Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ رابطه و ازدواج @ راهکارهای متقاعد کردن والدین سختگیر برای ازدواج عاشقانه

راهکارهای متقاعد کردن والدین سختگیر برای ازدواج عاشقانه

by | 28 شهریور 1402 | رابطه و ازدواج | 0 comments

به عنوان یک انسان، شما حق دارید شریک زندگی خود را انتخاب کنید. اگر فردی را پیدا کردید که با علایق شما مطابقت دارد و احساس می‌کنید با آن شخص ارتباط دارید، هیچ اشکالی ندارد که آن ارتباط را دنبال کنید. اما در برخی فرهنگ‌ها، این همیشه کافی نیست. به همین دلیل است که بسیاری از جوانان به این فکر می‌کنند که چگونه والدین را برای ازدواج عاشقانه به جای ازدواج سنتی متقاعد کنند.

اگر والدین شما شریک زندگی شما را دوست نداشته باشند، می‌تواند استرس زیادی برای شما ایجاد کند. در حالی که همه ما خواهان نعمت والدین خود هستیم، گاهی اوقات عدم تمایل آنها می‌تواند بسیار ناراحت کننده و ناامید کننده باشد. در چنین حالتی شما بر سر دوراهی قرار دارید. از یک طرف، شما نمی‌خواهید به افراد فوق العاده‌ای که شما را بزرگ کرده‌اند، آسیب بزنید و آنها را ناامید کنید. از سوی دیگر، شما می‌خواهید زندگی خودتان را تعیین کنید.

اگر شما یکی از آن مرغ عشق‌هایی هستید که می‌خواهید ازدواج عاشقانه داشته باشید اما والدین شما با این ایده مخالف هستند، ما می‌دانیم که چقدر می‌تواند سخت باشد. چگونه جادوی عشق را برای آنها توضیح می‌دهید؟ اگر شما هم یکی از این زوج‌ها هستید، پس نگران نباشید. ما چند راه عملی را برای شما ارائه خواهیم داد تا والدین را به ازدواج عاشقانه بدون آسیب رساندن به آنها متقاعد کنید. به این ترتیب، شما خوشحال خواهید شد و امیدواریم که آنها نیز خوشحال شوند.

اگر والدین مخالف ازدواج عاشقانه هستند چه باید کرد؟

والدین مخالف ازدواج عاشقانه

در نهایت، اگر عاشق دیوانه و کمی هیجانی هستید، ممکن است تصمیم بگیرید که برای رابطه خود موضع بگیرید، به خصوص اگر متوجه شوید که والدینتان با آن موافق نیستند. ممکن است تصمیم بگیرید که می‌خواهید رابطه خود را ادامه دهید و با عشق زندگی خود ازدواج کنید، علیرغم اینکه والدینتان با آن موافق نیستند.

ما اصلا شما را سرزنش نمی‌کنیم. در واقع، ما در جایی نیستیم که شما را قضاوت کنیم. اگر از عواقب آن می‌ترسید اما تصمیم خود را گرفته‌اید که با عشق زندگی خود ازدواج کنید، اگر والدین مخالف ازدواج عاشقانه هستند، این کار را انجام دهید.

برای شروع، هیچ اقدام شدیدی که ممکن است به رابطه شما با والدینتان آسیب برساند، انجام ندهید. راهی برای انجام این کار وجود دارد تا همه افراد حاضر در این معادله این شانس را داشته باشند که در پایان روز شاد باشند. بنابراین، به خواندن ادامه دهید تا بدانید وقتی والدین با ازدواج عاشقانه شما مخالفت می‌کنند، چه کاری باید انجام دهید. این 12 راه ممکن است آنها را از صمیم قلب متقاعد کند.

1. مطمئن باشید که از رابطه خود چه می خواهید

قبل از هر چیز، خودتان به رابطه خود ایمان داشته باشید. قبل از اینکه سعی کنید با والدین خود در مورد رابطه خود صحبت کنید یا بخواهید والدین را برای ازدواج متقاعد کنید، ضروری است که رابطه خود را صادقانه ارزیابی کنید و مطمئن شوید.

مطمئن باشید که از رابطه چه می‌خواهید و آیا هر دوی شما برای تعهد آماده هستید یا خیر. اگر حتی یکی از شما تعهد هراسی داشته باشد، در آخرین لحظه همه چیز را خراب می‌کند و تمام تلاش شما بیهوده خواهد بود. بدون اینکه خودتان از رابطه مطمئن باشید، نمی‌توانید والدین خود را به ازدواج عاشقانه خود متقاعد کنید.

2. به والدین خود اجازه دهید تا بدانند که شما فردی را در زندگی خود دارید

به طور مستقیم یا غیرمستقیم، از طریق نکات ظریف، باید به والدین خود اطلاع دهید که شخص خاصی در زندگی شما وجود دارد. به آنها اجازه دهید بدانند که شما شریک زندگی دارید و این یک دوستی ساده نیست. این اشتباه را مرتکب نشوید که رابطه خود را پنهان نگه دارید زیرا اگر این کار را انجام دهید بعداً به والدینتان آسیب می‌رساند.

همانطور که هست، والدین تصور می‌کنند که فرزندانشان هرگز نمی‌توانند به تنهایی عاشق شوند. معرفی شریک زندگی خود به والدینتان هرگز آسان نیست. شما باید با در میان گذاشتن احساسات خود با آنها احترام و اعتماد خود را به آنها نشان دهید. علاوه بر این، اگر رابطه خود را پنهان کنید، ممکن است نشان دهنده این باشد که شما نیز در مورد انتخاب خود مطمئن نیستید.

همچنین بخوانید  دلایل شایع ناباروری مردان ایرانی

اگر می‌خواهید والدین سختگیر را برای ازدواج عاشقانه متقاعد کنید، از همان ابتدا با آنها صادق باشید.

3. نظرات خود را در مورد ازدواج با والدین خود در میان بگذارید

شما باید به این نکته توجه کنید که نظرات خود را در مورد ازدواج با والدین خود به اشتراک بگذارید. والدین شما ممکن است مخالف ازدواج بین طبقاتی یا ازدواج عاشقانه باشند، اما به آنها بگویید که در انتخاب شریک زندگی چه چیزی برای شما مهم است، مانند مدرک تحصیلی، شخصیت، و غیره. همچنین، آنها را در مورد چیزهایی که اصلا آزارتان نمی‌دهد، مانند تفاوت سنی، طبقه، وضعیت اقتصادی و غیره، مطلع کنید.

ممکن است یک بحث مطرح شود. در واقع، در بیشتر موارد، این اتفاق خواهد افتاد. به شما این امکان را می‌دهد که ببینید چقدر محکم یا انعطاف پذیر هستند. اما به یاد داشته باشید که شما و والدینتان می‌توانید به یک اجماع دوستانه برسید. با عدم موافقت والدین با ازدواج، راه سخت خواهد بود. اما هرچه بیشتر انتخاب خود را منطقی کنید، بهتر خواهد بود. به این ترتیب آنها می‌دانند شما چه می‌خواهید و احتمالاً امکان ازدواج عاشقانه را بازتر می‌کنند.

4. به والدین خود نشان دهید که مسئولیت پذیر و بالغ هستید

این مهمترین بخش در “چگونه والدین خود را برای ازدواج عاشقانه متقاعد کنیم؟” است. همیشه به گونه‌ای مسئولانه و بالغ رفتار کنید تا والدینتان به توانایی تصمیم گیری شما اعتماد کنند. به عنوان مثال، در حل هر مشکلی که خانواده با آن مواجه است پیشقدم شوید، یا سعی کنید در در صورت لزوم به والدین خود کمک کنید.

مطمئن شوید که والدینتان می‌دانند که شما برای مقابله با چالش‌های زندگی آماده هستید و کسی نیستید که در مواجهه با زمان‌های سخت عقب‌نشینی کنید. هیچ کس به قضاوت کسی که ناپخته و غیرمسئول به نظر می‌رسد اعتماد نمی‌کند. هرچه مسئولیت پذیرتر به نظر بیایید، امتیازهای بیشتری کسب می‌کنید و متقاعد کردن والدین سختگیر برای ازدواج عاشقانه آسان‌تر خواهد بود.

بارها و بارها به آنها ثابت کنید که قابل اعتماد، منطقی و معقول هستید. این باعث افزایش اعتماد آنها به شما می‌شود و ممکن است به راحتی ازدواج عاشقانه شما را بپذیرند. والدین خود را متقاعد کنید که ازدواج عاشقانه برای شما مفید است و تصمیمی هوشمندانه و حساب شده و نه عجیب و غریب اتخاذ می‌کنید.

5. به نظرات والدین خود نیز گوش دهید

ما می‌دانیم که عدم موافقت والدین با ازدواج ممکن است ناعادلانه به نظر برسد. با وجود آن، مهم است که تمام تلاش خود را بکنید تا به نظر آنها در این فرآیند احترام بگذارید. هر چقدر هم که آزاردهنده باشد، آنها را بشنوید. والدین شما ممکن است ازدواج شما را تایید نکنند، اما بسیار مهم است که به دیدگاه والدین خود و نگرانی‌هایی که در مورد ازدواج عاشقانه شما دارند گوش دهید.

به یاد داشته باشید که بدون دانستن اینکه آنها واقعاً به چه چیزی فکر می‌کنند، نمی‌توانید به طور مؤثر با مسائل کنار بیایید. آنها ممکن است واکنش‌های متفاوتی به اخبار شما داشته باشند و شما باید برای آن آماده باشید. عصبانی نشوید و اوضاع را بدتر نکنید. به یاد داشته باشید که حالت تدافعی نداشته باشید، بلکه موضع خود را به شیوه‌ای واضح و محترمانه مطرح کنید.

6. کاری کنید که والدینتان بهترین ها را در شریک زندگی شما ببینند

نشان دادن بهترین های شریک به والدین

آیا ازدواج عاشقانه با اختلاف سنی بسیار زیاد؟ با وجود اینکه این روزها روابط بین سنی بیشتر و بیشتر رایج شده است، اما همه والدین موافق نیستند که پسرشان با زنی 12 سال بزرگتر از او ازدواج کند. اما برای معکوس کردن این ایدئولوژی، فقط باید جلو بیایید و آنچه را که می‌خواهید، بخواهید. شما باید به آنها نشان دهید که چه چیزی را در مورد شخصی که می‌خواهید با آن ازدواج کنید بسیار دوست دارید. در مورد دیدگاه‌های سنتی آنها نیز با ملایمت صحبت کنید و اگر می‌توانید در مورد تعصبات آنها به آرامی گفنگو کنید.

با والدین خود صحبت کنید و به آنها بگویید که چرا شریک زندگی شما بهترین شریک زندگی برای شماست. تا جایی که ممکن است ویژگی‌های خوب شریک زندگی خود را در مقابل والدین خود برجسته کنید. مطمئن شوید که وقتی این کار را انجام می‌دهید، در مورد نکات مثبتی که به والدینتان علاقه‌مند است صحبت کنید. این به شما کمک می‌کند والدین خود را در مورد ازدواج عاشقانه خود متقاعد کنید. در مورد اینکه آنها چقدر حرفه‌ای هستند، چگونه سرگرمی‌های زیادی دارند یا خانواده بزرگی که به راحتی شما را می‌پذیرند صحبت کنید. تا جایی که می‌توانید نکات مثبت را در مقابل آنها برجسته و نمایان کنید.

همچنین بخوانید  طلاق خلع و مبارات در قانون مجازات اسلامی

حتی می‌توانید پیشنهاد ملاقاتی بین شریک زندگی خود و والدینتان بدهید تا آنها بتوانند شریک زندگی شما را ملاقات کنند و شک و تردید آنها را از بین ببرند. برای این کار، اگر بتوانید شریک زندگی خود را در مورد خوبی‌ها و بدی‌های خانواده خود راهنمایی کنید، آنها ممکن است بتوانند با اطمینان بهترین قدم خود را به کار گیرند.

7. برای متقاعد کردن والدین سختگیر برای ازدواج عاشقانه از دوستان نزدیک و اقوام کمک بگیرید

اقوام و دوستانی که طرفدار ازدواج‌های عاشقانه هستند می توانند به شما کمک کنند تا والدین خود را نیز متقاعد کنید. بنابراین از آنها به نفع خود استفاده کنید و از آنها به خوبی استفاده کنید. اگر فردی از خانواده شما ازدواج عاشقانه داشته باشد و زندگی زناشویی شادی داشته باشد، این ترفند معجزه می کند. شما می‌توانید نشانه‌های خود را از آنها بگیرید، به علاوه می‌توانید در مورد آنها به طور کلی با والدین خود صحبت کنید تا ایده آنها را در مورد کل ماجرا دریافت کنید.

نمونه‌ای از ازدواج عاشقانه موفق در خانواده شما به شما کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری نظر خود را بیان کنید و والدین سخت گیرتان احساس پذیرش بیشتری نسبت به این ایده کنند.

8. هیچ تصمیم عجولانه ای نگیرید

وقتی صحبت از مسائل عشقی به میان می‌آید، ممکن است نتوانید به‌طور منطقی تصمیم بگیرید، زیرا به احساسات محدود شده‌اید.اما برای متقاعد کردن والدینتان، این نوع نگرش شما را به جایی نمی‌رساند. اگر می‌خواهید به طور جدی والدین سخت گیر را متقاعد کنید که ازدواج شما را دوست داشته باشند، باید تلاش بیشتری کنید تا کمی راه خود را تغییر دهید. شما باید صبور باشید و همیشه عاقلانه رفتار کنید.

وقتی متوجه شدید که والدینتان با شریک زندگیتان مخالف هستند، ممکن است وسوسه شوید که خانه را ترک کنید یا بدون تأیید آنها با همسرتان ازدواج کنید. وقتی والدینتان سرسختانه از دیدن مزایای ازدواج عاشقانه امتناع می‌ورزند، احساس می‌کنید دچار سوء تفاهم شده‌اید. برای اثبات اشتباه آنها، ممکن است چنین اقدامات افراطی را انجام دهید.

اما باید به هر قیمتی از این تصمیمات عجولانه اجتناب کرد، در غیر این صورت هر شانسی برای گرفتن تایید والدینتان برای همیشه از بین خواهد رفت. به آنها دلایل بیشتری ندهید تا با شما مخالفت کنند. سعی کنید لبخند و نگرش مثبت خود را حفظ کنید تا از این طریق کار را جلو ببرید.

9. سعی کنید از حمایت حداقل یکی از والدین برخوردار شوید

حداقل به یک والدین در کنار خود نیاز دارید. اگر به یکی از والدین خود نزدیک‌تر هستید، ابتدا تلاش بیشتری برای متقاعد کردن او انجام دهید زیرا در اعماق وجود، آنها شما را بسیار بیشتر از دیگری دوست دارند و درک می‌کنند.

پس از متقاعد کردن والدینی که به شما نزدیک هستند، نیمی از نبرد را برنده شدید. سپس می‌توانید از کمک آن والدین برای صحبت با والدین دیگر خود استفاده کنید. اما مطمئن شوید که این مانعی بین مادر و پدر شما ایجاد نمی‌کند.

10. پیشنهاد ملاقات با شخص دیگری را رد کنید

والدین شما هر کاری که می‌توانند انجام می‌دهند تا شما را تحت فشار قرار دهند تا با شخص دیگری آشنا شوید و شریک زندگی خود را فراموش کنید. آن‌ها برای غلبه بر عشق زندگی‌تان با دندان و ناخن مبارزه می‌کنند. اما شما باید به شریک زندگی خود وفادار باشید و هرگونه پیشنهاد ملاقات با شخص دیگری را رد کنید. پیگیر باشید تا والدینتان متوجه شوند که شما واقعاً همسرتان را دوست دارید.

11. مقدمات ملاقات هر دو خانواده را فراهم کنید

مقدمات ملاقات هر دو خانواده را فراهم کنید

هنگامی که آنها متوجه شدند که شما حال و حوصله‌ای برای تکان خوردن ندارید، زمان آن فرا رسیده است که بالاخره یک قدم جلوتر بروید. وقتی به اندازه کافی تلاش کردید تا والدینتان با ایده ازدواج عاشقانه و شریک زندگی خود کمی احساس راحتی کنند، می‌توانید آنها را متقاعد کنید که با والدین شریک زندگی خود ملاقات کنند. این به آن‌ها کمک می‌کند تا مشکلات و شک‌هایی را که درباره پیشینه خانوادگی، وضعیت اجتماعی،اقتصادی، فرهنگ، ارزش‌ها، اخلاقیات یا چیزهای دیگری درباره شریک زندگی‌تان دارند که ممکن است نگران باشند، حل کنند.

12. به مبارزه ادامه دهید و تسلیم نشوید

اگر واقعاً شریک زندگی خود را دوست دارید و می‌خواهید بقیه عمر خود را با او بگذرانید، پس باید برای عشق خود به مبارزه ادامه دهید. با وجود موانعی که والدینتان ایجاد می‌کنند، باید به عشق خود پایبند بمانید و به هیچ قیمتی تسلیم نشوید. می‌دانیم که خشن به نظر می‌رسد، اما این هرگز آسان نیست.

بسیار خوب، ما اکنون به درک دقیقی از نحوه مانور دادن با والدینی که مخالف ازدواج عاشقانه شما هستند، رسیده‌ایم. اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چرا برخی والدین در وهله اول تا این حد مخالف ایده ازدواج عاشقانه هستند؟

دلایل مخالفت برخی والدین با ازداواج عاشقانه

با اطمینان می‌توان نتیجه گرفت که ازدواج‌های ترتیبی و سنتی ریشه عمیقی در فرهنگ و سنت‌ها دارد. اکثراً اعتقاد بر این است که ازدواج‌های سنتی پایدار هستند، آیین‌ها و فرهنگ‌ها را حفظ می‌کنند و بر پایه‌های حفظ خانواده ساخته شده‌اند. در واقع، یک واقعیت ازدواج منظم خوب سنتی که اغلب توسط والدین نقل می‌شود این است که میزان طلاق آنها بسیار کمتر است.

همچنین بخوانید  معرفی انواع قرص تاخیری و طریقه مصرف آنها

اما با انطباق با سبک زندگی مدرن و پیشرفت تکنولوژی، ازدواج‌های عاشقانه بسیار محبوب شده‌اند. شدیدترین مخالفت با ازدواج‌های عاشقانه نه تنها از سوی جامعه بلکه والدین زوج‌ها صورت می‌گیرد. انواع مختلفی از ازدواج‌ها انجام می‌شود، طبیعی است که والدین هر کسی را که برای آنها غریبه به نظر می‌رسد طرد کنند.

ازدواج‌های هماهنگ ترجیح داده می‌شود زیرا والدین معتقدند که به حفظ سنت‌های خانوادگی کمک می‌کند. در اینجا دلایل مخالفت والدین با ازدواج‌های عاشقانه را بیان می‌کنیم:

  • شخص اشتباه: والدین نگران هستند که مبادا فرزندشان به دنبال شخص اشتباهی بیفتد و زندگی آنها را نابود کند و در ازدواج، او خیانت کند. آنها از فرزند خود مراقبت می‌کنند بنابراین تمام تلاش خود را می‌کنند تا فرزند خود را در مسیر درست راهنمایی کنند.
  • فشار اجتماعی: والدین معمولاً نمی‌خواهند بر خلاف میل فرزندانشان عمل کنند، اما به دلیل فشار اجتماعی مجبورند. به دلیل ترس از اینکه افراد جامعه در مورد خانواده آنها چه فکری می‌کنند، والدین با ازدواج‌های عاشقانه مخالفت می‌کنند.
  • اختلاف طبقاتی: آنها با ازدواج عاشقانه مخالفند، به خصوص اگر شریک زندگی از یک طبقه به حاشیه رانده شده باشد. حتی گاهی به دلیل تفاوت موقعیت‌های اجتماعی-اقتصادی بین دو خانواده.
  • نگرش قهقرایی: والدین محافظه کار ایده ازدواج عاشقانه را قابل قبول نمی‌دانند زیرا لیبرال نیستند. آنها نادان هستند و به شدت به حفظ سنت‌های دیرینه اعتقاد دارند.
  • آنها از شریک زندگی خود خوششان نمی آید: برخی از والدین از پذیرش شریکی که فرزندانشان انتخاب کرده امتناع می‌ورزند زیرا شریک زندگی ظاهری خوب، پیشینه خانوادگی یا موقعیت حرفه‌ای ندارد. این چیزها برای برخی از والدین اهمیت زیادی دارد زیرا می‌تواند شهرت کلی خانواده آنها را کاهش دهد.
  • انگ ازدواج عاشقانه: این تصور عمومی در میان والدین وجود دارد که ازدواج‌های عاشقانه دوام نمی‌آورد و در نهایت به شکستگی ختم می‌شود. به همین دلیل، بسیاری از والدین از ازدواج‌های عاشقانه منصرف می‌شوند.

سئوالات متداول

چگونه می توانم والدینم را متقاعد کنم که ازدواج عاشقانه من را تایید کنند؟

ابتدا سعی کنید نگرانی‌ها و احساسات آنها را درک کنید. صریح و صادقانه در مورد رابطه خود صحبت کنید و جنبه‌های مثبت و ارزش‌های مشترکی را که با انتظارات والدینتان مطابقت دارد برجسته کنید.

چند راهبرد مؤثر برای متقاعد کردن والدین در مورد ازدواج عاشقانه چیست؟

ایجاد اعتماد و اعتبار کلیدی است. به والدین خود نشان دهید که مسئولیت پذیر هستید و قادر به تصمیم گیری بالغ هستید. شریک زندگی خود را به آنها معرفی کنید و به آنها اجازه دهید خصوصیات مثبت آنها را از نزدیک ببینند.

چگونه می توانم نگرانی های والدینم در مورد تفاوت های فرهنگی یا مذهبی را در ازدواج عاشقانه برطرف کنم؟

احترام و حساسیت بسیار مهم است. درباره فرهنگ یا مذهب شریک زندگی خود تحقیق و آموزش دهید، و در مورد نحوه برنامه ریزی برای مقابله با چالش‌ها یا درگیری‌های احتمالی که ممکن است ایجاد شود، بحث کنید.

اگر والدین من نگران انتظارات اجتماعی یا خانوادگی در رابطه با ازدواج عاشقانه باشند، چه؟

با توضیح اینکه چگونه هنجارها و انتظارات اجتماعی در طول زمان تکامل یافته اند، به نگرانی‌های آنها رسیدگی کنید. تاکید کنید که شادی و رضایت در ازدواج مهمتر از مطابقت با سنت‌ها یا انتظارات قدیمی است.

سخن آخر

والدین فرزندان خود را عمیقا دوست دارند و به همین دلیل می‌خواهند که در زندگی خصوصی و حرفه‌ای خود شاد و موفق باشند. این عشق است که باید به درستی مهار شود تا آنها را متقاعد کند. تفکر آنها ممکن است ناقص باشد، اما قصد آنها ممکن است اینطور نباشد. دلهره‌های آنها را کنار بگذارید و به آنها کمک کنید تا به سمت دیگر بروند. کاری کنید که ببینند در این ازدواج عاشقانه چقدر خوشحال خواهید شد. تمام تلاش خود را به کار ببندید و منتظر بمانید و صبورانه نظاره گر باشید که والدینتان در نهایت نعمت‌های خود را به شما می‌دهند. دلتان را از دست ندهید و شروع به فکر کردن به انواع ایده‌های پیشنهادی خلاقانه برای شریک آینده خود کنید! شما مطمئناً در این نبرد پیروز خواهید شد.

در پایان، ممکن است نه تنها والدین خود را متقاعد کنید، بلکه حتی طرز فکر آنها را تغییر دهید. امیدوارم پدر و مادرتان بیایند و به تصمیم شما احترام بگذارند. امیدواریم بتوانید با تعصبات مربوط به ازدواج‌های عاشقانه مبارزه خوبی انجام دهید! ما متقاعد شده‌ایم که در نهایت عشق شما پیروز خواهد شد.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط