Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ تکنولوژی @ اصناف و صنایع @ درب اتوماتیک و آشنایی با انواع آن

درب اتوماتیک و آشنایی با انواع آن

by | 12 تیر 1401 | اصناف و صنایع | 0 comments

همانطور که از نام درب اتوماتیک پیداست این درب برقی بدون دخالت نیروی انسانی و با کمک نیروی برق به صورت اتوماتیک باز و بسته می‌شود و به همین دلیل درب برقی را درب اتوماتیک هوشمند نیز می‌نامند. سنسور نصب شده بالای درب می‌تواند نزدیک شدن فرد را تشخیص دهد، بنابراین درب با نزدیک شدن فرد به محدوده‌ی چشمی باز می‌شود و بلافاصله بعد از خارج شدن فرد از حیطه‌ی مورد نظر بسته می‌شود. حساسیت این سنسورها با توجه به کاربرد درب و محل نصب آن‌ها قابل تنظیم است.

انواع درب اتوماتیک

درب‌های برقی به دو دسته‌ی کلی تقسیم بندی می‌شوند:

  • درب اتوماتیک شیشه ای
  • درب اتوماتیک پارکینگی

درب اتوماتیک شیشه‌ای و پارکینگی به لحاظ عملکرد شبیه یکدیگر عمل می‌کنند، و تفاوت آن‌ها بیشتر به ساختار و متریال مورد استفاده در آن‌ها بر می‌گردد. درب‌های برقی شیشه‌ای و پارکینگی هر دو مجهز به موتور الکتریکی می‌باشند و بدون دخالت نیروی انسانی باز و بسته می‌شوند.

همچنین بخوانید  اطلاعات کامل و جذاب در مورد طراحی نما

درب اتوماتیک شیشه ای

درب اتوماتیک شیشه‌ای علاوه بر ظاهر زیبایی که دارد، باعث کاهش مصرف انرژی نیز می‌شود به همین دلیل در اکثر مراکز تجاری، اداری، بانک‌ها و بیمارستان‌ها که تردد بالایی در طول شبانه روز دارند از درب‌های برقی استفاده می‌شود.

درب‌های اتومات شیشه‌ای با توجه به عرض ورودی، در مدل‌های مختلفی طراحی و اجرا می‌شود، یکی از پرکاربردترین انواع درب شیشه‌ای برقی نوع کشویی آن می‌باشد که در هر مکانی قابل نصب است. درب‌های شیشه‌ای اتومات دارای موتور الکترونیکی، کنترل باکس، چشمی، ریموت، باطری و … می‌باشند.

درب‌های برقی شیشه‌ای ، می‌توانند همراه با فریم و یا بدون فریم اجرا شوند. فریم دور شیشه می‌تواند به خوبی از لبه‌های شیشه سکوریت در برابر ضربات محافظت کند، اما نوع فریملس به دلیل اجرای بدون مانع از طرفداران بیشتری برخوردار است.

انواع درب اتوماتیک شیشه ای

  • درب اتوماتیک کشویی
  • درب اتوماتیک تلسکوپی
  • درب اتوماتیک گردان
  • درب اتوماتیک لولایی
  • درب اتوماتیک کرو

در اینجا دو نوع کشویی و تلسکوپی را توضیح می‌دهیم.

همچنین بخوانید  راهنمای قدم به قدم تبدیل سند دفترچه ای به سند تک برگی

درب اتوماتیک کشویی یا ریلی

درب برقی کشویی از رایج‌ترین انواع درب‌های اتوماتیک می‌باشد، درب‌های شیشه‌ای ریلی را می‌توان در هر مکانی نصب کرد به همین دلیل بسیار رایج می‌باشد. در این مدل درب برقی، شیشه‌های سکوریت درون ریلی قرار داده می‌شوند و پنل‌های شیشه‌ای توسط نیروی موتور به حرکت در می‌آیند. درب‌های شیشه‌ای اسلایدینگ دارای پنل‌های متحرکی می‌باشند و برای اینکه این پنل‌ها حرکت کنند باید از یک فضای ثابت استفاده کنیم تا لت‌های متحرک روی آن‌ها حرکت کنند. فضای ثابت می‌تواند دیوار و یا لت ثابت شیشه‌ای باشد.

درب اتوماتیک تلسکوپی

درب‌های شیشه‌ای تلسکوپی نیز همانند درب‌های ریلی، به صورت کشویی حرکت می‌کنند. فرق درب‌های تلسکوپی با کشویی در میزان بازشوی درب است. طراحی درب‌های تلسکوپی به صورتی است که بازشوی بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین لت‌های متحرک طوری روی هم حرکت می‌کنند که همزمان با هم پشت لت ثابت قرار می گیرند.

درب اتوماتیک پارکینگی

از درب برقی پارکینگ برای ورود وسایل نقلیه به پارکینگ استفاده می‌شود. درب‌های اتوماتیک پارکینگ مانند درب اتوماتیک شیشه‌ای انواع مختفی دارند و میزان تردد از آن می‌تواند در انتخاب نوع درب پارکینگ موثر باشد. در گذشته از درب‌های پارکینگ به گونه‌ای استفاده می‌شد که برای باز و بسته کردن درب پارکینگ فرد باید از خودرو پیاده می‌شد و این موضوع مخصوصا برای افراد مسن و معلول دشوار بود. اما امروزه یکی از مزیت‌های درب‌های اتومات پارکینگی در این است که درب با کنترل از راه دور باز و بسته می‌شود. قیمت درب اتوماتیک پارکینگ یکی از فاکتورهای مهمی است که می‌تواند نوع درب پارکینگ را تعیین کند. معمولا باز و بسته شدن درب اتوماتیک پارکینگ با جک هیدرولیک انجام می‌شود اما در مورد درب اتوماتیک ریلی پارکینگی اینگونه نیست و این مدل درب توسط موتور باز و بسته می‌شود.

همچنین بخوانید  همه چیز درباره ساب ووفر

انواع درب اتوماتیک پارکینگی

  • درب اتوماتیک پارکینگی سکشنال
  • درب اتوماتیک پارکینگی بازویی
  • درب اتوماتیک پارکینگی ریلی

شرکت درتیس یکی از بهترین شرکت‌های تولید کننده‌ی انواع درب اتوماتیک و برقی به صورت شیشه‌ای و پارکینگی می‌باشد.

soheyla.karimi1366@gmail.com

soheyla.karimi1366@gmail.com

چطور بود؟
+1
1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط