‌شد که خفاش‌ها نیز به یک مهمانی مفصل با غذای آماده دعوت شوند. در سال‌های بعد، فولکلورهای مختلفی ظهور کردند که از خفاش‌ها به عنوان منادی مرگ یا عذاب یاد می‌کردند. در اساطیر نوا اسکوشیا، نشستن خفاش در خانه به این معنی است که مردی در خانواده خواهد مرد. اگر به اطراف پرواز کند و بخواهد فرار کند، در عوض یک زن در خانواده از بین می‌رود.

رومی ها جشنواره های پاییز خود را داشتند

بر اساس تاریخ، رومیان تا سال 43 بعد از میلاد اکثر قلمروهای سلتیک را فتح کردند و جشن‌های پاییزه فرهنگ خود را با خود آوردند. جشن اکتبر رومی به نام Feralia نیز به یاد مرگ مردگان بود. تعطیلات دیگر پاییزه رومیان، پومونا، الهه رومی میوه‌ها و درختان را گرامی داشت. این یکی از دلایلی است که مردم اغلب در مهمانی‌های هالووین به دنبال سیب هستند.

مسیحیان پشت چرایی برگزاری هالووین در 31 اکتبر هستند

چند قرن بعد از ورود رومیان، فستیوال‌هایی که تبدیل به هالووین می شدند، تکامل یافته بودند. چندین پاپ مسیحی تلاش کردند اعیاد «بت پرستان» مانند سامهین را با مراسم مذهبی خود جایگزین کنند. در سال 1000 پس از میلاد، روز تمام روح در 2 نوامبر به عنوان زمانی برای زنده‌ها بود که برای روح مردگان دعا کنند. روز همه مقدسین یا همه مقدسین در 1 نوامبر از قدیسان تجلیل می‌شود. این باعث شد تا 31 اکتبر شب همه مقدسین برگزار شود که بعدها به هالووین تبدیل شد.

روز تمام روح چیست؟

روز تمام روح، در آیین کاتولیک رومی، روزی برای بزرگداشت همه مومنین درگذشته، آن مسیحیان غسل تعمید یافته ای که اعتقاد بر این است که در برزخ به سر می‌برند، زیرا با گناهان کوچکتر جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین بخوانید  معرفی بهترین بازی های آیفون

بریتانیایی ها هدایای شبح وار را ارائه کردند

علیرغم تمرکز مذهبی جدید، مردم در انگلستان قدیمی و ایرلند همچنان پایان ماه اکتبر را با مردگانی که در میان ما سرگردان بودند، همراهی کردند. آنها برای سیر کردن ارواح گرسنه هدایایی تهیه کردند و با گذشت زمان، مردم شروع به پوشیدن لباس‌های وحشتناک کردند تا خودشان به گدایی غذا بپردازند. این تمرین «مومیایی» نام داشت و شبیه به Trick-or-Treat امروزی بود.

Trick-or-Treat چیست؟

Trick-or-Treat

Trick-or-Treat در واقع عبارتی است که کودکان از آن برای گرفتن شکلات از خانه‌ها در روز و شب هالووین استفاده می‌کنند.

هالووین چگونه به آمریکا رسید؟

اولین جشن هالووین در آمریکا در مستعمرات جنوبی آغاز شد. مردم شروع به جشن برداشت محصول، مبادله داستان‌های ارواح و حتی گفتن بخت و اقبال یکدیگر کردند، سنت‌هایی که احتمالاً از کشورهای مبدأ با خود آورده‌اند.

زنان و حمل سیب برای یافتن شوهر

در دهه‌های 1700 و 1800، زنان مجرد مراسم هالووین را به امید یافتن شوهر انجام می‌دادند. خانم های مجرد پوست سیب را روی شانه هایشان می انداختند، به این امید که شوهر آینده شان را به شکلی ببینند. آنها همچنین به صورت رقابتی در مهمانی‌ها به دنبال سیب بودند و معتقد بودند که برنده اول ازدواج می‌کند. و در مراسمی که کاملاً وحشتناک به نظر می‌رسد، برخی فکر می‌کردند که ایستادن در اتاقی تاریک با شمع جلوی آینه، چهره شوهر آینده‌شان را در شیشه نشان می‌دهد.

ماری خونین(Bloody Mary) کیست؟

ماری خونین(Bloody Mary)

ماری خونین افسانه‌ای از یک شبح یا روح است که برای فاش کردن آینده ساخته شده است. گفته می‌شود زمانی که نام او به طور مکرر خوانده می‌شود در آینه ظاهر می‌شود. ظاهر خونین مری بسته به تغییرات تاریخی افسانه ممکن است خوش خیم یا بدخواه باشد. این همان ماری خونین است که در گذشته در مراسمی که زن مجرد در مقابل آینه با یک شمع در اتاق تاریک انجام می‌داد، ظاهر میشد!

ایرلندی ها فانوس های جک را معرفی کردند

تعطیلاتی که امروز به عنوان هالووین جشن گرفته می‌شود، در اواسط قرن نوزدهم، زمانی که موجی از مهاجران ایرلندی کشور خود را در طول قحطی سیب‌زمینی ترک کردند، در ایالات متحده آغاز شد. تازه واردها خرافات و آداب و رسوم خود را آوردند، از جمله فانوس جک. اما در آن زمان آنها را به جای کدو تنبل از شلغم، سیب زمینی و چغندر حک می کردند.

همچنین بخوانید  بهترین فیلم های کره ای 2023

داستان فانوس جک چیست؟

فانوس جک

توسط کسانی که آنها را ساخته‌اند، گفته شده است که فانوس‌ها یا ارواح یا موجودات ماوراء طبیعی را نشان می‌دهند یا برای دفع ارواح شیطانی استفاده می شوند. به عنوان مثال، گاهی اوقات شرکت کنندگان در هالووین از آنها برای ترساندن مردم استفاده می کردند و گاهی اوقات آنها را روی طاقچه می گذاشتند تا ارواح مضر را از خانه خود دور نگه دارند.

هالووین امروزی مدرن و کم خطر است

در پایان دهه 1800، جوامع بیشتری در مجموعه‌ای از مناسک سکولارتر (و امن تر) شرکت می‌کردند. مردم شروع به برگزاری مهمانی هایی کردند که شامل بازی‌های بی ضرر هالووین، خوراکی‌های فصلی پاییزی و لباس‌های سرگرم کننده به دلیل جادوگری و مزاحمت‌های شیطانی بود.

آمریکایی ها به آب نبات توجه بیشتری دارند!

در دهه 1950، زمانی که هالووین به یک رویداد ملی واقعی در آمریکا تبدیل شد، محبوبیت Trick-or-Treat به شدت افزایش یافت. طبق اعلام فدراسیون ملی خرده‌فروشی، امروزه بیش از 179 میلیون آمریکایی این تعطیلات را جشن می‌گیرند – و سالانه حدود 9.1 میلیارد دلار در این فرآیند خرج می‌کنند. بیشتر این هزینه‌ها برای خرید آب نبات برای کودکانی است که به خانه‌ها می‌روند تا با ترفند تریک یا تریت از مردم آب نبات بگیرند.

هالووین یک تعطیلات رسمی نیست!

در حالی که هالووین تعطیلات مورد علاقه بسیاری از مردم است، این روز تعطیلات رسمی یا فدرال نیست. علیرغم تمام جش‌هایی که در عصر 31 اکتبر برگزار می‌شود، هنوز یک روز کاری است و اکثر مشاغل و بانک ها ساعات کاری خود را دنبال می‌کنند.

حرف آخر

هالووین یک مراسم فوق‌العاده جذاب در آخرین روز اکتبر است و بسیاری از مردم امروز آن را نه فقط در آمریکا، بلکه در جای‌جای این کره خاکی از جمله کشور زیبای خودمان، ایران نیز  جشن می‌گیرند. آیا شما تا به حال خاطره جذابی از این مراسم داشته‌اید، در کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید!

خاطره سرایی
خاطره سرایی

خاطره سرایی هستم. متولد 1372 و کارشناس بیوتکنولوژی از دانشگاه سراسری کاشان. در زمینه ترجمه و سئو فعالیت دارم و از انجام آن‌ها لذت می‌برم. ورزش، خوشنویسی و نوشتن از علاقه‌مندی‌های شخصی من هستند. امیدوارم از خواندن مقالات من لذت ببرید و آن‌ها را به اشتراک بگذارید.

چطور بود؟
+1
1
+1
+1
+1
1
+1
+1
1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط