Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ رابطه و ازدواج @ 7 دلیل پشیمانی مردم از طلاق

7 دلیل پشیمانی مردم از طلاق

by | 12 مهر 1402 | رابطه و ازدواج | 0 comments

یک سوم تا 80 درصد از مردم پس از عواقب غیرمنتظره از طلاق پشیمان می‌شوند. طبق مطالعه‌ای که طلاق‌های ناشی از خشونت، روابط خانوادگی یا اعتیاد را شامل نمی‌شود: «داده‌های آماری نشان می‌دهد که حداقل یک‌سوم افراد از انحلال ازدواج خود پشیمان هستند. این رقم برای همسران سابقی که دلایل اشتباهی برای طلاق انتخاب کرده‌اند و احساس می‌کنند که اگر هر دو طرف تلاش بیشتری می‌کردند، می‌توانست از آن جلوگیری شود، به ۸۰ درصد برسد.»

چرا بعضی ها از طلاق پشیمان می شوند؟

1. گاهی اوقات، آشفتگی عاطفی طلاق بسیار فراتر از انتظار مردم است

گره گشایی یک رابطه ممکن است باعث غم و اندوه شدید و طولانی مدت، عصبانیت، اضطراب، احساس گناه و افسردگی شود. برخی ممکن است آنقدر دردناک باشند که از تصمیم خود برای ترک پشیمان شوند یا از تصمیم همسرشان پشیمان شوند. این امر به ویژه در مورد احساساتی که بر توانایی فرد برای کنار آمدن غلبه می‌کنند صادق است.

2. آثار طلاق بر فرزندان

آثار طلاق بر فرزندان

در صحبت با شرکای طلاق، اغلب شنیده‌ایم که والدین می‌گویند فرزندانشان «قوی» و «تاب آور» هستند. والدین می‌گویند: “من نمی‌خواهم فرزندانم ازدواج ناخوشایندی ببینند” و “اگر من شادتر باشم، فرزندانم نیز خوشحال خواهند شد.” و اگر شادتر باشم، پدر و مادر بهتری خواهم بود.»

همچنین بخوانید  هر آنچه باید درباره یک رابطه احساسی سالم بدانید

والدین اغلب تأثیر طلاق بر فرزندان را دست کم می‌گیرند، چه در لحظه و چه در بلندمدت. وقتی والدین می‌بینند که فرزندانشان به ویژه در درازمدت با مشکل مواجه هستند، ممکن است از طلاق پشیمان شوند.

3. پیامدهای مالی طلاق

تقسيم دارايي‌ها، پرداخت يا دريافت نفقه فرزند يا نفقه همسر، پرداخت مهریه و ساير تسويه‌هاي اموال يا پولي در طي طلاق تقريباً هميشه مستلزم كاهش سطح زندگي است. شما یا همسرتان ممکن است مجبور شوید به سر کار بازگردید یا بازنشستگی را به تعویق بیندازید تا زندگی خود را تامین کنید. برخی افراد این کار را آنقدر سخت می‌دانند که ممکن است از طلاق خود پشیمان شوند.

دوروتی در 63 سالگی مجبور شد برای گذران زندگی کاری پیدا کند. او از ابتدا خواهان طلاق نبود و پشیمان بود که در ازدواج بیشتر تلاش نکرده بود «تا مردم را خوشحال کند. من هرگز باور نمی‌کردم که او برود.»

4. روابط ناموفق اضافی

برخی از افراد به این دلیل طلاق می‌گیرند که مشکل ازدواج یا همسرشان است. وقتی متوجه می‌شوند که همان مشکلات (یا مشکلات جدید) در روابط بعدی ظاهر می‌شوند، ممکن است متوجه شوند که همان مسائل شخصی یا پویایی‌های منفی را به روابط جدید می‌آورند. این درک ممکن است باعث شود آنها از طلاق خود پشیمان شوند.

به عنوان مثال، شریک زندگی جک پس از سال‌ها التماس به جک ترک کرد تا مشروب ننوشد و روی کنترل خشم خود کار کند. جک بعد از طلاقش در هر رابطه شکایت‌ها و درگیری‌های مشابهی پیدا کرد و در نهایت متوجه شد که باید به مسائل خودش رسیدگی کند. او می‌گوید: «باید دست از مستی مهمانی بردارم. او به شدت از طلاق خود پشیمان بود.

همچنین بخوانید  لیست کامل بیماری های مقاربتی، پیشگیری و درمان

5. تنهایی

تنهایی طلاق

برخی از افراد با دلتنگی از همراهی همسر سابق خود از تصمیم خود برای طلاق پشیمان می‌شوند. او در واقع بهترین دوست من بود و من را بهتر از هر کسی می‌شناخت. فردی می گفت: من آنجا را ترک کردم که عاشقانه‌تر می‌خواستم، اما حالا فکر می‌کنم این یک اشتباه بود. او افزود: «من از این برنامه های دوستیابی آنلاین متنفرم و به عنوان یک درونگرا، در آن مهارت ندارم.

6. برخی افراد وقتی با انگ، طرد شدن یا قضاوت دوستان و خانواده مواجه می شوند، از طلاق پشیمان می شوند

آنها ممکن است متوجه شوند که دیگر در دعوت ها یا گردهمایی ها گنجانده نشده‌اند. فردی تعریف  می‌کرد: «من به مادرشوهرم نزدیک بودم و احساس می‌کردم از جشن های تعطیلات کنار گذاشته شده بودم، به خصوص وقتی بچه‌هایم را شامل می‌شدند. اما من به طور خاص به تشییع جنازه او دعوت نشده بودم.»

7. نحوه تصمیم گیری

نحوه تصمیم گیری برای طلاق

برخی از افراد از تصمیم طلاق پشیمان می‌شوند، زمانی که معتقدند به اندازه کافی برای انجام آن تلاش نکرده‌اند. آنها از عدم مراجعه به مشاوره یا تلاش نکردن بیشتر برای حل مسائلی که منجر به طلاق شده پشیمان هستند. برخی متوجه می‌شوند که این تصمیم را به صورت تکانشی گرفته‌اند. آنها متوجه می‌شوند که زمان کافی برای فکر کردن به همه نتایج ممکن صرف نکرده‌اند. آنها همچنین ممکن است از نحوه انجام خود طلاق، تصمیمات خود برای مبارزه برای چیزهای بی‌اهمیت، یا متضاد کردن روند بیش از آنچه لازم بود پشیمان شوند. بعداً آنها هم پشیمان می‌شوند.

همچنین بخوانید  راهکارهای متقاعد کردن والدین سختگیر برای ازدواج عاشقانه

پس اگر پشیمان شدی چه کار می کنی؟

1. احساسات را بپذیرید و مدتی را صرف بررسی آنها کنید. چند جلسه درمان ممکن است به شما کمک کند تا دلایل پشیمانی خود را کشف کنید و گزینه‌های خود را روشن کنید.

2. ممکن است با همسر سابق خود تماس بگیرید و در مورد آن صحبت کنید. شاید آشتی امکان پذیر باشد. آشتی و ازدواج مجدد بی‌سابقه نیست.

3. روی رشد شخصی خود تمرکز کنید. هیچ وقت برای یادگیری راه‌های بهتر در روابط، مهارت‌های ارتباطی جدید و ابزارهای مقابله با اختلافات دیر نیست.

4. به خودتان زمان بدهید تا ادامه دهید. درمان طلاق به زمان و صبر نیاز دارد و کار با یک درمانگر می‌تواند به شما کمک کند از روابط گذشته و طلاق خود درس بگیرید. سپس درمان می‌تواند به شما کمک کند تا روی آینده تمرکز کنید.

جمع بندی

داده‌های آماری حاکی از آن است که حداقل یک سوم افراد از انحلال ازدواج خود پشیمان هستند. این عدد برای همسران سابقی که دلایل اشتباهی برای طلاق انتخاب کرده‌اند و احساس می‌کنند که اگر هر دو طرف تلاش بیشتری می‌کردند، می‌توانست از آن جلوگیری شود، به 80 درصد برسد.

بنابراین، باید به خاطر داشته باشیم که هر تصمیم جدی در مورد خانواده می‌تواند عواقب طولانی مدت داشته باشد و باید با تفکر قابل توجهی اتخاذ شود.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط